Eli Lancerissa alkoi esiintymään ilmansuodattimen vaihdon jälkeen hyytyilemistä kiihdytyksissä ja ohituksissa sekä ylämäissä. Oireet esiintyy lämpimällä moottorilla. Vaihdettiin korjaamolla myös tulpat, joka nosti tyhjäkäyntikierroksia ja muutenkin moottori käy paremmin. Ainoa oire on tällä hetkellä bensan kulutuksen lisääntyminen ja tuo lämpimänä hyytyily. Korjaamolla päästöt näytti olevan sekaisin ainakin kylmänä, joten epäilivät katin rikkoutumista. No jos katti olisi rikki ja se on originaali vaihto-osa kuuden vuoden (2007) takaa, niin mikä sen sitten särki?
Autosta on vaihdettu tulpanjohtosarja ja virranjakajan kansi vuonna 2006, joten eivät ihan finaalissa ole. Bensansuodatinkin on vaihdettu samoihin aikoihin. Eskon korjaamalla eculla on ajeltu 2007 vuodesta lähtien, eli toimii kai, ainakaan mitään vikakoodia ei pukkaa. Ja kannen tiiviste vaihdettu 2008, vesipumppu uusittu ja jakopäänhihna vaihdettu myös 2011. Siinä tärkeimmät korjaukset. Niin ja pakosarjakin vaihdettu uuteen 2007 huoltopäiväkirjan mukaan.
Eli mitäs kannattaisi seuraavaksi tutkituttaa? Tuo takkuilu tuntuisi välillä katoavan pitkän matkan ajossa, mutta saattaa sitten tulla heti seuraavassa ohituksessa esille voimakkaana.
Autosta on vaihdettu tulpanjohtosarja ja virranjakajan kansi vuonna 2006, joten eivät ihan finaalissa ole. Bensansuodatinkin on vaihdettu samoihin aikoihin. Eskon korjaamalla eculla on ajeltu 2007 vuodesta lähtien, eli toimii kai, ainakaan mitään vikakoodia ei pukkaa. Ja kannen tiiviste vaihdettu 2008, vesipumppu uusittu ja jakopäänhihna vaihdettu myös 2011. Siinä tärkeimmät korjaukset. Niin ja pakosarjakin vaihdettu uuteen 2007 huoltopäiväkirjan mukaan.
Eli mitäs kannattaisi seuraavaksi tutkituttaa? Tuo takkuilu tuntuisi välillä katoavan pitkän matkan ajossa, mutta saattaa sitten tulla heti seuraavassa ohituksessa esille voimakkaana.