Lancer 1.5glxi 92 kansiremontti edessä

Rise

New Member
Liittynyt
26 Helmikuu 2006
Sijainti
Kainuu
Morjensta!

Olis kansiremontti edessä ja olen lukenut aihetta käsitteleviä keskusteluja.

Niistä viisastuneena ajattelin käydä AD:lta ostamassa yläpuolen tiivistesarjan n.70 euroa, vaikka motonetissä olisi halvempi, mutta kun....

Kansipultteja en ajatellut vaihtaa koska ei muutkaan sitä tee. Samoin ajattelin jättää jakohihnankin vaihtamatta, koska se on vielä aika tuore, n. 10 000 ajettu. Vai onko joku asiasta vahvasti eri mieltä?
Hihnaahan ei kai tarvitse pyörältä löysätä kun irrottaa koko pyörän nokalta pois?

Nyt sitten se tärkein kysymys!

Millainen avain pitää olla kansipulteille? Onko se tähti, kuusiokolo vai mikä?
Kun ei millään viitti avata ja itse katsoa kun sen kuitenkin joku tietää ulkomuistista ;D

Vaihtokonekkin olisi autotallissa, ajattelin vielä säilyttää jos vaikka osia tarvii vaihtaa, muuten sen kyllä voisin pois antaa tosi edullisesti jos joku tarvisi. Vaihdelaatikkokin löytyy.
 
Vs: Lancer 1.5glxi 92 kansiremontti edessä

10 millinen kuusiokolo se oli oman muistin mukaan. Tosin itsellä kun on tähtipäisenä noita avaimia niin niillä olen aukonut.
 
Vs: Lancer 1.5glxi 92 kansiremontti edessä

Aivan, enpä noin pitkälle hoksannut vielä ajatellakkaan :-[

Mutta mitä olette mieltä onko tarvesta vielä koko hihnaa vaihtaa jos sen nyt joutuu käyttään löysällä jne..? Olen joskus nimittäin aika pitkäänkin ajetun hihnan vain löysännyt ja laittanut saman takaisin, muistaakseni joskus kaksikin kertaa. Taisi olla vanette silloin autona ja siihen sai näitä "harjoituksia" tehdä ;)

Kai se on pakko käyttää koppa pois ja varmistaa että on sopiva avain, ei sit kesken remontin tarvi lähteä mistään lainaamaan!!
 
Vs: Lancer 1.5glxi 92 kansiremontti edessä

Vanhassa galantissani sain kyllä hihnapyörän takaisin paikalleen löysäämättä hihnaa. En jaksanut silloin jakopäätä aukoa.
 
Vs: Lancer 1.5glxi 92 kansiremontti edessä

Kun hihnan saa tarvikeliikkeestä n.kympillä-kahdella niin en kyllä jättäisi vaihtamatta oli se jonkun tarinoiden perusteella sitten vaikka vain vuoden vanha! (eihän autoillakaan ole koskaan ajettu kuin aurinkoisina kesäpäivinä ja silloinkin vain hiljaa pikitiellä). Lanceriin sen vaihto on niin helppo homma ettei sekään anna tekosyytä olla vaihtamatta!
 
Vs: Lancer 1.5glxi 92 kansiremontti edessä

Niin ja sittenkun pitäis kiristin vaihtaa samalla niin ei enää se parikymppiä riitä!!

Luuletko sitten etten tiedä mikä homma se hihna on lankkuun vaihtaa, kun kerta kansiremppaakin suunnittelen ja jokatapauksessahan se jakopääkin pitää aukaista!!

Siksipä sen vois jättää vaihtamatta kun se on myöhemminkin niin helppo vaihtaa ;)
 
Vs: Lancer 1.5glxi 92 kansiremontti edessä

Noniin, nyt on remppa alullaan ja korjausta alkuperäiseen aiheeseen jos joku muukin tekee samanmoista, eli kansipultit on 8mm kuusiokolo avaimella!!

Seuraavaan kysymykseen, eli mitkä on venttiilin välykset kun ajattelin nekin hioa samalla ja tietenkin lopuksi säätää??
 
Vs: Lancer 1.5glxi 92 kansiremontti edessä

imu 0,15mm pako 0,25mm lämpimällä koneella(lukee venakopan tarrassakin,jos ei oo hävinnyt matkalla ainakin vm 90 1,5 ruisku)

minusta ehkä hieman suuret mutta noilla oon menny
 
Vs: Lancer 1.5glxi 92 kansiremontti edessä

minkäs laajusta remonttia oot tekemässä aijokko kannen vetää suoraks jossain vai heitäkkö sellasenaan takas. Kanteenhan mahtuu hommaa jos koko kannen aijot laittaa kunnolla iskuun.. eli kerros vähän miks rupesit tähän olis kiva tietää.. ittellä varmaan kans tossa kesällä -90 lankun kansiremppa..
 
Vs: Lancer 1.5glxi 92 kansiremontti edessä

kyllä samaa mieltä oon kans kun kannen irti ottaa niin pitää se vetää myös sileeks :peukku no sulle mää sit oman kanteni kiikutan kesällä :)
 
Vs: Lancer 1.5glxi 92 kansiremontti edessä

Kannen raosta vuoti öljyä sen verta lahjakkaasti pakosarjan päälle niin lähinnä siksi hommaan aloin. Ostin yläpään tiivistesarjan ja ajattelin ne vetää paikoilleen. Kantta en ainakaan vielä ole oikasuttanut kun on sen verta kallista lystiä, juuri äsken sain venttiilit takaisin paikoilleen, kun nekin venttiilin varren stefat vaihdoin ja venat hioin. Täytyy vielä tarkastella kantta että käviskö sen sittenkin oikasuttamassa vai eikö kävis. Kaikki näytti koneen sisällä olevan yllättävän hyvässä kunnossa vaikka lasissa jo 350 tuhatta ja eka kerran avattu kone.
 
Vs: Lancer 1.5glxi 92 kansiremontti edessä

ajoikko sää niistä venoista ihan seetit vai siis hioit vaan kivan näköseks :p meinaan kun vetäis sen kannen suoraks ja vetäis venttiilien ja kannen seetit viel niin nam se olis kuin uus sillon :peukku mutta se on totta että maksaa perkeleesti.. aijokko ollenkaan hioa tosta kannesta seetejä niitä voi vähän parantaa sellasella karkeella tahnalla ja itse venttiiliä pyöritetään omassa paikassaan tahna välissä :driver
 
Vs: Lancer 1.5glxi 92 kansiremontti edessä

onhan noita kansia availtu vuosien mittaan,mutta yhden oon vaan oikasuttanut,ja senkin vain siksi että jo tehtaan jäljiltä näytti olevan paha skraapu juuri palotilan metallireunuksen alla(siis tiivarissa ne pyttyjen ympärillä olevat) ja kaikki on käyneet ja käyvät edelleen ihan hyvin .ja venat oon yleensä hionu tahnalla vaan.

jos autoa ei aio lopun ikää pitää niin minusta turha upottaa monia satoja johonkin kanteen. :seina
 
Vs: Lancer 1.5glxi 92 kansiremontti edessä

Kyllähän se kansi kannattaa oikasta aina varmuuden varalle, ei se nyt "satoja euroja" maksa. Periaatteessahan lohkon kansipinta täytyisi myös hioa kevyesti, vaikka vaan sitten itse hiomapaperilla - mutta tuskin tuota kukaan sellainen tekee joka mietiskelee sitäkin, tasottaako kannen vai ei :p
 
Vs: Lancer 1.5glxi 92 kansiremontti edessä

Miks lähtee ees tekeen mitään remppaa jos se on rahasta kiinni??? en ymmärrä ja mitsut on hienoja autoja :peukku kyllä niihin voi vähän rahaa laittaa :p
 
Vs: Lancer 1.5glxi 92 kansiremontti edessä

aigespeople_89 sanoi
Miks lähtee ees tekeen mitään remppaa jos se on rahasta kiinni??? en ymmärrä ja mitsut on hienoja autoja :peukku kyllä niihin voi vähän rahaa laittaa :p

no juu saahan jokanen laittaa miten tykkää ja kuinka paljon vaan rahaa omaan autoonsa kii,ja jos kannen oikasuttaa,vaihtaa uudet venat+ohjurit ja koneistuttaa vielä istukat niin ei se enää muutamilla kympeillä onnistu.ja jos jo paljon ajettu niin eikös sillon kannata avata jo alakertakin ja rengastaa ja laakeroida sekä hoonauttaa.koska kansi on vain puolimoottoria.ja taas lisäkustannuksia.

jokanen oman harkintansa mukaan kuitenkin loppupeleissä ;D ;)
 
Vs: Lancer 1.5glxi 92 kansiremontti edessä

tiitus sanoi
Näihän se menee. ;D
Toinen tykkää äidistä ja toiset tyttäreistä....
Paras vaihtoehto on tehdä kaikki itse, saa hyvää ja kaikki on "ilmasta". :peukku

Niin kaikki muu paitsi ne varaosat ;D kyllähän nekin jotain maksaa tai siis maltaita kans :nykii
 
Takaisin
Ylös Bottom