Legnumin keskikonsolin irroitus (oli valo-ongelma)

Ale

New Member
Liittynyt
2 Maaliskuu 2009
Moro,

"Uudessa" Legnumissani on yksi mielenkiintoinen piirre. Kun tulen valoihin jarrun kanssa ja pysähdyn, kuuluu hetken päästä releen naksahdus, ajovalot himmenevät ja menevät pois päältä. Heti kun lähden liikkeelle, ne syttyy. Niin mainio kuin tällainen ajovalojensäästöominaisuus onkin, saattaisin itse siitä luopua. ::)

Onko kukaan törmännyt vastaavaan? Mistä lähteä etsimään ratkaisua?

-Ale
 
Vs: Legnumin valo-ongelma

Ale sanoi
Moro,

"Uudessa" Legnumissani on yksi mielenkiintoinen piirre. Kun tulen valoihin jarrun kanssa ja pysähdyn, kuuluu hetken päästä releen naksahdus, ajovalot himmenevät ja menevät pois päältä. Heti kun lähden liikkeelle, ne syttyy. Niin mainio kuin tällainen ajovalojensäästöominaisuus onkin, saattaisin itse siitä luopua. ::)

Onko kukaan törmännyt vastaavaan? Mistä lähteä etsimään ratkaisua?

-Ale

Mulla on sama järjestelmä. Ratin vieressä alhaalla vasemmalla puolen on sormenpään kokoinen katkaisija josta tuo ominaisuus kytketään päälle/pois... Lisäksi tuulilasilla on anturi joka tarkkailee onko pimeetä vai valosaa (siinäkin on kytkin, joka siis sytyttää vain pimeällä valot päälle/pois).
Itselläni molemmat on poissa päällä kanssa ;D
 
Vs: Legnumin valo-ongelma

Harri K sanoi
Mulla on sama järjestelmä. Ratin vieressä alhaalla vasemmalla puolen on sormenpään kokoinen katkaisija josta tuo ominaisuus kytketään päälle/pois... Lisäksi tuulilasilla on anturi joka tarkkailee onko pimeetä vai valosaa (siinäkin on kytkin, joka siis sytyttää vain pimeällä valot päälle/pois).
Itselläni molemmat on poissa päällä kanssa ;D

Aa... Thänks!

Mä oon tietysti hakannu kaikki nappulat läpi heti kättelyssä niinkuin tällasella teknofriikillä tapana on. On sitten mennyt tollanen päälle. No onneks se ei siis oikeasti olekaan vika.
 
Vs: Legnumin valo-ongelma

ONkohan tämä järjestelmä ihan mitsun tekemä, mulla tuli mukana semmonen pieni lappu jossa oli ihan mitsun tekstit ja sitten kuva tosta kytkimestä, muuta en sitte tajunnukkaa lapusta. :p
 
Vs: Legnumin valo-ongelma

Ale: älä välitä..mulla auto oli ollu vissii useita viikkoja ja yhtenä iltana vasta kun tulin kotiin ja seisotin autoa hetken tyhjäkäynnil niin havahduin kun lauta-aidasta hiljaa valokuvio himmeni ;D
 
Vs: Legnumin keskikonsolin irroitus

Moi,

Mites lähtee irti se keskikonsoli/kyynärnoja. Jalopuuosat on jo irti, se oli piece of cake mut nyt tarttis saada vielä se kyynärnojan/laatikon sisältävä osa irti. Irroitin neljä ilmiselvää ruuvia mutta jostain kanittaa edelleen. Ihan kuin olisi vielä kiinni siitä vähän vaihdekepin takaa.

Toinen kysymys. Löytyykö siitä jostain kätevästi pakkivaihteen signaalia. Kovasti hytissä ainakin piippaa kun pakin kytkee joten luulisi että signaalinkin saisi jostain. Tarttis peruutuskameralle saada, ei viitsisi takaa asti vetää.
 
Vs: Legnumin keskikonsolin irroitus

Ale sanoi
Moi,

Mites lähtee irti se keskikonsoli/kyynärnoja. Jalopuuosat on jo irti, se oli piece of cake mut nyt tarttis saada vielä se kyynärnojan/laatikon sisältävä osa irti. Irroitin neljä ilmiselvää ruuvia mutta jostain kanittaa edelleen. Ihan kuin olisi vielä kiinni siitä vähän vaihdekepin takaa.

Toinen kysymys. Löytyykö siitä jostain kätevästi pakkivaihteen signaalia. Kovasti hytissä ainakin piippaa kun pakin kytkee joten luulisi että signaalinkin saisi jostain. Tarttis peruutuskameralle saada, ei viitsisi takaa asti vetää.

Kyynärnojan pohja irti ja siellä on 2 ruuvia muistaakseni?
myös siitä kotelon pohjalta käsijarrun vierestä se on kiinni.
Saitko vaihdekepin ympäryksen irti?
 
Vs: Legnumin keskikonsolin irroitus

Harri K sanoi
Kyynärnojan pohja irti ja siellä on 2 ruuvia muistaakseni?
myös siitä kotelon pohjalta käsijarrun vierestä se on kiinni.
Saitko vaihdekepin ympäryksen irti?

Vaihdekepin ympärys on kyllä irti. Sehän otetaan ihan ekaksi kun purkamaan aletaan.

Kyynärnojan luukun alla olevan laatikon irroitin mutta sieltä ei näkynyt ruuveja. Se pieni avoinainen kotelo ei lähtenyt irti. Koitin vetää ylhäältä ja työntää alhaalta. Toivottavasti ei oo liimattu kiinni.
 
Vs: Legnumin keskikonsolin irroitus

Ale sanoi
Vaihdekepin ympärys on kyllä irti. Sehän otetaan ihan ekaksi kun purkamaan aletaan.

Kyynärnojan luukun alla olevan laatikon irroitin mutta sieltä ei näkynyt ruuveja. Se pieni avoinainen kotelo ei lähtenyt irti. Koitin vetää ylhäältä ja työntää alhaalta. Toivottavasti ei oo liimattu kiinni.

kun muistaisin mite se oli...en siis oo varma oliko se noin, tullu niin monesta mitsusta irrotettua ;D
Mites siinä kyljissähän oli ainakin ne ruuvit mut ne vissii huomasit jo?
Huomen voin katsoa kun meen autoon et mites se olikaan kiinni ;D
 
Vs: Legnumin keskikonsolin irroitus (oli valo-ongelma)

Olisko kellään muistikuvaa mistä löytyy konsolia vielä kiinnipitävät ruuvit? Pitäis huomenna jatkaa vähän hommia. Mä en ole saanut irti sitä "mukiteline" -koteloa. Arvelisin että sen alla voisi ruuvit vielä olla mutta pitäiskö sen kotelon irrota helpostikin. Onkohan mun oma liimattu!?

Olen jo asentanut uuden soittimen ja vaihtanut lämppärinsäätimen valot ledeiksi. Nyt vielä parit johdot keskikonsolin alle ja sitten aitojen jalopuumuovien tilalle joko uudemman mallin aidot hiilikuitujäljitelmämuovit tai vaihtoehtoisesti maalatut alkuperäiset.
 
Vs: Legnumin keskikonsolin irroitus (oli valo-ongelma)

Kävin kuikuilemas miten se olikaa kii...
eli ootko ottanu jalkatilasta taaksepäin tulevat "kylkimuovit" keskikonsolista irti?
Niiden alla on muistaakseni 1kpl molemmin puolin keskikonsolia kiinnipitäviä ruuveja(?)
En muista irrotinko itse mukitelineen vai en...muistelisin että kyllä se sielt jotenki nousee irti..kyljet ainaki oli irti mulla kun sitä katsoin juuri ja väänsin altapäin.
 
Vs: Legnumin keskikonsolin irroitus (oli valo-ongelma)

Harri K sanoi
Kävin kuikuilemas miten se olikaa kii...
eli ootko ottanu jalkatilasta taaksepäin tulevat "kylkimuovit" keskikonsolista irti?
Niiden alla on muistaakseni 1kpl molemmin puolin keskikonsolia kiinnipitäviä ruuveja(?)
En muista irrotinko itse mukitelineen vai en...muistelisin että kyllä se sielt jotenki nousee irti..kyljet ainaki oli irti mulla kun sitä katsoin juuri ja väänsin altapäin.

Noita kylkimuoveja en ole irroittanut. Lähden siitä liikkeelle. Eiköhän se sieltä irtoa.
 
Vs: Legnumin keskikonsolin irroitus (oli valo-ongelma)

Irtosihan se keskikonsoli. Sivupaneleita ei tarvinnut irrottaa mutta "mukiteline" -lokero piti. Se lähti kun irroitti ensin sen lokeron kahtia jakavan mukitelinehässäkän ja sen jälkeen kampesi lokeroa sivuilta neljästä kohtaa lokeroa kiinnipitävien väkästen kohdilta. Lokeron alta löytyi viides keskikonsolia kiinni pitävä ruuvi.

Nyt on käsijarrusignaali kytketty ja vedin RCA:tkin taakse tosta keskikonsolin alta.

Vielä kun joku osaisi kertoa löytyykö peruutusvaihteen kytkemisestä kertova signaali helposti jostain edestäpäin vai vedänkö johdon pakkivaloilta soittimelle.
 
Vs: Legnumin valo-ongelma

Harri K sanoi
Mulla on sama järjestelmä. Ratin vieressä alhaalla vasemmalla puolen on sormenpään kokoinen katkaisija josta tuo ominaisuus kytketään päälle/pois... Lisäksi tuulilasilla on anturi joka tarkkailee onko pimeetä vai valosaa (siinäkin on kytkin, joka siis sytyttää vain pimeällä valot päälle/pois).
Itselläni molemmat on poissa päällä kanssa ;D

voisko tosta saada jonkunlaisen kuvan kun itse en löytänyt sitä katkaisijaa
 
Vs: Legnumin keskikonsolin irroitus (oli valo-ongelma)

Lainaten topiccia.

Onkos kellään tietoa miten helppo olis laittaa leguun automaattivalot?

Ettei aina tarvis väännellä siitä viiksestä. Samalla tuli mieleen että jos valot olis 0 asennossa ja automaattivalot päällä niin ne toimis "saattovaloina" kun on aina minutin turbotimer päällä. Eli kun auto sammuu minutin päästä niin sammuu valot myös :peukku
 
Vs: Legnumin valo-ongelma

Riiviö sanoi
voisko tosta saada jonkunlaisen kuvan kun itse en löytänyt sitä katkaisijaa

Mulla se katkaisija oli ratista klo7 suuntaan kojelaudassa...rattiakselista noin10cm päässä. Sormenpään kokoinen pyöreä keinukatkaisija.
Ja se tunnistin on tuulilasilla oleva 6-7cm oleva harmaa "kiekko", jonka paksuus noin 15mm. Siinäkin on kyljessä katkaisija.
 
Vs: Legnumin valo-ongelma

Harri K sanoi
Mulla se katkaisija oli ratista klo7 suuntaan kojelaudassa...rattiakselista noin10cm päässä. Sormenpään kokoinen pyöreä keinukatkaisija.
Ja se tunnistin on tuulilasilla oleva 6-7cm oleva harmaa "kiekko", jonka paksuus noin 15mm. Siinäkin on kyljessä katkaisija.

Eipä löydy ei kait sit oo omassa legussa moista katkasijaa tai sit en vaa nää sitä :D
 
Takaisin
Ylös Bottom