Lancer 1.8 GTi 1992 ruiskun rele naksuu ja check engine valo palaa

Datsunimies

New Member
Liittynyt
26 Maaliskuu 2015
Eli Lancer 1.8 GTi 1992 reistailee niin, että kostealla kelillä ruiskun rele naksuu, kierrokset putoaa ja check engine valo syttyy samaan aikaan. Tänään kokeilin vikakoodeja lukea, niin kaikki oli ecun mukaan ok. Ecu on siis ilmeisesti entinen ???
 
Vs: Lancer 1.8 GTi 1992 ruiskun rele naksuu ja check engine valo palaa

Datsunimies sanoi
Eli Lancer 1.8 GTi 1992 reistailee niin, että kostealla kelillä ruiskun rele naksuu, kierrokset putoaa ja check engine valo syttyy samaan aikaan. Tänään kokeilin vikakoodeja lukea, niin kaikki oli ecun mukaan ok. Ecu on siis ilmeisesti entinen ???

Eli luetko vikakoodeja "ledilukijalla" vai CE-valolla? Jos vilkuttaa tasaista valoa niin ECUn pitäisi olla ok. Jos palaa jatkuvasti vikakoodeja luettaessa tai ei pala ollenkaan niin lienee suoralta kädeltä entinen. Voihan tuon ecun ottaa irti ja piirilevyn esille, katsoa löytyykö huonokuntoisia konkkia/kosteutta/kylmäjuotoksia jne.
 
Vs: Lancer 1.8 GTi 1992 ruiskun rele naksuu ja check engine valo palaa

Juu, ledin kanssa niitä koodeja katselin, ja vilkuttaa tasaisesti kokoajan. Ecussa oli kondensaattorit vuotanut piirilevylle, joten puhdistin piirilevyn ja vaihdoin ne uusiin, mutta ilmeisesti se ei riittänyt. :-\
 
Vs: Lancer 1.8 GTi 1992 ruiskun rele naksuu ja check engine valo palaa

Tarkista akun kenkien kunto (ota siis akusta irti, ja tarkista onko puhtaat ja TIUKASSA navoissa kiinni).
Tarkista myös maajohdon kunto runkoon asti.
 
Vs: Lancer 1.8 GTi 1992 ruiskun rele naksuu ja check engine valo palaa

Akunkengät ja maajohto tarkistettu, ei ainakaan ulkoisesti näkynyt mitään. Pitää huomenna irrottaa johto ja akunkengät ja puhdostaa kunnolla kosketuspinnat.
 
Vs: Lancer 1.8 GTi 1992 ruiskun rele naksuu ja check engine valo palaa

Akun maapiuhat ja akunkengät vaihdettu. Pätkiminen jatkuu, mutta rele ei enää naksu eikä ce valo pala. Täytyypä siis jatkaa maadoituskohtien puhdistelua.
 
Vs: Lancer 1.8 GTi 1992 ruiskun rele naksuu ja check engine valo palaa

Mittasitko jännitteet käydessä ja sammuksissa akusta?
 
Vs: Lancer 1.8 GTi 1992 ruiskun rele naksuu ja check engine valo palaa

Sammuksissa akun jännite oli 12.7v ja käydessä 14.35v.
 
Vs: Lancer 1.8 GTi 1992 ruiskun rele naksuu ja check engine valo palaa

ECU vaihdettu ja nyt pelittää 8) :driver
 
Vs: Lancer 1.8 GTi 1992 ruiskun rele naksuu ja check engine valo palaa

hanskalokeron sivusta a pilariin pultattuna,kynnyslista pois sen jälkeen sivusuoja muovi irti niin näkyy sen ecun liittimet 3 kpl keltasia 2 10mm kannalla olevat pultit auki ja vedät alaspäin ni ecu käpälissä
 
Vs: Lancer 1.8 GTi 1992 ruiskun rele naksuu ja check engine valo palaa

tarkoitin siis mistä löysit uuden ecun? itsellä sama vika enkä ole löytänyt uutta ecua mistään...
 
Takaisin
Ylös Bottom