Levyjarrut

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Faija ol käyttäny Carisma(atikon) huollos..
Ne ol sit ottanu jarrupalat irti ja huoltomies sano, että levyjarrujen palat o aukastava kerran vuodessa, jotta ne pelaa oikein ?!
Sit se ol laittanu jotai kuparitahnaa jarrupalan ja jarrukengän väliin, ettei ne jumiudu kii .
Mitäs tää tahna ol, ja onko mitää perää ?
 
Kaipa se pitää. Ja se on ihan nimeltään kuparitahnaa.

Käytän itse omassa autossani edessä sitä asennus-palikoiden välissä, eivät peltisuikaleet aiheuta "kitinää".
 
Äh.. no nii.. ny ku muistelin ni laitoinha mä iteki omaan entisee lancuun tahnaa.. mutten muistanu ;D

PS. Se lambda-vika josta kerroin samas autos.. on kadonnu ! tietokoneen mukaan kaikki ol huollos kondikses ni ei ne sitä sit vaihtanu...
 
Olen samaa mieltä huoltoheebon kanssa, melkeinpä jarrujen rakenteesta riippumatta ne kannattaisi avata kerran vuodessa.

Ja jos Carismassa on saman tyyppiset liukusatulat levy jarruissa kuin esim. E1 ja E3 Galanteissa, niin ehdottomasti ne kannattaa avata, herkistää ja rasvata jollain jarruihin sopivalla tahnalla. Muuten liukuholkit ryytyy ja siitä seuraa ajan mittaan kaikenlaista kivaa...
 
Joo-o.
Noista levyjarruista ja lähinnä taka sellaisista.
Huoltoheebot ja Niko on oikeassa, niitä oikeasti kan-
nattaa huoltaa/herkistellä säännöllisesti niin välttyy
ennenaikaisesti tulevalta jarrulevy/satula vaihdolta(
kalliita). Henkilökohtaisesti herkistelen 2 kertaa vuodes-
sa AINA kun vaihdan renkaita syksysin/keväisin, se me-
nee siinä yhteydessä niin kivuttomasti ja samalla näkee
myös ne palojen kulumisasteen ;) ja tosiaan kuparitahna
tai alumiinipasta on hyviä rasvoja käytettäväksi satulan
"liukupinnoilla" mutta tosi varovasti käytettynä ettei sitä
ole sit siellä "kitkapinnoilla" ;D
Et tämmöstä.
 
Takaisin
Ylös Bottom