Legnum VR4 verot

Vs: Legnum VR4 verot

Kapula7 sanoi
se on niin kuin viini hinta nousee vanhetessaan? ::)

haha, juuri näin. ;D Normi öljynvaihdoista saa kivasti lisäarvonnousua. :driver

Mutta oli miten oli, jossain vaiheessa näitä saikin myytyä ylihintaan yksityisenä. Nyt on porukka + firmat tuoneet niin paljon autoja jo maahan että ylikysyntää ei todellakaan enää ole. Tai näin ainakin itte näkisin. Esim nytteki on nettiautossa tosi monta taxfree legnumia firmoilta tulossa ja sama varmaan jatkuu. Hintataso siis jossain välissä asettunee väkisin ihan asialliseksi. Erityisesti kun firmojen lähtötaxfree hinnat ei ole hirveen pahoja.
 
Vs: Legnum VR4 verot

mystinengalant sanoi
haha, juuri näin. ;D Normi öljynvaihdoista saa kivasti lisäarvonnousua. :driver

Mutta oli miten oli, jossain vaiheessa näitä saikin myytyä ylihintaan yksityisenä. Nyt on porukka + firmat tuoneet niin paljon autoja jo maahan että ylikysyntää ei todellakaan enää ole. Tai näin ainakin itte näkisin. Esim nytteki on nettiautossa tosi monta taxfree legnumia firmoilta tulossa ja sama varmaan jatkuu. Hintataso siis jossain välissä asettunee väkisin ihan asialliseksi. Erityisesti kun firmojen lähtötaxfree hinnat ei ole hirveen pahoja.

No tässähän se juuri on. Vielä joku vuosi takaperin kaikki meni kaupaksi melkein mihin hintaan tahansa. Tilanne nykyisellään täysin eri kun tavaraa alkaa olla maassa jo valmiiksi vaikka kuinka. Moni silti kuvittelee, että vasta kilvitetyn pelin saa kaupaksi kivalla 3000 euron katteella. Joskus sai, mutta ei todellakaan enää.
 
Vs: Legnum VR4 verot

nokonzok sanoi
No tässähän se juuri on. Vielä joku vuosi takaperin kaikki meni kaupaksi melkein mihin hintaan tahansa. Tilanne nykyisellään täysin eri kun tavaraa alkaa olla maassa jo valmiiksi vaikka kuinka. Moni silti kuvittelee, että vasta kilvitetyn pelin saa kaupaksi kivalla 3000 euron katteella. Joskus sai, mutta ei todellakaan enää.
;D Kauppa se on mikä kannattaa ;D

Itse yli 25v autoalaa ammattinsa puolesta seuranneena niin korjaus kuin myynninkin puolta niin en kyllä ymmärrä millään mihin tämä viimevuosien hinnoittelu oikein perustuu kun kaikki tahot yrittävät maksimoida voittojaan varsinkin kun tarjonnasta ei ole pulaa jopa auton käyttöönsä ostanutkin ajattelee saavansa siitä todella sievoisen siivun? Uskomatonta.
Ehkä olen vaan niin vanha etten vaan enään käsitä. :'(
Mutta sen verran kaupankäyntiä kuitenkin ymmärrän että jos tuotteita on toisilla varastot pullollaan niin ei sen ainakaan pitäisi markkinoilla vallitsevaa hintatasoa nostattaa vaan päin vastoin ja mitä itse olen huomannut niin ainakin tuontifirmojen hinnoissa on näkynyt selvää laskua pakkohan se on saadakseen edes jotain myytyä varaston arvo ei tuota mitään jollei kukaan osta tuotetta vallitsevan verokäytännön takia jota taas pitää yllä ylikuumentuneet jo verotettujen tuotteiden markkinat.
Mitä tästä seuraa kaupankäynnin tyrehtyminen joka myyntisektorilla? Kuka hyötyy ei kukaan tässä tapauksessa on syntynyt loputon oravanpyörä jota pyörittää liika ahneus. :'(

Tämä teksti ei ole tarkoitettu kenellekkään henkilökohtaisesti se on vaan toteamus siitä mitä ahneus saa aikaan ja tavallaan jatkoa nokon tekstille. En tiedä oliko asia riittävän selvästi artikuloitu

ps. Toivon että tämä oravanpyörä joskus pysähtyisi ihan kaikkien osapuolien kannalta tervehdyttääkseen markkinat.
nm. Ikää yli 40 muttei vielä 50v
 
Vs: Legnum VR4 verot

Itse tuontiauton "käytettynä" ostaneena, sillä 1,5v ajelleena ja nyt myyneenä voin todeta että kivaa oli mutta ei siitä voitolle jää, en minä eikä auton tuonutkaan henkilö. Ja samaan hintaan se kosla olisi tullut japanista suomeen sen jälkeen kun siinä olisi ollut verot, renkaat, nesteet, valot, rekisteröinnit jne jne. Ei mun mielestä enää mitään järkeä tuoda autoa, suomessa on jo hyvä tarjonta eikä tarvitse arpoa mitä sieltä laivasta sattuu tulemaan -ja milloin...
 
Vs: Legnum VR4 verot

kuolannu tuolla 980e maksavaa 140tkm ajettu vr4 legnumia...
aika pommi vain taitaa olla ;D
mutta kun veron osuus on jo ismpi kuin auton hankinta hinta niin
kyllä verottajalle pitä jotain järkeä saada :seina

jos tällähetkellä verot pyöriin +/- 3000e :seina
autot järkeensä 2-3000e + rahdit + muut kulut... :nykii
 
Vs: Legnum VR4 verot

Mr mmc sanoi
jos tällähetkellä verot pyöriin +/- 3000e :seina

Otat suosiolla prefaceliftin -97 niin ei varmaan pyöri tuossa luokassa, lähempänä 2ke tälläkin hetkellä. Pian saattaa tulla jotain extrainfoa noista verojen laskemisista ;)
 
Vs: Legnum VR4 verot

Tradecarview:ssä ainakin ollut viime kuukausina läjäpäin leguja about tonnilla, juurikin FOB, notta siihen enää se pyöreä 600e rahtia RoRo:lla.

Samaten Sti Foreja jostain syystä hintaluokassa 650-1000 useampia pyörinyt.

Että siihen nähden nämä Legujen Tax-Free pyynnit 5k nurkilla hiukan hymyilyttää...

Kyllähän sitä ihmisten elää pitää jotka noita työkseen tänne raahaavat, mutta tollanen parin-kolmensadan prosentin kate on kuitenkin melko suuri ::)
 
Vs: Legnum VR4 verot

http://www.tradecarview.com/used_car/japan%20car/mitsubishi/legnum/1391782/

http://www.tradecarview.com/used_car/japan%20car/mitsubishi/legnum/1106386/

http://www.tradecarview.com/used_car/japan%20car/mitsubishi/legnum/1374534/

Tossa nyt muutama nopeasti poimittu, kaikki FOB-hintoja mielestäni.
 
Vs: Legnum VR4 verot

savihousu sanoi
Tradecarview:ssä ainakin ollut viime kuukausina läjäpäin leguja about tonnilla, juurikin FOB, notta siihen enää se pyöreä 600e rahtia RoRo:lla.

Samaten Sti Foreja jostain syystä hintaluokassa 650-1000 useampia pyörinyt.

Että siihen nähden nämä Legujen Tax-Free pyynnit 5k nurkilla hiukan hymyilyttää...

Kyllähän sitä ihmisten elää pitää jotka noita työkseen tänne raahaavat, mutta tollanen parin-kolmensadan prosentin kate on kuitenkin melko suuri ::)

Tradecarviewissä on se ongelma, että ilmoitettua autoa ei välttämättä ole olemassakaan, kokemusta on. Tosiasia kuitenkin on, että Legut ei tosiaan halvimmillaan maksa periaatteessa mitään. Tilastoista löytyy pilvin pimein autoja, joiden hinta on muutama kymmenen KJPY, eli FOBbeineen siinä tonnin kulmilla. Sen verran noita tullut kuitenkin vilkuiltua, että itse en uskaltaisi ihan niitä halvimpia hankkia. Varsinkin kun oikeasti hyvistä ei loppupeleissä tarvitse maksaa ihan mahdottomasti enempää. Random Tradecarview kauppiaalta ostaminen on myös melkoisen rohkean miehen veto.

Rahti maksaa ainakin viimeksi nähdyn kuitin mukaan jonkin verran enemmän ja lisäksi tulee luonnollisesti vähän tullia ja alvia sekä satamaksua. Käytännössä voi sanoa, että 2500 € itse tuotuna on minimihinta, vaikka itse auto olisi ilmainen. Siinä on äkkiä tonni lisää kun halutaan hieman parempia kuin se ilmainen yksilö tai vaihtoehtoisesti auto halutaan ehjänä perille ja rahdataan kontissa. Ja mitä katteisiin tulee, prosentit on suuria kun summat on loppupeleissä melko pieniä. Onneksi jokainen voi hankkia autonsa mistä haluaa, joten jos 5000 euron hinta on liikaa tax free Legusta niin ei muuta kuin linjat kuumiksi Japanian suuntaan :)
 
Vs: Legnum VR4 verot

Nuo muutamat GTO:t joita olen traden kautta kurkistellut ja kysellyt, ovat ainakin olleet ihan olemassa olevia. Perustan tämän uskomuksen siihen, että jos olen pyytänyt jostain tietystä kohdasta tai kulmasta kuvaa, olen sellaisen saanut. Useammalla on ollut brittiedustaja vastailemassa posteihin ja hinnoissakin on ollut jopa neuvotteluvaraa jonkin verran.

Mutta joo, ehkä tuo 5000e oli pieni kärjistys, eihän se nyt ihan posketon hinta ole jos helmestä on kyse ja enää tulee verot päälle. Aikaisemmin olisi voinut periaatteessa pyytää tuossa lähtövaiheessa jopa enemmän, kun verot olivat halvempia. Nyt kun kaikkien osapuolien, mukaanlukien hieman oudosti ensimmäisen kilpiomistajan, pitää se tili tehdä, niin on ne verotkin karanneet ja kokonaishinta sen myötä.

Jos haluaa hyvän auton riskittömästi, niin varmastikaan Nokon, ESV:n tai muiden vastaavien toimijoiden kanssa ei voi pahasti mennä metsään. Sitten jos riittää seikkailumieltä ja intoa tehdä mahdollisimman paljon itse ja ottaa pieniä/keskikokoisia riskejä, voipi jäädä nuo verorahat taskuun odottelemaan. Ja saattaa se helmi sieltä osua ihan itsellekin kohdalle..
 
Vs: Legnum VR4 verot

Trade tosiaankin on japanin nettiauto, eli siellä kaupittelee yksityiset ja firmat tavaraa, eli samoin kuin suomestakin sieltä voi saada mitä tahansa.

Olen tosin huomannut että monessa ilmoituksessa nykyään lukee (samoin kuin nettiautossakin), että ei kuvan auto, mutta samoilla spekseillä, contact.. Mutta kaikki tätä ei toki ilmoita. Eli on siellä 100% seassa myös rehellisiä kauppiaita 8)
 
Vs: Legnum VR4 verot

Tradecar:sta en kattelis mitää...fakta on että moni auto on iha eri mitä kuvissa/ autoa ei ole oleamassakaan. Yksityiset myyjät "myy" siellä autoa ja jos joku innostuu niin ne hankkii samanlaisen auton huutokaupasta sitten.
Mitä kuviin tulee niin ne voi käydä siel huutopaikalla kuvaamassa niitä autoja tai myyvät "häkeissä" olevia, joista niillä on se 20 kuvaa jo valmiina.

Katsokaa mieluummin www.japaneseusedcars.com ja sieltä viikon huudot/auton kuvat. Auton kuvasta kun ottaa suoran kuvan osoitteen, näkee kuvan isona. Osasta löytyy myös auction sheet "kuvien takaa" ;)
Ja ko. saitilta näkyy myös toteutuneet hinnat viimeisten kk:sien ajalta.

Toinen hyvä on http://www.ibcjapan.co.jp/
 
Vs: Legnum VR4 verot

savihousu sanoi
Sitten jos riittää seikkailumieltä ja intoa tehdä mahdollisimman paljon itse ja ottaa pieniä/keskikokoisia riskejä, voipi jäädä nuo verorahat taskuun odottelemaan. Ja saattaa se helmi sieltä osua ihan itsellekin kohdalle..

Tätä ei suinkaan käy kiistäminen. Mutta kuten sanoit, seikkailumieltä ja pientä riskinsietokykyä siinä kyllä vaaditaan :)

Viime aikoina on sen verran ollut probleemia irtorahdin kanssa, etten voi sitä kyllä suositella kuin pakon edessä. Eihän siinä mitään jos edes suostuisivat korvaamaan aiheuttamansa vahingot...
 
Vs: Legnum VR4 verot

Harri K sanoi
Tradecar:sta en kattelis mitää...fakta on että moni auto on iha eri mitä kuvissa/ autoa ei ole oleamassakaan. Yksityiset myyjät "myy" siellä autoa ja jos joku innostuu niin ne hankkii samanlaisen auton huutokaupasta sitten.
Mitä kuviin tulee niin ne voi käydä siel huutopaikalla kuvaamassa niitä autoja tai myyvät "häkeissä" olevia, joista niillä on se 20 kuvaa jo valmiina.

Katsokaa mieluummin www.japaneseusedcars.com ja sieltä viikon huudot/auton kuvat. Auton kuvasta kun ottaa suoran kuvan osoitteen, näkee kuvan isona. Osasta löytyy myös auction sheet "kuvien takaa" ;)
Ja ko. saitilta näkyy myös toteutuneet hinnat viimeisten kk:sien ajalta.

Toinen hyvä on http://www.ibcjapan.co.jp/


Nuo mitä laitoin tuohon ylös, niin kaikki kyllä käsittääkseni firmojen ilmoja...

Vähän nyt sellasta makua tässä dumaamisessa, että kun on ostanut nettiauton kautta ilmoitetun mersun Rikun autosta ja kilsat oli 400k pielessä, niin kaikki nettiauton vehkeet on perseestä...

Tämä oli täysin karrikoitu esimerkki, mikä olisi voinut jollekin käydä...

Mutta joo, jokainen ostaa lelunsa mistä haluaa, pointti olikin se, että tapoja on monia ja eri hintaisia.

Hyviä linkkejä nuokin ovat.
 
Vs: Legnum VR4 verot

nokonzok sanoi
Tätä ei suinkaan käy kiistäminen. Mutta kuten sanoit, seikkailumieltä ja pientä riskinsietokykyä siinä kyllä vaaditaan :)

Viime aikoina on sen verran ollut probleemia irtorahdin kanssa, etten voi sitä kyllä suositella kuin pakon edessä. Eihän siinä mitään jos edes suostuisivat korvaamaan aiheuttamansa vahingot...

irtorahdista sen verran että yhden auton olen briteistä roro:na lähettänyt....auto kun saapui hankoon niin oli kuskin oven lukko hajalla, ja ikkuna paskana, ja takapuskuri rutattu.
vastaus oli korvausta haettaessa yksiselitteinen: ei korvata.


...Ja noista muista hommista...jos FOB hinta on alle €1000 jostain VR-4 legusta niin pitäs jo vähän edes hälytyskellot soida.

Hyvää ja HALPAA EI ole olemassa.
 
Vs: Legnum VR4 verot

Ja lisäänpä vielä, että jos jonain päivänä vaikkapa Nokon pihaan ilmestyisi puhtaan valkea Mk1 GTO alle 50 kilsoilla, virheettömänä ja nahoilla, niin en näe mitään estettä ettenkö sitä sieltä pois kiikuttaisi. :peukku
 
Vs: Legnum VR4 verot

simonsays sanoi
irtorahdista sen verran että yhden auton olen briteistä roro:na lähettänyt....auto kun saapui hankoon niin oli kuskin oven lukko hajalla, ja ikkuna paskana, ja takapuskuri rutattu.
vastaus oli korvausta haettaessa yksiselitteinen: ei korvata.

Oma GTO:ni tuli Harwichista Turkuun RoRo:lla, ei ongelmia. Plussana vielä MannLinesin erinomainen palvelu.
 
Vs: Legnum VR4 verot

Itse tilasin tälläiseltä puulaakilta http://jpctrade.com/
Siellä ainakin tuntu homma toimivan ihan ok. :)
Auto tuli suunnilleen aikataulun mukaisesti niin ehjänä kun oli lähtenytkin Japaniasta tosin ei ollut virheetön mutta se oli tiedossa.
 
Vs: Legnum VR4 verot

Ja itse kun tilaa niin itsee saa syyttää :D

Mulla ei nettiautoa vastaan ole mitään, mut ite oon jobannu/hakenu/jobbauttanu 4:stä viime autostani 3 ulkomailta. Ja sen yhdenki joka ei kuulu noihin ni ostin Suomesta jo valmiina rikkinäisenä, tietäen että ostin rikkinäisen korjattavaksi ;D
 
Vs: Legnum VR4 verot

Harri K sanoi
Ja itse kun tilaa niin itsee saa syyttää :D

Juuri näin!

Mun mielestä ehkä kaikkien aikojen paras allekirjoitus on Jooonaksella, jota voi monessa paikassa soveltaa;

"ite ku tekee ni tulee semmonen ku sattuu tulemaa"

Siinä se, eipä siihen mitään voi lisätä 8)
 
Vs: Legnum VR4 verot

Kolme auto tullut RoRo:lla japanista eri kerroilla- ja yhtiöiden laivoilla. Ikinä ei ole hajonnut- tai pöllitty mitään.
Ei mulla voi näin hyvä tuuri olla ;D
 
Vs: Legnum VR4 verot

savihousu sanoi
http://www.tradecarview.com/used_car/japan%20car/mitsubishi/legnum/1391782/

http://www.tradecarview.com/used_car/japan%20car/mitsubishi/legnum/1106386/

http://www.tradecarview.com/used_car/japan%20car/mitsubishi/legnum/1374534/

Tossa nyt muutama nopeasti poimittu, kaikki FOB-hintoja mielestäni.

noita tuossa katselin varsinkin tuota
http://www.tradecarview.com/used_car/japan%20car/mitsubishi/legnum/1106386/

sääli vaan että ei tuolla rahalla tänne tule :'(
 
Vs: Legnum VR4 verot

Uldiz sanoi
Kolme auto tullut RoRo:lla japanista eri kerroilla- ja yhtiöiden laivoilla. Ikinä ei ole hajonnut- tai pöllitty mitään.
Ei mulla voi näin hyvä tuuri olla ;D

Tai sitten sä olet tilannut sellaisia autoja, jotka ei kiinnosta ketään :)

Omien kokemusten perusteella vaihdekepin nuppi pöllitään enemmän kuin joka toisesta ja aika usein on radiokin matkalla hävinnyt. Mielenkiintoisia havaintoja on ollut mm. matkamittariin tulleet muutaman kymmenen kilometrin lisäykset, ei ne satamat nyt ihan niin isoja kuitenkaan ole. Sitten on tapauksia, joissa huolimattomalla käsittelyllä on hajotettu aika paljonkin. Eräs Evo oli taannoin saanut sataman poikien käsittelyssä kivat "hiekkapuhallukset" kylkiin. Välillä tuntuu, että ne hajottavat niitä ihan tahallaan. Toki moni auto tulee perille asti ilman ongelmia, mutta itse olen nykyisellään hyvin vahva konttirahdin kannattaja.
 
Vs: Legnum VR4 verot

Mr mmc sanoi
noita tuossa katselin varsinkin tuota
http://www.tradecarview.com/used_car/japan%20car/mitsubishi/legnum/1106386/

sääli vaan että ei tuolla rahalla tänne tule :'(

Tuota legnumia vois pitää jo epäilyttävän halpana. ;D

Se mitä itselläkin tullut tosta rorosta mieleen on juuri nuo satamapojat, mitä olen juttuja kuullut ihan hangostakin. Ei niillä kyllä saisi olla mitään asiaa ylimäärästä niillä ajella. :seina Voisin hyvin kuvitella että jos esim on kytkin loppumassa niin kyllä se saadaan tapettua juuri tuon henkilökunnan toimesta. Voin kanssa kuvitella että sitten kun haet sieltä autoa niin kukaan ei tiedä mistään mitään ja kukaan ei oo koskenut mihinkään, perkele kun olisi muuten niin näppärä systeemi tuokin. Tosin noitakin kulkee yhä enemmän tänne eurooppaan nykyään satamien läpi, joten ehkä ne ei kiinnosta leluina niin paljoa? Ainakin vois kuvitella että automaattilegnumi sais olla rauhassa.
 
Vs: Legnum VR4 verot

Uldiz sanoi
Kolme auto tullut RoRo:lla japanista eri kerroilla- ja yhtiöiden laivoilla. Ikinä ei ole hajonnut- tai pöllitty mitään.
Ei mulla voi näin hyvä tuuri olla ;D
Itselleni ensimmäinen Japanin tuonti tuli aikanaan RoRo:lla ja jäi viimeiseksi RoRo:ksi jos ei mitään varaosa-autoa ole uittamassa. Matkalle jäi vaihdekepinnuppi, turbotimer, ahtopaineen säädin ja head up displayn näytön olivat ääliöt pöllineet. Sillä eivät tee mitään ilman sitä ohjainboksia joka jäi jalkatilaan... :seina Auton suomalainen diileri lupasi kyllä korvata nuo hävinneet osat, muttei siinä kuitenkaan koskaan onnistunut.

Voihan tietty laskea että RoRo on sen verran halvempi, että siihen rahaan voi jo osia menettääkin jonkinverran. ::)
 
Vs: Legnum VR4 verot

_AH_ sanoi
Itselleni ensimmäinen Japanin tuonti tuli aikanaan RoRo:lla ja jäi viimeiseksi RoRo:ksi jos ei mitään varaosa-autoa ole uittamassa. Matkalle jäi vaihdekepinnuppi, turbotimer, ahtopaineen säädin ja head up displayn näytön olivat ääliöt pöllineet. Sillä eivät tee mitään ilman sitä ohjainboksia joka jäi jalkatilaan... :seina Auton suomalainen diileri lupasi kyllä korvata nuo hävinneet osat, muttei siinä kuitenkaan koskaan onnistunut.

Voihan tietty laskea että RoRo on sen verran halvempi, että siihen rahaan voi jo osia menettääkin jonkinverran. ::)

RoRo:han on lyhenne lausahduksesta "Roll On Rip Off" :p

Eivaan onhan tuo minusta aika käsittämätöntä että tuollaista annetaan tapahtua, vaikka kyseessä olisikin yksittäistapaukset. :(
 
Vs: Legnum VR4 verot

nokonzok sanoi
Tai sitten sä olet tilannut sellaisia autoja, jotka ei kiinnosta ketään :)

Vahingosta viisastuneena, tilasin tulevaan seitsemän auton "pompsiin" vain kaksi Mitsua :)

Katsotaan miten niille käy RoRo kuljetuksessa.
 
Vs: Legnum VR4 verot

kertokaas joku viisaampi kumpaa tulli käyttää ensisijaisena vertailukohtana, aikaisempia päätöksiä vai noita nettiautossa myynnissä olevia yksilöitä?
 
Vs: Legnum VR4 verot

VR. Sykerö sanoi
kertokaas joku viisaampi kumpaa tulli käyttää ensisijaisena vertailukohtana, aikaisempia päätöksiä vai noita nettiautossa myynnissä olevia yksilöitä?

Nettiautoa. Aikaisemmat päätökset eivät paina minkään vertaa.
 
Vs: Legnum VR4 verot

VR. Sykerö sanoi
kertokaas joku viisaampi kumpaa tulli käyttää ensisijaisena vertailukohtana, aikaisempia päätöksiä vai noita nettiautossa myynnissä olevia yksilöitä?

Kun vaan nyt sais aikaseks (+ vähän lisää lähdemateriaalia päätösten muodossa varmistukseksi) niin voisin koittaa saada valmiiksi tuon "verolaskurin" eli exceli pohja johon laitetaan vertailuautot ja sieltä pamahtaa vero sitte. Itsekin luulin vielä autoa verottaessani että vanhat päätökset painais jotain mutta ei niin mitään.
 
Vs: Legnum VR4 verot

Eli ku joku laittaa noita leguja myyntiin nettiautoon täysin poskettomilla hinnoilla, ni verot katsotaan sit sen mukaan... Eli munki auton verotusarvo on varmaan lähemmäs 20k€, ku sillä on ajettu 120tkm vähemmän ja on viel melkeen 3v tuoreempi mistä pitäs yli 9000€ maksaa...
On tää vaan niin hieno systeemi taas.
 
Vs: Legnum VR4 verot

VR. Sykerö sanoi
Eli ku joku laittaa noita leguja myyntiin nettiautoon täysin poskettomilla hinnoilla, ni verot katsotaan sit sen mukaan... Eli munki auton verotusarvo on varmaan lähemmäs 20k€, ku sillä on ajettu 120tkm vähemmän ja on viel melkeen 3v tuoreempi mistä pitäs yli 9000€ maksaa...
On tää vaan niin hieno systeemi taas.

Sun legnumin verotusarvo ois tällä hetkellä noitten verrokkien mukaan varmaan jossain 12-14ke tienoilla siitä viellä vähennellään jotain ennenkuin lasketaan veroprosentti. Mutta kyllä sieltä 3:lla alkavaa sopis odottaa, mutta noissa menee nykysellään vieläkin yli 3kk ja se on just sinä päivänä kun se h*m*naa*a, anteeksi hieno tullin laskija kattoo nettiautosta vertailuautot ja lyö päätöksen. Noilta auton myyjiltä on yleensä ihan turha kysyä että ottasvatko hintapyynnit pois, asiasta on ollu täällä toisaalla jo puhetta ja ei saa kuulemma haitata toisten "kaupankäyntiä". Kumma vaan että tuokin yli 200tkm ajettu yksilö ollut myynnissä noilla kuvilla varmaan vuoden päivät. Että joo, !kauppa käy! ":D

EDIT: Tällanen pieni laskuri tuli tehtyä, tästä vois toki tehdä ihan kunnollisen versionkin. http://users.tkk.fi/~lylirost/koeajot/verolaskuri.xls
 
Vs: Legnum VR4 verot

Ja sitten kun jalostetaan tota aikasempaa keskustelua tuosta kaupankäynnin haittaamisesta, niin miettikääpäs ultimate-salaliittoteoriaa; noi onkin tullin agentteja jotka ilmoittaa ylihintaisia pyyntejä nettiautossa jotta saadaan enempi veroja valtiolle :nykii

Pitää mennä lisäämään foliota pipoon...
 
Vs: Legnum VR4 verot

savihousu sanoi
Ja sitten kun jalostetaan tota aikasempaa keskustelua tuosta kaupankäynnin haittaamisesta, niin miettikääpäs ultimate-salaliittoteoriaa; noi onkin tullin agentteja jotka ilmoittaa ylihintaisia pyyntejä nettiautossa jotta saadaan enempi veroja valtiolle :nykii

Pitää mennä lisäämään foliota pipoon...

Good one!! ;D ;)
 
Vs: Legnum VR4 verot

savihousu sanoi
Ja sitten kun jalostetaan tota aikasempaa keskustelua tuosta kaupankäynnin haittaamisesta, niin miettikääpäs ultimate-salaliittoteoriaa; noi onkin tullin agentteja jotka ilmoittaa ylihintaisia pyyntejä nettiautossa jotta saadaan enempi veroja valtiolle :nykii

Pitää mennä lisäämään foliota pipoon...
Mutta jos vaihtaa tullin tilalle Autontuohat ry ja syyksi tuontiautojen hinnan nosto niin yllattyisiko edes kukaan ??? ;D
 
Vs: Legnum VR4 verot

mystinengalant sanoi
Sun legnumin verotusarvo ois tällä hetkellä noitten verrokkien mukaan varmaan jossain 12-14ke tienoilla siitä viellä vähennellään jotain ennenkuin lasketaan veroprosentti. Mutta kyllä sieltä 3:lla alkavaa sopis odottaa, mutta noissa menee nykysellään vieläkin yli 3kk ja se on just sinä päivänä kun se h*m*naa*a, anteeksi hieno tullin laskija kattoo nettiautosta vertailuautot ja lyö päätöksen. Noilta auton myyjiltä on yleensä ihan turha kysyä että ottasvatko hintapyynnit pois, asiasta on ollu täällä toisaalla jo puhetta ja ei saa kuulemma haitata toisten "kaupankäyntiä". Kumma vaan että tuokin yli 200tkm ajettu yksilö ollut myynnissä noilla kuvilla varmaan vuoden päivät. Että joo, !kauppa käy! ":D

EDIT: Tällanen pieni laskuri tuli tehtyä, tästä vois toki tehdä ihan kunnollisen versionkin. http://users.tkk.fi/~lylirost/koeajot/verolaskuri.xls

Täytyy varmaan yrittää vedota toteutuneisiin kauppahintoihin ja siihen, et on tosiaan ollu myynnissä tolkuttoman pitkään eikä ketään osta siihen hintaan, ku alle satatonttua veivattuja tax free autoja saa 5000€ oikeen valita mieleisensä.
 
Vs: Legnum VR4 verot

VR. Sykerö sanoi
Täytyy varmaan yrittää vedota toteutuneisiin kauppahintoihin ja siihen, et on tosiaan ollu myynnissä tolkuttoman pitkään eikä ketään osta siihen hintaan, ku alle satatonttua veivattuja tax free autoja saa 5000€ oikeen valita mieleisensä.

Legnumista löyty nettiauton toteutuneitten kauppojen arkistosta ehkä pari semmosta asiallista hintaa jokta edusti sitä tasoa millä noi menee normaalisti kaupaksi( vm 97 alta 9ke) . Galanttien toteutuneet hinnat olivatkin oikeesti kovempia. Tosin eihän nuo kaikki oo merkannu mihkä hintaan niitä myivät. Sitähän tuo nokonzok pohti kanssa että kun taxfree autotkin on niin halpoja ettei tuo ole järin asiallista. Niissäkin hinnoissa on vielä mukana vielä firmojen palkkiot, eli itse autot ovat halpoja kuin saippua. Noh itse ainakin meinasin valittaa, siihen se menee. Kannattaa toivoa että siellä ei ois sinä päivänä kun sinun verot päätetään noita paria kallista -97 enää. Voit tuolla tekemälläni excelillä testata (tosin vain kahdella vertailuautolla) mitä ne verot tulisvat omassas olemaan.
 
Vs: Legnum VR4 verot

mystinengalant sanoi
Niissäkin hinnoissa on vielä mukana vielä firmojen palkkiot, eli itse autot ovat halpoja kuin saippua.

Vaikka muuten olenkin samaa mieltä niin tätä kohtaa en pidä oleellisena. Ei siis voida verrata hintoihin joissa palkkiota ei olisi sillä sellaisia ei ole olemassa. Palkkiot on uusina myydyissä autoissakin, yhtä lailla tuontiautoissa. Jos on itse tuonut ja on säästänyt palkkiot niin sitä voi pitää alennuksena, itse auton hinta on silti se hinta palkkioineen millä auton Suomeen tuotuna saa.

Silti pyyntihinnat on niin kaukana tax-free hinnasta + verot + kulut + palkkiot että olen samaa mieltä edellisten kirjoittajien kanssa. Ei ole siis kenenkään etu että tulli käyttää vertailuarvoina Nettiautosta repäistyjä pyyntejä.

Mutta terveisiä voin lähettää kaikille asiaa ihmetteleville. Tervetuloa Suomeen! :-\
 
Vs: Legnum VR4 verot

Ale sanoi
Vaikka muuten olenkin samaa mieltä niin tätä kohtaa en pidä oleellisena. Ei siis voida verrata hintoihin joissa palkkiota ei olisi sillä sellaisia ei ole olemassa. Palkkiot on uusina myydyissä autoissakin, yhtä lailla tuontiautoissa. Jos on itse tuonut ja on säästänyt palkkiot niin sitä voi pitää alennuksena, itse auton hinta on silti se hinta palkkioineen millä auton Suomeen tuotuna saa.

Joo voi sen tosiaan näinkin ajatella, kun eihän uusiakaan autoja saa "suoraan" mitenkään. Mutta pointti vaan on se että autot on halpoja. :driverjdm
 
Vs: Legnum VR4 verot

Veropäätös kolahti tänään luukusta.

Vm. 99 77tkm automaatti.
Yleinen pyynti 11965€
Yleinrn myynti 10465€
Vero: 3003,45€ :seina

Vertailuautona yksi Legnum nettiautosta.
'98 104tkm pyynti 12240€

Elämä on. Noh, varauduin siihen että vero on noin 2500-3000. Eipä tuo maailmaa kaada.
 
Vs: Legnum VR4 verot

_AH_ sanoi
Veropäätös kolahti tänään luukusta.

Vm. 99 77tkm automaatti.
Yleinen pyynti 11965€
Yleinrn myynti 10465€
Vero: 3003,45€ :seina

Vertailuautona yksi Legnum nettiautosta.
'98 104tkm pyynti 12240€

Elämä on. Noh, varauduin siihen että vero on noin 2500-3000. Eipä tuo maailmaa kaada.

Heti soitto Marvoon, tämä on vain yksinkertaisesti liikaa.
 
Vs: Legnum VR4 verot

_AH_ sanoi
Ottoauton tilaston mukaan mullehan tuli kaikkien aikojen kolmanneksi kovimmat verot..! :seina


Ei jumalauta ne on menny ottaa siitä LHD;sta? Toi on ainoo joka mätsäis siihen. Tietty 20% off ekana. Siellähän ois ollu se 01 legu myynnis joka ois mukavasti pudottanu sunkin veroja. Aika moista h-kostoa täytyy kyllä todeta. :seina
 
Vs: Legnum VR4 verot

_AH_ sanoi
Ottoauton tilaston mukaan mullehan tuli kaikkien aikojen kolmanneksi kovimmat verot..! :seina

;D He, he! Mun Legnum johtaa kyllä vielä, 3398.51 euroa... "Darn it feels good to be first, but also quite sad" :'(
 
Vs: Legnum VR4 verot

Mulla taitaa olla sitten kakkostilalla olevat verot... :seina
 
Vs: Legnum VR4 verot

Sillon kun mä omaa autoa mietin, niin Legnumeissa verot pyöri siellä 1800-2000€ välillä. On jotain tapahtunut, kun noi onkin nyt vuosi tuon jälkeen arvoaan nostaneet. Hitto. Se on varmaan omankin hinta noussut tuhansia euroja :D
 
Takaisin
Ylös Bottom