H
Hammer
Guest
Kyseessä on siis pätkä-Pajero vm-88 2,5l TD. Ostin virallisesti eilen eli 19.2.2005 pitkän pajeron tilalle. Ostohetkellä autolla oli ajettu reilut 317 000 km. Auto on käyttöauton tarkoituksen ohella offorad autoni ja offroadia silmällä pitäen se aikaisemman omistajan toimesta rakennettu. Autoon on vaihdettu OME:n alusta, jolla koria on korotettu 80 mm. Takapää on noussut OME:n jousien ja iskarien ansiosta. Etupää on nostettu vääntösauvoja kiristämällä. Etu lokasuojia lisäksi hieman muotoiltu sisältä käsin uudestaan, jotta 33" renkaat mahtuvat ilman ongelmia pyörimään siellä. Renkaina on siis BF Goodrichin valmistamat 33x12,5x15 Mud-Terrain maastorenkaat. Lisäksi autossa on 235/75/15 Kumho nastarenkaat. Mutta pääsääntöisesti ajan noilla Mud-Terraineilla vaikka otteeseen onkin merkitty vain 205/15 ja 215/15. Lisäksi autoon on asennettu Safarin snorkkeli, jolloin autoa pystyy uittamaan kohtuu syvällä vedessä. Napalukot ovat manuaaliset. Edellinen omistaja oli laittanut autoon myös kumiset lokasuojan levikkeet, jolloin nuo 33" eivät tule liiaksi ulos lokasuojien alta.
Aikaisempien omistajien toimesta on autoon tehty merkkiliikkeessä täydellinen kansi- ja vaihteisto remontti, sekä myös startti, laturi ja turbo on uusittu merkkiliikkeessä. Kaikista löytyi myös kuitit. Myös täydellinen kytkin remppa on tehty n. vuosi sitten. Paljon muutakin on laitettu, joita kaikkia en nyt jaksa alkaa luettelemaan. Itse olen järjestyksessä neljäs omistaja ja auto on koko ikänsä ollut Lapissa. Auto on täysin ruostesuojattu ja käsitelty.
Tulevia projekteja:
- ARB:in paineilmalukot eteen ja taakse
- Järeä vinssi keulalle
- Etupuskuri lentää myös pihalle ja tilalle tulee Hi-liftin noston kestävä puskuri esim. putkesta tai palkista. Samanlainen ratkaisu tulee myös takapuskuriin
- välijäähdyttimen laitto
- mahdollisesti jossain vaiheessa etupään vääntösauva jousitus tulee vaihtumaan kierrejousitukseen
Joskus tulevaisuudessa auto tulee siirtymään täysin offroad-autoksi, jolloin käyttö-autoksi voisi harkita taas pitkää pajeroa tai L200:sta, mutta tuo ei ole ajankohtaista ainakaan lähimmän parin vuoden aikana ellei satu äkillisesti rikastumaan esim. loton avulla tms... ;D
Äkkiseltään en nyt muuta kerrottavaa keksi. Kysellä voi tuolla projekti-keskustelu-osastolla. Kuvia laitan autosta ja alustasta heti kun saan aikaiseksi, niitä ensin ottaa. Laiskuus kun on huono luonteenpiirre... :seina
Aikaisempien omistajien toimesta on autoon tehty merkkiliikkeessä täydellinen kansi- ja vaihteisto remontti, sekä myös startti, laturi ja turbo on uusittu merkkiliikkeessä. Kaikista löytyi myös kuitit. Myös täydellinen kytkin remppa on tehty n. vuosi sitten. Paljon muutakin on laitettu, joita kaikkia en nyt jaksa alkaa luettelemaan. Itse olen järjestyksessä neljäs omistaja ja auto on koko ikänsä ollut Lapissa. Auto on täysin ruostesuojattu ja käsitelty.
Tulevia projekteja:
- ARB:in paineilmalukot eteen ja taakse
- Järeä vinssi keulalle
- Etupuskuri lentää myös pihalle ja tilalle tulee Hi-liftin noston kestävä puskuri esim. putkesta tai palkista. Samanlainen ratkaisu tulee myös takapuskuriin
- välijäähdyttimen laitto
- mahdollisesti jossain vaiheessa etupään vääntösauva jousitus tulee vaihtumaan kierrejousitukseen
Joskus tulevaisuudessa auto tulee siirtymään täysin offroad-autoksi, jolloin käyttö-autoksi voisi harkita taas pitkää pajeroa tai L200:sta, mutta tuo ei ole ajankohtaista ainakaan lähimmän parin vuoden aikana ellei satu äkillisesti rikastumaan esim. loton avulla tms... ;D
Äkkiseltään en nyt muuta kerrottavaa keksi. Kysellä voi tuolla projekti-keskustelu-osastolla. Kuvia laitan autosta ja alustasta heti kun saan aikaiseksi, niitä ensin ottaa. Laiskuus kun on huono luonteenpiirre... :seina