Lambda asiaa

HB -91

Galant -91 GLi & Saab 9000 -89
Liittynyt
8 Elokuu 2004
Sijainti
Oulu
No joo, pitää lyyä uutta topikkia, kun entisen otsikon alla tästä aiheesta kirjottelu menee jo vähän ohi. Eli tuon konerempan (jakkoremmi, yläpään tiivistesarja jne) jälkeen on tuo lambda-anturi antanut vikakoodia tasaiseen tahtiin. Nollaamisen jälkeen se syttyy ainakun on ajanut n. 10km yhteen pötköön. Edellisen viikon kulin opinahjossa 3-4 km suuntaansa eikä CE valo syttynyt kertaakaan, koska noin vähän matkaa ajo.

Mitä mieltä ootte, onkohan vika ainoastaan lambdassa vai joko tuo ECU pittää laittaa huoltoon? Vai voisko olla esim. vuoto pakosarjassa tms.? Voiko olla esim. että käy liian rikkaalla koko ajan ja sen takia antaa vikakoodia? Mutta tosiaan pitää ajaa putkeen ainakin tuo 10km ennen kuin syttyy.

Anturin vois vaihtaa ja kokeilla pelaako sitten, eli jos jolaakin on tarjota niin ostan pois. Tuossa anturissa on 22mm kiinnitys mutteri ja siinä oli seuraava teksti kylessä: L7DB ja kierteen ulkohalkaisija 18mm. Vain yksi johto meni anturille.

Edit: Onko tämä passeli tarvike (motonet) --> Kat Lambda jos 1 johdolla. . . . . . . . . . . . . . . . . 28-3411 31.50 ???
 
Tai passaako tämän mallinen anturi? (motonet)

-->Kat Bosch Lambda-anturi (1 johto). . . . . . . . . . . . . 28-3431 64.50 ???

Ilmeisesti tyhmä kysymys kun ei kukaan vastaa :), mutta kysyn kuitenkin, jos joku on jo tilannut tuollaisen niin voisi kertoa sopiko paikoilleen. Ja onko kellään tietoa mitä eroa näille kahdella tarvikeanturilla, eli kumman tilais?
 
tää menee nyt asteen ohi.. mutta..

Oiskohan kellään tietoa miten rakentaa semmonen vehje millä katsotaan sitä lambdan toimintaa? alkavia oireita on vaikea havaita, mutta esim. huollossa käytössä on semmonen vehje mikä liitetään siihen lambda johdon väliin ja katsotaan kun pieni ledi vilkkuu sitä mukaa syöttääkö Lambda mitään tietoa. esim monesti tyhjäkäynnillä pakokaasutestin läpi meneminen saattaa jäädää kiinni siitä ettei lambda säädä tyhjäkäynnillä seosta. :-\
 
Kärsivällisyys ei ole paras puoleni, niin kävin jo tuolta oulun tarviketorilta hakemassa tarvike lambdan ja löin sen kiinni. Hinta oli 40 euroa ja valmistaja on jenkki yritys. Nyt pitää ajella taas lujasti ja kattoa auttako tuo lambdan vaihto.

Joo, tollanen ois mukava omistaa mitä Thegr8one kyselee. Onkohan kukaan osannu moista värkätä?
 
Thegr8one sanoi
tää menee nyt asteen ohi.. mutta..

Oiskohan kellään tietoa miten rakentaa semmonen vehje millä katsotaan sitä lambdan toimintaa? alkavia oireita on vaikea havaita, mutta esim. huollossa käytössä on semmonen vehje mikä liitetään siihen lambda johdon väliin ja katsotaan kun pieni ledi vilkkuu sitä mukaa syöttääkö Lambda mitään tietoa. esim monesti tyhjäkäynnillä pakokaasutestin läpi meneminen saattaa jäädää kiinni siitä ettei lambda säädä tyhjäkäynnillä seosta.  :-\


Käytännössä minkätahansa valmistajan seosmittarilla sen pystyy tarkistamaan.
-A
 
juuh. mieki tossa jutustelin Eskun kanssa eilen ja senhän pystyy mittaamaan ihan jännitemittarilla että onko sillä lambdalla mitään sielun elämää.. :D
 
HB -91 sanoi
Kärsivällisyys ei ole paras puoleni, niin kävin jo tuolta oulun tarviketorilta hakemassa tarvike lambdan ja löin sen kiinni. Hinta oli 40 euroa ja valmistaja on jenkki yritys. Nyt pitää ajella taas lujasti ja kattoa auttako tuo lambdan vaihto.
Halvalla saa noita tarvike lambdan kun itselleni vaihdettiin -92 galluun alkuperäinen niin maksoi töineen merkkiliikkeessä 250 euroa mutta onneksi meni takuuseen.
 
Motonetissähän oli tarjolla vielä halvemmalla toi anturi. Mutta nyt on muutama sata kilometriä tullu kurvailtua anturin vaihdon jälkeen ja ei ole CE valo enään ruvennut morjestaan :)

Eli voiskohan olla niin, että ei se ECU aina oo rikki kun jotain vikakoodia pukkaa ;)

Parempi kun ei kuitenkaan sano mitään varmaa, sen verran on oppinu täsä matkan varrella. Tod.näk. huomenna sitten leviää tuo ECU :-X
 
Takaisin
Ylös Bottom