Metallinen kansipahvi, minkälainen lohkonpinta ?

M

maxpain

Guest
Eli riittääkö cometikille/mitsun metalliselle kansipahville mitsun koneistusjälki, vai pitääkö lähetellä lohko koneistukseen ?
 
Jeps, samoilla jälijillä kuin edellinenkin. Suosittelen vielä myös kansitason oikaisua sekä käyttämään kansi pinnapultteja. Esim ARP.
-A
edit. ja jos haluaa oikeen maiskuttaa niin tsekkaat dekkikorkeudet=mitkään lohkot ei ole täysin suoria,kiertokanget täysin yhtäpitkiä,k-akseli kauloiltaan yhtä korkea, männät tasan yhtäkorkeat=eri peruspuristusuhde eri pytyissä ;)
 
e15mitsubishi sanoi
tsekkaat dekkikorkeudet=mitkään lohkot ei ole täysin suoria,kiertokanget täysin yhtäpitkiä,k-akseli kauloiltaan yhtä korkea, männät tasan yhtäkorkeat=eri peruspuristusuhde eri pytyissä ;)

dekkikorkeus = jokaisesta sylinteristä katsotaan lohkonpinta - kampiakselin laakerinpinta mitta ja katsotaan minnepäin viettää ? sitten pistetään tavaraa jompaan kumpaan päähän ja vedetään jyrsimellä suoraks  ???

Ajattelin laittaa uudet männät ja kiertokanget. Nyt vaan tökkii mäntien/kankien merkki ja puristussuhde  :-[

viseco/ross/je/eagle/crower/scat/carillo/9,0/8,5/8,3....
 
Tepi: you got it allmost right , jätetään nyt kuitenkin ainaskin lohkotason materiaalin lisäys ;).

Itse teen sen näin: Kannesta taso suoraks.
Ensin mittaan palotilojen koot ja sen jälkeen teen ne SAMAN kokoisiksi hiomalla valupurseet/cnc-koneistuksien jäljet(poikkeuksetta ovat aina erikokoiset) siisteiksi, samalla kaupantekijäiseksi saa myös ne detonaatio herkät pisteet pois sieltä palotiloista ;).
Tämän jälkeen ollaan varmoja siitä millä mäntä/veivi compolla tulee haluamamme puristussuhde..... Lähes oikein.
Nyt lähdetään "dekkaamaan".
Eli valittu k-akseli laakerineen lohkoon kiinni etummaisen/takimmaisen pukin varassa. Sen jälkeen kasataan esim 1-syl. haluttu veivi/mäntä compo laakereineen pyttyyn ja heittokelloa käyttäen tarkistetaan kuinka lähelle mäntä tulee dekki-(lohkotasoa) pyörittämällä kampuran päästä . Tämä mitta merkitään ylös ja toistetaan samat kuviot kaikissa pytyissä = tiedämme kuinkapaljon on pyttyjen väliset erot ja pystytään koneistamaan lohkotaso juuri halutuksi/peruspuristus OIKEAKSI ;).
Tässä näin niinku lyhyesti.
-A
ps. se että onko tämä tarpeellista ns. katuautossa/käytössä voidaan olla monta mieltä. En tee sitä itsekkään jos ks. myyntiautoon tuleva perusmotti mut esim. tbo-motti omaan käyttöön. Niin varmasti :)
 
Eihän tässä mitään olla myymässä.. Kokeillaan opetella ja tehdä  ;D Kiitos neuvoista  :peukku
 
Takaisin
Ylös Bottom