Lambadasta vielä

4xmitsu

New Member
Liittynyt
9 Elokuu 2004
Olin muutama päivä sitten ostamassa lambda -anturia 91-lankkuun. Käytettyäkin.
Joku nimimerkki sitten teki minusta tyhmän, kun sellaisia kyselen. Vetäisin sitten 'hölmön' avaukseni pois.

Jokainen tarvikeliike kuulema myy n. 50 ekellä. Kertoi tämä Eclipse-elvis.
Ripityksestä viisastuneena ostin sitten yhden, sellaisen kaksijohtoisen, kuten vainaa-anturikin oli.

Asennusohjeissa painotettiinn kuitenkin, että mikäli johtojen värit eivä täsmää, älä asenna!! Ja nehän eivät täsmänneet. Omassa on sieltä sytkäosastolta tulossa kaksi johtoa: sininen ja valkoinen. Tässä tarvike härpäkässä kuitenkin johtojen värit ovat valkoinen ja MUSTA.

Eipä maksanut kuin 35 ekeä, mutta onko tuolla kakkosjohdon värillä niin väliä. Sitä kysyisin, jos joku tietää!!!

Muuten sille eclipse-näsäviisaalle, joka lupasi ostaa minulle sopivan anturin, jos tulen hakemaan kun oilen niin köyhä:
Ei niitä jokaisessa autotarvikeliikkeessä myydä, ja myyjät eivät tiedä sen paremmin NGK:n kuin Boschinkaan antureiden johtojen väreistä tuon taivaallista.

Mulla on nyt tää lähikaupasta haettu tarvikelambda, jonka johtoja liittelen väreistä huolimatta. Saapa nähdä sitten aikanaan mitä vikakoodilukija vilkuttelee.
Boschin 'alkuperäistä vastaava' maksaa 165 ekee, joka on aika paljon liikaa 300:n arvoiseen kauppakassiin.

Purkamoiltakin on turha kysellä. Ja jos sieltä löytäisi aika varmaan jo loppuun lambdannut yksilö.

Yleensä vituttaa, kun vastaillaan tuolla tyylillä: " Jos olet noin köyhä, ostan sinulle jne".
Luulisi, että me samaan sontaa kätemme iskenet pidämme yhtä. Ja jos ei ole asiallista sanottavaa, sitten turpa kiinni.

On täällä kyselty mielestäni hölmömpiäkin, kuin mitä poistamassani avauksessa oli. :mad:
 
Vs: Lambadasta vielä

Itse sanoisin tähän että väri väriin ja loput maihin. ;D

Ei mutta tosissaan, lambdoissa yleensä valkoinen on maa ja musta signaali,
ja koska tässä tapauksessa vain toinen väri täsmää niin voitaisin olettaa että tuo sininen olisi signaali
ja tulisi silloin tuohon tarvikkeen mustaan ja valkoinen väri väriin.

Eli:

Vanha Sininen -> Tarvikeanturin Musta
Vanha Valkoinen -> Tarvikeanturin Valkoinen

Toki jos yleismittari pysyy kädessä voihan tuon maan mitata vanhoista johdoista tai katsoa varmaan paljain silmin ???
Itse kyllä sitoudun vastuusta yo. tapauksessa, mutta näin minun mielestäni asian pitäisi mennä, katson vielä sähkökaaviosta jos siellä näkyisi jotain järkeä.
Eli koitan vielä varmistella ja vastaan tähän jos jotain löydän, jos jollain muulla on varmaa tietoa voi toki vastata myös :p

Tuolla on kanssa jotain:
http://home.earthlink.net/~jcgebhart/o2sens.html

Ja totta on täällä kyselty tyhmempiäkin, joten kai tähän pitäisi sanoa että ei ole huonoja kysymyksiä, vain huonoja vastauksia ???
 
Vs: Lambadasta vielä

Kiitti vaan, vaikka vähän myöhässä tulikin. Jeps, näissä 35 eken tarvike lambdoissa on musta ja valkoinen johto. Nepä rohkeana poikana yhdistin auton siniseen ja valkoiseen. Ja resetoin ecun.
Ainakin vilkutusten mukaan kaikki ok. Ja ajossa huomasi heti, että lambda lähettää tietoa pakokaasusta eculle, joka taas aiheuttanee sen, että kone käy laihemmalla. Hieman tuhnu.
Mutta jos yhden kerran menisi tämä autovainaa (kohta) ihan ilman vilunkiakin katsastuksesta läpi. :peukku
 
Takaisin
Ylös Bottom