lanceriin erillissarja

M

mitsu_man

Guest
Minkä kokonen erillissarja pitäs ostaa mitsubishi lancer glxi 91 vuoden malliin että ne sopis suoraan vanhojen kaijuttimien tilalle?
 
Eli jos ostan neljän tuuman kajarit eteen niin ei tarvitse muuta kuin pistää vanhojen tilalle vaan eikä tarvii alkaa suurenteleen aukkoa?
 
onko uudemmassa lancerissa myös edessä 4" paikat ja takana 6 1/2" paikat ??? ??? ???
 
Eli mitään ei tarvi suurentaa eikä pienentää ;)
Ja joo uudemmassa lankussa on 4" edessä ja takana siin on sovitelevyt ja koot on just 6,5"(muistaakseni) ja 6"x9"
 
Kitooooos !
Just pesuhuoneessa sain subikotelon valmiiksi.
Siihen tulee Infinityn Beta 12" 40 litran suljettuun koteloon.
Eteen 4" Dragsterin erillissarja ja taakse 6.5" koaksiaalit.

Kyssäri 1

btw. Subi tulee takaselkänojaa vasten, ja siellä selkänojassa on PALJON paksua peltiä. Samperi, tuohan vie kaikki paineet kapiinista :-/
Kangas poistaa tieltä ja 12millin poralla reikiä se täyteen?
Vai miten muut "hifistit" ovat selkänojaansa muuttaneet ns. paremmin hengittävään malliin? ???

Kyssäri 2

Onko tuossa Lancerissa kätevä vetää 2x16 neliön virtajohdot rintapellistä läpi? :eek:
 
Kyssäri 1

btw. Subi tulee takaselkänojaa vasten, ja siellä selkänojassa on PALJON paksua peltiä. Samperi, tuohan vie kaikki paineet kapiinista :-/
Kangas poistaa tieltä ja 12millin poralla reikiä se täyteen?
Vai miten muut "hifistit" ovat selkänojaansa muuttaneet ns. paremmin hengittävään malliin?  ???

Kyssäri 2

Onko tuossa Lancerissa kätevä vetää 2x16 neliön virtajohdot rintapellistä läpi?  :eek:


http://acid.tracid.org/~tiedostot/

Laitoin tonne pari kuvaa...

tuola tuulilasinpyyhkijän moottorin takana / lasinpesunestesäiliön takana on yksi ovaalikumitulppavapaana. Juurikin akun puolella. Pihat saa vedettyy sit kätevästi siitä ja sit auton keskeltä takakonttiin. Noi näkyvät piuhat on 32 neliöisii. Kai vedät + ja miinuksen erikseen ? ettet vaan vedä miinusta korinkautta ?

Paineista. Itselläni oli joskus tuommoinen subi poksi ja sen paikka oli todella tärkeä siinä suhteessa kuinka se kuului eteen. Itse en kyllä ole nyt edes enään ajatellut mitään painehäviöitä kun tuntuu sen basso tuevan tarpeeks lujaa nytkin nykyisillä systeemeillä ;) Tosin minulla ei ole hattuhyllyllä mitään kajareita niin ne "paineet" tulee niiden 6*9 reikien läpi.

ps. Nyt noita kajareita ei ole edessä vakipaikoilla.
 
http://acid.tracid.org/~tiedostot/

Laitoin tonne pari kuvaa...

tuola tuulilasinpyyhkijän moottorin takana / lasinpesunestesäiliön takana on yksi ovaalikumitulppavapaana. Juurikin akun puolella. Pihat saa vedettyy sit kätevästi siitä ja sit auton keskeltä takakonttiin. Noi näkyvät piuhat on 32 neliöisii. Kai vedät + ja miinuksen erikseen ? ettet vaan vedä miinusta korinkautta ?

Paineista. Itselläni oli joskus tuommoinen subi poksi ja sen paikka oli todella tärkeä siinä suhteessa kuinka se kuului eteen. Itse en kyllä ole nyt edes enään ajatellut mitään painehäviöitä kun tuntuu sen basso tuevan tarpeeks lujaa nytkin nykyisillä systeemeillä ;) Tosin minulla ei ole hattuhyllyllä mitään kajareita niin ne "paineet" tulee niiden 6*9 reikien läpi.

ps. Nyt noita kajareita ei ole edessä vakipaikoilla.

Miten päin sulla oli elementti takakontissa?
Elementti matkustamoon vai perää kohti?

Kyllä olen aijemmin laittanut - johdon kontissa johonkin hyvään kohti pultilla maihin. En ole ennen kuullut, että - johto vedettäis kontista akulle  :eek:
Eikö tuossa tule aikamoinen ylimääräinen jännitehäviö ???
Vetää vain akulta hyvän maajohdon runkoon.

Mulla hattuhyllylle tulee kajarit, joten sitä kautta ei paineet pääse kapiiniin  :-/
 
1. Miten päin sulla oli elementti takakontissa?
Elementti matkustamoon vai perää kohti?

2. Eikö tuossa tule aikamoinen ylimääräinen jännitehäviö ???

1. Silloin elementin paras paikka oli poikittain takaluukun "nivelen" kohdalla.  :eek: Nyt subbari on vararengaskotelossa.

2. Joo tuleehan sitä noilla piuhoilla ja 100A virralla tehohäviöö on 32W* ja jännite on tippunut piuhojen päässä 0.3v Edellisessä autossa (samanlainen lanceri) vedin pelkän + piuhan ja maadotin sen jonkin pultin alle takakontissa niin sisävalot etc vilkku kuin auton vilkku itsessään kun basso painotteista musiikkia soitti. Senkus kokeilet piruuttaan sitä miinuksen vetoa kun olet vetämässä 2* 16 neliöistä piuhaa sinne takapoksiin.



http://koti.mbnet.fi/~huhtama/ele/ml18.htm

ps. Ylimääräinen jännitehäviö ? Paljonkohan peltikori pistehitsauksineen vastustaa ? (tarvitsee mitata töissä ens viikolla milliohmimittarilla niin saadaan jotain faktaa tähänkin hommaan.)
 
1. Silloin elementin paras paikka oli poikittain takaluukun "nivelen" kohdalla.  :eek: Nyt subbari on vararengaskotelossa.

2. Joo tuleehan sitä noilla piuhoilla ja 100A virralla tehohäviöö on 32W* ja jännite on tippunut piuhojen päässä 0.3v Edellisessä autossa (samanlainen lanceri) vedin pelkän + piuhan ja maadotin sen jonkin pultin alle takakontissa niin sisävalot etc vilkku kuin auton vilkku itsessään kun basso painotteista musiikkia soitti. Senkus kokeilet piruuttaan sitä miinuksen vetoa kun olet vetämässä 2* 16 neliöistä piuhaa sinne takapoksiin.



http://koti.mbnet.fi/~huhtama/ele/ml18.htm

ps. Ylimääräinen jännitehäviö ? Paljonkohan peltikori pistehitsauksineen vastustaa ? (tarvitsee mitata töissä ens viikolla milliohmimittarilla niin saadaan jotain faktaa tähänkin hommaan.)

1.

No voihan rähmä.
Suunnittelin kotelon elementti selkänojaa vasten :-[
Pitää kokeilla ja testailla sitten lisää

2.

Mittaileppa tosiaan. Kyllä tuossa jutussasi on perää. Aikaisemmissa autoissa jopa ajovalot villkuivat bassojen tahdissa :-/
Mitäpä tuossakaan kokeilussa häviää. Ainakin maa potentiaali olis sitten sama kun mankankin vetäis suoraan akun - napaan.
 
Mulla on toiminut useassa autossa paremmin elementti suunnattuna taakse/ronkkiin päin - ei selkänojaan päin.

Ja vahvarin olen kytkenyt aina suoraan maihin.
 
Kerros Tepi:
Millä kiinnityksellä noi ovipahvit on kiinni?
Sopiiko sen taakse bitumimatto äänieristeeksi?
 
muutama ruuvi ja sit nykäset ni pitäs lähteä ovi pahvit tosta bitumimatosta sen verran et jos et ole ostanut sitä kallista auto käyttön tarkoitettua mattoa niin älä osta saat rautakaupasta kolme kertaa halvemalla nimellä sokkelikermit tai alus huopa ;D
 
muutama ruuvi ja sit nykäset ni pitäs lähteä ovi pahvit tosta bitumimatosta sen verran et jos et ole ostanut sitä kallista auto käyttön tarkoitettua mattoa niin älä osta saat rautakaupasta kolme kertaa halvemalla nimellä sokkelikermit tai alus huopa ;D

En oo vielä ostanut onneksi.
Minkä kokoisissa paloissa tuota "huopaa" on tarjolla?
Miten toi eroaa tavallisesta bitumimatosta?
 
olikohan rullassa joku 6-8 metriä ja puoli metrii levee rulla se on toiselta puolelta vähän kun hienoa hiekkapaperia eikä taivu ihan yhtä hyvin mut ite olen sen oviin sekä ulko peltiin et sen ovipahvin taakse laittanut ja hyvä on ja ennenkaikkea halpa eikä kukaan tiedä et se ei ole samaa mattoa mitä yleisesti käytetään ;D
 
olikohan rullassa joku 6-8 metriä ja puoli metrii levee rulla se on toiselta puolelta vähän kun hienoa hiekkapaperia eikä taivu ihan yhtä hyvin mut ite olen sen oviin sekä ulko peltiin et sen ovipahvin taakse laittanut ja hyvä on ja ennenkaikkea halpa eikä kukaan tiedä et se ei ole samaa mattoa mitä yleisesti käytetään ;D

Kippis tuolle !!!
beerchug[1].gif

Paljon maksaa tuommoinen rulla?
Liimapinta on toisella puolella?

Tuollahan voisin myös peräkontin vaimentaa  8)
 
hintaa en tarkasti muista mut laskin et noin kolme kertaa halvempaa kun tavan bitumimatto itse sain myös alennusta koska olin ollut kyseisessä lafkassa ennen duunissa ja toinen puoli on ihan saman lainen kun näissä tavan matoissa et kuumailma puhallin käteen ja töihin sit kun saat matot läiskittyä kiinni kotelo suoja ainetta päälle ni pysyy paremmin kiinni ja siihen ei tartu kaikki lika niin helposti kun se toinen puoli on kun hienoa hiekka paprua ;D
 
niin sellasta kusen väristä läpikuultavaa purkki mönjää ruiskutetaan siihen mihin halutaan ite laitoin esim sinne ulkopeltiin sen bitumimaton päälle kun siihen muuten jää kaikki lika kiinni sitä kotelo suoja ainetta saa kaikista autotarvike liikkeistä itse ostin motonetistä tectyl merkkistä selkiskö
 
niin sellasta kusen väristä läpikuultavaa purkki mönjää ruiskutetaan siihen mihin halutaan ite laitoin esim sinne ulkopeltiin sen bitumimaton päälle kun siihen muuten jää kaikki lika kiinni sitä kotelo suoja ainetta saa kaikista autotarvike liikkeistä itse ostin motonetistä tectyl merkkistä selkiskö

Selkis ;D
Pittää huomenna käydä pyytämässä tarjous paikallisesta rautakaupasta 20 metrin pätkästä :eek:
 
joo taitaa sieltä jokunen litra mennä tänne tuusulaan tullessa mut voisin kahvit keittää jos maistuu ;D
 
Dodiin.
Löytyi 10 metriä pitkää sekä 33 senttiä leveää räystäshuopaa. Liima toisella puolella "aktivoituu" kun kuumailmapuhaltimella hiukan lämmittää. On täysin veden/kosteuden pitävää.

Lähtö olis 28.5¤ rulla, mutta varmaan tuohon 25 ¤ saan.
Aattelin 2 ostaa niin saa laajemminkin vaimentaa.
beerchug[1].gif


Ootteko vaimentaneet autonkonepeltiä sillä foliovaahtomuovilla?
Vaikuttaako vain henkisellä puolella moottorin meluun?
 
..zaup! Mulla on kans ollu poppien asennus käynnissä. ovissa caliberin erillissarja (kivasti diskantit upotettu erikseen) ja takana kenwoodin 6x9 ! Takaluukku on rakenteilla,pleksit ja kaikki levyt on jo tehty ja piuhat vedetty. Huoneen lattialla odottaa 3x12" subua. Mä olen kans miettiny sitä paine homma.. ajattelin repiä takapenkit pois ja leikata sen pellin.. "avomalliseksi" !?
Ehe...muttaa.. :-/ kun vaan jaksaisi,huoh!
Niin,vinkkejä:
Mä laitoin jokaseen oveen ja takaluukkuun pitumi massaa.. se ainakin vaimensi ihan hyvin.. sitten laikkasin uudet muovit joka oveen (hiukan paksumma ja ehjemmät :D kuin vanhat)
Mutta se pitumimatto on niin saakelin painavaa..
Mä laitan kohtapiakkoin kuvia ku saan auton rakennettua.. otan hiukan sieltä täältä.. ja vinkkejä kaivataan..
Mut juu,tulee sormet kipeeksi.. check.. moro 8) !!!
 
se on bitumimaton ainut ikävä puoli et painoa tulee lisää mut on se parempaa kun pelkkä massa ;D                 jos poron saan ni tota täytyy ruveta vakavasti miettimään  ;D jätä se konepelti rauhaan ihan turhaa tavaraa ;D
 
se on bitumimaton ainut ikävä puoli et painoa tulee lisää mut on se parempaa kun pelkkä massa ;D                 jos poron saan ni tota täytyy ruveta vakavasti miettimään  ;D jätä se konepelti rauhaan ihan turhaa tavaraa ;D

*puukko hampaissa jo jahtaa poro ressukkaa* ;D ;D ;D
Selevä, jätän sitten konepellin rauhaan ;)
 
jätä se konepelti rauhaan ihan turhaa tavaraa ;D

Niinhän se on toimii ainoastaan lämmöneristeenä ja kun sen alumiinin repis pinnasta niin se vaimentais erittäin vähän korkeataajuista ääntä.

Henkka_with_Lancer:

Mitä subeja sulla on ja paljon syötät tehoo nihin ?

Eikö tuo 3 * 12" ole jo liioittelua ? ::)
 
Mä satun asumaa tuusulassa :)
Mut en kyl tarvii tota mattoa ainakaa vielä ;)
Kyselisin vaa et mist rautakaupast ostit sitä? ???
 
k-rauta75 sesta olin aikoinaan dyynissa siellä sain vähän henkilökunta hintaan ;D tule hakemaan multa sitä mattoa vaikka et vielä tarvi tai mä heitän roskiin kun pitäs saada kellaria vähän siivottua soita mun numeron löydät myydään osastolta takaspoileri juttua lukemalla
 
k-rauta75 sesta olin aikoinaan dyynissa siellä sain vähän henkilökunta hintaan ;D tule hakemaan multa sitä mattoa vaikka et vielä tarvi tai mä heitän roskiin kun pitäs saada kellaria vähän siivottua soita mun numeron löydät myydään osastolta takaspoileri juttua lukemalla

No sitten sitä pitää tulla hakemaan, ku eroon haluu päästä ;D ;) :D :)
 
En voinut olla kommentoimatta :-*...eli kun itse silloin joskus asentelin subbaria, erillissarjaa, kuusysejä, vahvareita jne. niin kysyin ihan Mega Swap nimisestä alan liikkeestä tosta subbarin suuntaamisesta: nyrkkisääntönä on että sedanissa asennetaan elementti taakse päin, hatch backeissä sen mukaan kumpi kuulostaa paremmalta ja farmareissa sillä ei ole paljoa väliä, kun on isoa tilaa koko auto. ;D

Sit noista erillissarja asennuksista, eli ainakin -87 lanceriin jos haluaa selvitä ilman kuiduttamista, niin leikkaa haluamansa muotoisen palasen sopivan paksuisesta vanerista tai lastulevystä. Päällystää sen haluamallaan kankaalla ja kiinnittää ovipahvin läpi oveen. Tulee ihan ok näköinen ja hommasta selviää noin puolessa tunnissa. ::)

Ja ei muuten tarvikkeetkaan maksa paljoa: vanerin palan voi leikata vaikka seinästä ja päällyskankaan valitsee muijan vaatekaapista (miehethän ne vaatteet kuitenkin loppupeleissä maksaa) ;)

Mä en sit muuten vastaa emännän reaktiosta, kun kerrotte että päällystitte just palan vaneria sen 300euroa maksaneella Cucci-mekolla. :D
 
joo itselläni on -91 GLi mallinen pirssi siis lancer ja siinä on paikat edessä 4 tuumaisille ja takana hattu hyllyssä on jotkin reijät siinä itse pellissä mut vaneerissä ei ole reikiä. ihmettelen vaa kovasti et miks sinne ne reijät on pitänyt tehdä ku se tila ei oo muutenkaan mikään järin suuri. 8)
 
5.25":lle on suoraan asennusreiät hattuhyllylle, mutta 6 1/2" uppoo mainiosti myös. Ja hattuhylly ainakin minulla oli jotain kovalevyä, mitä pystyy leikkaa lähes tulkoon saksilla ainakin tuntuin siltä kun vedin sahalla reiät, jollei nyt vehkeitä löydy. Ei se vanerii oo nähnykään, 97 lancus aineskaa..  ???
 
Takaisin
Ylös Bottom