Mäntien lyhennys

Ludwig

New Member
Liittynyt
19 Huhtikuu 2004
Eli mäntiä jouduttiin lyhentämään syl.kansiremontin yhteydessä kun lohko kiero  :eek:
Mitenkä ???
Mitenkä vaikuttaa tehoihin ja kuinka yleinen toimenpide ?
:eek: ??? :eek: ???
 
Jos en väärin muista niin kyseessä on 2.5L TD pajero ? Itsellä ei ole tietoa moisen modifikaation vaikutuksista, mutta kysymykseen vastaamista gurujen suhteen helpottaisi hieman tarkempi kysymyksen asettelu :p
 
Joo, modifikaatio (hieno sana), niin että jouduttiin
koneistamaan senverran (lieneekö yhdyssana ?)
että piti tehdä ko. toimenpide koska ei jäänyt enää tilaa männille.
Uskoakseni asentaja oli tosissaan ja täysissä sielun- &
ruumiinvoimissa.
 
enpä ole kyllä ikinä moisesta kuullut.. olisiko tässä nyt tilanne, jossa lohkon tasoa on jouduttu oikaisemaan, jolloin männät tulivat lohkon tasosta yli (ja dieselissähän ei ole tilaa) -silloinhan mäntiä joutuu madaltamaan. Tehoon sillä tuskin on vaikutusta, mäntien kestoon sillä voi teoriassa olla, riippuu kuinka iso siivu niistä vedettiin pois. Käytännössä lienee joitain kymmenyksiä korkeintaan ja se ei vaikuta kestoon niin paljoa, että männän mahdollisesti hajotessa voisit sanoa johtuuko hajoaminen männän madaltamisesta vai ajetuista (varmaan satoja tuhansia, eikö?) kilometreistä...
 
Joo, allekirjoittaneen mielestä kuullostaa ihmeelliseltä,
mitä sanoo Nettijussi ?
No, pääasia että tulee kuntoon... jos tulee.
 
No niin, kuntoon tuli, suht` täydellinen remontti samalla kun kerran oli atomeina koko möhkäle, käyntiäänikin parani.
Kakkosen kanssa viellä hiukan ongelmia (ei mene heittämällä päälle kuten muut pykälät)
Auttaisikohan MT 75 tai vastaava laatikossa ?
 
Takaisin
Ylös Bottom