Lukkoperä öljyistä?

MikkoV

New Member
Liittynyt
23 Maaliskuu 2004
Mikäs öljy on todettu toimivaksi mitsun lukkoperän kanssa (siis kitkalukon), eli pitoa kaivataan. Auto tarkemmin ottaen Dodge Stealth mutta mitsuhan toi...
 
Vastaus tähänkin kysymykseen löytyy täältä.

Kaikkia laatuja ei Suomesta edes saa, mutta on siellä joukossa tutumpiakin merkkejä.
 
Minun tietääkseni kaikkiin noihin Mitsun lukkoihin voi
laittaa esim. Mobilin "LSD"-öljyä,ainakin omassa Galantin
perässä on käytetty,eipä se lukko tosin kovin hyvin tunnu pitävän vaikka olis uusi ja uudet öljyt... Jos joku
tietäis jonkun erikoisen tai "oikeamman" öljyn tai
lisäaineen,olisin myös asiasta kiinnostunut... ;)
 
Lisäaineita on kyllä saatavilla.

Opel LSD:stä on enemmän kokemusta ja ainakin siinä öljyjen merkitys on kuulemma todella ratkaiseva.
 
Kunhan laitat GL-5 luokitusta vastaavaa tavaraa niin eiköhän se Stealthi ole taas iloinen auto.

Laatikon öljyjen kanssa on enemmänkin ollut ongelmia, joten tarkkana siellä, eli se GL-5 ei ole käypää tavaraa kuin taakse!
 
MikkoV,jos olet puuhaillut Opeleiden kanssa,niin ihan
mielenkiinnon vuoksi,onko varmaa tietoa minkä
tyyppinen lukko on Omega3000:ssa...? :)
 
Kaveri testaili TT Suprassa noita redlinen peräöljyjä.. Pitääkin kysästä siltä niistä väreistä. Sillä kaikista jytyimmällä öljyllä kitkalukosta tuli about kemppilukko. Kyllä se sai sit jollain toisella värillä sen toimimaan hieman rauhallisemmin. Perhana ku en muista niitä värejä..
 
Ainakin ooppelin kitkalukot ovat sellaisia että vaativat joko suoraan oikean oljyn tai sitten tavalliseen peräöljyyn lisäaineen. Tuo lisäaine on itseasiassa "liukastetta". Ilman sitä lukko tarraa liikaa kiinni ja esimerkiksi jyrkissä risteyksissä perä alkaa paukkumaan ja auto ei käänny kunnolla.

Nuo redlinen öjyt on kuulemma hyviä, itsekkin on tarkoitus kokeilla niitä ensikesänä kadetin perässä ja laatikossa.
 
Toi jytyinhän kuullostaa hyvältä ;D Ei vaan ei kai se nelivedossa taida niin olla. Ooppelissa lukko on kiristetty varmaan 90% ja hauskaa riittää, hiljaa ajettaessa ja täydet käännettäessä ja varsinkin pakilla tarraa kyllä jonkun verran kiinni mut ei se mit´n
 
Ihan samat tapahtuu nelivedolla...
Kesällä parkkihalli on yhtä helvettiä!
On kuin joku vetäisi käsijarrun päälle kun yrittää taittaa tiukasti ruutuun... ja rengas pompotaa... auto nykii samassa tahdissa... ei meinaa kääntyä...


ja se plus puoli!!!

Ja talvella eteneminen on kuin takapotkulla ;D
Mutta nopeampaa...
 
Tepi sanoi
arnoldi:

Onko sun auton perissä kitkalukot  :eek:

onneksi EI, ei sillä pystyisi ajamaan parkkiruutuun...
Kun nytkin jo yhdellä lukolla on yhtä helvettiä!
(tänään viimeksi kun ikean parkkihallissa reivasin ruutuun)


Mutta muuten talvi sen kanssa on yhtä juhlaa! ;D
(eli mitä liposempaa, sen parempi)
 
joo o onko gti:ssä sitten kitkalukko takana vai oletko itse soveltanut sinne jonkun eri perän ?

jos nyt oon ihan oikein tajunnut niin mulla ei oo ainaskaan mitään kitkalukkoja perissä.

ps. toinen etupyörä ja toinen takapyörä sutii
 
Tepi sanoi
joo o onko gti:ssä sitten kitkalukko takana vai oletko itse soveltanut sinne jonkun eri perän ?

jos nyt oon ihan oikein tajunnut niin mulla ei oo ainaskaan mitään kitkalukkoja perissä.

ps. toinen etupyörä ja toinen takapyörä sutii

Joskus aikoinaan ostin lsd (visko) perämurikan, ja nyt ennen kesää laiton syöntiin....

Vakio gtissä (vr4) ei ole mitään muuta kuin keskitasaus pyörästönlukko....

Valoista lähdettäessä ainakin kolme pyörää sutii/vetää varmasti.
 
Onkos muuten toi mitsun lukko muuten kitka vai visko??? Kuten näkee olin siinä uskossa että kitka mutta onko näin?
 
Takaisin
Ylös Bottom