Loota

welpe

Pajero TD IC -89
Liittynyt
20 Huhtikuu 2003
Sijainti
Heinola
MIstä tietää, että onko autossa ns. pikkuloota vai iso? Kävi vaan askarruttamaan kun tuolla keskusteluissa tuommoisia termejä käytetään. Minulla on vm 89 TD IC pajero, mahtaakohan siinä olla takana mitään lukkoa takaluukun lukon lisäksi?

-welpe
 
welpe sanoi
MIstä tietää, että onko autossa ns. pikkuloota vai iso? Kävi vaan askarruttamaan kun tuolla keskusteluissa tuommoisia termejä käytetään. Minulla on vm 89 TD IC pajero, mahtaakohan siinä olla takana mitään lukkoa takaluukun lukon lisäksi?

No tuo laatikko on suht helppo tarkistaa. Eli jos sun pajeron laatikon vaihdekeppi paksunee ylhäältä alaspain sinulla on ns. Canterin laatikko eli se parempi laatikko, jos vaihdekeppi on ns. tasapaksu, kyseessä on ns. Galantin laatikko eli heikompi malli. Yleisesti ottaen mallit joissa on vakiona IC, löytyy myös tuo vahvempi laatikko ellei sitten jälkikäteen siihen ole vaihdettu heikompaa laatikkoa.

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=5076.0 Tuolla on juttua pajeron kitkalukosta. Mutta uskoisin iän perusteella, että pajerossasi kitkalukko on. Mutta mitään muuta varsinaista lukkoa siitä ei valitettavasti löydy, mutta ei ne lukotkaan aina niin autuaaksi tee. Ja ei kannata välittää välittää Toyo- ja muiden maasturimiesten p***apuheista, joissa haukkuvat pajeroa onnettomaksi maastossa menijäksi. Kyllä se menee samoihin paikkoihin kuin muutkin maasturit kun on kanttia mennä ja löytyy kunnon renkaat alta. Itse olen todistanut tuon.

Tervetuloa Pajeron onnelliseksi omistajaksi sekä tietysti kerhoon, mukava saada taas yksi pajeron omistaja lisää porukkaan keskustelemaan palstalle... ;)
 
Joo, vahvempi laatikko sittxen on. Mulla oli aiemmin tolai 4x4 glsi galanti -92 ja sen myin poies tosa abou 1kk sitte. Pajeroon on joskus kansiremppa tehty (vaihdettu) sillon ku sillä oli ajettu jotain 80 tkm. Vaan taitaapi olla taas edessä kun näkyy tulevan tonne paisuntasäiliöön noita maagisia kuplia :) Ei vielä tosin oo sotkenu vesiä ja öljyjä ja lämmötkin on pysyny kurissa (alle puolvälin mittarilla). Mistäs muuten noita kansia, sun muita hilkkeitä kantsis kysellä? Öljypumpusta vielä: Kulmänä öp-mittarin neula nousee yli puolenvälin ja sit lämpösenä valuu aikas alas. Tyhjäkäynnillä aikas lähellä nollaa ja ajossa sit siin about 1bar-2bar, joskus alle 1
Oiskohan aika vaihtaa myös öljypumppu?

-welpe
 
welpe sanoi
Joo, vahvempi laatikko sittxen on. Mulla oli aiemmin tolai 4x4 glsi galanti -92 ja sen myin poies tosa abou 1kk sitte. Pajeroon on joskus kansiremppa tehty (vaihdettu) sillon ku sillä oli ajettu jotain 80 tkm. Vaan taitaapi olla taas edessä kun näkyy tulevan tonne paisuntasäiliöön noita maagisia kuplia :) Ei vielä tosin oo sotkenu vesiä ja öljyjä ja lämmötkin on pysyny kurissa (alle puolvälin mittarilla). Mistäs muuten noita kansia, sun muita hilkkeitä kantsis kysellä? Öljypumpusta vielä: Kulmänä öp-mittarin neula nousee yli puolenvälin ja sit lämpösenä valuu aikas alas. Tyhjäkäynnillä aikas lähellä nollaa ja ajossa sit siin about 1bar-2bar, joskus alle 1
Oiskohan aika vaihtaa myös öljypumppu?

-welpe

Kouvolan moottorikoneistamosta ainakin mulle löytyi mielestäni kohtuuhintaiset avut kansiongelmaan, apaut 900,00 erkkoa kaikki hilut ja vitkutukset, tuli tosin samalla jakohihnat, kiristäjät sekä kaikki stefat akseleihin sekä uusi kansi venttiileillä.
 
Morjens. Tuosta vaihdekepistä olen pikkuisen erimieltä. Omassa Pajerossa -86 on keppi joka paksunee ylhäältä alaspäin ja on ns. Galantin laatikko. Laatikko tyyppimerkinnältään KM145 ja varaosarompun mukaan löytyy vm.-84 -91. Omassa Pajerossa laatikko kertaalleen rempattu, oli sivuakselin ensimmäiset hampaat porsineet.
 
Kait sitten ryömittävä auton alle nähdäkseen, että mikä se laatikko sitten oikeesti on? ???
 
yhä monta vaihtoehtoa kun on omistajiakin. ;D

helkamalla olivat sitä mieltä että se "galantin laatikko" on vain 2.3D koneessa...
eli siis 2.5 koneissa ois jo se isompi, oli IC tai ei (mikä ei todellakaan ole canterista)


....sanoi mies helkama-auton huoltohallissa ::)
 
Monta vuotta Pajeroa rassanneena voin sanoa varmasti että:
IC mallissa (kori Lx4xG) on AINA isompi laatikko mallia V5MT1, siis tehtaalta lähtiessä.
Ilman IC:tä on KM145, ns. pienempi laatikko, josta kylläkin monta versiota.
Tosin näihin on voitu asentaa isompi laatikkokin jälkeenpäin. (Yhden olen itsekin synnyttänyt :D)

Laatikon tyypin näkee siitä kilvestä joka on lukkopellissä, siinä missä on myös moottorin malli, värinumero yms
 
jaska74 sanoi
yhä monta vaihtoehtoa kun on omistajiakin. ;D

helkamalla olivat sitä mieltä että se "galantin laatikko" on vain 2.3D koneessa...
eli siis 2.5 koneissa ois jo se isompi, oli IC tai ei (mikä ei todellakaan ole canterista)


....sanoi mies helkama-auton huoltohallissa ::)

Silloin kuin ostin tuon nykyisen haperoni, kun kysyin tuota laatikko-asiaa Mitsun merkkiliikkeen huollosta, niin sanoivat siellä kyllä että autossani on se vahvempi ns. Canterin laatikko. Ja minullahan on autossa se ohut keppi, joten sen perusteella olen arvellut sen olevan se ns. Galantin laatikko. Joten haluaisin kyllä uskoa enemmän tuohon merkkiliikkeen kantaan, tiedä sitten kummin asian laita on? ??? Näkeekö sen laatikon mallin jostain esim. auton alta tms?
 
Jos toi vaihdekeppijuttu juontaa juurensa vain siitä että japsit keksivät joskus laittaa paksumman hepin vaihdelaatikon jatkeeksi että menee varmasti vaihteet sisään ;D

Mut no joo, wild guess aniveis. :D
 
Takaisin
Ylös Bottom