Madallus E15 Galanttiin

mojala

Evo3 x 2 ,Galant E15 Exe ,Galant E15 turbo jne...
Liittynyt
10 Maaliskuu 2003
Sijainti
Lohja
Löytyisikö jostakin tai joltakin lailliset madallusjouset tai madallussarja--> 85-87 etuveto turbo galanttiin?
Olisin todella kiitollinen hänelle joka antaa vinkin tämmöisen auton madaltamiseen :)
Onko tuon uudemman galantin 88-92 alusta kovinkin erillainen, kävisikö sen madallusjouset tähän vanhempaan malliin? (Ei rälläkkä madallusta) :'(
 
Mulla on tehtaan jäljiltä jo jämäkämpi ja matalampi alusta kuin vakio turboissa. Ei hajuakaan mistä sellaisen saa, mutta näyttää olevan olemassa tähänkin malliin.

autoni on ns. tyypitetty malli, sarjaa 0003, siitä johtuen siinä on mm. hieman erilainen alusta jne. jne.

Kuvia tulossa, kunhan "opin" miten lähetän ne sivuille.
 
Mulla on tehtaan jäljiltä jo jämäkämpi ja matalampi alusta kuin vakio turboissa. Ei hajuakaan mistä sellaisen saa, mutta näyttää olevan olemassa tähänkin malliin.

autoni on ns. tyypitetty malli, sarjaa 0003, siitä johtuen siinä on mm. hieman erilainen alusta jne. jne.

Kuvia tulossa, kunhan "opin" miten lähetän ne sivuille.

Haudi.
Vähä ehkä ohi otsikon, mut rupes kiinnostaa, et mikä on
tää "sarjaa 0003"? Erovaisuudet yms.. ??? Ikinä kuullut-
kaan?
t:Arska
 
Se on muutaman kappaleen merkattu (valm.numerossa) erikoismalli, mihin on tumpattu kaikki hilppeet ilmastointia ja kattoluukkuja ja jämäkämpää alustaa myöten. Tämä on todennäköisesti ainoa Suomessa. Kunhan saan noi kuvat ja kertomuksen pantua sivuille, voit lukea ja katsella mitä siitä löytyy. :) :)
 
Ooho.... Autosi kuulostaa _TODELLA_ mielenkiintoiselta! Minäkin jään kuolaten odottamaan kuvia ja tarkempia speksejä autostasi. Toimiiko, muuten, ilmastointi?

Ihaillen Pekka Harju (E14 TDIC "lievä tuning")
 
Mulla on uus ilmastoinnin kompura (vanha hajos) laatikossa, pitäs vain asentaa, talvella ei paljon innostanut, mutta nyt ku kesä lähenee niin motivaatiota siihenkin hommaan löytynee. Kylmä-aineena freonin sijaan pitää laittaa"iskeon 34" tyyppistä kaasua. Ei freoneja paljo löydy. On tarkkaa puuhaa kylmä-aineen laittaminen, 25 gramman tarkkuudella, muuten kompura saattaa hajota!!
 
Ooho.... Autosi kuulostaa _TODELLA_ mielenkiintoiselta! Minäkin jään kuolaten odottamaan kuvia ja tarkempia speksejä autostasi. Toimiiko, muuten, ilmastointi?

Ihaillen Pekka Harju (E14 TDIC "lievä tuning")

Vähän offtopiciksi menee mutta olisi mielenkiintoista nähdä kuvia tosta E14 Galantista, että millanen on tuning aste :)
 
Joo,kuvia kiitos.Kieltämättä kuulostaa aika hyvältä toi sun "special malli" galantista :)
Täytyy luovuttaa, ei apua madaltamiseen ,kyselin helkamaltakin ja aika hiljaista oli :'(
Muuten sitten onkin aika "cool" auto,toi vanha galant 8)
 
Johannes: ei muuta kuin reipas iltapäivä aherrusta ja uusi kompura keulille nyt kesäksi! Mulla oli kerran -85 GLS II automaatti, jossa oli myös AC, mutta siitä oli lauhduttimen kenno säleinä, muuten kyllä osat paikoillaan.

Autokylmästöinnin kanssa puljatessa on tosiaan syytä olla tarkkana kylmäaineen laadun ja määrän kanssa. Yhteensopivuusongelmat kylmäaineiden ja eri tiivistemateriaalien kanssa kun eivät ole ihan tavattomia.... :-(

V. Taavila: kiitos mielenkiinnosta! Olen uusi Mitsu-kerholainen (siis ihan noviisi vielä...), minulla on kyllä kotisivut (harrastan myös erästä toista automerkkiä), mutta tuo Mitsu-puoli on siellä tosi huonosti esillä. Mielelläni kyllä voisin lähettää sähköpostina muutaman kännykkäkameralla otetun kuvan, jos E14 kiinnostaa!

Auto on ollut minulla aika tarkkaan 3 v, ja olen tehny siihen mm. seuraavat muutokset:

- kone vaihdettu (nyt 0.50-ylikokoon porattu, ilmeisesti myös paineita nostettu - painemittarin hankinta on edesssä!)
- laatikko vaihdettu (mitsu-miehen normaalia kausihuoltoa siis)
- bensa-GLS II:sta asennettu ovipaneelit ja sähkölasit
- lasinen, 2-toiminen sähkökattoluukku (alun perin Mazda 626:sta; käyttökytkin Mitsun oma)
- uudemman mallin takapuskuri
- etupuskuri modifioitu
- etupuskurin alle tehty toisesta etupuskurista pieni lisähelma
- auto maalattu keväällä 2002 (myös kylkilistat ym. korin värisiksi), samassa yhteydessä ovet ym. hiekkapuhallettu
- bensa-turbon sisustus
- kattoverhous GLS II -mallista
- ovivalot ja kattovalot GLS II -mallista
- jalkatilan valot + taustapeilin valo Saab 99:stä
- integroitu audiojärjestelmä (keskikonsolissa vain CD-levyn mentävä aukko, näyttö kojelaudan päällä
- 16" TSW-vanteet
- takasiipi (maltillinen)
- takavalojen välinen pelti maalattu mustaksi
- etusäleikkö rakennettu itse, Saabin Turbo-merkki
- ajonestolaite asennettu
- ohjauspylvään hallintalaitteita "vähän" modattu (audionäppäimet ym)
- ja, öhöm, pakko tunnustaa: etujousista pätkäisty yksi kierros pois....
- pisteenä i:n päälle venakoppa vaihdettu (nyt ehjä!) ja maalattu Mazda 323:n metallililalla

Haaveena olisi Rally Art -puskurit ja jokin helmasarja (valmiina ei taida saada, pitänee modifioida jostakin) sekä tietenkin lasien MALTILLINEN tummentaminen. Vielä kun sen aaceen jostain löytäisi...

SORI, tämä oli tosi off-topikkia...

t Pekka H
 
Takaisin
Ylös Bottom