mahtaako 1gen 4g63 peltisarja sopia 4g67 kanteen?

simo

New Member
Liittynyt
13 Tammikuu 2013
Moro! Löysin netistä peltisarjan vapari 4g63:seen. Mahtaakohan sopia 4g67 kanteen??? Se firma on Californiassa, joten rahti olisi h...... suolainen. Mutta sitten taas itse sarja vain noin 100 dollaria.
 
Vs: mahtaako 1gen 4g63 peltisarja sopia 4g67 kanteen?

Käy.
 
Vs: mahtaako 1gen 4g63 peltisarja sopia 4g67 kanteen?

Kanteen sopii (niin hyvin tai huonosti kuin nuo peltisarjat nyt ylipäätään sopii), MUTTA, muistelisin jostain lukeneeni, että Eclipse/DSM-autoissa (joihin nuo ebay-sarjat suurimmaksi osaksi on tarkoitettu), on matalan keulan takia kone kallistettu eri kulmaan kuin Galantissa (ja luultavasti myös Lancerissa). En tiedä onko ero niin suuri, että sillä on merkitystä, mutta kannattaa kuitenkin henkisesti varautua tällaiseen ylläriin.

Olisko tuosta (koneen kulma) joskus ollut juttua jossain vaihdelaatikko jäkätyksessä? Nick mr. mmc, onko muistikuvia tästä..?
 
Vs: mahtaako 1gen 4g63 peltisarja sopia 4g67 kanteen?

Niin en 100%:lla varmuudella voi sanoa, että se DSM sarja sopii, tai että se ei sovi. Voihan olla, että se sopii ihan ongelmitta. Mutta, kannattaa henkisesti varautua, että tuollaisia pikku eroja VOI tulla eteen. Kerro sitten kun saat sarjan, että miten kävi, uskon että moniakin saattaa kiinnostaa miten nuo DSM(?) sarjat käyvät muihin malleihin...
 
Vs: mahtaako 1gen 4g63 peltisarja sopia 4g67 kanteen?

Ahaa, tuleeko sulle 4g64 kampura?
 
Vs: mahtaako 1gen 4g63 peltisarja sopia 4g67 kanteen?

Jonkin verran vielä etsiskelin netistä vaihtoehtoja pakosarjan suhteen, mutta ei niitä vaan taida olla. Saitti jolta löysin tämän yhden on Speed Daddy. Eclipsen satsi. Kuitenkin perinteinen 4-2-1. Saako Niko kysyä, mitä toi mäntäsatsi kustantaa?
 
Vs: mahtaako 1gen 4g63 peltisarja sopia 4g67 kanteen?

simo sanoi
Jonkin verran vielä etsiskelin netistä vaihtoehtoja pakosarjan suhteen, mutta ei niitä vaan taida olla. Saitti jolta löysin tämän yhden on Speed Daddy. Eclipsen satsi. Kuitenkin perinteinen 4-2-1. Saako Niko kysyä, mitä toi mäntäsatsi kustantaa?

Mulla tuossa coltissa ollut turbopakosarja vaparikäytössä, ei se ainakaan ahdista, jääpähän sitten "varaus" jos haluaakin turbottaa :D
 
Vs: mahtaako 1gen 4g63 peltisarja sopia 4g67 kanteen?

T. Kiili sanoi
Mulla tuossa coltissa ollut turbopakosarja vaparikäytössä, ei se ainakaan ahdista, jääpähän sitten "varaus" jos haluaakin turbottaa :D

Kai tuommonen 4-2-1 on parempi, kuin turbo pakosarja vaparissa?? Luulisin..?
 
Vs: mahtaako 1gen 4g63 peltisarja sopia 4g67 kanteen?

AYE_GTI sanoi
Kai tuommonen 4-2-1 on parempi, kuin turbo pakosarja vaparissa?? Luulisin..?

loputon suo, kyllähän sillä varmasti jotain ominaisuuksia saa enempi mutta itse olen ainakin ollut tyytyväinen, tosin toi mun moottori viihtyykin paremmin siellä yli 7000rpm puolella joten olis turha edes laittaa 4-2-1 pakosarjaa..

toihan on periaatteessa vaan tosi lyhyt 4-1 pakosarja.
 
Vs: mahtaako 1gen 4g63 peltisarja sopia 4g67 kanteen?

Alavääntöä toi 4-2-1 antaa rutkasti lisää. Siitä on jonkun verran kokemuksia. Mutta noi alkukäyrät pitäisi olla melko pitkät. Min. 70cm. Tuosta speed daddyn sivulta en löytänyt mittoja. Sitten tulee tietysti vielä ongelmaksi katti, kun tulisi normi liikenteeseen. No kai se sarja pitää sitten lämpöeristää. Onko kokemuksia, kuinka kaukana kannesta katalysaattori vielä toimii?
 
Vs: mahtaako 1gen 4g63 peltisarja sopia 4g67 kanteen?

simo sanoi
Alavääntöä toi 4-2-1 antaa rutkasti lisää. Siitä on jonkun verran kokemuksia. Mutta noi alkukäyrät pitäisi olla melko pitkät. Min. 70cm. Tuosta speed daddyn sivulta en löytänyt mittoja. Sitten tulee tietysti vielä ongelmaksi katti, kun tulisi normi liikenteeseen. No kai se sarja pitää sitten lämpöeristää. Onko kokemuksia, kuinka kaukana kannesta katalysaattori vielä toimii?

Aika monessakin mitsussa on katalysaattori sijoitettu miltei etupenkkien kohdalle joten kyllä sen sinne asti ainakin sopii pistää. Katalysaattorille oma korvauspätkä ja suhteessa vähän pienempi katti niin varmasti lämpenee katsastukseen. Turha tehdä pakoputkistomuutoksia jos aikomus on kuitenkin pilata katalysaattorin asennuksella koko ajatus.
 
Vs: mahtaako 1gen 4g63 peltisarja sopia 4g67 kanteen?

Kiitos tiedoista taas kerran! Juu, sellainen oli tarkoitus, että katti on katsastusinssiä varten.
 
Takaisin
Ylös Bottom