R
raaka-arska
Guest
Hei!
Lancer -93 (1.6 GLXi eli 4G92 moottori ) ei lähde käyntiin. Normaalin sammuttamisen jälkeen seuraavalla käynnisyrityksellä ei yritystäkään. Pyörittää normaalisti, antaa kipinää. Bensaa tulee ainakin poistopuolen letkusta. Ja kaasunkin kanssa on startattu, kun sitä ehdotettiin tuolla vikakoodienlukuaiheen puolella. Ei vaikutusta.
Vikakoodit luettu, 55. Joutokäyntinopeuden säätimen asentotunnistin eli Idle Air Control (IAC) valve position sensor fault. Akku käytetty irti ennen vikakoodien lukemista, sen jälkeen pyöritelty enemmän ja vähemmän, tuo on ainut vikakoodi mitä tulee.
Säädin käytetty irti, ei vaikuta kovin likaiselta. Venttiilit liikkuvat suht. helposti. Mutta tunnistimeenhan tuo vikakoodikin viittaisi?
Mitä seuraavaksi? Onko syytä olettaa että IAC:n vaihtaminen auttaisi käynnistysongelmassa? Huvin vuoksi tuota ei viitsisi vaihtaa, Aine pyytää 453,83 euroa mokomasta.
Lancer -93 (1.6 GLXi eli 4G92 moottori ) ei lähde käyntiin. Normaalin sammuttamisen jälkeen seuraavalla käynnisyrityksellä ei yritystäkään. Pyörittää normaalisti, antaa kipinää. Bensaa tulee ainakin poistopuolen letkusta. Ja kaasunkin kanssa on startattu, kun sitä ehdotettiin tuolla vikakoodienlukuaiheen puolella. Ei vaikutusta.
Vikakoodit luettu, 55. Joutokäyntinopeuden säätimen asentotunnistin eli Idle Air Control (IAC) valve position sensor fault. Akku käytetty irti ennen vikakoodien lukemista, sen jälkeen pyöritelty enemmän ja vähemmän, tuo on ainut vikakoodi mitä tulee.
Säädin käytetty irti, ei vaikuta kovin likaiselta. Venttiilit liikkuvat suht. helposti. Mutta tunnistimeenhan tuo vikakoodikin viittaisi?
Mitä seuraavaksi? Onko syytä olettaa että IAC:n vaihtaminen auttaisi käynnistysongelmassa? Huvin vuoksi tuota ei viitsisi vaihtaa, Aine pyytää 453,83 euroa mokomasta.