Lancer vm -94 Etukaijuttimien asennus vinkkejä/apua kaivataan

Huisku

New Member
Liittynyt
15 Tammikuu 2009
Moi!

Elikkäs minulla on tuossa autossa takana ihan normi kajarit ja nyt kysellyt monista paikoista näistä eteen asennettavista. Itse en ole koskaan asentanu kajareita autoon. Useat sanovat että erillissarja kannattaa hommata. Minkä kokoista suosittelette? Mitenkähän johtojen vetäminen tuleeko olemaan kova homma kun soitin tietty lähellä, mutta takana olisi kaksikanavainen vahvari johon on liitetty subbari. Kannattaako alkaa hommaamaan asennusvälineet ja materiaali vai asentaa tutun kautta tietty maksua vastaan? Jos itse alkaa asentelamaan niin varmaan kannattaa kesään odotella jotta paremmat kelit asennusta varten kun säätöä varmaan tulee olemaan. Vinkkejä otetaan vastaan minkälaisia kaijuttimia kannattaa hommata ja asennusohjeita yms! Operaatioon olen ajatellut panostaa max. 250e
 
Vs: Lancer vm -94 Etukaijuttimien asennus vinkkejä/apua kaivataan

Siirtelen tämän tuonne autohifi puolelle. Se on selvää että tuollaisessa projektissa menee aikaa jos kunnolla tekee. Se näkyy loppusummassa jos teetät jollain muulla homman.

Galantin pohja kun oli läpikäytävänä ja lattiamatto + penkit sunmuut härpäkkeet oli purettu pois, silloin itse vetäsin konttiin menevät johdot. Kikkailemalla voisi tietysti saada johdot lattiamaton alle, ottamatta koko mattoa pois. :) Joku joka moisen operaation on suorittanut, voinee kertoa siitä lisää.
 
Vs: Lancer vm -94 Etukaijuttimien asennus vinkkejä/apua kaivataan

Johdot pystyy vetämään irroittamalla kynnyslistat ja vähän muita muoveja mitä siellä edessä nyt onkin. jos ei pakottavaa tarvetta ole saada sitä vahvistinta väliin niin helpoin tapahan on liittää kaiuttimet suoraan soittimeen.

Lancerissa on kojelaudan alareunassa ne vakiokaiuttimien paikat johon mahtuu 4" kaiuttimet suoraan. Tai sitten voi väsäillä oviin paikat jos ei ole vielä tehty.
 
Vs: Lancer vm -94 Etukaijuttimien asennus vinkkejä/apua kaivataan

Joo kyllähän se vahvistimeen liittäminen paljon lisähommaa tuo. Tuo soittimeen liittäminen kuulostaa varsin järkevältä idealta. Täytyykin tässä lähipäivinä käydä vähän tarkastelemassa noita paikkoja että miten mikäkin irtoaa ja tosiaan tuo SomeWhere:n ehdotus noista 4" kaiutin paikoista täytyy tsekata! Kiitän, näillä pääsee varmasti jo alkuun. Minkähänmoista kaiutinta sitä nyyten sitten ostaisi. Moni suosittelee Powerset myymälää. Itse ostin subbarin ja vahvarin Autostudio:sta ja hyvää palvelua sain sieltä. No jospa nyt alkuun käy sitä auto tarkastelemassa. Kertokaa toki lisää kokemuksia ja näitä juttuja, varmasti apua tulee olemaan. Kiitos vastanneille!
 
Vs: Lancer vm -94 Etukaijuttimien asennus vinkkejä/apua kaivataan

Sellainen huomio vielä, että vedä hyvä mies RCA kaapelit sinne taakse samalla jos kaiutinjohdot vedät. Ikäänkuin "valmiiksi". RCA johto ei maksa paljoa ja sitten vahvistimen saa laitettua jälkikäteen "plug and play" tyylisesti jos tarvetta tulee. Tietysti virtajohdon tarvitsee vielä.
 
Takaisin
Ylös Bottom