mikä ihme?

Se on viimeinen mahdollisuus pelastaa motti jos ahtopaineensäädin ei toimi :)
Eli se on imusarjan ylipaineventtiili noin yksinkertaisesti sanottuna. Tämä kun alkaa pärisemään niin tietää että hukkaportinkellon kalvo on todennäköisesti puhki.
 
No perskales...oiskohan mulla sitten se hukkaportin kellon kalvo paskana ku isolla vaihteella painaa kaasun pohjaan, niin sellai ääni kuuluu, niinku pakoputki vuotas sarjasta....?

-welpe
 
Tein eilen pienen testin kyseisellä varolla, ajoin kompuralla tarkan painemittarin läpi ilmaa. Tässä minulla olevassa varossa avautumis paine on 1.1 bar, mutta se on vanha ja paljon kilometrejä nähnyt. Varo ei pärissyt vaan suhisi päästäessään liiat paineet pois tai siis tämä varo teki tällein. Kyseessähän on jousikuormitteinen laite, uudessa on varmaan se 1.2bar avautumis paine. :)
 
welpe sanoi
No perskales...oiskohan mulla sitten se hukkaportin kellon kalvo p***ana ku isolla vaihteella painaa kaasun pohjaan, niin sellai ääni kuuluu, niinku pakoputki vuotas sarjasta....?

-welpe

Juu, itellä kuuluu samantapainen rutina kuin joskus pakkasella nopeusmittarin vaijerista... Vaihtoa on suunniteltu noin kaksi vuotta, mutta kun ei ole romiksilta oikein löytänyt tuota hukkaportin kelloa ja nyt on pärinään jo tottunut...

Tosin aika paskainen on konehuone sekä hukkaportin kellon että ylipaineventtiilin alta...
 
Takaisin
Ylös Bottom