Lancerin peräkontin "hifistys" projektia (KUVAT LISÄTTY!!)

Mitsu

Teen minkä ihminen ja kiinteistönhoitaja voi.
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Siilinjärvi
Eli nyt aloitan tänne kertomaan tuon autoni hifien rakentelusta ja päivitän tätä sitten sen mukaan kun on saatu tapahtumaan jotain ;)

Eli tuli ostettua uusi subba noiden vanhan 4:jän 12":sen tilalle ;D eli uusi subba on pioneerin ts-w5000spl
KUVA

Nyt pitäisi rueta rakentamaan koteloa tuolle "elukalle" jolla on painoakin "vaatimattomat" 30kg :eek:

Ja nyt jollekkin joka alkaa sanomaan noista parametreistä jotain niin työnnettiin jo tuohon free-airina 1,3KW/40hertsiä ja subba "huusi" lisää tehoja liikerata on mielestäni riittävä 5-7cm :eek:

esim: JBL Gti 12":nen pohjasi jo 500w kohdalla ;)

Vahvistimina tulee toimimaan nuo Cadencen a7+hc digiä(2kpl) linkitettynä Cadencen power modul (pm-1):llä
(eli käytännössä moduuli tekee noista "yhden" vahvistimen) joka työntää puhdasta 2,4KW:tä 8)

tottakai konkka löytyy myös 1,2F
Päivitän lisää kun alan koteloa tekemään ja vahvistia laittamaan kiinni niin kuvia tulee myös ;D ja lopuksi käyn painemittauksessa eli siitäkin myöhemmin 8)
 
Re:Lancerin peräkontin "hifistys" projektia

vaikka en halua kuulostaa niuholta nin silti on pakko sanoa (ja varmasti eka tämmönen kommentti onkin)..

hifillähän ei ole mitään tekemistä paineautoilun kanssa ;D

mut ei mulla muuta, jatka kertomusta.. ::)
 
Re:Lancerin peräkontin "hifistys" projektia

En rupee minäkään mitään pilkkuja viilaamaan mut, onhan noita autoja millä voi esim. kilpailla sekä hifi että paine puolella ;) ;)

Correct me if i'm wrong ;D ???
 
Re:Lancerin peräkontin "hifistys" projektia

Ja jos hifistä todellakin puhutaan niin autossa akustiikka on kyllä TODELLA kaukana hifistä ;)
 
Re:Lancerin peräkontin "hifistys" projektia

;) Joo eiköhän ois paras vaan puhua ihan vaan vaikka autosoundista ni kaikki ois tyytyväisiä :)
 
Re:Lancerin peräkontin "hifistys" projektia

Tuommoista bassoa näpistelin liikkeessä. Totutusti torppasin yhdellä kädellä kiinni ja kokeilin nostaa sitä :p
Kysäisin myyjältä että onko toi elementti pulttattu pöytään. Myyjä että tarttis varmaan haukkaria enemmän treenata ;D
Kahdella kädellä sitten nousi paremmin ilmaan :D

Kyllä lankun pellit tuolla menee solmuun. Takapolttimoiden kestoikä = 10 sekkaa :p 8) ;D
 
Re:Lancerin peräkontin "hifistys" projektia

No niin nyt päästiin eteenpäin kotelon teossa :)
päätettiin tehdä se kotelo kuidusta vararenkaan tilalle,kehikko on tehty kakkosnelosista.Hartsia on mennyt tähän mennessä jo joku 13L=kg?? ja mattoakin noin 10 neliötä :eek:
tilavuus on n:70L refleksiin tulee kuvia tulee myöhemmin ;) nyt metsästämään "kansilevyä" ja jatkamaan projektia
Nimimerkki: 12h huuruissa ;D
ps. anteeksi "väärä" sanan käyttö otsikossa :p
 
Re:Lancerin peräkontin "hifistys" projektia

resonoiko tolla subilla :D mulla ainaki menis coltissa ovet kiinni ja auki :D
 
Re:Lancerin peräkontin "hifistys" projektia

Joo aina roiskuu kun rapataan niin tässäkin projektissa ::) no nyt alan stooria tähän heittämään :p

Eli kotelo tehtiin todellakin lasikuidusta joka ei ollutkaan niin "helppo" homma kun alkuun kuvittelin :-[
Kuvia on otettu mutta YLLÄTYS JIPPII EI TOIMI/LATAA KUVIA (sain muutaman kuvan vaan) :'( Eli niitä on mutten saa teidän näkyviin vielä
Luetteln tähän nyt niitä ongelmia joita kohtasin tuossa projektissa :-X

- Heti kontin purkamisen jälkeen huomasin ettei subba meinaa mahtua millään (korkeutensa puolesta) konttiin :eek: no mittausten jälkeen auttoi rälläkkä jolla poistin vararenkaan kiinnitys "hässäkän" ja sain kuin sainkin mitat kohdilleen eli eikun koteloa tekemään :D

- Kehikkoa tehdessäni katsoin vain että myös vahvistimet mahtuvat mukaan :-X enkä innoissani huomannut laskea jo siitä tulevan kotelon kokoa :-[ Joka piti olla 43,5L (suljettu) optimikotelo,mutta eihän se kotelo sattunut sinnepäinkään :p Kotelosta tuli loppujen lopuksi 67,5L :eek: (eli aivan liian suuri) mutta eihän sitä vielä tässä vaiheessa tiedetty :p (en laskenut)

- Foliolla suojaus menikin ihan ok ruttuja lukuun ottamatta joita sinne jäin ;)

- Kuidutus meni sitten jo päin p¤%&tä :-\ Ensimmäisellä "kerroksella" pääsin jo kuivatusvaiheeseen (kuumailmapuhaltimella) jolloin päätyseinän kuitu "repesi" ja tippui pohjalle :mad: No sitä sitten hätäpäissään käsillä nostamaan takaisin jolloin kädet olivatkin hartsissa (hanskat jäivät pöydälle) ;D Totesin ettei matto pysy enää päädyssä päätin jättää sen sinne pohjalle vahvikkeeksi ::)
Heti menin uutta "satsia" tekemään ja mattoa leikkaamaan päätyyn no nyt olinkin jo kuitujenkin peitossa (hartsiset kädet) ;D ja tällekkin palalle kävi samoin kuin ekalle :mad: eli pohjalle tippui ensimmäisestä kerrasta viisastuneena en enää mennyt rämpimään sitä mattoa käsin vaan sinne pohjalle vaan ;D
Sitten leikkasin siihen filmivaneria jonka ruuvasin siihen kiinni ja lisäksi laitoin ruuveja sinne tänne sitten onnistuin kuiduttamaan "ensimmäisen kerroksen" ;D

KUVA

- Sitten nostettin kotelon kontista pois ilman ongelmia :)
ja loppu kuidutus onnistui moitteettomasti kun sain käännellä koteloa ;)

- Seuraavaksi ostamaan kansilevyä joka tehtiin 30mm:sestä koivufilmivanerista :eek: (kuviosahalla oli vaikeuksia saada reikää) Kansi ruuvattiin kiinni 60mm ruuveilla ja väliin laitettiin kittiliimaa ;)

- sitten leikattiin reikä suballe ja laskemaan vedellä paljonko kotelon tilavuus on ;) jolloin saatiin tuo 67.5 :'( Seuraavaksi poltettiin monta tupakkaa ja mietittiin että mitä nyt tehdään ;D kunnes päätettiin pistää refleksiin ja jakotaajuus alas noin 33Hz:iin jolloin tuo kotelo kävisi tuoltaan :D

-vahvistimien laitto meni ongelmatta paitsi että erillissarjojen vahvistin sanoi sopimuksen irti jolloin kännyn vaihto siirtyikin äkkiä vahvistimen ostoon :-[

nyt subba soi jo ihan kiitettävästi paikoillaan mutta tuulilasinpyyhkijät ottavat kyllä paineesta kyytiä :eek: (pelottaa tuulilasin puolesta) Vieläkään kaikkia tehoja ei saada käyttöön koska nyt tuli virtapuolen ongelmia :-\
Kaveri kuvasi digikameralla videonpätkän mutta äänet eivät kuulosta luonnossa tuolta taisi kameralla tulla äänentoistossa raja vastaan ;D ;D

VIDEO (kiitos miikkalle)

Lisätään tähän kun saadaan kuvat toimimaan :mad: ja jatketaan juttua kun saadaan lisää säädettyä ;)

Tästä alkoi

Johtoja1

Johtoja2

Kehikko

Kehikko suballa

Kehikko foliolla

Ensimmäinen kuidutus

Lisää kuitua

Subba kannessa

Subba kontissa

Digit

Vahvistimien asennusta

Valmis testaukseen
 
Re:Lancerin peräkontin "hifistys" projektia

Toivottavasti tarjoat Peltorit vkl. kuskille ;D
 
Re:Lancerin peräkontin "hifistys" projektia

kaverin kaveril (oikeesti) oli celica jossa ei takapenkkei ollenkaa vaa siel isot subit.. sitä ajettii peltorit pääs ;D
 
Re:Lancerin peräkontin "hifistys" projektia

On teillä Äijät harrastukset....

Voisitte neuvoa et miten saan tehtyy nettiin juttua omasta "värkkäyksestä".. Niin saatte ihmettelemistä. ;D
 
Re:Lancerin peräkontin "hifistys" projektia

Vesku sanoi
Voisitte neuvoa et miten saan tehtyy nettiin juttua omasta "värkkäyksestä".. Niin saatte ihmettelemistä. ;D

Ja jos en nyt ihan vääräässä ole ja sekoita eri tyyppiin niin eikös sulla ollu joskus vahvistimetkin katossa (coltis) ;D

se oli hyvin tehty (ja soiva) pirssi.
 
Re:Lancerin peräkontin "hifistys" projektia

butch1278 sanoi
Vesku sanoi
Voisitte neuvoa et miten saan tehtyy nettiin juttua omasta "värkkäyksestä".. Niin saatte ihmettelemistä. ;D

Ja jos en nyt ihan vääräässä ole ja sekoita eri tyyppiin niin eikös sulla ollu joskus vahvistimetkin katossa (coltis) ;D

se oli hyvin tehty (ja soiva) pirssi.
Juu... Sama Äijä..
Coltti on vainaa :( mutta nyt on meneillään Carisman Hifistys. Kisoihin taas mennään.

ps. Ei se Coltti niin hyvin soinnut.
 
Re:Lancerin peräkontin "hifistys" projektia

Vesku sanoi
Juu... Sama Äijä..
Coltti on vainaa :( mutta nyt on meneillään Carisman Hifistys. Kisoihin taas mennään.

ps. Ei se Coltti niin hyvin soinnut.

No soi se paremmin ku mulla, ja saithan nä kisa menestystäkin, muistaakseni jopa voittoja?
ja piristihän se kummasti mun mielestä kisoja ku oikean merkkisiä autoja siellä 8), fascassa ei tosiaankaan ole liikaa ole mitsuja (se yks E3x galant jossa se ite tehty kojelauta ja coltti oli?)

vaikka ne on mitä otollisimpia autoja siihen, yleensä 4" paikat koelaudalla yms valmiina, ei tarvi paljon tehdä modeja niin kuin johonkin muihin pirsseihin missä ei edes ole paikkoja kuin ovissa. ;D
 
Taitaa puhista refleksiputki tuolla elementillä :eek:
Pyöristettyä olla pittää ;)
 
Ihmettelin tässä tuota kontin ja subikotelon tekoa.. ???
mieleen tuli muutama juttu.
- Kun kyseessä on "suht järeä" elementti, niin kannattaisi tukea tuota lasikuitu koteloa jollain.
ja mahdollisesti kansilevyä.
- Sitte kiinnitykset? missä?
- Oman kokemuksen mukaan kannattaa jättää jonkinlainen rako varapyöräkotelon ja subikotelon väliin.
Rämisee vittumaisesti, kun tuo kuitukotelon seinämät hieman elää.. (solumuovia tekovaiheessa väliin)

Mutta jos toimii noin niin hyvä..
Jos haluat kaiken mökän tosta elementistä irti, niin kannattaa tukevoittaa tuota koteloa.
 
Kiva Basso mut niin pieni... ;D
Ei varmaa pysy kaua sun kontis ku sana levii tosta... ;)
Hyviä hälyjä ei oo... en oo rosvo mut tiiän jotai... ;D
 
Teitkö ton tavaratilan reunoille jotain?? vai onko ne 12cm matalammat kuin mitä subikotelon yläpinta??

Mä aloitin kanssa tänään väsäämään uusille subeille koteloita. Laitan kans joskus kuvia... Kuitua menee taas, toivottavasti onnistuu ;D
 
Joo ne on tosiaan sen 13cm alempana kun "kansi" ja ajattelin laittaa mahdollisesti 2kpl akkuja tuottaamaan lisää virtaa no katsoo nyt mitä keksii ;) Joo ja subbaa laitoin kiinni (elementtiä) 3 tuntia (tallissa kaikki työkalut käytössä) niin on siinä varkaalla kyllä tuon viemisessä töitä :p (esim kaikki ruuvien kannat on nykyisin pyöreitä) ja tosiaan kun joku mainitsi ettei ole olemassa hyviä hälyttimiä niin on olemassa mutta laittomia 230V suoraan kahvaan aamulla potkisi raatoja kauemmas ja taas olisi yksi rotta vähemmän ;D Tai vaihtoehtoisesti voihan aina puukon "unohtaa" kuskin penkille pystyyn yms yms ;) mutta KETÄÄN EN kehoita/neuvo/yllytä kokeilemaan edellämainittuja konsteja ::)
 
heh

se on ihan totta mut jos sen joku haluu ni ei se auton vienti varmasti mikää ongelma oo... :-* mut se on taas joka asiassa jos jotai haluu ni... mikää ei oo este vaa hidaste. ;D
 
Enhän ole muuta väiitänytkään ::) hälyttimet ovat vain nistejä ja pentuja varten ;) "oikea" varashan vie tietysti koko auton ja purkaa sen montulla tjms :'(
ps: Kovasti tuntuu sinua "joku opelisti" kiinnostavan tämä projekti ja sen "varastamis helppous/vaikeus" miksiköhän ???
 
Jos aina ajattelee että joku voi tän varastaa, niin ei voi ikinä autoon tehdä mitään.

Onko opelisti kateellinen mitsusta... että täytyy oikein varastamaan lähteä ?!?
 
eipä ole varmaan opelistinkaa kotio kuin yksi lukko ja TUSKIN edes hälytintä...
eli kannattaa olla ihan hiljakseen asioista jossei tiedä kaikkea ;D

ei hernettä nokkaan sit.. vertaus vaa toi hima juttu / autoon
auto saattaa olla sentää tallis jne.. jne jne..
 
Niin jos vielä oikein tästä asiasta :)

Eli mikä mahtaa alla palajoonan RMS lukemat?? Entä vaffien merkki??

Mitäs muuta rokkipuolta löytyy?? Ei kai pelkkä subi ;D
 
Ihan kiva rakentelu... tiedän että aikaa on mennyt,niinkuin hermojakin ;D mutta laitan parin viikon päästä oman auton kuvat myös tänne.. oon kans vaivaillu samanlaisen takaluukun uumenissa jotain pientä.. työn iloa 8)
 
Takaisin
Ylös Bottom