Lancer 1998 kiikarissa, kommentteja

M

mika72

Guest
Näin uutena jäsenenä en ole varma onko oikea paikka kysellä mutta kyselen kuitenkin. Olis vaimolle kiikarissa neliovinen -98 Lancer, 1.3i koneella. Autolla ajettu noin 100 tkm. Onko järkevä ostos ? Onko jotain tyyppivikoja, tarkistettavia paikkoja ennen ostoa ym ? Mites tuon 1.3 koneen kestävyys, onko yhtä luotettava lkuin lujaksi kehutut 1.6 koneet ? Liekkö korit sinkittyjä ?

t. Mika
 
Vs: Lancer 1998 kiikarissa, kommentteja

Kyseisen auton omistajat ja asiasta enemmän tietävät voivat varmasti kertoa enemmän tästä mallista, mutta katso nyt ainakin tämä, vaikka onkin hieman eri pelistä kyse:

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=14599.0

Lykkyä hankintaan! :peukku
 
Vs: Lancer 1998 kiikarissa, kommentteja

Meillä on Lanceri pelannut ongelmitta viimeiset kolme vuotta kun se on meillä ollut. Mitähän sillä olisi nyt ajettu... ehkä noin 150000km. Ainuttakaan varsinaista vikaa ole ilmaantunut ja edelleen täysissä kuosissa niin moottorin kuin korinkin puolesta. Ei ole tarvinnut pelätä katsastussetää kuten Galantin kanssa. :p Öljyt vaihdettu kymppitonnin välein. Bensaa palaa kaupungissa vaimokkeen kaasujalalla noin 7l/100km, omalla reilun kahdeksan. Ekokikkailulla voi päästä helposti vähemmälläkin.

Vaihteensiirto pakille joskus tuottaa vaivaa mutta olen otaksunut sen olevan lähinnä ominaisuus. Maalipinta ei ole niitä paksuimpia mutta samaa ongelmaa on myös Galantissa. Kiveniskemät kannattaa tilkitä kynsilakkamaalilla mahdollisimman nopeasti, vaikkei mitään erityistä ruostumista ole tapahtunut. Alusta kannattaa massata kuten kaikissa autoissa, jos ei ole jo massattu.

Tuo 1.3 riittää mainiosta joka tarpeeseen. Maantiellä ei varmasti jää jalkoihin, jos vaan vähänkään uskaltaa ja viitsii huudettaa konetta. Parhaat hepot löytyvät vasta korkeilta kierroksilta. Jättää jälkeensä monet euro-1.6-litraiset! Olen ollut siinä uskossa, että nimenomaan tuo 1.3-litrainen on se ikiliikkuja... No oli miten oli, satatuhatta ajettuna ei taida olla vielä kovin isoa pelkoa remontista. :peukku
 
Vs: Lancer 1998 kiikarissa, kommentteja

Itsellä ollut nyt reilun vuoden tuollainen vehje lähemmäs 160tkm ajettu ja omaa ajoa n. 20tkm. Ja hyvin on pelittänyt, normaaleja huoltoja teettänyt oljyjä suodattimet yms, ainoa ns ylimääräinen korjaus oli sisempi raidetangonpää joka oli väljä. Ja tuo pakkille vaihto tosiaan välillä takkuilee, mutta eipä ainakaan itseäni häiritse.

Käsittääkseni tuo kori on sinkitty, mutta ainakin itse teetin siihen kunnon ruostesuojauksen niin kelpaa sitte suolamönjässä ajella :) Itsellä menee sekaajossa n. 6,5l/100km löpöä, talvella enemmän.

Ihan hyvä peli tuo kaikenkaikkiaan on, hyvin pärjää tuolla koneella, mutta jos auto täynnä porukkaa niin alkaa kyllä kaivata hieman isompaa konetta varsinkin motarilla :) Yksin tai pienellä kuormalla ajettaessa liikkuu kyllä varsin ripeästi.
 
Vs: Lancer 1998 kiikarissa, kommentteja

Reilun vuoden ollut tuollainen -97 mallinen Lancer. Ja juu, kokoisekseen kone on suht pirteä, vaikkei niillä hevosvoimilla mitään mässäilemään pääsekkään. Ohi pääsee vähän kovemmistakin nopeuksista, ja kiihtyy paikaltaankin hyvin. Nimeomaan jos raaskii antaa vähän sitä kenkää. Omalla ajettu 117 000, omaa ajoa n. 16 000, eikä oikeastaan mitään itse autosta johtuvaa vikaa ole ilmennyt. Etujarrujen jarrupalat kilisee, koska ne on edellisen omistajan aikana ilmeisesti laitettu paikoilleen ilman sitä asennussarjaa, joten pääsevät hieman liikkumaan, ja startatessa pitää tälläistä viuviuviuviu-ääntä, minkä Toyen mukaan pitäisi korjaantua vaihtamalla laturin/ohjaustehosimen hihnan ;)
 
Vs: Lancer 1998 kiikarissa, kommentteja

Yhdyn edellisten mielipiteeseen, että perusvarma peli on kyseessä. Itsellä ollut vm.96 viimeiset 1,5 vuotta tällä uudemmalla korilla ja on nyt 110 tkm ajettu eikä muita vikoja ole ollut kuin vesipumppu 95 tkm kohdalla, sekin omaa nuukuutta. Kannattaa kuitenkin yrittää tutkia/selvittää mitä 90tkm kohdalla on huollettu sillä se on mitsun suurin huolto, korjatkaa viisaammat mikäli olen väärässä. Jos siellä pistetty paikat iskuun niin helppoja kilometrejä pitäisi olla tiedossa. :driver Ruostetta ei omassani ole yhtään vaikka pieniä naarmuja onkin siellä täällä.
 
Vs: Lancer 1998 kiikarissa, kommentteja

Hieman offtopiccia tähän väliin...

Mitenkä muuten teillä on noita vaihteistoöljyjä vaihdeltu? Ilmeisesti vaihtoväli 90tkm, mutta ilmeisesti itsellä ei ollut koskaa vaihdettu ennen kun itse vaihdoin 140tkm kohdalla, ei kai tuollainen laatikko niin nopeasti ota selkäänsä?
 
Vs: Lancer 1998 kiikarissa, kommentteja

Allekirjoittaneella alkuperäiset nesteet lootassa ja väli minunkin tietojen mukaan se 90tkm, mutta empä ole saanut aikaiseksi vaihtaa :)
 
Takaisin
Ylös Bottom