Lancer GLXi 4G15 8V kat -90 tyhjäkäynti ja EGR

P

peltsu

Guest
Ostin moisen kulkineen kakkosautoksi ja ongelmana on tyhjäkäynti joka on n. 200-300 rpm (tasainen kuitenkin). Olen etsinyt tältä forumilta ohjeita tuon säätöön, mutta mitään yksiselitteistä ja selvää ohjetta en ole onnistunut löytämään.
"Vikaruuvin" löysin ja siitä säätämällä tyhjäkäynti nousee, mutta sivuvaikutuksena alkaa heilua 700 ja 1300 rpm välillä...
Eli yksinkertainen ohje (miel. kuvan kera) olisi enemmän kuin tervetullut, varmasti en ole ainoa joka sellaista tarvitsee.

Ja toisena kysymyksenä: onko kulkineessani EGR?

Kiitokset mahd. vastauksista!
 
mullakin oli ongelma tuon tyhjäykäyntimoottorin kanssa.. asiaan auttoi että akunkenkä irti abt 15min ja se "tyhjäkäynnin" säätöruuvi täysin levälleen.. sitten vaan kenkä kiinni ja annat auton käydä hetken aikaa tyhjäkäyntiä niin se siitä tasoittuu. näin mulla..

ja onhan tossa EGR minun mielestä ainakin, ja uskallan veikata että on myös vähäpäästöinen sinun autosi. :)
 
Thegr8one sanoi
mullakin oli ongelma tuon tyhjäykäyntimoottorin kanssa.. asiaan auttoi että akunkenkä irti abt 15min ja se "tyhjäkäynnin" säätöruuvi täysin levälleen.. sitten vaan kenkä kiinni ja annat auton käydä hetken aikaa tyhjäkäyntiä niin se siitä tasoittuu. näin mulla..

Eipä auttanut... :( Kierrokset edelleen alhaalla.
 
taitaa olla Ecun huollatus sitten eessä.. :p
tai mahollisesti ilmamäärämittarissa jotain häikkää? noi oli mulla ne mitkä eniten siihen vaikutti ettei oikein tahtonu pysyä käynnissä..
 
Thegr8one sanoi
taitaa olla Ecun huollatus sitten eessä..  :p
tai mahollisesti ilmamäärämittarissa jotain häikkää? noi oli mulla ne mitkä eniten siihen vaikutti ettei oikein tahtonu pysyä käynnissä..

ECUn jo tutkin ja se on kuin uusi noin niin kuin silmämääräisesti. Konkat eivät ole vuotaneet/pullistuneet.
Ja tosiaan toi vehje käy ihan nätisti, mutta vaan liian pienillä kierroksilla. Päästöt olivat täysin kohdillaan katsastuksessa.
 
no jaah... eipä mullakaan ECU näyttäny yhtää kärsineeltä mutta sisuskaluista oli menny yhtä ja toista.. ::) kyllä huomas kun tuli huollosta ECU että auto pelas paljon paremmin.

mutta mikäli asiat on noinkin mallillaan niin eikös sitten ole helpompi vaan kääntää siitä "tyhjäkäynti" ruuvista kierrokset kohdalleen.. vaikka tosin onhan se vian etsintä sitten edessä joskus kuitenkin.. :(
 
peltsu sanoi
ECUn jo tutkin ja se on kuin uusi noin niin kuin silmämääräisesti. Konkat eivät ole vuotaneet/pullistuneet.

Aih... ei näin. Silmämääräisesti tuota yksikköä EI VOI tutkia!

Lähemmäs kolmensadan ecun jälkeen en muuten ole vieläkään nähnyt ainuttakaan pullistunutta konkkaa näissä, jos ei lasketa räjähtäneitä.
 
Pistänpä tähän niin ei tarvitse uutta aloittaa..
Eli,onko tossa kaasariversiossa EGR:ää ollenkaan?
Pikasesti silmäiltynä ei näyttänyt olevan..
 
Takaisin
Ylös Bottom