Lasikuidusta...

jarskie

Galant GTI Dyn-4
Liittynyt
29 Maaliskuu 2004
Terve,

Eli, ensin maalasin lasikuidun (levikkeet) päälle pari kerrosta valkoista pohjamaalia, jonka jälkeen maalasin pari-kolme kerrosta maalia ja lakkaa. Läheltä katsottuna näyttivät ihan hyvältä, mutta kun kaukaa katsoo niin pinnassa näkyy aika paljon jotain tummempia kohtia jne... Millä lasikuitu kannattaisi käsitellä välttyäkseni tältä?
 
Ihan perus spraylla. Värikoodilla hain bilteman tyylisestä puljusta. Väri oli mitsunhopea...:)
 
jep selvä, toi asia ei johdu lasikuidusta vaan spraystä/hiomasuunnista/tyylistä/maalista/yms.

Ps. Kaikki osaa spraylla maalailla seepran raitoja ;D
 
Lasikuidut menossa maalarille tällä viikolla, et ajattelin jos niille kannattais tehdä jotain sitä ennen, ettei tulisi samanlaisia täpliä "kalliin" (koko auton maalaus 200e sis. maalit, ammattimaalari :) maalauksen jälkeen...
 
Oon sitä mieltä että sprayllä ei kannata autoja ruveta maalaamaan siitä ei tuu ku kuppanen pinta ja vitutus. On turha tehdä jotain ensin huolella ja sitten pilata spraylla. Ja nyt kaikille niille jotka väittää vastaan, jos muka spray olisi yhtä hyvä kuin ruisku niin miksi ammatti maalarit käyttäisi ruiskua eikä spraytä?? Hiukan off topic mut oli pakko....
 
Ei spray pääse lähellekään ruiskun tasoa laajoissa pinta-aloissa, mutta esimerkiksi sivupeilit tai ovilistat ovat tosi helppo kohde maalata spraylla ja eipä siitä oikein sitten erota onko spray- vai ruiskumaalaus.
 
oon ihan Samaa mieltä tosta peilien maalauksesta ja listoista! maalasin juuri todella onnistuneesti peilit ja listat ja takapuskurin! spraylla!
 
kadee puhistaa sraymaali alta jos maalautat oikealla automaalilla tai kokeilla tinnerillä et miten maalirejakoi ettei tule yllätyksiä
 
ja yllätysten välttämiseksi maalata itse tärpätti oheinteisella maalilla..

nimimerk. ei kertaakaan korkannut sprayn päälle maalattuna 8)
 
mulla on taas uutta tietoa (en tiiä auttaako mutta kuunnelkaa silti)

löysin tämmöistä linoleum maton tyylistä "mattoa" joka on jotain lasikuitu sekoitusta tms.

jutun pointti on siinä että siihen ei tartu lasikuitu vaikka se onkin itse miltei lasikuitua.. :D

tässä kätevä tapa muotoilla esim reikiä, ilmanottoaukkojen kehyksiä yms. :D
 
Takaisin
Ylös Bottom