lancer 1.6glxi katalysaattori

paksu-pena

New Member
Liittynyt
19 Toukokuu 2009
Elikkäs nyt on pari kattia tullu ajettua paskaksi ja vituttaa niitä koko ajan katsastukseen vaihella niin mitenkäs kyseinen auto pelais ilman katalysaattoria?aattelin että tekis laippa kiinnityksellä sen sinne ja ottas katsastuksen jälkeen aina pois ja suora pätkä tilalle.Meneekö seokset vituiksi tai voiko joku muu osa hajota.
 
Vs: lancer 1.6glxi katalysaattori

voi ottaa pois eikä vaikuta kuin pakokaasu arvoihin testissä jossa pomppaa(hyvällä koneella menee kyllä läpikin)
pa-kulutustakin voi hiukan pienentyä.
 
Vs: lancer 1.6glxi katalysaattori

jeps kiitoksia vastauksesta elikkä katti vaan pois :) Et muuten sattus tietään paljo tonne 1.6 vaihelaatikkoon menee öljyä?
 
Vs: lancer 1.6glxi katalysaattori

paksu-pena sanoi
jeps kiitoksia vastauksesta elikkä katti vaan pois :) Et muuten sattus tietään paljo tonne 1.6 vaihelaatikkoon menee öljyä?
jep irti vain ja kovaa ajoa... :peukku

eipä varmaa tietoa ole
varmaankkin 1,5-1,7 litraa, auto tasaiselle ja sen verran öljyä että tulee tasalle sen täyttöreijän kanssa on oikea määrä.
etu puolella on täyttö/tarkistus aukko...
 
Vs: lancer 1.6glxi katalysaattori

Virallinen vaihtomäärä 1,8l.
 
Vs: lancer 1.6glxi katalysaattori

ok,tänään tyhjensin ton lootan niin varmaan 4 desiä tuli juuri ja juuri vanhaa öljyä ja melko kuraa oli.Pistin mobilin 75w-80w tilalle niin rupes loota pelaan ihan erilailla ;D
 
Vs: lancer 1.6glxi katalysaattori

paksu-pena sanoi
ok,tänään tyhjensin ton lootan niin varmaan 4 desiä tuli juuri ja juuri vanhaa öljyä ja melko kuraa oli.Pistin mobilin 75w-80w tilalle niin rupes loota pelaan ihan erilailla ;D
Ja sitten kun laitat OIKEATA ÖLJYÄ (esim mitsun omaa,Castrollin SMX-S),niin rupeaakin vasta kunnolla toimimaan,varsinkin synkrojen osalta.
 
Vs: lancer 1.6glxi katalysaattori

ST sanoi
Ja sitten kun laitat OIKEATA ÖLJYÄ (esim mitsun omaa,Castrollin SMX-S),niin rupeaakin vasta kunnolla toimimaan,varsinkin synkrojen osalta.
Jees pitääpä kokeilla ku nuo synkrot meinannu muutenki vähä rusahella.Onko miten hintavaa tuo castrolli?Onko tuo mobilin öljy sitte ihan saisea?
 
Vs: lancer 1.6glxi katalysaattori

paksu-pena sanoi
Jees pitääpä kokeilla ku nuo synkrot meinannu muutenki vähä rusahella.Onko miten hintavaa tuo castrolli?Onko tuo mobilin öljy sitte ihan saisea?

riippuu hyvin paljon öljystä, mulla galantissa toimii sykrovikainen loota todella hyvin 80-90 peräöljyllä (teboil hypoid 80w-90)
on vähän jäykkä kylmänä mutta toimii.

vanhemassa galantissa on teboilin hypoid 75w-80 vaihdelaatikko öljy ja tuntuu toimivan sekin ihan asiallisesti kestää jopa suhteelisen nopeita vaihtoja kiskoa...

L200 on mulla laatikossa teboilin monitra 10w-40 yleisöljy, eika ainakaan vielä ole mitään ihmeempiä ollu.

epäilen että jos vain öljy on gl4 ja 75w-80 niin pitäs kait sen toimia, sitä en tiedä mitä se fordissa käytettävä 75w-80 öljy on mutta sillä ei
toimi loota sitten pätkääkään... joutuu huuhtelemaan muutaman kerran että alkaa toimiin uusilla öljyillä.
 
Vs: lancer 1.6glxi katalysaattori

Mr mmc sanoi
riippuu hyvin paljon öljystä, mulla galantissa toimii sykrovikainen loota todella hyvin 80-90 peräöljyllä (teboil hypoid 80w-90)
on vähän jäykkä kylmänä mutta toimii.

vanhemassa galantissa on teboilin hypoid 75w-80 vaihdelaatikko öljy ja tuntuu toimivan sekin ihan asiallisesti kestää jopa suhteelisen nopeita vaihtoja kiskoa...

L200 on mulla laatikossa teboilin monitra 10w-40 yleisöljy, eika ainakaan vielä ole mitään ihmeempiä ollu.

epäilen että jos vain öljy on gl4 ja 75w-80 niin pitäs kait sen toimia, sitä en tiedä mitä se fordissa käytettävä 75w-80 öljy on mutta sillä ei
toimi loota sitten pätkääkään... joutuu huuhtelemaan muutaman kerran että alkaa toimiin uusilla öljyillä.
Ihan hyvin tuo mobili tuntus pelaavan ainaski näin aluksi ku nyt siellä lootassa etes on öljyä,3 vaihteen synkro ei enään rusaha kovin pahasti mutta 1 ja 2 vaihteella tahtoo rusahella .Autolla ajettu se 340 000 niin alkaa tuo lootaki jo olla varmaan melko fininaalissa,tiiä miten kauan ajettu ilman öljyjä niin ei varmaan enään niin väliä mitä sinne kippaa? Vai olenko täysin väärässä ja pitäs kokeilla tuota castrollia vielä?
 
Vs: lancer 1.6glxi katalysaattori

paksu-pena sanoi
Ihan hyvin tuo mobili tuntus pelaavan ainaski näin aluksi ku nyt siellä lootassa etes on öljyä,3 vaihteen synkro ei enään rusaha kovin pahasti mutta 1 ja 2 vaihteella tahtoo rusahella .Autolla ajettu se 340 000 niin alkaa tuo lootaki jo olla varmaan melko fininaalissa,tiiä miten kauan ajettu ilman öljyjä niin ei varmaan enään niin väliä mitä sinne kippaa? Vai olenko täysin väärässä ja pitäs kokeilla tuota castrollia vielä?

jos on väärä öljy niin kylmänä ei saa mitään vaihdetta päälle ilman rutinoita, jos vain toimii niin anna palaa,
ja vaihda vaikka 30tkm jälkeen uudelleen sama öljy niin pitäs toimia ihan ilman ongelmia.

toki nuo castrolin tai redlinen öljyt on hyviä mutta onko mitään järkeä ostaa kalliita öljyjä ellei niitä oikeesti tarvi.
normaali käytössä menee ihan hyvin perus öljy joka on oikean laatuinen.
 
Vs: lancer 1.6glxi katalysaattori

Ok ajella nuilla nyt jonku aikaa ja kattoo miten rupee pelittään pitemmän päälle.Nyt ku netistä katoin ton castrollin öljyn hintaa mitä tonne lootaan suositeltas niin oli itseasiassa halvempaa ku toi mobili ;D joo mutta näillä mennään ja lyö auton paaliin kun loota laukee ja ostaa galantin tilalle
 
Vs: lancer 1.6glxi katalysaattori+lainaten vaihteistoasiaa...

Vaihdoin juuri Lancer 1.6 GLi -99 2wd farkkuun kuvauksen mukaiset GL5 vaihteistoöljyt ja toimii hienosti. Vanhat öljyt olivat Teboilin 75w-90 EP? GL4 Täys. synt, 57.000km ajettuna näytti vielä OK öljyiltä. Teboilkin toimi hyvin, mutta Mobil tuntuisi toimivan vielä paremmin. Toki voi myös mutu tuntumaa olla.. Kuitenkin ohjekirja pyytää käytettäväksi GL4:sta, joten olenko nyt sittenkin tehnyt virheen käyttäessäni GL 5:sta? Googlella löysin niin paljon eriävää tietoa, että mitä mieltä täällä ollaan Mitsun kohtaalla? Eri tavallahan nämä ovat lisäaineistettuja, ja jos oikein ymmärssin netin syöväreistä, tämä GL5 sisältäisi hallaa tekeviä ainesosia "GL4 vaihteistoihin"... Synkrot jne. kärsisi mukamas. Mobilin sivuilla kyllä kerrotaan, että tämä SHC GL5 käy GL4 lootiin:

Tuotekuvaus

Mobilube 1 SHC 75W-90 on täyssynteettinen, suorituskykyinen ammattikäyttöön tarkoitettu vaihteistoöljy, joka valmistetaan edistyksellisistä perusöljyistä ja viimeisimmän teknologian mukaisista lisäaineista. Vaihteistoöljy on tarkoitettu raskaassa käytössä oleviin manuaalivaihteistoihin ja taka-akseleihin, jotka vaativat erinomaista kuormankantokykyä vaihtelevissa lämpötiloissa ja joissa esiintyy äärimmäisiä paineita ja iskukuormituksia. Käyttökohteet: Kevyt ja raskas kuljetuskalusto, bussit sekä paketti- ja henkilöautot:
• Vaihteistot, akselit ja muut käyttökohteet, joissa on käytettävä API GL-4, GL-5 tai MT-1 -luokan voiteluainetta
• Tasauspyörästöt, vetopyörästöt ja vaihdelaatikot, joihin suositellaan API GL-4, GL-5 tai MT-1-luokan miedosti EP-lisäaineistettuja öljyjä."
-Mobilube 1 SHC 75W-90 täyttää tai ylittää seuraavien spesifikaatioiden vaatimukset: API GL-5/MT-1 -
-ExxonMobil suosittelee Mobilube 1 SHC 75W-90 -öljyä käyttökohteisiin, jotka vaativat: API GL-4

Kiitos ja anteeksi!
 
Vs: lancer 1.6glxi katalysaattori

No siitä tiedät miten toimii pitemmän päälle, jos vaihtaessa alkaa tulemaan useasti sorsia, niin GL5 öljy ei toimi. Ja jos jatkat pitempään ajamista sorsien kera, niin synkrot hajoaa. Niin ja ei ne synkrot tosiaan hajoa sen takia, että tuo mainitsemasi GL5 öljy olisi voitelu ominaisuuksiltaan huono. Itse asiassa se on liiankin hyvä ja siinä ei ole tarpeeksi kitkaa Mitsun lootan synkroille ja siitä nuo sorsat vaihtaessa.
 
Takaisin
Ylös Bottom