Laatikon synkrot

HB -91

Galant -91 GLi & Saab 9000 -89
Liittynyt
8 Elokuu 2004
Sijainti
Oulu
Omistan vm.91 Galant hb:n jolla on ajettu vain 120 tkm ja vaikuttaa että synkrot mennyt. Vaihteet, eritoten kakkosvaihde rusahtaa jos normaalia nopeammin vaihtaa. Ihmettelen vain, että näin vähän ajetussa yksilössä synkrot voi mennä.

Oiskohan laatikon öljyillä näin suurta vaikutusta?? Vaihdatin joulukuussa öljyt (mobil shc?-1), korjaaja sano, että se on paras mahdollinen. Vaan eikös ohjekirjaset kehota käyttämään Castrolin öljyjä? Mikä olisi oikea öljy??
 
Tuo on käsittääkseni ihan ominaisuus tuolle galantin laatikolle jotta kun nopeasti vaihtaa vaihetta niin voipi rusahtaa.
 
Kakkonen kyllä rusahtaa normaalillakin vaihtamisella, mutta hitaasti vetämällä sen saa paikoilleen ilman rusahdusta.

Aiemmissa jutuissa oli öljynä kehuttu Red Linen MT-90 laatikkoöljyä, onkohan se nyt se paras mahdollinen?

Vielä Galantin ruostesuojauksesta, kuulin että osa pelleistä on galvanoituja.. Pitääkö paikkansa?
 
Tää sama vika. 218 tuhatta ajettu gallu ja kakkonen kans rusahtaa aika herkästi, varsinki kylmänä. Muut vaihteet menee kyllä aika hyvin. Eli voi hyvinki sitte varmaan olla enempiki ominaisuus ku vika.?
 
Glsi ´91 sanoi
Tää sama vika. 218 tuhatta ajettu gallu ja kakkonen kans rusahtaa aika herkästi, varsinki kylmänä. Muut vaihteet menee kyllä aika hyvin. Eli voi hyvinki sitte varmaan olla enempiki ominaisuus ku vika.?

184 tkm ajettu ja sama juttu... :p
 
292 pyörähti tänään mittariin ja sen 8 tuhatta, kun auto on minulla ollut, on kakkonen rutissut eikä minua haittaa yhtään... Päälle menee moitteettomasti varsinkin lämpimänä. Kylmänä rusahtelu runsaampaa, varsinkin jos yrittää nopeasti vaihtaa. Eli ykkösellä viiteenkymppiin ja sit nelonen silmään ;D
 
miikka sanoi
Glsi ´91 sanoi
Tää sama vika. 218 tuhatta ajettu gallu ja kakkonen kans rusahtaa aika herkästi, varsinki kylmänä. Muut vaihteet menee kyllä aika hyvin. Eli voi hyvinki sitte varmaan olla enempiki ominaisuus ku vika.?

184 tkm ajettu ja sama juttu...  :p

360 tkm ja täälläkin nelikko ääntelee... fwd ei rutise (mut se onkin vähän ajettu 265 tkm ;D)
 
Sama kakkosen rutina vaivas vanhaa E32:sta, 318tkm taulusssa kun se vaihtoi omistajaa. Ei kans haitannu kun vaihteen vaihto ei tarvinnu tapahtua alle sekunnissa ;D

Rauhallisesti kun vaihto kakkkoselle niin ei rusahtanu niin pahasti.

Mitä tohon laatikkoöljyyn tulee, mitsulle ei välttämättä kelpaa se mobilin tyyppi, vaikka kuinka olisi parasta mitä rahalla saa. Paikallinen varaosamyyjä ei löytäny Mobililta kuin VS200 75W-90 -tyypin joka soveltuu E3x gallun vaihteistoon.

Emännän E33:sta en mene sanomaan mitä öljyä laatikossa on, mutta vaihteet ei rutise (taulussa vähän yli 300tkm).

Omassa E33:ssa on tuo edellämainittu VS200 laatikossa ja ei rutise, ei kylmänä eikä lämpimänä (ajettu 271tkm).
 
No tämäpäs on vallan kummaa.. Itsellä tuo 400tkm ajettu ei rutise millään pykälällä, vaikka miten vaihtaa. tietääkseni ei ole laatikolle tehty mitään.

(nojoo, pakki rutisee välillä/ei pysy päällä. mutta sitä nyt on turha tällä foorumilla edes erikseen sanoa)

Laatikko ääntää kyllä muuten kiihdytyksissä/moottorijarrutuksissa.

GTi rutisee 1-2 ja 2-3, joskus jopa silloin kun ihan varovasti vaihtaa.

Syy: kytkin ei irrota kunnolla. :)

Pitää ilmata se, ja jos se muuttuu inhimilliseksi ja rutina jatkuu, niin tulen editoimaan nämä pois ja menen nurkkaan häpeämään. :p
 
Takaisin
Ylös Bottom