Mihin upottaa näyttö?

Hepa^

Audi TT Q
Liittynyt
1 Kesäkuu 2004
Sijainti
Jyväskylä
Ostin tommosen 5" näytön autoon ja nyt pitäis alkaa miettimään sille paikkaa.
Olen miettinyt, jos upottaisi sen mielummin kun laittaisi telineeseen, niin tulisi siistimmän näköinen.
Ehdotuksia mihin kannattaisi laittaa, auto siis Lancer -94.
 
Soitin ja säilytyskotelo vithuraan ja siihen... joudut kyl tekeen kaikenlaiset sovite kehykset ja sitten ei oo enää soittimelle paikkaa mut siin ois yks mahdollisuus :peukku
 
Siihen oon itekkin vähän miettinyt sitä, kun olisi kuitenkin suht helppo asentaa kun on tilaa.
Ainut mitä siinä on, että mihin laittaa soitin sen jälkeen. Myös pieni miinus on, että onko näyttö silloin liian alhaalla. :-\
 
No tietysti sit jos haluut sen ylemmäs tingit joko puhallus räppänöistä tai puhalluksen säädöistä tai soittimen paikasta... Ja projekti laajenee... Ei sitä oikeen saa upotettua mihinkään sillai nätisti jos on jotain tiettyjä omia kriteereitä olemassa... Riippuu ihan kuin suuren projektin sen upottamisesta haluut...
 
Kaveri ehotti kans sitä, mut en henno alkaa poisteleen mitään noita tuuletusjuttuja.
Kai se pitää keksii ratiolle uus paikka ja änkee näyttö siihen. :eek:
 
ei kait toinen koelauta paljoa maksa romuttamolla,
siihen sorvaten kunnon näytön & soittimen paikka ja sit vaihtaen koko lysti...

niin mäkin suunnitelin ku mul on toinen koelauta joka on jo valmiix rikki... sovittaa joku kunnon näyttö keskelle ja modata ilmakanavat ja nupit toiseen paikkaan...

lasikuitu on halpaa ;D ;D
 
Ehkäpä ihan jokainen mattimeikäläinen ei tota kojelautaa henno ruveta purkamaan, saati sitten vaihtamaan ;) Ja ihan btw juttuna a-pilarin muovi suojus maksaa 25e/kpl, että kait siitä kojelaudastaki saa muutaman eurosen pulittaa.
Ja lasikuidun kanssa ei itelläni vielä riittänyt hermot ruveta pelleilemään, mutta kai sekin "lysti" on vielä joskus edessä.  :peukku
 
Joo, arvaa vaan kävikö mielessä toisen kojelaudan ostaminen. Kun kattoo purkaamosta niin hinnat siinä 100-180 €, et ei hirveesti innosta alkaa maksaan tommosia hintoja. :seina
 
Ite oon pähkäilly tuota samaa asiaa että mihinkös laittaisi sitte näytön kun sen hommaa. Yksi vaihtoehto olis mulla tehdä kojelaudan päälle keskellä sille sellainen kehikko esim. kuidusta tai vaikka vanerista. Sen sitten päälystäisi vaikka nahalla. Siitä täytys vaan saada fiksun näköinen, ettei olis liian könkkö ;D Lanceriin tuskin tuollainen sopisi, en muista millainen kojelauta niis on :)

Ja täytyy itelle se näyttö nyt hommata eka ja sitte vasta suunnitella että mihin sen lykkää ;D
 
Itseasias tuokin on käynyt mielessä, mutta kun kojelauta ei ole tasanen vaan "vino" keskeltä niin ensikertalaiselle kuiduttaminen sopivaan muotoon olisi ehkä liian iso haaste. :)
 
Mulla on siinä sellainen "kolo" jossa pidän aina puhelinta ja pikkurahoja. Reunat tasaiset niin siihen vois saada ihan nätisti semmosen kehikon rakennettua. Epäilen kyl ettei minunkaa ammattitaidolla siitä kovin fiksun näköistä tule, mutta pääasia että näyttö siinä pysyy ja ite tykkää ;D

Paikkoja ei kauheasti ole kyllä Gallunkaan kojelaudassa. Kun ei viitsi ruveta silpomaan sitä ihan palasiksi :)
 
Tee kojelaudalle motoroitu mekanismi, joka nostaa näytön kojelaudasta.. apuna kannattaa käyttää vaikka legoja, niillä itse tein kerran kokeilumielessä mekaniikan tollaselle systeemille :)
niissähän tulee moottoreitakin mukana, niin ei muuta kuin kasaamaan, kun prototyyppi on valmis ja toimii, niin sitte pikaliimalla kalikat kasaan.. mielenkiintoista näpertelyä ja helppoa.. eikä kovinkaan kallista, voithan sitten jos homma ei onnistu, niin antaa ne legot lahjaksi jollekkin juniorille.. näin on kaikki tyytyväisiä.
 
5" näyttö nyt  mahtuuki viel.. 7" kanssa alko tulee ongelmia jo.
Tein telineen sit mikä on koko ajan näytössä kiinni ja napataan vetämällä toisesta din-paikasta pois vain
http://mau.ton.tut.fi/~lancer/teline/ *huom kuvat isoja..sori vaan*

ja näyttö seuraavassa paikassa
http://mau.ton.tut.fi/~lancer/HelsinkiMotorShow04/photos/Dscn2136.html
aavistus alaalla mut ok paikka silti.


ny vaa näyttö rikkinäisenä  :seina  :seina
 
Mitäköhän se katsastus inssi mahtaa tuumata jos ruvetaan jotain 7" näyttöjä tunkemaan tonne naaman korkeudelle (ja jos tekee sovituksen esim. lasikuidusta niin näkökenttä senkun pienenee)?
 
Voipi hyvin olla ettei oikein tykkää ajatuksesta. Mut toisaalta mistäs ne sedät/tädit olis tyytyväisiä :D kaikista tarvii naputtaa :)
 
Ehkä sittenkin jätän upottamisen/kojelaudan muokkailemisen väliin ja teen saman tyylisen telineen kuin Harrilla. :peukku

Laittamalla soitinta yhden pykälän alaspäin, saisi näytön siihen puoliksi tuuletusnappuloitten päälle, joka sinäänsä ei haittaisi, varsinkaan kun näyttö ei tartte olla aina paikallaan. Samalla myös ei näyttökään jäisi ihan kokonaan vaihdekepin taakse.
Ja täytyy myös tehdä semmoinen johto, mistä tulisi samasta kaikkiin näytön eri liittimille, että ei tartteisi viittä eri johtoa tuoda näytölle.

Suunnittelemaan siis. :peukku
 
;) Joopa.. Jos tarpeeksi pistät väliin, niin mikä jottei..

Mut ei mitenkään huono noin ideana muutenkaan, voihan sen 5" läpykänkin kattoon murjoa samalla tyylillä. Tekee vaan jostain sopivan kuupan.
 
Itse mietin aikoinaan samaa asiaa :-[
Asentaisin nykyään tuollaisen näytön soittimen(-mien) DIN-aukkoon ja nostaisin soittimen keskituuletus ritilöiden tilalle ::)
 
Mun mielestä, Galantia (E30-srj) ajatellen, olis lähinnä kaksi vaihtoehtoa:

- näytön voisi laittaa omalle jalalleen seisomaan keskelle kojetaulua, jolloin se olis tyylillisesti vähän samanlainen kuin PC:n litteä näyttö kirjoituspöydällä. Mulla oli L300:ssa tällä tavalla, se oli oikeastaan tosi hyvän näköinen, kun nakotti keskellä kojetaulua ja lauloi siitä suoraan taaksepäin.

- mittariston lipan oikealle puolelle vois tehdä kotelon, joka seuraisi mittaristokotelon muotoja. (vrt. uusi 7-sarjan Bemari). Kotelon etureunaan saisi hyvin mahtumaan 7-tuumaisen 4:3- tai 16:9-kuvasuheisen ruudun, jolloin näyttö tulisi melkein tuuletussuuttimien yläpuolelle. Kotelon sisälle jäävän tyhjän tilan voisi hyödyntää esim. keskikanavan kaiuttimen kotelona tai vaikkapa päälle aukeavana säilytyslokerona. Kotelo lienee helppo tehdä joko kokonaan pahvimallien päälle kuiduttamalla tai sitten vaikkapa vanerista ja pellistä taittelemalla.

Kummassakin vaihtoehdossa kello jää näkymättömiin. Se lienee upotettavissa keskikonsoliin mankan vakiopaikan alapuolelle.
 
Moi,

tässä itsekin oon tuota asiaa pähkäillyt eli jotain tän tyyppistä systeemiä oon miettinyt mutta tosin hiukan yksinkertaistettuna.

http://www.digitalwheelz.com/G35ScreenHousing_Pictures.htm

Tosin itsellä on tilaa vaikka kuinka nyt kun lähti pajerosta se turha korkeus/kallistusmittaristokin kävelemään(tai sit sen voi sijoittaa johonkin toiseen paikkaan)

näyttönä on juu toi xenarcin 7" kosketusnäyttö ja tarkoitus ois jonkun näköinen autopc nyt kyhäillä + peruutuskamera
 
Takaisin
Ylös Bottom