lancerin renkaat/madallus

NeQ

New Member
Liittynyt
12 Syyskuu 2003
Sijainti
Turku
jep eli tuli vanteet sitten tänään. 205/45-16" ja ET35. ois tarkotus madaltaa 40mm eli se kysymys:
Mahtuuko vanteet pyörimään alla tolla et:llä ja madalluksella? täytyykö meinaa tarttua sirosti rälläkkään kiinni ;D
Autona alla rullaa -94 Lancer glxi
 
Ei varmaan jää liikaa tilaa tuolla ET:llä ;D
Enpä osaa varmaksi sanua ottaako kiinni ???


Huomenna meen hakee lankkuun 195/50/15" sarjan, ET taitaa olla myös 35. Ja o myös laskettu -40mm :p
Jää linnuille pesäpaikka lokarin ja renkaan väliin vielä noilla ;D
 
http://www.mitsubishiclubfinland.net/keskustelu/index.php?board=6;action=display;threadid=178

Tuolla näyttäs juttua aiheesta :)
 
Joo suht. varmaksi voin nyt sanoa että ei valitettavasti mahdu :'(

6.5" leveä vanne ja ET35 195/50 kumilla ottaa todennäköisesti mullakin kiinni. Painelin rengasliikkeessä perää niin kyllä sinne itikka olis väliin sopinut :(

Mitenhän kannattais takakaaria muokkailla.
Pokkaukset rälläkällä vain pois, taivuttaa niitä ylöspäin vai ihan kokonaan levittää kaaria ulospäin ???
 
ilmeisesti kulmahiomakone kauniiseen käteen ja pokkaukset pois ainakin... kaarien levityksestä ei mitään hajuu miten vois toteuttaa. joku fiksu vois selittää miten sen vois hoitaa ja missä sen vois hoitaa ja mitä sen hoitaminen maksaa noin?
Vaatiikohan etupää jotain?
 
Rälläkällä tai sit rullaaminen!

Rälläköinti on silleen vähän ikävämpi homma et jos ei terä lipsu ni silloin se saattaa polttaa maalin eli kummassakin tapauksessa menee maalaukseen takapää :(
Mut jos kuitenkin päätät rälläköidä ni otat semmosen ohuen laikan (kutsutaan ainakin rosteri- tahi happolaikaksi) ja sillä vetelet ja sen jälkeen sinkit tms. ruostesuojaukset päälle ja avot rupee fillarit mahtumaan :)

Jos vaan löydät jonkun firman joka tekee rullauksia ni kannattais ehkä kokeilla sitä!!

mitkä mä tiedän, ni on Autotek Vantaalla ja Virkblad Lohjalla
 
älä vaan mee rälläkällä mitään tekemään!peltisaksilla leikkaat pokkauksesta niin että siihen jää joku 7mm.sitte käännät pi**u ;)pihdeillä niin paljon ku menee ja lopuks lyöt vasaralla jotain muovia vasten 7 millin ulokkeen kaksinkerroin lokasuojan kans..oon pariin ralliautoon tehny ko.toimenpiteen tosin niitä piti "vähä"levittää ulospäinki
 
Tuosta peltisaksista sen verran että jos on vähänkään huonot sakset niin niillä ei tee mitään, mutta tarkkaan leikkaukseen on Fiskarsin kala sakset aika pätevät. Leikkaavat ainakin 0,75mm peltiä.
 
Entäpä jos jättää kokonaan leikkamatta ja *piip*pihdeillä taivuttaa ja mouraroi sisään pokkaukset?

Eihän siitä tarvisi paljon leikata, 0.5cm. Kuitenkin suht. paksua tervettä peltiä niin peltisaksilla/kalasaksilla leikattaessa olis tervepuna kasvoilla ;D
 
voihan sen jättää leikkaamatta..ei vaan oikeen hienosti taivu :) ei muuta ku paikallisesta peltisepänliikkeestä bahco(en muista kuinka kirjotetaan)merkkiset sakset lainalle tai pyytää ite seppää leikkaamaan. tuskin kukaan jaksaa tänne alavudelle lähteä.on tullu vuosien varrella opittua miten se pelli taipuu ja miten tulee kurttu ja ruttu ;)en oo muistanu tuonne ammattikyselyyn muuten laittaa että oon peltiseppä ;)
 
Asuisit lähempänä kuin 451km, niin vois käväistä ;D

Kiitti vinkistä peepee. Pitää kattoa kuin pahasti ottaa kiinni tai ottaako ollenkaan. Kovin vain ahtaalta näytti :-X


Mutta nyt valmistautumaan rankkaa työviikkoon ZZZZZzzzZZZZ
 
Täällä Turun päässä on sellainen liike kuin Kaerlan Kumi, ja muistaakseni joskus reilu vuos tai pari sitten kun kyselin niin sanoivat että 350 mk per akseli ottavat tuosta lokareiden rullauksesta, muistaakseni. Tiedä sitten mitkä hinnat on nykyään.
 
joo tuli vanteet perjantaina! MAK le mans 16" et 42 renkaat 205/45/16. vanteet antrasiitin harmaat!!! pitäs sopia heittämällä 95 lanceriin ilman rullauksia!
 
Laitoin postia ostopaikkaan:

tutkailin kaikki vannekuvastot läpi ja niidenkin mukaan sinun autoon on paljon 15" vannetta tarjolla et35:lla eli uskon vakaasti että on testattu et35:lla vanteen sopivan autoon.tietenkin on totta että kun rengas levenee pelivarat pienenee ja muistaakseni autosi oli madallettu ja madallusjouset toimivat siten ettei auto kuormattunakaan pääse laskemaan paljon,koska pelivara jousessa pienenee, jos ongelmia kuitenkin tulee lupaan että ongelma ratkaistaan tavalla tai toisella.samaa vanne on saatavillla et42:lla(menee 7mm syvemmälle),soveltuvuustaulukon mukaan sekin käy sinun autoon,mutta olen sitä mieltä että et35 on parempi siihen autoon. jne....

Tommoinenkin vaihtoehto on vielä ns. ässänä hihassa ;D
 
tänään pistin vanteet alle ja se pelivara on todellakin pieni sitten madalluksen kanssa :-\ torstaina aattelin tarttua kulmahiomakoneeseen ja ottaa pokkauksista joku 3-4mm pois ja taittaa niitä vähän ylöspäin. Saas nähdä sitten mitä tulee ::)
 
NeQ sanoi
tänään pistin vanteet alle ja se pelivara on todellakin pieni sitten madalluksen kanssa :-\ torstaina aattelin tarttua kulmahiomakoneeseen ja ottaa pokkauksista joku 3-4mm pois ja taittaa niitä vähän ylöspäin. Saas nähdä sitten mitä tulee ::)

Kuvaa ruutuun
icon_razz.gif
 
Hieno on pirssi ;)
Vanteet sopivat tosi hyvin tohon autoosi. Ei tosiaan tilaa varppina ole laskun jälkeen ;D

Laskua tosiaan ja kirkasta lokarinvilkkua peliin niin :D
 
taitaa mennä kans iskarit vaihtoon :p ottaa nyt jo kurveissa kiinni jos on painoo takana ku "niiaa" liikaa. ei mitään hajuu millon ois iskarit vaihdettu. ne menis sit siin samalla ku vaihtaa jousetki.

joo ei tossa mun pirssissä viel oo mitään muuta ku jvc mp3, pari pioneerin kajarii ja vanteet. ++paljon vahaa pinnassa ;D

jos tästä kohta ulostautus ja rupeis tuhoamaan tota autoo ;)
 
Minkälaisen alustasarjan meinaat pultata alle? :p

Mitä paineita käytät renkaissa ???
Kyselin Nokiantyresiltä ja suosittelivat 2.1bar paineita
icon_lol.gif
 
http://www.mitsubishiclubfinland.net/keskustelu/index.php?board=10;action=display;threadid=1872;start=msg13704#msg13704


ite käytän 205/45 2.6 bar paineita
 
Laiton kans viikonloppuna mad.sarjan (weitec) ja 195/50 15 ET 37 alle ja ei taakse hirveesti jää tilaa ku on pari tyyppiä takapenkillä, mut riittävästi kumminkin. Mulla on painetta 2.0 baria. Vois vissiin lisätä hiukan?
 
Weitec sanoi
195/50/15" ET35 -40mm alustasarjalla.
Lykkäsin 2.4 baria, eihän tuolla ollut hullumpi ajaa 8)

Mä lykkäsin 2.5 noihin mun renkaisiin ja kyllä sillä mutkatietä mukavasti pääsi "vähän" rivakammin ja renkaatki pysy vielä kyydissä mukana (jarrut tahtoo loppua ensimmäisenä).
Näyttää autos muuten pirun fiksulta (kaikki jotenki hienompii ku mun) ja jos auto näyttää madalluksella tolta ni pakko se on alle lykätä ihan vaan muodon vuoks (eipähän tarvii kuskata enää muijan kavereita ;D )

OT: paljo muuten noissa sun (Weitec) kalvoissa on tummennusprosentti?
 
NeQ sanoi
Mä lykkäsin 2.5 noihin mun renkaisiin ja kyllä sillä mutkatietä mukavasti pääsi "vähän" rivakammin ja renkaatki pysy vielä kyydissä mukana (jarrut tahtoo loppua ensimmäisenä).
Näyttää autos muuten pirun fiksulta (kaikki jotenki hienompii ku mun) ja jos auto näyttää madalluksella tolta ni pakko se on alle lykätä ihan vaan muodon vuoks (eipähän tarvii kuskata enää muijan kavereita ;D )

OT: paljo muuten noissa sun (Weitec) kalvoissa on tummennusprosentti?

Heh heh ;D
Mä en oo vielä kunnolla kanttaillut, meinaa lunta olla vielä siellä täällä :p

Tummennuskalvot on mallia ns. nimettömät ja vastaavat varmasti "laatukalvon" dark smokea
smoke2.gif
 
Tondsa sanoi
Laiton kans viikonloppuna mad.sarjan (weitec) ja 195/50 15 ET 37 alle ja ei taakse hirveesti jää tilaa ku on pari tyyppiä takapenkillä, mut riittävästi kumminkin. Mulla on painetta 2.0 baria. Vois vissiin lisätä hiukan?

Kyllä maar ;)
 
Minkä hintasta se on madaltaa -40mm..Siis paljo maksaa alustasarja?Ei mikään huippu mutta ei mistään p*skimmastakaan päästä oleva..Mitenhän mahtuu rullaan 15" 195/50 kiekot -88 lancerin alla jos madaltaa sen -40mm?
 
eli mulla on siis autossa nykyään 205/45-16" renkaat ET 35 ja kybin iskarit G&M:n -35mm(??) jousilla. Ainoastaan täydellä kuormalla (takana 250kg) ottaa välillä kiinni puskurin kiinnitys ruuviin tai lokarin kaareen. Pelkillä jousilla ja vakio iskareilla saattaa ottaa enemmänki (riippuu tietysti iskarien kunnosta). ens kesäks suunnittelen 17" nakkeja ja katsastus setä sano ettei paranis enempää levittää ainakaan sisällepäin ku nykään 1cm varaa. :p eli 205/40-17 ois hyvä tolla ET:llä ja 215/40-17 saattaa sopia pienellä et:n muutoksella.
 
Takaisin
Ylös Bottom