Lancer 2,0 -04vm pientä nykimistä pintakaasulla ajettaessa

jsj1

New Member
Liittynyt
11 Heinäkuu 2013
Morjes,

Uutena foorumilaisena heti asiaan. Elikkäs tuli hankittua vähänaikaa sitten otsikon mukainen kulkine ja huomasin vähänaikaa sitten että pinta kaasulla ajettaessa noin 2000-2500 kierroksilla auto nykii välillä. Nykiminen ei ole rajua, mutta tuntuu ärsyttävältä. Vikakoodit lukaisin testerillä ja sieltä ei löytynyt mitään.

Olen siis saksalaisista kulkineista nyt siirtynyt japsi kantaan, joten kaikki avut otetaan vastaan.

Kiitokset vastauksista jo etukäteen.
 
Vs: Lancer 2,0 -04vm pientä nykimistä pintakaasulla ajettaessa

Vikakoodeista et saa testerillä mitään tolkkua näistä vehkeistä. Korkeintaan sen onko vikakoodeja, ja voit poistaa ne. Toistaseksi mikään testeri ei ole antanut juuri mitään järkevää vikakoodia OBD:n kautta, vaikka sellaisen olisi OpenPort kaapelilla saanutkin.

Ne perus edellytykset tsekkaus: Milloin vaihdettu öljyt, tulpat ja ilmansuodatin?
 
Vs: Lancer 2,0 -04vm pientä nykimistä pintakaasulla ajettaessa

Onko auto aivan vakio?

Kannattaa tarkistaa MAFfin liittimet, TPS anturi ja lambdan liitin näin alkuun että ovat kunnolla kiinni eikä ole hapettumia. Milloin tulpat on vaihdettu? Jossain edellä mainituista voi olla vikaa. Toki vika voi lyötyä myös puolista.

Edit: Urran kerkeskin jo mainitsemaan nuo tulpat.
 
Vs: Lancer 2,0 -04vm pientä nykimistä pintakaasulla ajettaessa

Joo siis omassa (tosin etanolikäyttöinen) kuoli OEM iridiumit n. 60tkm kohdalla vaikka tehtaan vaihtoväli on 90tkm.
 
Vs: Lancer 2,0 -04vm pientä nykimistä pintakaasulla ajettaessa

ei ollut vikakoodeja, joten eipä heistä enempää apua ollut. Tänään vaihtuu ilmanputsari ja tulpat, viikonloppuna vaihdan öljyt kun pääsen nosturille. Katsotaan sitten mitä sanoo. Palaan asiaan kun olen saanut nuo perushuollot tekastua.
 
Vs: Lancer 2,0 -04vm pientä nykimistä pintakaasulla ajettaessa

Muista sit kertoo joka tapauksessa miten kävi.
 
Vs: Lancer 2,0 -04vm pientä nykimistä pintakaasulla ajettaessa

Tottakai paalaan asiaan kävi miten kävi :)
 
Vs: Lancer 2,0 -04vm pientä nykimistä pintakaasulla ajettaessa

noniin nyt on tulpat ja ilmanputsari vaihdettu...autoon tuli kyllä mukavasti lisää eloa mutta se perhanan nykiminen jatkuu...

tarkennetaan vielä oiretta, elikkä pintakaasulla nykii mutta muuten kiihtyy hyvin ja tyhjäkäynti ei seilaile mihinkään, elikkä muuten pelaa normaalisti.

jatketaan tutkimista....
 
Vs: Lancer 2,0 -04vm pientä nykimistä pintakaasulla ajettaessa

Missäpäin jsj1 kurvailet? Jos liikut pk-seudulla ni voidaan loggailla sitä ajoa ja katella jos anturidatasta löytyis jotain. Paikallismiitit on kans suositeltavia siellä on yleensä porukkaa, jolta löytyy apua ja neuvoja, vaikka aina ne ei oo välttämättä parhaita.
 
Vs: Lancer 2,0 -04vm pientä nykimistä pintakaasulla ajettaessa

Joensuun suunnalla olen. No jos tuo ei muuten selviä niin käytetään tuossa paikallisessa mitsu huollossa, kait ne siellä taitaa vähän enemmän. Itselläni kun ei ole juuri näistä japseista kokemusta, muusta kun 93vm pajerosta ja se ei nyt auta tähän hätään :)
 
Vs: Lancer 2,0 -04vm pientä nykimistä pintakaasulla ajettaessa

Nimim. Jonny varmaan tietäs kenen puoleen kääntyä Jojensuussa.
 
Vs: Lancer 2,0 -04vm pientä nykimistä pintakaasulla ajettaessa

Varsinkin sellainen terävä nykiminen, erityisesti pienillä kierroksilla/pieniltä kierroksilta kiihdyttämään lähtiessä -> tarkista tulpanjohdot/ puolien-tulppien väliset kumitötsät (jos COP joka tulpalle). Veikkaan läpilyöntejä siellä seuduilla.

Uudetkin johdot (ja nythän puhutaan melkein kymmenen vuotta vanhoista johdoista) pystyy pilaamaan esim. pesemällä konehuoneen painepesurilla, ja starttaamalla auton kuivaamatta tulppakaivoja ensin. Kerran kun jännite syö reiän eristeeseen, niin se on sitten siinä. Samoin, jos tulppakaivoissa on öljyä, niin se syö eristettä ja läpilyönti on aina todennäköisempää.

Johtoja voi yrittää tutkia (sieltä tulppakaivon osalta): jos sieltä löytyy sellaisia hyvin, hyvin pieniä reikiä/jälkiä, ihan kuin todella pienellä neulalla tökittyjä, ne ovat yleensä merkki läpilyönneistä.

Samoin, aina kun mistä tahansa nykimisestä puhutaan, niin EGR:n tukkiminen kannattaa joka tapauksessa ottaa TO-DO listalle.
 
Vs: Lancer 2,0 -04vm pientä nykimistä pintakaasulla ajettaessa

oire auton nykiminen on kyllä todella hankala selvittää, eli siis se nykiminen on sellasta kun ajaa pintakaasulla vaikkapa 40kmh 3 vaihteella niin tuntuu että auto haluis itse kiihtyä ja höllätä vähän välilä...saman tuntunen ilmiö kun jos normaalisti toimivalla autolla remppaat kaasua ajaessa eestaas. Tietty terävän oloista tuo on että voisi viitata sytkä puoleen, mutta oletan että samaa pitäisi ilmetä myös kovemmilla kierroksilla, 100kmh 5 vaihteella ei tunnu enää nykivän enää.

mutta mutta pitänee seuraavaksi tarkastella puolat ja johdot kun en tulppia vaihtaessa katsellut sen tarkemmin kun ilon aihetta riitti tarpeeksi siitä että on ehjä venttiilikopan tiiviste kun oli kuivat tulpan kolot. tätä ilon aihetta minulla ei ole ollut yhdessäkään audissa ja volkkarissa mitä olen ennen omistanut... joten pisteet japaniin vieläkin :D
 
Vs: Lancer 2,0 -04vm pientä nykimistä pintakaasulla ajettaessa

ja uutta oiretta ilmeni, tyhjäkäynti seilaili välillä jossain 1000 - 1500 tietämillä kun ilmastointi pyörähti mukaan ja rampista kiihdyttäessä lievää puutumista...tuntu että todella laiskasti jakso vetää sataseen...

edit: seilailu on väärä sana, tyhjäkäynti hyppäs noihin lukemiin kun ilmastoinnin kompura lähti päälle. kuuluukohan sen kompuran muuten rempata sitä päälle ja pois, kun äsken tuossa pihalla annoin käydä tyhjäkäyntiä niin kompura pyöri jonkun 15-20 sekunttia ja oli sammuksissa toisen mokoman ja taas päälle ja taas pois... liekkö normaalia tuokaan?

mutta kohta niitä tulpan johtoja hattuja tutkimaan....
 
Vs: Lancer 2,0 -04vm pientä nykimistä pintakaasulla ajettaessa

tulpan johdot myös sinne kaivoon menevät osat katsoin läpi ja ei niissä kyllä näkynyt mitään omituista, joten kai ne on todettava ehjiksi, mistä löydän tuon egr venttiilin tästä koneesta?
 
Vs: Lancer 2,0 -04vm pientä nykimistä pintakaasulla ajettaessa

Tyhjäkäynti moottori saattaa olla paskana tai ecu ei osaa ohjata sitä jos sen kautta pääsee kaasuläpän ohi ilmaa koneeseen tulee ajosta nykivää pienellä kuormalla hiljaisissa vauhdeissa ja tyhjäkäynti voi hyökkäillä. Tämäkin ois hyvä kattoo koneella että mitä ecu näkee ja koittaa tehdä. Ecu korottaa tyhjäkäyntiä hieman kun ilmastointi on päällä tai siis tyhjäkäyntimoottori antaa enemmän ilmaa ettei kierrokset laske kun kuormaa tulee lisää normaalisti kaiken toimiessa sun ei pitäs huomata mitään. Ilmastoinnin releet ja kytkennät voisit kans kattoa läpi.
 
Vs: Lancer 2,0 -04vm pientä nykimistä pintakaasulla ajettaessa

ei taida itäsuomen suunnalla olla kenelläkään sellasia rensseleitä jolla vois katsella enemmän, kun itsellä on vaan vag tuotteisiin käypä värkki jolla näkee vähän mutta ei läheskään tarpeeksi. Joten taitaa olla kohta ainoa vaihtoehto tähän hätään viedä auto tuohon paikalliseen mitsu huoltoon... Välttelen sitä kyllä viimeiseen asti :D

Mietin tuossa että paljonhan maksaa uudet puolat? vaikka niissä ei mitään näkynytkään ja tuskin kai niissä vikaa on kun ilmesty tuo tyhjäkäynnin hyppäily tähän lisäksi ja kun koneelle antaa enempi happea niin ei nyi enää.
 
Vs: Lancer 2,0 -04vm pientä nykimistä pintakaasulla ajettaessa

Mulla on evoscan ja 1.3u kaapeli en tiedä toimiiko lancerissa varmaksi.
Mutta joensuu-polvijärvi väliä ajellaan päivittäen, polvijärvellä asustelen.
 
Vs: Lancer 2,0 -04vm pientä nykimistä pintakaasulla ajettaessa

mitenkäs PA-suodatin? voihan sekin aiheuttaa nykimistä jos nuhainen
 
Vs: Lancer 2,0 -04vm pientä nykimistä pintakaasulla ajettaessa

Mr mmc sanoi
Mulla on evoscan ja 1.3u kaapeli en tiedä toimiiko lancerissa varmaksi.
v2.9 toimii ainakin.
 
Vs: Lancer 2,0 -04vm pientä nykimistä pintakaasulla ajettaessa

kuulostaa kyllä enemmän tämä sytkä puolen vialta tai ilmavuodolta. Mutta on minulle senverta tuore auto että enpähän ole vielä pa suodatinta kerennyt katselemaan ja se EGR systeemi pitää selvittää vielä ja tuo imupuolen ilmavuoto hommat. No kunhan kotipihasta halli tyhjenee muiden autoista niin suuntailen sinne.

tuota evoscanniahan voisi kokeilla, eihän siinä mitään häviä toimi lancerissa tai ei... Mr mmc: laittelen yv:tä viikonlopun jälkeen nyt pitää laittaa asiat tärkeysjärjestykseen eli kaljat kouraan ja harjoittelemaan huomista ilosaarirock koitosta varten.

vinkkejä ja apuja on tullut runsaasti, suuri kiitos näistä ja eiköhän tuo auto saada tällä osallistumisella jo pelaamaan :)
 
Vs: Lancer 2,0 -04vm pientä nykimistä pintakaasulla ajettaessa

Mut kaapeli, pitääkö olla 2.0 vai toimiiko tuolla 1.3u:lla
 
Vs: Lancer 2,0 -04vm pientä nykimistä pintakaasulla ajettaessa

Niin ja mistähän tuon evoscan v2,6:n ja kaapelin voisi näppärästi hankkia? nyt kun on mitsu pihassa ja tarkoitus ei ole sitä ihan heti hävittää niin olisi kätevä peli ihan omassa käytössä.
 
Vs: Lancer 2,0 -04vm pientä nykimistä pintakaasulla ajettaessa

Odb.fi mistä ite hankin, kokeillaan toimiiko mun kaapelilla niin tulee hommattua ainakin oikee kaapeli
 
Vs: Lancer 2,0 -04vm pientä nykimistä pintakaasulla ajettaessa

Mr mmc sanoi
Odb.fi mistä ite hankin, kokeillaan toimiiko mun kaapelilla niin tulee hommattua ainakin oikee kaapeli
korjataan sun puolesta :p
http://www.obd.fi/
 
Vs: Lancer 2,0 -04vm pientä nykimistä pintakaasulla ajettaessa

Mr mmc sanoi
Odb.fi mistä ite hankin, kokeillaan toimiiko mun kaapelilla niin tulee hommattua ainakin oikee kaapeli

Tehdään näin, mutta palataan asiaan ensiviikolla.
 
Vs: Lancer 2,0 -04vm pientä nykimistä pintakaasulla ajettaessa

Eiköhän se toimi "millä" tahansa kaapelilla, itsellä oli silloin käytössä VAG-comin piuha..

Softastahan se enemmän on kiinni, kun siis pelkästä loggauksesta puhutaan.
 
Vs: Lancer 2,0 -04vm pientä nykimistä pintakaasulla ajettaessa

SryOT:

ST sanoi
Softastahan se enemmän on kiinni, kun siis pelkästä loggauksesta puhutaan.

Mulla ois kans VAG-Com kaapeli, mut mistä softa? Onko missään mitään ilmaissoftaa olemassa, millä sais tärkeimmät tiedot irti?

tai kellään tiedossa epävirallista versiota? Opiskelijoiden verkkokaupasta ei löytynyt..
 
Vs: Lancer 2,0 -04vm pientä nykimistä pintakaasulla ajettaessa

Mr mmc sanoi
Mut kaapeli, pitääkö olla 2.0 vai toimiiko tuolla 1.3u:lla

Pitäs toimia, muistaakseni Urrani säätää omaa vastaavaa lanceria semmosella.
 
Vs: Lancer 2,0 -04vm pientä nykimistä pintakaasulla ajettaessa

Privassa vähän jo jsj1:en kanssa höpöteltiinkin mutta itse suosittelin Magnecorin johtoja kun on sen verta edulliset. Mä vaihdoin muinoin ja OEM:it oli 150tkm jälkeen aika surullisessa kunnossa.

En muuten oo ikinä tajunnu miksei 4G63:en kannen muovissa ole tiivistettä siellä reunoilla. Se "kouru" ja tulpankaivot sen alla on kyllä aikamoinen murheenkryyni jossei osaa pestä.

EGR:n tukkiminen on ollut itelläkin To-Do listalla mut pitäs jostain onnistua saamaan kupari/alumiinilevyä tiivisteen tekoon :( En oo kyl mitenkään kovin aktiivisesti yrittänyt ettiäkkään :D Mut ilmoittautukaa jos joku halajaa lahjoittaa/myydä edukkaasti. jsj1 EGR on siinä suoraan kaasuläpän alapuolella.

EDIT: Jäi preview tilaan.. jatkan:

PA suodatin on vain ja ainoastaan tankissa. Eli mitään erillistä, vaihdettavaa suodatinta ei ole.

1.3U kaapeli toimii, sillä itsekkin säätelen. Viisaammat sanoo että toimii myös 2.0:lla mutta muistaakseni mystinen ei muinoin saanut flashiä toimimaan sillä. 1.3U kaapeli on varma valinta ja sen saa esim. www.evoscan.com -osoitteesta (kuten myös lisenssin EvoScanniin. EvoScannia en kuitenkaan mahd. flashayksiin käyttäisi vaan freeware ECUFlash -softaa, mutta sillä ei voi datalogata eikä mitään kunnollista freeware softaa siihen ole). Voithan jsj1 ostaa EvoScan lisenssin (20e, c'mon) ja koettaa jollain yleis OBD kaapelilla?

En tiedä vaatiiko OBD kaapelilta mitään erityistä, jotta EvoScan sen tunnistaa, mutta MUTII standardia käyttää loggauksessa eikä OBD:ta, vaikkakin OBD:n kautta. Flashays ei sitten onnistu kun OpenPort kaapeleilla koska siinä on oma liittimensä.

4G63:essa on käytännössä kaikissa malleissa käsittääkseni tyhjäkäyntimoottori "tyyppivika" joten mittaisin sen käämit ainakin ensimmäiseksi. Kuten aiemmin todettiin niin se kuulostaisi fiksulta tohon "kiihdyttää välillä itekseen" ongelmaan. Sehän tekee tasan saman, mitä ilmavuotokin tekisi. Ilmavuotokin helppo testaa starterspraylla..

Tietääkö joku onko tän ikäsissä tyhjäkäyntimoottoreissa sama idea kun vanhemmissa, 6 pinniä mistä 2 plussaa ja neljä maata -> neljä käämiä?
 
Vs: Lancer 2,0 -04vm pientä nykimistä pintakaasulla ajettaessa

noniin, tässä aamulla krapulapäissäni nappasin mitsusta tyhjäkäyntimoottorin irti ja ihmettelin sitä tovin, pyyhin rätillä pienen paskakerroksen pois ja remppasin sitä edestakasin sen minkä liikku eli jonkun 2mm korkeintaan ja kas kummaa meno tasoittui huomattavasti ja auto tuntuu helvetin hyvältä ajaa verrattuna ennen irrotusta :)

Nykiminen ei ihan kokonaan loppunut ja tyhjäkäynti jää välillä 1000 kierrokseen ja välillä vajaaseen 1500:n, mutta suurimmaksi osaksi kestää normaalissa. Mutta voisin melekin varmasti ristiä tuon tyhjäkäyntimoottorin syylliseksi epätasaiseen menoon.

Nyt kävi kiinnostamaan että miten tuon moottorin kuuluu toimia? kun ei liikkunut enempää kun vaan tuon pari milliä ja millasia arvoja pitäisi saada liittimistä mitattua? tai sitten jos ostaisi kylmästi uuden sellaisen, mutta epäilen se olevan aika hiton kallis...

Mutta summataan nyt että tyhjäkäyntimoottorin irrotus ja ihmettely korjasi 80% epätasaisesta menosta ja liikkeellelähtökin onnistuu niinkuin normaalisti kuuluukin ilman kytkimen turhaa liirausta ettei tule epätasainen lähtö.
 
Vs: Lancer 2,0 -04vm pientä nykimistä pintakaasulla ajettaessa

Mielellään kertoisin mut ei oo niin hyvä saksa että jaksaisin ettiä tosta CS9W manuskasta sitä (se on siis saksan kielinen, kerro heti jos jostain löydät englanniks 4G63 N/A koneellisen manuskan :D).

Mut vanha on ainakin niin että keskiliittimistä reunaan 30ohm/käämi. Mun mielestä ylipäätään se että jokasessa on tasanen vastus olis jo plussaa (vanhoissa siis se menee oikariin hajotessaan.

Normi tyhjäkäynti on kuitenkin 800rpm joten jotain pientä häikkää sulla siellä vielä on.

Jos ostat uuden niin muistathan kertoa mistä ja mitä maksoi :peukku Kannattaa aina joko ettiä ASA:sta tai sitten pyytää Deltan myyjältä se varaosa numero -> tsekkaa www.rockauto.com ja eBay. Joskus jopa 10 kertaa halvemmalla saa uuden OEM osan (kuten esim. ABS antureiden osalta).
 
Vs: Lancer 2,0 -04vm pientä nykimistä pintakaasulla ajettaessa

Kuulostaa siltä että jsj1 oot vaan painellu sen jousta etkä liikuttanu ite servomoottoria. No putsata se kannattaa joka tapauksessa. Oletan että on saman tyyppinen ainakin pääpiirteittäin ku evon 4G63:ssa.
 
Vs: Lancer 2,0 -04vm pientä nykimistä pintakaasulla ajettaessa

pitää mittailla ja tutkiskella. Tietääkös kukaan siis että paljon sen venttiilin pitäis painua jos sitä sormella painaa sisäänpäin...kun sain menemään ehkä pari milliä sisään sitä ja stoppas siihen, vaikka jousessa näkyi olevan varaa painua vielä. Samoin melkosesti rahisi sen pienen liikkeen aikana se venttiili, joten olisiko vaan ajan kanssa päässyt paskaa jonnekkin väliin ja takertelee sitä liikettä...mutta anyway taisi tuo viallinen osa kuitenkin löytyä... Pitääpä vielä ensiviikolla kysellä että mitä kustantaa uusi ja jos saa uuden ostettua niin voi tuon vanhan uhrata tieteelle ja tehdä sille ruumiin avauksen :)

Kiitoksia avuista ja perehdytyksestä japsi koneiden sielunelämään... ja seuraavana hankintalistalla olisi tuo evoscan ohjelma, kun hintakaan ei päätä huimaa :)
 
Vs: Lancer 2,0 -04vm pientä nykimistä pintakaasulla ajettaessa

tuossa kuva---> http://www.stockwiseauto.com/product_info.php/cPath/1103_1242/products_id/210063

eli siis se on servo..siksihän se ei painunutkaan pohjempaan...mutta niinkuin mainitsi että se parin millin liike kuulosti niin rahisevalta ja takertelevalta että taitaa olla paskaantunut pahemman kerran se koko rakennelma...

uskaltaakohan tuon avata ilman että lentää tavaraa pellolle sieltä?
 
Vs: Lancer 2,0 -04vm pientä nykimistä pintakaasulla ajettaessa

On kyllä ihan saman näkönen kun se 1gen 4G63:en tyhjäkäyntimoottori :D Joku joskus puhui että noi voi "korjata". Mut jos jostain syystä tilaat timanttitiskiltä uuden niin senhän sä voit palauttaa. Mut mä kun kysyin 1gen tyhjäkäyntimoottoria niin hinta tais olla 455e kun Rockautosta saa tod. näk. OEM:in 55e ::) Tuokin osa on muutaman euron halvempi Rockautossa.
 
Vs: Lancer 2,0 -04vm pientä nykimistä pintakaasulla ajettaessa

Kohonnut tyhjäkäynti voi johtua myös kaasuvaijerista. Omassa autossa ihmettelin vähän aikaan, kun ilmaputsarin vaihdon yhteydessä tyhjäkäyntikierrokset nousi n.1500 rpm, etsiskelin ilmavuotoa, mutta syy olikin vaijerissa: Vaijeri oli ilmeisesti aiemmin ollut irti putsarikotelon kiinnikkeestä, mutta kun kiinnitin sen "oikeaan" kohtaan niin kierrokset nousivat (vaikka silmämääräisesti vaijeri näytti olevan löysällä).
 
Vs: Lancer 2,0 -04vm pientä nykimistä pintakaasulla ajettaessa

Urran sanoi
On kyllä ihan saman näkönen kun se 1gen 4G63:en tyhjäkäyntimoottori :D Joku joskus puhui että noi voi "korjata". Mut jos jostain syystä tilaat timanttitiskiltä uuden niin senhän sä voit palauttaa. Mut mä kun kysyin 1gen tyhjäkäyntimoottoria niin hinta tais olla 455e kun Rockautosta saa tod. näk. OEM:in 55e ::) Tuokin osa on muutaman euron halvempi Rockautossa.

Rockautosta katselin niin hinnaksi jäi 180 ja rapiat päälle toimituskuluineen...taidan tilata sieltä kun soitin paikalliseen mitsun varaosamyyntiin niin hinta oli vaan vaivaset 477€ jouduin toteamaan että pitäkää tunkkinne.

Pari kysymystä olisi tuon tk. moottorin tilauksesta Rockautolta, ensinnäkin ei löytynyt muualta kun saman ikäisen evon alta tuo moottori, mutta oletan että varmasti sama kapistus evoissa kun minulla ja tietty varmaan osanumerolla saa nähtyä onko sama (kun vaan näkis sen numeron siitä moottorista) ja osaat varmaan kertoa onko tuossa puulaakissa miten pitkät toimitusajat suomeen ja onko tullut yleensä mitään häslinkiä tilauksissa?
 
Vs: Lancer 2,0 -04vm pientä nykimistä pintakaasulla ajettaessa

Tässä kohtaa tulee se tärkein, kysyitkö Deltalta/varaosaliikkeestä alkup. varaosanumeron? ;) Ns. tiedustelu kuuluu hoitaa niin että kysyt osaa, saatavuutta, hintaa ja varaosanumeroa :D Ja sit googlaat ref. hinnat. Myös Rockautossa on yleensä OEM varaosanumerot lisätiedoissa koska iso osa osista on oikeesti OEM, vaikka merkissä lukis mitä vain. Esim. Beck/Arnley:n ABS anturit on OEM.

Voisko joku ystävällinen kattoa ASA:sta tähän em. varaosanumeron?

Mulla meni ABS antureissa n. viikko kun olivat tullissa noudettavissa. No häslinki at all.
 
Vs: Lancer 2,0 -04vm pientä nykimistä pintakaasulla ajettaessa

Urran sanoi
Tässä kohtaa tulee se tärkein, kysyitkö Deltalta/varaosaliikkeestä alkup. varaosanumeron? ;) Ns. tiedustelu kuuluu hoitaa niin että kysyt osaa, saatavuutta, hintaa ja varaosanumeroa :D Ja sit googlaat ref. hinnat. Myös Rockautossa on yleensä OEM varaosanumerot lisätiedoissa koska iso osa osista on oikeesti OEM, vaikka merkissä lukis mitä vain. Esim. Beck/Arnley:n ABS anturit on OEM.

Voisko joku ystävällinen kattoa ASA:sta tähän em. varaosanumeron?

Mulla meni ABS antureissa n. viikko kun olivat tullissa noudettavissa. No häslinki at all.

Tullista, mietin vaan että mistähän asti tullista, tuo tilaus pitäisi noutaa :D pitänee selvitellä hieman...
 
Vs: Lancer 2,0 -04vm pientä nykimistä pintakaasulla ajettaessa

Ei tarvitse hakea jos ei ole halua, tulee ihan Postin välityksellä perille, ja netin kautta onnistuu helposti tullaus.



Ja kannattaa laskea +30% hintaan lisää (eli tuote&rahti + 30%)..
 
Vs: Lancer 2,0 -04vm pientä nykimistä pintakaasulla ajettaessa

Pitää vielä kysästä paikallisesta fixuksesta josko ne sais miulle airtexin idle valven hankittua kun jotain airtexin pa pumppuja näkyy olevan heidän kautta myynnissä joten olettasin että saa muutakin saman valmistajan tavaraa...ainakin ennen ovat hankkineet saksan kulkineisiin mitä ihmeellisempiä osia. Nähtäväksi jää mikä tulee olemaan hinta. Mutta jos ei muu auta niin sitten tilaukseen Rockautolta ja posti tullilla toimitus kotiin vajaaseen 250 euroon pitäis ainakin selvitä.

Hitto kun lähin tulli mihin saa nuo ulkomaan lähetykset on vaan 250 kilsan päässä Lappeenrannassa.
 
Vs: Lancer 2,0 -04vm pientä nykimistä pintakaasulla ajettaessa

Nostan vanhan aiheen ylös, kun omassa mitsussa saman tyyppistä vikaa. Eri auto, Lancer cs3 4g18 koneella.

Eli tosiaan nykii tällä hetkellä ihan vimmatusti ja tehot hukassa, ainakin omasta mielestä. Kone remontin jouduin tähän vehkeeseen tekemään, kun oma apina moka kävi.

Vaihdetut osat:

2 ja 3 sylinterin imu/pako venat.
Kaikki vena kumit.
2 ja 3 sylinterin imu ohjurit.
Kansityö teetetty oikealla ammattilaisella.
Kaikki männän renkaat. (Öljy renkaat aivan jumissa ja reiät aivan tukkeessa, öljyä meni 1l/100km)
Tulpat
Ilman suodatin (Simotan pestävä) Tämä suodatin vasta 1000km vanha.
Uudet öjlyt vaihdoin 500km ajon jälkeen, ja samalla suodattimen.

Tämä remppa tehty noin 5000km sitten.

Toissa päivänä tarkastin ihan piruiks jakopään hihnan. En todellakaan osaa sanoa, mistä johtui mutta nokkapyörä oli hampaan edellä merkistä.
Kun kasasin, pyöritin ja pyöritin, tarkastin, pyöritin, tarkastin, jne. Mutta nyt kuitenkin oli heittoa.

Laitoin kohilleen ja nyt 300km ajettu ja on kohillaan.

Kun laitoin kohilleen, akun kenkä irti ja annoin olla 15min.
Löin käyntiin ja annoin olla. Seuraavana päivänä kävin 12km lenkin kokeilemassa ja tuntui vallan hyvälle.

Mutta sitten se seuraava reissu rupesikin jo toistamaan itseään. Nykimistä ihan pinta kaasulla ja nopeuden nostamisessa. Ei väliä mikä vaihde.

Nyt taas kenkä irti, ja anna olla 8h irti tjsp, kun herään.
Ja nyt anna tuon vehkeen käydä 30min tyhjä käynnil enneko kosken siihen.

Myönnetään, sytkä johot/puolat alkuperäsiä ja pitäisi uusia. Mutta kun tuo kuitenki pelas sillä ekalla tesi lenkin minkä tein 3p sitten. Mutta ei sen jälkeen.

Muita ideoita mistä tämmöinen voisi johtua?
 
Takaisin
Ylös Bottom