Noniin, nyt on sitten tapahtunut se jota olen kauhulla odotellut ja pelännyt - Lancer Turbon bensatankki on alkanut vuotamaan parista kohdasta. :seina
Joku on aikaisemmin korjannut tankkia laminoimalla sen ympäriinsä lasikuidulla tms. Vuoto näkyy kahdessa kohdassa tummana pehmeänä läiskänä joka haisee bensalle. Eli ei vielä paha, mutta ei tuota takaisinkaan ilkeä laittaa. Onko mitään ideoita vieläkö tuota tankkia voisi korjata? Olettaisin että lasikuidutuksen alla itse tankki alkaa olemaan aika heikossa hapessa. Tummia kohtia näkyy enemmänkin pinnan alla, mutta pinta tuntuu niissä vielä kovalta ja kuivalta. Lienevätkö sitten jo nekin paikkoja joissa alkuperäinen peltitankki alkaa olla puhki.
Käytettyä tankkia taitaa olla aikalailla mahdotonta löytää. Jo korjauskelpoinen olisi voitto ehjästä puhumattakaan. Tankki on erilainen kuin Starionissa, Galanteista ja Sapporoista en osaa sanoa. Sinänsä tankin muoto on aika simppeli joten voisi olla mahdollista sovittaa jonkun toisen auton tankki alkuperäiselle paikalle. Tankissa oli joku ihmeellinen peltitölkki tms. himmeli kyljessä johon tuli kolme letkua ja josta lähti yksi letku ylös täyttöaukolle. Lienee jonkunlainen tuuletussysteemi tms. Ruiskutuspumppu on tankin ulkopuolella, joten sen osalta mikä tahansa ruiskuautoon kelpaava tankki varmaan sopisi jos vaan mahtuisi paikoilleen.
Yksi vaihtoehto olisi tietysti joku kisatankki tms. takakontin puolelle, mutta miten siihen mahtaa suhtautua katsastushenkilöstö? Pitäisi varmaan ainakin tehdä tulipelti kontin ja matkustamon välille. Pölttoaineen täyttö lienee aika hankalaa järjestää järkevästi. Monessa autossahan on kyllä ollut aikanaan tankki kontin puolella, esimerkiksi välikoppa Escort ja Ascona B.
Kyselen viikolla Vemicistä vieläkö alkuperäistä tankkia olisi saatavilla, mutta pelkäänpä että tulen tippumaan tuolilta kuullessani hinnan...
Ideoita tai kommentteja?
-Antti
Joku on aikaisemmin korjannut tankkia laminoimalla sen ympäriinsä lasikuidulla tms. Vuoto näkyy kahdessa kohdassa tummana pehmeänä läiskänä joka haisee bensalle. Eli ei vielä paha, mutta ei tuota takaisinkaan ilkeä laittaa. Onko mitään ideoita vieläkö tuota tankkia voisi korjata? Olettaisin että lasikuidutuksen alla itse tankki alkaa olemaan aika heikossa hapessa. Tummia kohtia näkyy enemmänkin pinnan alla, mutta pinta tuntuu niissä vielä kovalta ja kuivalta. Lienevätkö sitten jo nekin paikkoja joissa alkuperäinen peltitankki alkaa olla puhki.
Käytettyä tankkia taitaa olla aikalailla mahdotonta löytää. Jo korjauskelpoinen olisi voitto ehjästä puhumattakaan. Tankki on erilainen kuin Starionissa, Galanteista ja Sapporoista en osaa sanoa. Sinänsä tankin muoto on aika simppeli joten voisi olla mahdollista sovittaa jonkun toisen auton tankki alkuperäiselle paikalle. Tankissa oli joku ihmeellinen peltitölkki tms. himmeli kyljessä johon tuli kolme letkua ja josta lähti yksi letku ylös täyttöaukolle. Lienee jonkunlainen tuuletussysteemi tms. Ruiskutuspumppu on tankin ulkopuolella, joten sen osalta mikä tahansa ruiskuautoon kelpaava tankki varmaan sopisi jos vaan mahtuisi paikoilleen.
Yksi vaihtoehto olisi tietysti joku kisatankki tms. takakontin puolelle, mutta miten siihen mahtaa suhtautua katsastushenkilöstö? Pitäisi varmaan ainakin tehdä tulipelti kontin ja matkustamon välille. Pölttoaineen täyttö lienee aika hankalaa järjestää järkevästi. Monessa autossahan on kyllä ollut aikanaan tankki kontin puolella, esimerkiksi välikoppa Escort ja Ascona B.
Kyselen viikolla Vemicistä vieläkö alkuperäistä tankkia olisi saatavilla, mutta pelkäänpä että tulen tippumaan tuolilta kuullessani hinnan...
Ideoita tai kommentteja?
-Antti