Maalit irtoavat öljypohjan sisäpuolelta, mitä tehdä?

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Öljypohja on tehtaalta tullessa sisäpuolelta mustaksi maalattu tai pinnoitettu.

Maalia on lähtenyt kohtuu isolta alueelta ja pelkään että sitä lähtee vielä lisää ja pahimmassa tapauksessa tukkii imuputken. Alue mistä maalit ovat lähteneet on öljypohjan matalaa osaa ei siis siellä syvennyksessä mistä pumppu öljyn imee.

Mitä tuolle voisi tehdä? Maaliahan ei koko pohjasta pois saa ainakaan manuaalisella käsittelyllä, sen verran sokkeloinen rakenne kuitenkin. Ehkä jollain muulla konstilla? Kuulin myös että joskus on myynnissä ollut maalia/pinnoitetta jolla voi maalata moottorin sisäosia ja pysyy kiinni kuin tauti. Mahtaako tätä vielä saada jostain?

Aikaisemmassa vastaavassa oli jopa halkeama loiskelevyssä mutta maalit pysyivät kiinni.

Uusi maksaa 300 euroa ja on mahdollisesti vanhaa huonompi rakenteeltaan.
 
Vs: Maalit irtoavat öljypohjan sisäpuolelta, mitä tehdä?

ja sen jälkee vielä happopesu.. Lähtee ne loputkin vaikeat paikat...
 
Vs: Maalit irtoavat öljypohjan sisäpuolelta, mitä tehdä?

Öljypohja soodapuhallettiin sisäpuolelta eli maalit pois, en ole vielä nähnyt lopputulosta.
 
Vs: Maalit irtoavat öljypohjan sisäpuolelta, mitä tehdä?

kannattaa hapottaa vielä jälkeen. Siellä voi olla jotain kökköjä mitkä menee kiertoon. Toki suodatin siellä välissä on.
 
Vs: Maalit irtoavat öljypohjan sisäpuolelta, mitä tehdä?

Mitä tämä hapotus tarkoittaa ja kuka sellaista tekee? Lähtevätkö maalit myös ulkopuolelta mikä ei ole tarkoitus tässä tapauksessa?

Lasikuulapuhalluksesta sanottiin ettei sitä kannata tehdä, voi jäädä puhallusainetta jonnekin. Soodan kanssa tätä ongelmaa ei pitäisi vesiliukoisuuden vuoksi olla.
 
Vs: Maalit irtoavat öljypohjan sisäpuolelta, mitä tehdä?

Missäpä puhallutit?

Sooda ja sen aiheuttama ohut emäksinen kalvo pitäisi lähteä pesemällä 50-50 vesi-etikkaliuoksella pinnasta ja pinta on sen jälkeen maalattavissa. Tuota hapotuksen tarvetta soodapuhalluksen jälkeen jäin vähän miettimään? Puhalluksen ja pesun jälkeen sinne ei pitäisi kyllä jäädä enää mitään haitallista sisään?
 
Vs: Maalit irtoavat öljypohjan sisäpuolelta, mitä tehdä?

Skydiver sanoi
Missäpä puhallutit?

Sooda ja sen aiheuttama ohut emäksinen kalvo pitäisi lähteä pesemällä 50-50 vesi-etikkaliuoksella pinnasta ja pinta on sen jälkeen maalattavissa. Tuota hapotuksen tarvetta soodapuhalluksen jälkeen jäin vähän miettimään? Puhalluksen ja pesun jälkeen sinne ei pitäisi kyllä jäädä enää mitään haitallista sisään?
jos niissä paikoissa hilseilee mihin sooda ei pääse.

Soodia on kahdenlaisia, ruokasooda ja puhallussooda. Jos ruokasoodalla puhalletaan niin pintaa ei tartte neutralisoida,riittää pesu. näin soodapuhaltaja paikkakunnalta jutteli.
 
Vs: Maalit irtoavat öljypohjan sisäpuolelta, mitä tehdä?

Skydiver sanoi
Missäpä puhallutit?

http://www.uudenmaansooda.fi/

Moottorin osat kuulemma voi pestä vain vedellä varsinkaan jos niitä ei maalata, mutta en itse käynyt paikalla joten mene ja tiedä - välikäden kautta puhaltajalta tullutta tietoa. Tuntuu olevan tietäjää joka lähtöön näissä jutuissa sitten kun näinkin erilaisia ohjeita satelee joka puolelta.

Maalit eivät hilseilleet piilossa olevilla alueilla, mutta kurkkaan kyllä sinne endoskoopilla vielä ennen asennusta. Soodapuhallus taas jättää loivan reunan eli jos sinne jotain johonkin jää niin siinä ei ole terävää reunaa josta irtoaminen voisi päästä uudelleen vauhtiin.
 
Takaisin
Ylös Bottom