Madallusjousien katsastuksesta

mitsugti94

ent. Mitsu Lancer GTI, nyt Volvo V40 T4
Liittynyt
10 Tammikuu 2003
Sijainti
Turku, Piispanristi
Juup, elikkä olen hommaamassa Lanceriin uusia aluvanteita ja autoon on saatava tietenkin asianmukainen madallus  :D joten kävin kyselemässä jousia ja vanteita liikkeestä.

Liikkeessä sitten sanoivat että TUV-hyväksymistodistusta ei tarvita jos vuosimalli on vanhempi kuin -98, ja näin sanottiin myös katsastuskonttorilla. Jousien mukana ei tule muuta todistusta kuin tehtaan paperit elikkä tiedot jousista ja mihin autoon ne sopivat.

Jos nyt asennutan jouset ja marssin konttorille pelkästään tehtaan paperit kainalossa, riittävätkö ne vai vaativatko jotain muuta siihen lisäksi?

Ja jos tehtaan paperit riittää niin tuleeko onkelmia sen kanssa että jouset on Colt Gti:hin  (sopivat kuitenkin myös Lancer Gti:hin, onhan ne "sisaruksia"  :D)?

EDIT: Niin ja vuosimalli on -94, käyttöönotettu -95...
 
joo totta se on, tosin en tuosta vuosiluvusta ole varma... itelle ainaki katsastus mies näin sano ettei tarvii mitään todistuksia
 
jos se sun autos on 94 niin sun ei tarvi kantaa mitään papereita sinne katsastusasemalle. Näin teoriassa ;D
 
jos se sun autos on 94 niin sun ei tarvi kantaa mitään papereita sinne katsastusasemalle. Näin teoriassa  ;D

mutta helpottaa, joutuvat muuten katsomaan jousien "tekstit" peilin avulla, tulevat meinaan rek.otteeseen.
 
mutta helpottaa, joutuvat  muuten katsomaan jousien "tekstit" peilin avulla, tulevat meinaan rek.otteeseen.

Nää jutut on näköjään niin tapauskohtasia. Mulla taas ei tullut mitään muuta rek otteeseen kuin että:

Autoon asennettu madallusjouset. Mitta renkaan keskiöstä lokarikaaren yläkohtaan edessä xxcm takana xxcm
 
ja mulla taas lukee että auton alkuperäistä korkeutta on laskettu -35mm ;D
 
Nää jutut on näköjään niin tapauskohtasia.  Mulla taas ei tullut mitään muuta rek otteeseen kuin että:

Autoon asennettu madallusjouset. Mitta renkaan keskiöstä lokarikaaren yläkohtaan edessä xxcm takana xxcm

joo ne ei muuta tarvi siellä kuin ne paperit mistä ne näkee että ne on tarkotettu siihen autoon... siis ei mitään TUV paperita...

Tiedän meinaan koska mä tappelin juuri katsastusmiehen kanssa asiasta. :mad: ekaks se väitti että se tarvis TUV paperit niistä jousista... soitin pro streetille ja kysyin. ne sanoi että alle -96 vuosimalliin ei tarvitse TUV papereita suomessa... kavin sitten nälväsemässä sille katsastusmiehelle että alle -96 vuotisessa ei tarvi TUV papereita ja se meni ihan vaikeeks... sit se hermostu ja kysy multa että onko mulla sitten mitään papereita niistä jousista? sanoin sille että on mulla se paketti missä ostin ne siitä kyllä näkee mihin autoo ne on tarkotettu. Se siihen: No tuo se sit tänne niin otan sen (katsastusmies oli aivan hiilenä ;D)

Seuraavana päivänä kävin sitten taas siellä sen jousipaketin kanssa. ja se repi sen lapun irti siitä paketista ja otti kopion ja sain leiman jousiin ja vanteisiin... 8)
 
jos auto on alle 96(tjms) niin ei pitäs kyl tarvita yhtään mitään papereita jos siellä on mitkä vaan kierrejouset....
ne voi olla vaika nissan micran jouset jos vaan sopii sinne.

Näin mulle sano mun katsastusmies. sano että, vanhoihin autoihin just voi laittaa mitkä vaan jouset ilman että niitä tarvii muutoskatsastaa.
 
Se on näköjään NIIN tapauskohtasta. Mut yks on varma. Katsastus ukkoo ei kannata suututtaa ;D
 
mut on olemassa sellaisia tapauksia siis katsastusmiehistä et nipottaa joka asiasta. ihan vaan piruilu mielessä :mad:
 
Takaisin
Ylös Bottom