Lancer 2005 speed sensor/JVC

lancer05

New Member
Liittynyt
24 Toukokuu 2008
Moikka.

Omistan Lancer STW 1,6 2005 vuosimallin.

Ostin JVC:n autostereot, jossa on navigaattori mukana.

Ongelmani on, että missä sijaitsee speed sensor-liitin autossa?? Koska navigaattori tarvitsee tämän tiedon toimiakseen.

Autossa oli ilmeisesti alkuperäisenä VDO-Daytonin navigaattorisoitin ja tälle soittimelle kyllä on vedetty tuo speed sensor-johdin. Mutta mittasin johdosta, eikä ajaessa tullut kuin satoja millivoltteja. Joten tuo johdin ei ole tuonut oikeaa tietoa koskaan. VDO-dayton toimii ilman tuota nopeus tietoa autosta.

Jos olen oikein ymmärtänyt, niin speed sensor-johtimesta kuuluisi tulla useita voltteja kuitenkin??

Kiitos jo etukäteen vastauksista.
 
Vs: Lancer 2005 speed sensor/JVC

OBD-pistokkeessa napa numero 14. Sieltä löytyy nopeuspulssi. LED-sähkökynällä on vielä helppo testata, jos epäilytää.
 
Vs: Lancer 2005 speed sensor/JVC

Onko se varmasti tuo nasta 14 siinä obd2 liittimessä?

Tuli mieleen, että jos autossani on liitin vakionopeudensäätimelle, niin saisihan sen tiedon siitäkin.

Nopeussensorilta sitä ei ilmeisesti saa. Autossani on kaksi johdinta sensorissa. Soitin yhteen mittarikorjaamoon ja he sanoivat, että sensori muodostaa sini-aaltoa ja jossain boksissa se muutetaan kantti-aalloksi, jotta esim. mittaristo ymmärtää tiedon.

Tiedustelin asiaa Veholtakin, mutta siellä ei kukaan osaa sanoa tähän mitään.
 
Vs: Lancer 2005 speed sensor/JVC

lancer05 sanoi
Onko se varmasti tuo nasta 14 siinä obd2 liittimessä?

On se. Ja jos epäilyttää, niin mittaa led-kynällä tai skoopilla. Oon joskus tehny Vehon asentajille oikein ohjeen cruise-asennusta varten tuollaisesta lancusta...... Itse asiassa lähes kaikista mitsuista, missä on obd-pistoke, löytyy tuo tieto sieltä. Ei ihan uusimissa, missä on väylä, mutta esim mulla sekä evossa, että outlanderissa on otettu pulssi tuolta pistokkeelta naville ja cruiselle.
Löytyy tuo pulssi toki mittaristolta, moottorinohjainlaitteelta ja ABS-pumpultakin, mutta helpoin se siitä pistokkeelta on ottaa.

Liitintä cruiselle sielä ei ole.

ABS-tunnistimelta ei missään nimessä saa ottaa tuota tietoa! Se sekottaa koko järjestelmän.
 
Vs: Lancer 2005 speed sensor/JVC

Toimii :)

Mittasin oskilloskoopillakin, mutta parhaiten pulssit näkee yleismittarilla, jossa on taajuus-valitsin mukana. Siitä näkee selkeästi kun taajuus muuttuu nopeuden mukaan.

Kiitos neuvoista kovasti.

Ai niin, soittimeni on malliltaan JVC KD-NX5000.
 
Takaisin
Ylös Bottom