Lanceri ei käynnisty.

J

jarmo_

Guest
Eli -89 1.8 glxi 4wd mitsu ei lähde käyntiin, vaikka tulee kipinä tulpille ja myös bensaa tulee.
Sammutin parkkipaikalle ilman oireita ja puoli tuntia myöhemmin ei lähde käyntiin.
Mistä lähden etsimään vikaa?
Yleisin vika näyttää olevan kait tuo ecu.
Missä se sijaitsee?
Kannattaako korjata vai uusia,siis jos se on mennyt?
Mikä muu vois olla syynä.
 
kyllä tuo voisi joo olla ECU tai virranjakaja (kampiakselin asennontunnistin).
Outoa silti että kipinä ja bensaa tulee, yleensä vähintään toinen jää uupumaan jos ECU tai CPS pimenee. Millä tarkistit bensan ja kipinän?

Voihan se tietty olla, että kipinä on liian heikko tai rikkinäinen ECU ajoitta sen pieleen...

Kai vilkaisit jakopään hihnan (on vielä yhtenä kappaleena)?

Mitäs vikakoodit sanoo?

Jos se on ECU, niin Finnware systemsiin korjattavaksi vaan...
 
Tulisko kopinää ollenkaan jos hihna olis poikki?
Bensa linjan paluu puolen letkun otin irti ja startatessa sieltä ruiskusi bensaa.
Kipinä ihan silmällä, tulppa runkoon ja starttaus, ihan hyvä oli.
Miten, ohjaako tuo ecu suuttimien auki oloa, meinaan jos suuttimet ei aukea niin autohan ei käynnisty.
Ainakin tulpat oli ihan kuivat, vaikka kuinka starttaili.
 
ei tulis jos hihna on kokonaan poikki tai niin mäsänä, että nokka ei pyöri. Mutta sen kyllä kuulisi starttaus äänestäkin. Sen sijaan hihnasta voi puuttua hampaita tai se voi olla pompannut.

Bensan paluupuoli ei vielä kerro tuleeko suuttimilta bensaa, ECUhan niitä tosiaan ohjaa. Eli jos ECU ei suuttimia liipaise, niin eipä starttaa ei. Kyllä raivoisan starttailun jälkeen pitäisi bensa haista ja tulpissa jotain näkyä. Samaten jos bensanpaine on liian pieni, niin bensa voi tulla nihkeästi läpi suuttimista.
 
Enpä huomannut, että tästä oli jo vanha threadi olemassa.. joten poistin uuden avaukseni ja lisäsin rykäykseni tähän:

Sanoipa sitten lancerin (-93 GTI) startti, virranjakaja, ecu? tms. itsensä irti tänään...

Eli päivällä auto toimi vielä ok: ei nykimistä, starttiongelmia tms. Myöhemmin yrittäessäni käynnistää autoa, ei mitään.. startti pyörii iloisesti, mutta eipä käynnisty ei. Bensa ei haise, ja tulppia en ehtinyt vielä avaamaan, kun työmaa kutsui.

Olisiko ideoita, mistä vikaa kannattaisi lähteä paikantamaan?
 
mulla omassa meni puola niin samat oireet, tosin bensaa sai ihan kiitettävästi.. yleismittari käteen ja mittaamaan ohmit puolasta.
 
Thegr8one sanoi
yleismittari käteen ja mittaamaan ohmit puolasta.
Tuolla saa kyllä tietoon onko kokonaan finaalissa,mutta mulla gallus teki niin että kun "monotti" niin sammu vähäks aikaa,anto puolan jäähtyä ja taas pääsi.Oli siis jo osittain käämien eriste sulanu,eikä tuo näkynyt ohmimittaril..
 
Thegr8one sanoi
mulla omassa  meni puola niin samat oireet, tosin bensaa sai ihan kiitettävästi.. yleismittari käteen ja mittaamaan ohmit puolasta.
Millaistas lukemaa tuolta pitäisi normaalitilanteessa tulla?
 
Jep jep ei kauan ehditty etsiin vikaa, kun ykii jo haisteli savua apparin jalkotilasta. Pitääpä nyt sit pitää päänsä kiinni, ettei 92-96 vuotiset ecut mee rikki  ;D
 
No ei se jaksanut enää edes Check Engine -valoa sytyttää startissa.. :-\

Käyköhän tuohon mikään toinen ECU tilalle? Ton tyyppimerkintä on siis MD175668 E2T38376

Varaosahaku löytää GTI:lle (-95 tosin) aivan erilaisia ECU:ja. -93 1.6 Lankussa näyttäis olevan MD175667, mutta se ei käyne ainakaan?
 
Luulisin.. ainakin tuon varaosa"kirjan" mukaan samassa vehkeessä on noita kahta versiota. MD175668 on marraskuuhun -93 asti ja joulukuusta ettepäin on toi 307356. Mutta muuttuuko siinä välissä sitten kaikki muukin? ???
 
Vaihdettiin uusi konkka ECU:un ja nyt se tuntuisi toimivan. Pitää kuitenkin metsästää itselle toinen samanlainen, jotta voi sitten lähettää Eskulle alkuperäisen/vaihtoboksin huoltoon... pääasia että auto taas liikkuu. Ja nyt alkoi armoton MD175668 ECU:n metsästys ;D
 
Jos saat nyysittyä jonkun toisen menopelin siksi aikaa, niin tees se! Iskee suuri surku, jos se se päättää paistaa prosessorin, kun ei noita ton tyypin lootia kerran näy löytyvän.

Hemmetti... jostain pitää se aika repiä, että ehtii tekemään vemsistä tök'n'plei version näihin.
 
Takaisin
Ylös Bottom