Lancer glxi:een (-91) uusi käytetty kone!

Tumppi76

Member
Liittynyt
27 Syyskuu 2006
Omassa lankussa on kilometrejä jo 405000 ja kannen vaihdosta huolimatta (2 vuotta sitten) kone fuskaa öljyä/mahd. jäähdytysnestettä luultavasti kannesta koska siitä saumakohdasta kostuu kun konepellin aukasee ja kattoo siihen vasempaan etukulmaan.

Ois vastaava kone tarjolla 150000 ajettuna ja toimivasta autosta poistettuna joten kiinnostaisi jopa ostaa (hinta 390 €).
Niin, paljonko tuohon koneen vaihtoon menee aikaa jos pätevällä merkkikorjaamolla vaihdattais ja mitä kommervenkkeja operaatioon sisältyy. Hinta varmaan nousee töillä yli moottorin hinnan.

Autoa en viitsisi vaihtaa toiseen vastaavaan vaikka toimivia saa varmaan tolla moottorin hinnallakin.
Toisaalta jos lähden tota nykyisen moottorin vuotoa ratkomaan niin pelkkä koneen aukaisu + mahdolliset plaanaukset ja uudet tiivisteet (jos lohko tai kansi vino) maksaa aivan varmasti yli moottorin hinnan. Ei kiinnosta.

???
 
Vs: Lancer glxi:een (-91) uusi käytetty kone!

siis vuotaako pahasti vai ainoastaan "kostea "saumasta.

jos ei öjyä pihaan tiputa,eikä jäähdytin nestettä tarvi lisätä niin ajele vaan.

ihan tyyppivikaa että koneen etukumasta rupeaa kostumaan/vuotamaan pääöljykanava menee siinä niin lähellä ulkoreunaa.

jos korjaamolla joudut koneen vaihdattamaan niin minusta se tulee sen verran arvokkaaksi että kaikkien kustannusten jälkeen ei kannata enää tämän ikäseen ja noilla kilsoilla teettää työtä.

jos ite /kavereiden avulla saa vaihdettua niin ehkä kannattaa,mikäli auto muuten hyvässä iskussa,ja vähäruosteinen.

saa vähemmän ajettuja jo halvemmalla,tosin niissäkin voi olla vikoja

ja se 150tkm ajettukin kone voi ehkä olla samanlainen ,muistaaksen faijalta vaihdettiin kansipahvi samasta syystä alle sadantuhannen :seina voi olla et muistan päin v...akin mutta ei sillä ajettu vieläkään yli 200tkm kuitenkaan
 
Vs: Lancer glxi:een (-91) uusi käytetty kone!

Ja multa löytyisi yksi joutilas yläpuolen tiivistesarja tuohon 4G15 moottoriin, muistaakseni venakopan ja pakosarjan tiivisteet puuttuu.
 
Vs: Lancer glxi:een (-91) uusi käytetty kone!

Joo, elikkäs maaliskuussa muistaakseni huomasin että vuotoa on ja näytti ensi alkuun että paisarista hävittäis nesteet kun jouduin pari kertaa lisäämään jäähdytysnestettä mutta nyt on menny jo varmaan pari kuukautta ilman lisäyksiä. Öljyä näyttäis kuluvan jonkun verran, vasta lisäsin ja alaviivalla oli. Wurthin Cleaner-sumutteella olen aina putsannut ton sauman ja vähänkään pidemmässä ajossa se kyllä kastuu. Valuttaa jonkun verran tonne laatikon päällekin mutta eipä kyllä pihalta löydy tippoja.

Taitaa olla viisainta vaan kattella ja toivoa parasta.

Ainiin, viimeksi ku vaihdatin öljyt paikallisessa Vianorissa niin siellä laittoivat eri Mobil-öljyä kun mitä yleensä on laitettu. 5W-50 taitaa olla toi öljylaatu ku yleensä on laitettu 0W-40W. Oisko tää uus öljy sitten juoksevampaa ja vuoto alko sen takia.
 
Vs: Lancer glxi:een (-91) uusi käytetty kone!

Teen koneen vaihto työn 490Eurolla (sis alv). Tietenkin öljyt+suodatin ja pakkasnesteet kannattaa uusia eli ne lisä hintaan, mutta työ kuuluu tarjoukseeni.
:driver
 
Vs: Lancer glxi:een (-91) uusi käytetty kone!

Tumppi76 sanoi
Taitaa olla viisainta vaan kattella ja toivoa parasta.

Ainiin, viimeksi ku vaihdatin öljyt paikallisessa Vianorissa niin siellä laittoivat eri Mobil-öljyä kun mitä yleensä on laitettu. 5W-50 taitaa olla toi öljylaatu ku yleensä on laitettu 0W-40W. Oisko tää uus öljy sitten juoksevampaa ja vuoto alko sen takia.

joo tarkkaile tilannetta vaan eläkä tee mitään harkitsematonta.

se että tollasilla öljyillä menee (syö) niin en epäilisi konetta silläkään perusteella.

nämä kuitenkin 20vuotta vanhoja ja sen aiksilla suosituksilla täytyy elää.

omaa kokemusta: 89 lanceri ja pistin mobilin rallyformulat 5w50 koneeseen (autolla n 200tkm ajettu,ja merkki liikkeessä huollettu) no emäntä ajo muutaman tuhat kilsaa työmatkaa ja öljyt alamerkissä,epäilin että koneremppa tulossa.eipä huvittanu alkaa remppaamaan vaan vaihdoin seuraavassa öljynvaihdossa halvat öljytn 10w 30 kun ajattelin koneen vetelevän viimesiä.KAPPAS ei syöny enää yhtään, vaan meni öljynvaihtovälin lisäämättä öljyä.ja 50tkm tuli ajettua tälleen,ennen kun jäi seisomaan korin korroosion takia

eli sinuna pistäsin vaan vähän paksumpaa öljyä koneeseen enkä sen enempää välittäs,ei tuohon uutenakaan mitään 0w 40 suositella.nykyajan autoihin nykyajan öljyt, vanhempiin katsotaan suositukset käyttiksistä.

toki huoltamot/korjaamot tunkee vanhoihinkin autoihin nykysuosituksin öljyt kun pumpuissa ne on valmiina ja sillon vanhemmat autot "syö" öljyä enemmän kun muutoin
 
Takaisin
Ylös Bottom