Lohkolämppärin asennus Sigmaan

Teemu_Laakso

Huonot hanskat, työtähylkivää nahkaa...
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Mäntsälä
Täytyis alkaa asentelee lohkolämppäriä, mutta ensin täytyy varmistua että asennus onnistuu. Lämppäreitähän on kahta tyyppiä, vesiletkuun asennettava ja lohkon kylkeen laitettava. Lohkossa se toimii paremmin, mutta on vaikea asentaa. Kysymys kuuluukin, kuinka vaikea? Miten se kiinnitetään niihin jäätymistulppien alta paljastuviin reikiin? Kierteet, liimaa? ??? Onko jollakulla Sigmassaan lämppäriä josta voisi ottaa mallikuvia?

En haluais irrottaa koko moottoria yhen vastuksen takia. Jos näyttää että menee liian vaikeeks, niin täytyy tyytyä letkutyyppiseen.
 
kartiolla. Eli ei oikeastaan millään, se vaan lyödään siihen reikään. Ongelma on usein rajoitettu tila, iskuun ei saa voimaa, eikä se nyt ihan painamalla sinne mene....

Olen myös nähnyt sellaisia lohkolämmitin elementtejä, jossa vesitilaan tulee sellainen poikkirauta, ja itse elementti kiristetään pultilla tätä rautaa hyväksi käyttäen reikään. MUTTA vanhemmiten tällaiset rupeavat vuotamaan, minulle on käynyt ainakin kahden tämän tyyppisen kohdalla niin.....
 
Morjens. Defalta löytyy sopiva vastus lohkoon. Asennus kohta on etummaisen lohkon pakosarjan alle, aika hankalaan paikkaan. Kiinnitystapa on onneksi kiristämällä vastuksen päästä mutterilla, muuten pitäisi puolikonetta purkaa ! Käyppä alla olevassa osoitteessa.

http://www.defa.com/finn_dok_h.php3?merke=MITSUBISHI&modell=SIGMA&type=2&lang=3&ndid=
 
Ps. Viime talvena vaihdoin kyseisen elementin 2 kertaa. Oli kuulemma päässyt susierä maailmalle....tai sitten asennuspaikka on suunniteltu virheellisesti. Sain onneksi takuuseen ( a´kpl noin 60 euroo) Tälle syksylle vastus on toistaiseksi toiminut.
 
joo toi on just sitä vanhemmiten "vuotavaa" mallia. Tosin meikäläisellä nämä vuotaneet (2kpl) ovat olleet reilusti rippikoulu ikäisissä laitteissa, eli tuskin Teemun tarvii sitä miettiä....
 
No täähän on selvää pässinlihaa jos ei etummaista pakosarjaa vaan tarvii irroittaa. Ei oo edes pahan hintainen.

Kiitos vastauksista Make ja Niko! :D
 
lyömällä ne entises työpaikas jysäytettii Kubotan dieselin kylkeen ainaki. ja jotai valkost tiivisteliimaa laitettiiin lisäks,en vaa muista mitä enää...
 
Takaisin
Ylös Bottom