Legnum/Galant VR4 bensan kulutus

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Laittakaas tänne ny selvät kulutukset esille.
Mones jutus ne o sekasi ni kerätään yhteen paremmin.

Eikä mitää epätarkkoi kiitos =)
 
Vs: Legnum/Galant VR4 bensan kulutus

Siinäpä kaikki faktat mitä mittaristosta irtosi :) tuon tarkempaan en tässä vaiheessa pysty. Sen voin sanoa että bensamittari laskee viimeisestä pykälästä sitten todella hitaasti, tällä hetkellä mittari on toiseksi viimeisen ja viimeisen pykälän puolivälissä ja matkaa on taittunut tuosta kuvasta 100km enemmän.

Harri K sanoi
Eikä mitää epätarkkoi kiitos =)

minusta tuo kuva on aika tarkka. ;)
 
Vs: Legnum/Galant VR4 bensan kulutus

jos ajaa rauhallisesti, vie paljon. jos polkee vie vitusti.

viimenen pari pykälää tosiaan tippuu aivan tajuttoman hitaasti, jännittää joka kerta että toimiiko "opiskelija valo" ollenkaan mut kyllä se jossain vaiheessa syttyy.
 
Vs: Legnum/Galant VR4 bensan kulutus

Normi galantin tankki oli samanlainen, että lopussa hidastu. Johtuu tankin muodosta.
Kyllä mä tiän et vie...edellinen vei normi seka-ajos 13.5 tienoille.
Mieluummin niitä lukuja eikä "vie enemmä ku ex corollani"...huoh..
Vai onko porukka oikeesti _taas_ vetäny niin tiukalla budjetin autos ettei voi ilmottaa lukuja? (sama kuin evoja alkoi tulee myyntii "pitovaikeuksien" vuoksi) ::)

lähinnä: onko kukaa päässy alle 10 matkassa? ja onko tomaatil suuri ero (tepi ei saa vastata ;D )
 
Vs: Legnum/Galant VR4 bensan kulutus

Harri K sanoi
lähinnä: onko kukaa päässy alle 10 matkassa? ja onko tomaatil suuri ero (tepi ei saa vastata ;D )

En ainakaan itse päässyt. Tampereen reissun keskikulutus oli aika jämpti 13. Motarilla tasainen 130 km/h ja pientä pyörimistä Nääsvillessä. Kyllä se vie, mutta ei toisaalta sen enempää kuin muut vastaavan tehoiset autot.
 
Vs: Legnum/Galant VR4 bensan kulutus

Jokseenki pidän vain tuota 13+ myös matkassa TODELLA suurena mitä olen "kuullut rivien välistä".
En jaksa uskoa että se veis niin paljon kuitekaa.
Ei 3000gt kevyempi ollu, saati tehottomampi.
Silläki pääs 10.5 aika tasan matkassa (ja munkaan matka EI ole rauhallisinta aina) keskinopeus 100 alueel yli 100.
Totta tuokin varmaan että nosto 110-130 vaikuttaa PALJON lyhyillä välityksillä. Siispä vaihtoehdot on ajella hiljempaa..tai renkaan koolla vaikuttaa vähän...
 
Vs: Legnum/Galant VR4 bensan kulutus

Harri K sanoi
Jokseenki pidän vain tuota 13+ myös matkassa TODELLA suurena mitä olen "kuullut rivien välistä".
En jaksa uskoa että se veis niin paljon kuitekaa.
Ei 3000gt kevyempi ollu, saati tehottomampi.
Silläki pääs 10.5 aika tasan matkassa (ja munkaan matka EI ole rauhallisinta aina) keskinopeus 100 alueel yli 100.
Totta tuokin varmaan että nosto 110-130 vaikuttaa PALJON lyhyillä välityksillä. Siispä vaihtoehdot on ajella hiljempaa..tai renkaan koolla vaikuttaa vähän...

Usko pois vaan, tein itse juuri tämän kaltaisen arviontivirheen Chevrolettia ostaessa: "eihän se ainakaan minun ajossa voi viedä noin paljon". Voi se!

Tonnariin jos vertaa niin ainakin automaattivaihteisto ja ilmeisesti myös melkoisen paljon lyhyemmät välitykset tekevät jo paljon. Jää varmasti alle selkeästi alle 13 jos maltaa ajaa vähän nätimmin. Alle kymppiin en ainakaan automaattina oikein jaksa uskoa.
 
Vs: Legnum/Galant VR4 bensan kulutus

Menee jokunen hetki ennenkuin saan ajeltua (tarkkoja) tuloksia. Hieman epätarkka mittaus, mutta arvio 11-11,5 ajossa jossa puolet 100kmh ja toinen motaria. Mutta odotellaan..

Kiekat 130km/h vauhdissa tasan 3000, automaagi.

Edit: Renkaat 205/55/16'', kiekat 153km/h vauhdissa 3500, 100km/m vauhdissa 2300.
 
Vs: Legnum/Galant VR4 bensan kulutus

Manuaalilatikolla on ainakin 110 km/h vauhdissa jo tasan 3000 rpm, en muista 130 km/h vauhdissa
kutosvaihde saisi kyllä olla
 
Vs: Legnum/Galant VR4 bensan kulutus

Anderz sanoi
Manuaalilatikolla on ainakin 110 km/h vauhdissa jo tasan 3000 rpm, en muista 130 km/h vauhdissa
kutosvaihde saisi kyllä olla

Öh. Mulla on 100 vauhdissa 2600... :p

Edit: Renkaat 205/55R16, mutta en jaksa uskoa että renkaiden koko vaikuttaisi noin paljon suuntaan tai toiseen.

Ite en ole kyllä normaaliajossa mitään 13 litran kulutusta Legnumilla huomannut, se on sitä 10-11. Tietty yksikin rajumpi lähetys tipauttaa mittaria sen pari milliä :p
 
Vs: Legnum/Galant VR4 bensan kulutus

Iso auto, kohtuullisesti voimaa ja neliveto + vieläpä se automaatti. Varmasti vie. Oma edellinen Audi A6 2,7 BiT quattro aika lailla vastaava paitsi 6v manuaali askilla ja kyllä sillekin bensa maistui. Kapeilla talvirenkailla saatto kympin lähelle matkassa päästä. 235-40/19 kesäkumeilla 2300km matka-ajon keskikulutus 11,4l/100. Luulisi alle 13 vakio Legnumin menevän, mutta jos tuollasen hommaa, niin kyllä siihen noin 13 kulutukseen varmasti kannattaa varautua. Noh tämä meni omaksi ääneen ajatteluksi ja mutuiluksi, kun ei kokemusta kyseisestä autosta ole ::)
 
Vs: Legnum/Galant VR4 bensan kulutus

Lähinnä tästä ny haen sitä että onko noissa tosiaa välityserojakin tms kun kulutuksissa on kuiteki eroa.
Mulle se 10-11 ok vielä... 13+ kuiteki on paljon... Tekee ajoissa jonkunverran kuiteki.
Vaiko rengastuksestako nyt erot kierroksissa tulevat?
 
Vs: Legnum/Galant VR4 bensan kulutus

Kyllähän renkaan halkaisija vaikuttaa yllättävänkin paljon noihin välityksiin, samoin kun sitämyöten kulutukseen.
Sittenhän renkaan leveys ja paino vaikuttaa myös tohon kulutukseen, nekin yllättävän paljon...
 
Vs: Legnum/Galant VR4 bensan kulutus

Harri K sanoi
Silläki pääs 10.5 aika tasan matkassa (ja munkaan matka EI ole rauhallisinta aina)

Teiden TUKKO, :driver ainahan sä tuut perä edellä vastaan.. ::)

-Eki
 
Vs: Legnum/Galant VR4 bensan kulutus

ekat 200km 8-5l/100km. nyt ajanu 1600km ja pensiiniä menny 170l eli joku 10.4L/km ajanu kyl aika kiltist ku pitäs se kytkin vaihtaa.
 
Vs: Legnum/Galant VR4 bensan kulutus

Biili on manuaali Legnum ja rengastus on 17/45/225 (jos muistan oikein)

Muutaman täyden tankillisen ajellut pois ja ensimmäisellä kulutus oli noin 12,5. Toisella tankillisella mentiin 11l/100km paikkeille. Molemmissa tankillisissa on reilusti kaupunkiajoa ja jopa hieman rivakampia kiihdytyksiä 8) Uskoisin että alle 10 olisi päästävissä matka-ajossa, jos 100km/h pitää nopeutena. Kierrokset tosiaan nousevat yli 3000rpm, jos vauhtia on 130km/h ja se alkaa kyllä lypsämään menovettä.
 
Vs: Legnum/Galant VR4 bensan kulutus

Auto haettiin tänään Hangosta.
Automaatti, 400km 38l, eli alle kympin meni sataselle.
Oli kuitenkin jonkin verran ohituksia ja reipasta vauhtia motarilla.

Satasen vauhdissa kierroksia 2400rpm, niin ja vakio rengaskoko
 
Vs: Legnum/Galant VR4 bensan kulutus

Mulla matkassa menenee aika tarkkaan kymppi nykyisellään, äsken tulin bilikseltä niin saattoi mennä piiiitkälle toistakymmentä litraa per huntti... ;D
 
Vs: Legnum/Galant VR4 bensan kulutus

Automaatti ja renkaat 205/55-16.
Eka täys tankki ja kulutus oli aika tasan 10 litraa :peukku
Ajosta 70% matka-ajoa ohitellen myös sekä kaupunkia loppu ja rivakoita kiihdytyksiä.
Että nätisti matkaa ajaen pääsee kyllä alta 10 mielestäni.
100km/h vauhdissa kierrokset on 2500rpm tienoilla.(ja menee hiljaa kuin sukkasilteen ja auto rullaa todella sulavasti :driver )

Tankkiin meni 55 litraa aika tasan. Ajelin jo kymmeniä kilometrei bensavalo palaen...
 
Vs: Legnum/Galant VR4 bensan kulutus

nokonzok sanoi
Kyllä mun Legussa oli tuossa vauhdissa n. 3500 rpm, automaatti myöskin.

sama legu, mut kyllä ne kierrokset siitä laskee kunhan loota lämpenee. 130 vauhdissa moottori pyörii tasan 3000rpm kunhan on jonkun parikymmentä kilometriä ajanut... Turbiinilukko vissiin saa aikaan tämän "ominaisuuden".

Alimmillaan matkakulutus ollut 9.5 L / 100km, yleensä 10.2-10.5 litraa. :)
 
Vs: Legnum/Galant VR4 bensan kulutus

800km nyt parilla tankilla ajellen 90% kaupungissa (lue ei nättiä ajoa nähnykkään) ja kulutus tasan 13.5.
 
Vs: Legnum/Galant VR4 bensan kulutus

tepi sanoi
Korjataas:

96 legu tomaatilla / kaks henkilöä kyydissä / muuta kamaa / matkavauhti 80-130km/h / useita ohituksia 11.1l/100km.

Korjaavat toimenpiteet on ollut:

- oikeat rengaspaineet
- lähes oikeat rengaskulmat
- ecu nollattu
- Laturin hihnakiristetty + akku ladattu.
 
Vs: Legnum/Galant VR4 bensan kulutus

onks nää lukemat 95 vai 98 bensalla ajettuja ? ja tarviiko tota moottorinohjausta jotenkin säätää suomi-bensalle ?
 
Vs: Legnum/Galant VR4 bensan kulutus

moder sanoi
onks nää lukemat 95 vai 98 bensalla ajettuja ? ja tarviiko tota moottorinohjausta jotenkin säätää suomi-bensalle ?

eikait kukaan aja turbo autolla 95 bensalla :eek:
 
Vs: Legnum/Galant VR4 bensan kulutus

Miksei aja? Tuskinpa tuo nakuttelee 95:sella, radalle/muuhun raskaampaan sitte tietty 98, mut kaippa tuo nurkka-ajossa ei ota itteensä???
 
Vs: Legnum/Galant VR4 bensan kulutus

Kyllä noissa turbopeleissä varsinkin kun ei oo ihan matalapaineturboja on hyvä käyttää 98 bensaa. Kokeilpaaka huvikseen tuleeko eroa!
 
Vs: Legnum/Galant VR4 bensan kulutus

Uldiz sanoi
Samaa mieltä. Suomi bensa on muutenkin paskaa tavaraa :seina

miksi siis käyttää pskinta 95sta?
kyllä toi auto on säädetty lähemmäs 99+ oktaaneita joten 98 on enemmän kuin suositeltavaa noihin!
Itse en missää nimes aja 95 bensalla tbokoneisella autolla.
Enkä muutenkaa tankkaa aina kuin nesteen 98:sia joka on aavistus parempaa kuin moni "kura"....
 
Vs: Legnum/Galant VR4 bensan kulutus

Kesäpäivien jälkeen tankattu ja tulos oli 9.5 litraa per huntti. Eikä ollut mitään hissuttelua 8) autot tykkää kun niitä ajetaan, ja legnumi tykkää kun sitä polkee!
 
Vs: Legnum/Galant VR4 bensan kulutus

joo kyllä tolla alle kympin pääsee helpostikkin jos vaan haluaa :D itellä manuaali ja kiekkoja 2650 satasen vauhis.
 
Vs: Legnum/Galant VR4 bensan kulutus

Uldiz sanoi
Samaa mieltä. Suomi bensa on muutenkin paskaa tavaraa :seina

Vähän turhan rajusti yleistetty. Eroja kyllä on. Esim ST1 bensa tuntuu kyllä olevan kehnompaa kuin shellin tai nesteen. Nissani protäilee ST1:n bensalla.
 
Vs: Legnum/Galant VR4 bensan kulutus

Biim sanoi
Vähän turhan rajusti yleistetty. Eroja kyllä on. Esim ST1 bensa tuntuu kyllä olevan kehnompaa kuin shellin tai nesteen. Nissani protäilee ST1:n bensalla.

St1 98:a tuntus kuluvan melkeen puol litraa (!) enemmän ku vaikkapa 95 futuraa! Tämä siis melkeen vastaavassa VAPARISSA kuin nuo vr neloset.
 
Vs: Legnum/Galant VR4 bensan kulutus

mystinengalant sanoi
St1 98:a tuntus kuluvan melkeen puol litraa (!) enemmän ku vaikkapa 95 futuraa! Tämä siis melkeen vastaavassa VAPARISSA kuin nuo vr neloset.

Legu taas vie ST1 biobensaa ( ;D ) pari desiä vähemmän normaaliajossa kuin muitten firmojen tuotoksia :nykii
 
Vs: Legnum/Galant VR4 bensan kulutus

Update:
Kesäpäivä matka + räppäystä + dyno + yms pilurallia 13.3l/100km

matka-ajoa jkl - tre 10.6l/100km.
 
Vs: Legnum/Galant VR4 bensan kulutus

mystinengalant sanoi
Kyllä noissa turbopeleissä varsinkin kun ei oo ihan matalapaineturboja on hyvä käyttää 98 bensaa. Kokeilpaaka huvikseen tuleeko eroa!

Täh? Eiks nää niinku ole ihan matalapaineturboja? Miten mä oon käsittäny, että vakiopaineet on jotain puolen barin luokkaa? Vai oonko mä (taas) ihan mettässä?
 
Vs: Legnum/Galant VR4 bensan kulutus

Mun legnum vie noin. 15 satasella. Maantiellä voin saada ehkä 9.2 satasella, mutta kaupungissa oli viimeks vetänyt melken hurjat 19litraa satasella :seina
 
Vs: Legnum/Galant VR4 bensan kulutus

Firelife sanoi
Mun legnum vie noin. 15 satasella. Maantiellä voin saada ehkä 9.2 satasella, mutta kaupungissa oli viimeks vetänyt melken hurjat 19litraa satasella :seina

Eipä mikään ihme nuo tulokset, varsinkin jos automaatti kyseessä, eipä täällä kukaan alle tuon 9,2 pääse ???
 
Vs: Legnum/Galant VR4 bensan kulutus

10-13.5 välis liikkuu koko ajan kulutus...yli 15 en o saanu menee kertaakaa vaikka poljettukin kunnolla (toki ei siis koko aikaa tuosta..eli ei rata-ajoa)
Automaatti Gallu kyseessä siis.
 
Vs: Legnum/Galant VR4 bensan kulutus

Tietoinen kuluerä tuossa autossa. :seina
 
Vs: Legnum/Galant VR4 bensan kulutus

Suurin kulutus tähän mennessä ollut 14 litraa sataselle, jossa oli mukana paaaaaljon tyhjäkäyntiä otsonoinnin takia... Ja pienimmillään on mennyt 9.34 litraa :)
 
Vs: Legnum/Galant VR4 bensan kulutus

Itse päässyt sinne yhdeksän pintaan.

Edit : löyty vanha tankkaus lappu kun auto noudettu. Eniron mukaan Etäisyys noin 480 km ja autoon laitettu löpöä 43.5l + hangossa 5 lituraista kun tankki ammotti tyhjyytään.

Joku voi siitä laskeskella.
 
Vs: Legnum/Galant VR4 bensan kulutus

Eli 48,5 litraa jaettuna 4,8 noin 10,104167 litraa sataselle
 
Vs: Legnum/Galant VR4 bensan kulutus

mystinengalant sanoi
Eipä mikään ihme nuo tulokset, varsinkin jos automaatti kyseessä, eipä täällä kukaan alle tuon 9,2 pääse ???

Moi. On kyllä manuaali :) Mutta moottori on ollu aika tukossa eli nyt ku on puhdistettu kaikki putket ja ruisku niin se ottaa noin 9-13l/100km. Tottakai kaupungissa sitä saa ottamaan enemmän :) Ja mulla menee noin 12l/100km.
 
Vs: Legnum/Galant VR4 bensan kulutus

Jalperi sanoi
12,5L pelkällä kaupunkiajolla

Meillä ollut keskikulutus omalla manuaali VR-4:llä 9-14 litraa riippuen siitä ajanko minä vai vaimo. Omassa ajossa 9-11 litraa per satanen, vaimon ajossa kaikki siitä ylöspäin.
 
Vs: Legnum/Galant VR4 bensan kulutus

tankkaus.com käyttöön niin saadaan pitkän ajan käyttödataa itse kunkin "normikäytössä" ;D
 
Takaisin
Ylös Bottom