Latauksen merkkivalo syttyi palamaan.*RATKAISTU*

AnttiHartik

Active Member
Liittynyt
26 Kesäkuu 2006
Sijainti
Hyvinkää
Elikkäs. Lähdin Legnumilla ajamaan ja latauksen merkkivalo jäi palamaan. Ei tuolle mitään tavallisuudesta poikkeavaa ole tehty ja ei ole ennen mitenkään varoitellut.

No nro 1 tarkistuskohde oli tietty lataus. 14,6-14,75V näyttää tasaisesti kierroksista piittaamatta. ???
Eli ei se ainakaan liian vähää lataa. Varoittaako se nyt sitten liian suuresta latausjännitteestä kun normaalihan on 14,4V?
Tuon vertainen jännitteen nousu ei nyt välttämättä mitään tuhoa heti aiheuta, mutta olisi se valo mukava saada sammumaan.

Onko tuolla jossain joku erillinenjännitteentasaaja joka mahdollisesti vetelisi viimeisiään vai onko yhtä puuta laturin kanssa eikä ole vaihdettavissa?

Tuo ilmeisesti antaa jonkun vikakoodin joka olisi kait luettavissa jotta osaa vikaa hakea?
Hyvinkään(tai edes melkein) lähimaastossa kenelläkään mahdollisuuksia lukea koodeja?
 
Vs: Latauksen merkkivalo syttyi palamaan.

Se on laturissa se säädin.

Tuntuu olevan yleisempi vikakohde kun luullaan. Itsellä vilkutteli sitä latausvaloa viime syksyn ja talven, laturi purettiin ja katottiin että hiilipölyssä. Mutta kyllä se vaan oli säädin mennyt. Sitten nyt meni eräältä klubilaiselta laturi mutta lataskin liikaa, jotain 15 V ja säädinhän se sieltäkin mennyt. Uusi maksaa hunajaa ja mansikoita.

Jonkun laturispesialistin tuomio oli että on niin pirun kuumassa paikassa laturi että näin kesäsin varsinkin kovilla.
 
Vs: Latauksen merkkivalo syttyi palamaan.

Ei pakosti liity laturiin millään tapaa, paitsi tietysti sähkölaite. Minulle kävi samalla lailla kun kävin autoa helsingistä hakemassaj ajoku sulake oli kärähtäny, en nyt vaan muista kuollaksenikaan mikä. :seina Eli oletkos kaikki sulakkeet tarkastanut?
 
Vs: Latauksen merkkivalo syttyi palamaan.

mystinengalant sanoi
Se on laturissa se säädin.

Tuntuu olevan yleisempi vikakohde kun luullaan. Itsellä vilkutteli sitä latausvaloa viime syksyn ja talven, laturi purettiin ja katottiin että hiilipölyssä. Mutta kyllä se vaan oli säädin mennyt. Sitten nyt meni eräältä klubilaiselta laturi mutta lataskin liikaa, jotain 15 V ja säädinhän se sieltäkin mennyt. Uusi maksaa hunajaa ja mansikoita.

Jonkun laturispesialistin tuomio oli että on niin pirun kuumassa paikassa laturi että näin kesäsin varsinkin kovilla.

Kaverilla kanssa sytytti VR-4 Galantissa latauksen merkkivalon tossa joku aika sitten, eikä se oo hirveesti autolla ajellu mutta edelleen taitaa näyttää sitä. Onks ton korjaamiseen nyt sitten muita vaihtoehtoja kuin maksaa hunajaa ja mansikoita siitä uudesta säätimestä?
 
Vs: Latauksen merkkivalo syttyi palamaan.

madu sanoi
Kaverilla kanssa sytytti VR-4 Galantissa latauksen merkkivalon tossa joku aika sitten, eikä se oo hirveesti autolla ajellu mutta edelleen taitaa näyttää sitä. Onks ton korjaamiseen nyt sitten muita vaihtoehtoja kuin maksaa hunajaa ja mansikoita siitä uudesta säätimestä?

No tarkastakaas se latausjännite, että jos on liian korkeella tai matalal tai heittelee niin :seina
 
Vs: Latauksen merkkivalo syttyi palamaan.

Kellä ois vanha laturi hyllys...veikkaan et kyl siiheki saa jännitteensäätimen kunha saa tietoo millasen.
On olemas firma josta sen saan, mut se ei myy yksityisille...yhtee harvinaisempaanki autoo löyty jännitteensäädin laturin sisälle sielt :peukku
 
Vs: Latauksen merkkivalo syttyi palamaan.

Mulla on laturi menossa rikki kanssa, ainakin jännite melkosen alhaalla välillä, eli alle 13V näillä helteillä. Tiedä vaan onko säätimessä vika vai ei.
 
Vs: Latauksen merkkivalo syttyi palamaan.

Alen Legnum kävi laturin vaihdossa ST-Motorsilla. En nyt ihan tarkkaa hintaa muista, mutta mielestäni se oli töineen hyvinkin kohtuullisen hintainen. Suuruusluokka MUISTAAKSENI jossain 2xx € lukemissa.
 
Vs: Latauksen merkkivalo syttyi palamaan.

MakeM sanoi
Mulla on laturi menossa rikki kanssa, ainakin jännite melkosen alhaalla välillä, eli alle 13V näillä helteillä. Tiedä vaan onko säätimessä vika vai ei.

Tämä voi johtua pelkästään akusta joissa on käytetty jotain ainetta (en muista oliko se nyt lyijyä)..

Itsellä vanhassa autossa huomasi hyvin kun oli joku -20c pakkasta niin lataus oli alussa jonkun 15V ennen kun akku lämpes koneen vieressä ja kuumilla keleillä se oli jonkun 13V. Elikkäs tietyt akut tekevät näin. ;)
 
Vs: Latauksen merkkivalo syttyi palamaan.

Juccaaa sanoi
Tämä voi johtua pelkästään akusta joissa on käytetty jotain ainetta (en muista oliko se nyt lyijyä)..

Itsellä vanhassa autossa huomasi hyvin kun oli joku -20c pakkasta niin lataus oli alussa jonkun 15V ennen kun akku lämpes koneen vieressä ja kuumilla keleillä se oli jonkun 13V. Elikkäs tietyt akut tekevät näin. ;)
No eikös vielä kaikki akut ole lyijyakkuja poislukien kuivakennot? Hyytelöissäkin on vielä lyijykenot.
Ja sen latausjännitteen ei ainakaan niissä kuulu tippua. Väittäisin että tuo latausjännitteen tipahtaminen ei sullakaan johtunut akusta, vaan laturista/säätimestä.
 
Vs: Latauksen merkkivalo syttyi palamaan.

DyhWe sanoi
Ei pakosti liity laturiin millään tapaa, paitsi tietysti sähkölaite. Minulle kävi samalla lailla kun kävin autoa helsingistä hakemassaj ajoku sulake oli kärähtäny, en nyt vaan muista kuollaksenikaan mikä. :seina Eli oletkos kaikki sulakkeet tarkastanut?
Kiitoksia tästä :peukku

Eli kävin tallilla katsomassa konehuoneesta sulakkeet läpi ja hätävilkkujen sulakkeen olin polttanut ilmeisesti kojetaulun takana ropatessa.
Sulake vaihtoon ja avot, varoitusvalo sammui!

Eli Mitsu ilmeisesti on niin hitek että kertoo palaneesta sulakkeesta. ;D
 
Vs: Latauksen merkkivalo syttyi palamaan.*RATKAISTU*

Jatkan tähän vanhaan hommaan, omaan tullut nyt seuraavanlainen vika.

Muutaman kerran tehnyt nyt auto niin että jännitteet tippuu 12v auton ollessa käynnissä, hetken kun on käynnissä niin jännitteet pomppaa takaisin normaaliksi.

Jotenkin en usko että säädin olisi menossa tuskin se toimisi noin on/off mallisesti?

Onko se laturi oikeasti uskomattoman homman takana irroittaa? Itse kävin heti epäilemään hiiliä, ettei saa aina kunnon kontaktia :seina
 
Vs: Latauksen merkkivalo syttyi palamaan.*RATKAISTU*

Mulla on kans ollu laturin kanssa ongelmia, ja laturi toimii on/off tyylisesti.. Välillä lataa pitkäänkin ja valillä taas ei.. Uus laturi maksaa n.250€
Talvella pitäis vaihtaa uusi..
 
Vs: Latauksen merkkivalo syttyi palamaan.*RATKAISTU*

Juu no tarviiu varmaan purkaa tuo vanha pois ja tutkailla hieman sitä
 
Vs: Latauksen merkkivalo syttyi palamaan.*RATKAISTU*

Minulla alkoi sillon aikanaan välillä lataamaan heikosti ja välillä lataili normaalisti, pitkään pääs sillen et akussa pysy hyvät jännitteet eikä ollu ongelmia käyntiin lähtemisen suhteen.
 
Vs: Latauksen merkkivalo syttyi palamaan.*RATKAISTU*

Näitä on ilmeisesti ihan suomesta halvemmalla kun briteistä? Mistä ja millä tiedoil tulee varmasti oikea?
 
Vs: Latauksen merkkivalo syttyi palamaan.*RATKAISTU*

Keheetit sanoi
Mistä ja millä tiedoil tulee varmasti oikea?

timantti tiskiltä(kun annat sinne tarpeelliset tiedot autostasi),ja maksaa mitä sitten pyytävätkin ;D
 
Vs: Latauksen merkkivalo syttyi palamaan.*RATKAISTU*

Jaahas, nyt tais mennä toinen laturi rikki :S Onhan se jo 6kk lataillukki....

Eli taas tekee samaa jännitteet tippuu 12, paitsi jos pitää korkeampia kierroksia yllä noin 1500. Voiko tätä edes aiheuttaa mikään muu kuin laturi? Aina kun kierrokset laskee jännite tippuu 12v noin. (tarkastettu että hihna ei luista)

Nyt taas kun hieman pitemmälle ajoin ja pysähdyin niin jännite ei tippunutkaan.
 
Vs: Latauksen merkkivalo syttyi palamaan.*RATKAISTU*

Vielä korjaus edelliseen että tippuihan se kuitenkin kun hetken odotti! Auton tyhjäkäyntikin on nyt noin 1000 ilmeisesti kuormittaa niin paljon että ecu nostaa sen? :D alkaa taas vaihteeks huumori loppua tän kans =(
 
Vs: Latauksen merkkivalo syttyi palamaan.*RATKAISTU*

Itellä kans vastasva ropleema dynyssä jossa vr4 kone..tuossa n.2kk sitte tyhjä käynnillä palo kirkkaasti laturin valo ja ku anto vähän jengaa koneeseen nii valo hiipu mut ei sammunu kokonaan..eteni sitte sillai et välillä palo koko ajan (ihan missä asennossa kaasu poljin oli) laturin valo mut nyt on silleesti että tyhjä käynnillä palaa ja ku pikkasen painaa gaasu petaalia nii sammuu valo..aivan ku ois itestää parantunu..tuossa auton alla ku pyörähin nii katoin laturia nii siitä laturin päästä(millä puolen ei oo remmi) roikku johto (oisko ollu valkonen??) mut toinen pää varmaa pitäs olla jossai kii mut missä?..välillä ku ajaa tasa kaasulla nii heitosta/montusta nii valo räpsähtää himmeemäksi eli voisko tuo vika vain olla tuo kyseinen johto joka vois olla jokin maa piuha eli heilahtaessa osuis maihin?
 
Takaisin
Ylös Bottom