lambda anturit!

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
eli elämäni ensimmäinen opeli opetti jotain mitä en tiennyt lambdoista...

lambda antureissa on eroja toimintojen suhteen...

löytyy titan ja zirkoni

mitsut oletettavasti käyttävät zirkonia...

eronahan on 4 johtoisissakin se että :

zirkon
lämmitys jännite
lämmitys maa
signaali
signaali maa

ja titan

lämmitys jännite
lämmitys maa
signaali
5v signaali ref. jännite!!!!!
 
Vs: lambda anturit!

Lainaus wikipediasta:

Titania sensor

A less common type of narrow-band lambda sensor has a ceramic element made of titania (titanium dioxide). This type does not generate its own voltage, but changes its electrical resistance in response to the oxygen concentration. The resistance of the titania is a function of the oxygen partial pressure and the temperature. Therefore, some sensors are used with a gas temperature sensor to compensate for the resistance change due to temperature. The resistance value at any temperature is about 1/1000 the change in oxygen concentration. Luckily, at lambda = 1, there is a large change of oxygen, so the resistance change is typically 1000 times between rich and lean, depending on the temperature.


Ja mitä hyötyä siitä on:

In automotive applications the titania sensor, unlike the zirconia sensor, does not require a reference sample of atmospheric air to operate properly. This makes the sensor assembly easier to design against water contamination. While most automotive sensors are submersible, zirconia-based sensors require a very small supply of reference air from the atmosphere. In theory, the sensor wire harness and connector are sealed. Air that leaches through the wire harness to the sensor is assumed to come from an open point in the harness - usually the ECU which is housed in an enclosed space like the trunk or vehicle interior.
 
Vs: lambda anturit!

Ja tuon kun joku vielä Suomentais ei kuitenkaan sanatarkasti vaan asiasisällöltään tarkasti niin oispa hyvää tietoa koko porukalle.
 
Vs: lambda anturit!

kelvannee tämä topic kysymykselleni.. elikkä.. evoon virittämässä uutta lambdaa.. vanhassa ei ollut lämmitystä laisinkaan ja uusi jonka tilasin, sisältää lämmitykselle tulevat johdot.. toimin siis näin, vanhan liittimen (jossa vai kaksi johtoa sininen ja valkoinen) yhdistin uuden lambdan samoihin ja uudesta lambdasta jäi nytten nämä kaksi mustaa johtoa ylimääräiseksi, jotka siis lämmitykselle..

Kysymys kuuluukin nyt; mistä otan virran lämmitykselle.. valot olis ollu lähellä.. mut ei onnistu pitkien/lyhyiden vaihtojen takia, kun laittaa pitkät päälle, lyhyet sammuu.. molempiin ei varmaan kannata liittää? neuvoja otetaan mieluusti vastaan pikaisesti :)

kyseessä evo 6, jossa ei sitten ilmeisesti ole alkuperäistä lambdaviritelmää laisinkaan......

E: onkelma ratkaistu
 
Takaisin
Ylös Bottom