Mi Vs. Gti

Eihän toi 2 auton mittaa ole paljon 0-140km/h.
10 hepan ero selittää helposti ton.


Tai sit kaveris osas lähteä paremmin liikkeelle :p
 
Ei tuon takia kannata noin pahaa merkinvaihtovirhettä
tehdä,eräällä hepulla jolta ostin hänen Mitsu-
harrastuksensa pois,oli vanhanmallin Starion ja sen
jälkeen MI16,sanoi että se tuntui "ihan mopolta" Mitsun
jälkeen,eikä senkään vakioteho ole kuin 170hp... :)
 
sul taitaa olla vain 143hv gallus... vaihda paremmat nokat... ;D... 8)

muuten eihän vts sitikkakaan kulje ku 215 mitsun mittarin mukaan... ja siinä pitäs olla 163hv...
0-100 voitti sen pari auton mittaa... :( mutta 150-200+ otin kiinni... ;D mul o vain 125hv ja varmasti enemmän painoa ku citikas... 8)

ja hyviä ranksalaisia saa grililtä ;D

mut se oli sillon ku oli toi 4g64 kunnossa :'(

p.s osta pökötti jos haluat että vaihdekeppi on ku lehmän häntä ;D tai arpakone ikinä ei tiedä minkä vaihteen saa... ;D
 
Älä edes leikillään puhu pöhöön vaihdosta :p
Pöhöllä ajaja saa olla sähköinssi.
Trailerilla taka-akseleita kärrätä pihalle :-*
 
Onkos mi:t nelikkoja ?

No eni vei jos ei niin sekin vie hepoja....



Ps. VR4 is the ansver
 
olipa muuden tuommonen mi16 tien laidassa hätävilkut päällä tänään kaupungissa.. oisko sytkäboksi menny ;D
 
Tepi sanoi
Onkos mi:t nelikkoja ?

No eni vei jos ei niin sekin vie hepoja....

Ps. VR4 is the ansver

Eikös Shooterilla ole etuveto Gti eli siinämielessä tasavertaiset.
 
Jep eli autojen testit löytyy tm:stä

1988/20 Kymmenen EK:n ralli.

Autot:
Citroen bx GTI 16v
Mitsubishi Galant GTI 16v
Peugeot 405 MI 16
Volkswagen Jetta GTX 1.8i
Mazda 626 GTI 2.0 DOCH
Honda Accord EXI 2.0 DOCH VTEC NOS TURBO

Tässä on biilien kiihtyvyys arvot


PS. Mulla olis tommonen accordi myynnissä. Melkein ruosteeton ja vähän kilometrejä alla :)
pss. Jos joku tarvii niin multa vois löytyy toi koko artikkeli scannattuna...
 
samitsu sanoi
harrastuksensa pois,oli vanhanmallin Starion ja sen
jälkeen MI16,sanoi että se tuntui "ihan mopolta" Mitsun
jälkeen,eikä senkään vakioteho ole kuin 170hp... :)

Tuohan ei sinänsä ole mikään ihme ja selityskin on helppo. Turbokoneessa on tehoa tarjolla paljon laajemmalla alueella kuin vaparissa ja siten tuntumakin on aivan erilainen. Enkä tässä nyt puhu näistä astmaisista nykyturboista vaan vanhasta kunnon laitteesta joka alkaa 3000-3500 rpm ylöspäin repimään kunnolla ja vetää punarajaan hyytymättä pieneen ahtimeen.

Eli pelkän huipputehon lisäksi vaikuttaa tehokäyrän muoto koska perinteisellä vaihteistolla varustettu auto ei kuitenkaan ole maksimitehon kohdalla kuin osan kiihdytysajasta. Ehkä Peugeotissa esimerkiksi 90% huipputehosta on käytettävissä laajemmalla kierrosalueella kuin Mitsussa?
 
Aivan oikeassa olet,tuntuma ja tunnelma on turbo-autossa toisenlainen vaikkei arvoissa kovin suuria eroja
lopulta oliskaan... :) Edellä oli jotain listaa joidenkin
arvoista,mut se ei ainakaan minulla toiminut,siks aattelin
huvikseen tehdä oman pienen listan autoista jotka on
jätetty taakse tai ainakin ajettu tasoihin takaveto-
turbogalantilla,melkein vakiolla mut hieman kevennetyllä,
kuitenkin kakskyt vuotta vanha auto kyseessä: :)

BMW 325 viritetty
Cossu 4x4 hieman piristetty
Honda CRX,Civic VTEC,Accord EXI
Trans Am GTA
Nissan 200SX
Omega3000,Kadett GSI
Supra turbo
VW Vento VR6

Kaikki ei varmasti tullut mieleen mutta eiköhän tuokin
lista kerro jotain mikä merkki kannattaa valita jos haluaa
pärjäillä,entäs sitten kun hieman virittää...? ;) ;D ::) :)
 
No olen itekkin ajellu tuolla kyseisellä mi:llä jolle jäin,ja se moottorin luonne on niin ihmeellinen siinä että huh huh...Meno on aika elotonta tuonne 4000rpm saakka,sitten piristyy hiukan,mutta kun 5000rpm ylittyy niin vetää kun tjurpokone konsanaan.Tuntuu aika mukavalta tuommoinen "tehopiikki",kun omassa etuveto callussa se veto ei oikeastaan tunnu muuttuvan mihkään suuntaan vaikka kuinka polkis...Tasasta kuminauhamaista vääntöä pelkästään.
Pököjen puolesta täytyy kyllä sanoa että itsellänikin on pihassa pari patonkia,ja en kyllä pahaa sanaa niistä voi sanoa,kelpo kulkineita,niinkuin misukkakin ;)oon tässä iltojen ratoksi miettinyt että josko tuota callua rupeis työstämään tuolta moottoripuolelta niin että joskus sitten ne ranskikset jäis niin että pölisee 8)

P.S:eek:li mi:kin sitten muuten etuvetoinen,mutta callu on tuommoinen paksukainen,niin varmasti vaikutti oman osansa siihen että takkiin tuli,laittelen tuossa myöhemmin noita painoeroja tännekin,ni voidaan sitten kaikki ihmetellä ;)
 
Noniin,eli painoeroa näytti kertyvän semmoinen 90kg mi:n hyväksi,joten se jo selittää hiukan noita kiihtyvyyserojakin :)
Galant:
Omamassa:1260kg
Kokonaismassa:1635kg
Mi16:
Omamassa:1170kg
Kokonaismassa:1545kg

Nämä tiedot ovat peräisin kyseisten autojen rek.otteista.

Taidampa lähteä tästä vauhtipyörää sorvaamaan,ja nokkia hiomaan... ;)
 
Mulla oli piristetty Mi joskus ja kyllä sillä jätti aika helposti GTI Galantin. Mut sen GTI Galantin koneen ku laittas Colttiin...? :)
 
Se olis SUURI VIRHE mutta se on nyt vaan minun
mielipiteeni,jos on vaikka miten innokas remontteihin! :)
 
Ei kannata vaihtaa, kahdella kaverilla OLI Mi16 ja eipä ollu mitään muuta kun harmia. Saatto olla kyllä hieman ajotavastakin kiinni mutta moottorit ei kestänyt ehjänä pitkään kummassakaan. Itellä ei muuten mitään kokemusta kyseisestä autosta.
 
nostampa aikani kuluksi tämän topikin ylös...

tuli e15sella syötyä tuollainen mi16 etuveto... sai lippis poju vetää lippiksensä suhteelisen syvälle...

mun gallussahan vain 150hv... mutta vääntöö 249nm...

tämä siis liikennevaloista motarille...
aluksi jäi hiukan kun ei ahdot noussu mutta jo 2sella sai kiinni ja 3sella heittämällä ohi...

ja moraaliset saa unohtaa... *mullehan ei vitt** liikenteessä* ;D perus suomalainen juntti ku on ;D
 
Takaisin
Ylös Bottom