Lisää kansi vammaisia

antte

ex. Galant Tbo -83, nykyinen Galant Tbo -82
Liittynyt
4 Huhtikuu 2003
Sijainti
Espoo
EEEEEEEEEEEEEIIIIIIIIIIIIIIIIIIII!!!!!!!!
Ei V*#tu! mä vedän kohta tom mitsun seinää, kunhan mä saan ton kannen kuntoon!!!! No ei... ehkä en kuitenkaan... Sehän on kuitenkin mun kaunotar, elämäni rakkaus ::) Alkaa vaan pikkuhiljaa hojottamaan ku kolmas kans rikki ja vaan yksi ehjä tallella. Tämä galantti jonka kävin poistamassa Huuto.net:stä teki temput ja räkäs vedet naamalle tulpan holeista.....mitä mä nyt teen? :-\

-Antte
 
Eihän kellään loju tälläisiä kansia jossain kuusen alla?
nimimerkki: Epätoivoinen :-\
 
en helevetissä, kuukausi meni ennen kuin sain niistä edes jonkin näköisiä... voipi olla että pitää vieläkin hitsata konepelti kiinni ettei tartte näytellä konehuonetta ;D....voisin mää lähettää sulle vesijohtokäyriä ja hitsipuikkoja ja diapameja ;D
 
Moi.
Tutulta kuullostaa... ;D. Niinku tossa jo aikaisemmin jossain mainitsin niin en ole vielä 5(viiden) kannen patinalla löytänyt kuin 1(yhden) täysin ehjän mitä oon noita räplännyt 8).
Itseltä löytyy yksi missä on vaan pari pientä halkeamaa seetien välissä(=korjattavissa).
-Arska
 
Vuotavatko nämä pienet halkeamat jäähdytin nestetettä paltilaan vai mitä? Olen kuullut että nämä seetin väliset halkeamat eivät olisi niin kriittiset?

-Antte
 
Haudi.
Ei vuoda. Eikä noi seetin väliset yleensä vuodakkaan niissä vaan riski kasvaa siinä kohden kun ne ei yleensä itsestäänkään parane niin pahin mitä voi käydä on, että koko seeti putoo sieltä irti ja sit yleensä tulee vähän isompi remontti ;D. Tämän takia suosittelisin kuitenkin niitten korjaamista, varsinkin jos on tarkoituksena muutenkin ajella vähän kovemmilla paineilla yms. ;).
-Arska
 
Mulla olis kansi + loppuun ajettu alakerta kylläkin (400tkm)
90' gli galantin... ecu + imusarja + pakosarja+suutimet
läppät yms... jos kiinnostaa
 
tulipa näin mieleen vaan tuos yhtä-äkkiä, miksei nuihin voi laittaa normaalia vapari 4G63:en kantta? eikös nuo vanhemmat tbo:tki ole 8v?, nyt kuulen yhteen ääneen jonkun huokaavaan "puristukset?" mut eikö niille voi jotain tehdä?.. ois vaan kiva tietää ;D
 
ei ainakaan kestollisesti pitäisi olla eroa vaparin ja turbon välillä.

4G63 dohc ja dohc turbon kansissa pieniä eroja
että vaparissa on suuremmat imu kanavat.
kestollisesti ei ole vielä henk koht kokemusta.

4g32 vaparinkin kansi kestää yllättävän paljon.

puristukset laski 4g32 sopiviksi siten että huitas turbon männät sisään.
 
Joops tota... 8-venasissa 4G63:ssa on Tbo-mallin kannen valu paksumpi ja sen eroittaa myös isosta T-kirjaimesta kannen takaosassa. Palotilan koko on muistaakseni Tbo:ssa 47cc, vaparista en osaa sanoa.
Mitä tulee 4G63 16-venasen kanteen niin itse olen ollut siinä uskossa et vapari vs. Tbo kannet olis samat jopa imukanavien osalta paitsi tietysti Evo1-Lancusta etiäppäin missä ne on pienemmät.
-Arska
 
ööh... Kävin Helkamalla hakemassa kansi pahvii tohoon urpo koneeseen ja ilmoittivat että se on sama ku vaparissa. Sitten kysyin et onko kansi sama ja hän vastasi: ¨Kyllä ainakin varaosanumerot ovat samat.¨
Tiedä sitten..

-Antte
 
Joo-o näin se on ollu aina, et se kansinahka on sama. Ja todennäkösesti se on myös sama se kansikin kun katsotaan nyk.aikaiselta varaosa tietsikka ohjelmasta. Se tahtoo vaan olla vähä automerkistä riippumatta sama juttu, et kysyntä määrää myös valmistuksenkin ja toki kysyntä on varmasti vähäisempi tbo-kannella ollut tässä kohtaa joten valmistaja korvaa sen ns. seuraavalla. Nyt jos löytyis alkuperäinen 84-87 Gallun varaosafilmi niin sieltä vois jo löytyä eri numerot ;).
Olisko V.Taavila paha tarkistaa? Kiinostais kyllä allekirjoittanutta koska itsellä on kansi ilman T-kirjainta(vaparista) ja T-kirjaimella varustettu kansi E15 Tbo-modelista ja vähän on eroja ;).
-Arska
 
E15 galanttiin saa äkkiäkattomalla 5 eri numeroista kantta. Joista 2 käy Tbo joista toisenkin numero vaihtui samaksi toisen kanssa.

Mutta vaan yhtä tiivistettä koka tosin vaihtaa numeroa mutta on silti "sama".

Eli vapareissa ja turboissa on eri kannet mutta sama tiiviste.
 
Takaisin
Ylös Bottom