Minkä takia käyttää alkuperäisosia.?

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
..siksi että ne TOIMII.

Oheisissa kuvissa coltin pyörijä,jossa heittoa oli,hmm,hieman.

Kansi olikin jo sinnepäin,tosin siinäkin nastat olivat lähes kaksi kertaa paksummat kuin alkuperäisessä..

Kys. ero aiheutti tärinää kipinän karkaamisen takia tyhjäkäynnillä,ja osakaasullakin oli pätkimistä yms havaittavissa.

Ainoa miinus,~viisinkertainen hinta.
 
Vs: Minkä takia käyttää alkuperäisosia.?

Huonoa tuuria sulla vaan, mulla on ollu e33 galantissa motonetin sytkäosat (pyörijä, virranjakajan kansi, tulpanjohdot, kipinänvahvistin) bout 100tkm, enkä ole havainnut mitään mainitsemiasi oireita. Kaikilla valmistajilla on niitä maanantai -osia.
 
Vs: Minkä takia käyttää alkuperäisosia.?

GSR sanoi
Huonoa tuuria sulla vaan, mulla on ollu e33 galantissa motonetin sytkäosat (pyörijä, virranjakajan kansi, tulpanjohdot, kipinänvahvistin) bout 100tkm, enkä ole havainnut mitään mainitsemiasi oireita. Kaikilla valmistajilla on niitä maanantai -osia.

niin, toimii varmaan jos vaihtaa kaikki osat pirkkaosiin, mut ei muuten. Alla mainitsemasi "motonetin" pyörijä vs alkuperäinen. (ostin uuden kannen aijemmin) (tuosta ei kokoero näy, mutta noh, sitä oli melkein puolet)

sanomattakin oli selvää että vanha osa meni takaisin tarvikkeen sijaan ja timanttitiskiltä uus pyörijä (tarvikkeesta mm. uupui se lukitus joka nuisa orkkiksissa on)
 
Vs: Minkä takia käyttää alkuperäisosia.?

Usein paasee halvemmalla kun ostaa tarvikeosia, mutta tarkkana pitaa olla..

Omalta kokemukselta, eraan auton eraat pultit irtosivat ajossa, koska motonetissa ei ollut ja mallikappaleet oli jossain tien varressa niin uudet pultit merkkiliikkeesta. Kappas, niiden mukana tuli lukiteaine, jonka tarvikekauppias oli nahnyt tarpeettomaksi.. :seina
 
Vs: Minkä takia käyttää alkuperäisosia.?

Riippuu tosiaan osasta. Carisman startti alkup. yli 400e ja tarvike 115e ::). Arvatkaa kumman valitsin.
Neljä tarvikestarttia saa yhden alkuperäisen hinnalla ja kun alkuperäinenkään kun ei kestänyt kuin 170 000km.
 
Vs: Minkä takia käyttää alkuperäisosia.?

ST sanoi
..siksi että ne TOIMII.

Oheisissa kuvissa coltin pyörijä,jossa heittoa oli,hmm,hieman.

Kansi olikin jo sinnepäin,tosin siinäkin nastat olivat lähes kaksi kertaa paksummat kuin alkuperäisessä..

Kys. ero aiheutti tärinää kipinän karkaamisen takia tyhjäkäynnillä,ja osakaasullakin oli pätkimistä yms havaittavissa.

Ainoa miinus,~viisinkertainen hinta.

Muistelin itse aikaa jolloin minulla oli lanceri vm 88 niin pyörijöitä ja kansia olisi ollut ainakin 2 vai 3 erilaista tarjolla. Ja tarvikeosilla aina pärjännyt. Ainoat missä ollit sanomista on ollut bilteman jarrupalat tuohon lanceriin(joutui hiukan viilaamaan pois että liikkuivat
 
Vs: Minkä takia käyttää alkuperäisosia.?

Itse ostin Clipseen kytkinlevyn Motonetista alle puoleen hintaan orkkiksesta. Yllätys oli melkoinen kun levy oli Exedyn ja kun sitä vertasi orkkikseen, niin kyllä se Exedyn vaikutti laadukkaammalta palalta. Mutta monesti kun yrittää jossain säästää, niin saa lopulta maksaa sekä tarvikkeen että orkkiksen osan hinnan.
 
Vs: Minkä takia käyttää alkuperäisosia.?

Samaa sarjaa, http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=25713
Eli jonkun kokemuksella useimmat tarvikeliikkeet myyvat pajeroon sopimatonta starttia..
 
Vs: Minkä takia käyttää alkuperäisosia.?

Hyeena sanoi
Samaa sarjaa, http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=25713
Eli jonkun kokemuksella useimmat tarvikeliikkeet myyvat pajeroon sopimatonta starttia..
Kauan siinäkin meni aikaa ennenkuin joku tuonkin ongelman huomasi. On siinä ihan selkeä ero myydä tietämättömyyttään vääriä osia (lue: uskoa valmistajan/maahantuojan varaosakirjaan jossa taataan yhteensopivuus) tai maanataipäivä -kappaleita. Joista alunperin oli kyse. Pajeron "tarvike"startti vs. kaikki maailman muut valmistetut tarvikeosat, aika kaukaa haettua. Vähän sama kun väittäisi että kaikki maahanmuuttajat olis rikollisia, raiskaajia ja antavat sossun ja kelan elättää heidät.
Meni vähä ot. mut antakkee anteeks ;)

Turha väittää että timanttitiskin varaosamyyjät tietäisivät myymistään osista paljoakaan enempää mitä tietokonepääte kertoo. Eli saman mitä Motonetin myyjätkin...
 
Vs: Minkä takia käyttää alkuperäisosia.?

Olihan tuossakin se se sopiva osa tarvike. Joten ei tuon jutun perusteella mitenkaan voi vetaa johtopaatosta etta kaikki tarvikeosat on kuraa.

Moni tarvikeosan valmistaja vaan nayttaisi yrittavan sovittaa samat osat mahdollisimman moneen ajoneuvoon, seurauksena mahdollisesti kasa ongelmia.
Jotkut myyjat eivat valita asiasta myoskaan patkaakaan, piiloudutaan sen tarvikeluettelon taakse. Eron huomaa selkeasti viimeistaan silloin kun kay reklamoimassa osan sopivuudesta niin ne jotka valittavat kirjaavat siihen luetteloon ruksin tms etta seuraavalla kerralla osaavat varoittaa mahdollisesta ongelmasta.
 
Vs: Minkä takia käyttää alkuperäisosia.?

Tarvikeosia on tosiaan eritasoisia ja pitää vain jollain tavalla osata ajatella tai tietää mitä mihinkin kannattaa laittaa-halvin roju vai parempi tarvike vai alkuperäinen... Sellaisiinkin tarvikkeisiin olen törmännyt mitkä voi heittää roskiin suoraan tai palauttaa kauppaan-toisaalta laatuakin voi saada muutenkin kuin alkuperäisenä... Mutta tosiasia on että monessa kohdassa alkuperäinen on paras vaihtoehto koska silloin ainakin osa yleensä sopii täydellisesti sellaisenaan...! Tähän onkin muuten sopivaa laittaa kommenttia siihen että hassua miten monet odottavat että myyn noita minulle kulkeutuneita alkuperäisosia alle esim. Motonetin hintojen ennenkuin niitä "kannattaa" ostaa-eikö todellakaan osata arvostaa sitä laatua sen vertaa että "kannattaisi" maksaa vaikka jokusen euron enemmän vaan aina on saatava se halvin mahdollinen olkoon laadultaan sitten mitä tahansa...!? :( :)
 
Vs: Minkä takia käyttää alkuperäisosia.?

samitsu sanoi
Tarvikeosia on tosiaan eritasoisia ja pitää vain jollain tavalla osata ajatella tai tietää mitä mihinkin kannattaa laittaa-halvin roju vai parempi tarvike vai alkuperäinen...
Tuopa on juurikin totta. On omassa harkinnassa mihin kannattaa laittaa mahdollisesti sekundääriosa, eli mikä ei ole kovin kriittinen. Ite en esimerkiks ostais tukivarsia tai jarrulevyjä mistään pilipaliliikkeestä. Toinen luku sinänsä on taas sellasissa osissa joiden on oltava orkkiksen näkösiä esim museoautoissa yms. Ja jos osa jo kädessä näyttää epäilyttävältä niin onko sitä sitte pakko tunkea paikoilleen ja odottaa että paikka huutaa hoosiannaa tai tulee vielä isompi korjaus eteen viikon päästä kun osa rikkoo mennessään muutakin.
 
Vs: Minkä takia käyttää alkuperäisosia.?

Hyeena sanoi
Samaa sarjaa, http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=25713
Eli jonkun kokemuksella useimmat tarvikeliikkeet myyvat pajeroon sopimatonta starttia..

kyllä se sitten on ihan omaakin tyhmyyttä... jos pajeroon menee ostamaan starttia niin pitää jo heti tietää mitä haluaa...

ei vaan aina riitä että joo.. on se mitsubishi pajero vm- 89 ja 2.5 td ic ... vaan se startti käteen ja katsoa mikä se hammasluku on..!!

ps. ei herneitä ;D

ja tuossaa taannoin ostin pajeroon tarvike kytkimen ja katsos vaan kun oli sama kun alkuperäinen... :)


-isojii-
 
Vs: Minkä takia käyttää alkuperäisosia.?

GSR sanoi
Turha väittää että timanttitiskin varaosamyyjät tietäisivät myymistään osista paljoakaan enempää mitä tietokonepääte kertoo. Eli saman mitä Motonetin myyjätkin...
Tuo on tosi, mutta kun timanttitiskin myyjillä on paljon paremmat yksityiskohtaisemmat tiedot autosta alustanumeron perusteella kuin Motonetin myyjällä. Jos johonkin autoon on joku osa muuttunut erilaiseksi jossain vaiheessa vuotta, niin eipä ole Motonetin myyjällä todennnäköisesti näin yksityiskohtaista tietoa. Senpä takia tarvikepuolelta monesti myydäänkin vääriä osia ja sitte intetään, että on tämä oikea osa kun heidän tarvikeluettelo näin väittää ja sulla on autossa jotain muuta ongelmaa kun tämä heidän osa ei toimi oikein siinä tai ei käy siihen. Itse en käytä autossa muualla tarvikeosia kuin korkeintaan alustan osissa tai suodattimissa. Nykyään ei vaikuta käyttää edes suodattimissakaan tarvikeosia, kun monesti ne ovat merkkiliikkeessä jopa hieman halvempia kuin tarvikeliikkeessä ainakin GDI Galanttiin.
 
Vs: Minkä takia käyttää alkuperäisosia.?

Ja taas ei voi olla kommentoimatta...

Ensiksi tuhon Pajeron "starttihässäkkään", onkohan siinä jo mones moottori menossa? Tarkoitan että varaosaluettelot eivät pidä paikkaansa, jos sinne on vaikka vaihdettu moottori... ;)

Ja asiaan. On totta että markkinoilla on monen laatuisia/hintaisia tarvikeosia. Edustamani yhtiö yrittää lukeutua siihen sakkiin, joka möisi alkuperäistä vastaavan osan aina kun se on mahdollista.
(edellyttäen että se on kuitenkin edullisempi kuin merkkiosa...)
Täällä paikallisen VW-merkkiliikkeen asentaja kävi taannoin ostamassa Vw:n tukivarren helaa. Löytyi meiltä hyllystä, vertasimme vanhaan alkuperäiseen, aivan täsmälleen samat numerot, ainoastaan VAG -logo oli sulatettu pois.
Ja hinta noin kolmasosa... Ja melko varmasti liike veloitti asiakasta kuitenkin alkup.hinnan... :p

Kuitenkin esim. Brembon jarrulevyt kuuluu meillä valikoimiin, jollei ole varastossa saamme ne parissa päivässä. Ei liene huonoimmasta päästä, vai? (Näkyy mainos tuossa ylälaidassa... ;D )

[/mainospuheloppuu]
 
Vs: Minkä takia käyttää alkuperäisosia.?

Janttura sanoi
Edustamani yhtiö yrittää lukeutua siihen sakkiin, joka möisi alkuperäistä vastaavan osan aina kun se on mahdollista.
Eurooppalaisiin kyllä,mutta japseihin huonommin.

Sen myönnän että kaikki tarvikeosat menee kyllä itsellänikin käyttöön,jos vain ovat edes sinnepäin.

Ikävä kyllä,Wahlerin termarit toimii,mutta italialaisen Vernetin ei (miksiköhän..).

KW:n sähköhilut on hanurista kautta linjan (japseissa).

Jne,tätä voisi jatkaa vaikka kuinka,mutta eipä siitä apua ole,onneksi useimmat HARRASTAJAT tietävät mitä haluavat,maalaisjärki kannattaa tarvikkeissa aina säilyttää,ts jos osa NÄYTTÄÄ sudelta,niin sitä se varmasti onkin.

Mutta onhan viriosatkin tarvikkeita,ja yleensä kalliimpia/parempia kuin merkkiosat,joten tarvikeosillehan on aina kysyntää..


Ja tämäkään ei ollut mainos,vaan karua faktaa.
 
Vs: Minkä takia käyttää alkuperäisosia.?

ST sanoi
..siksi että ne TOIMII.

Oheisissa kuvissa coltin pyörijä,jossa heittoa oli,hmm,hieman.

Kansi olikin jo sinnepäin,tosin siinäkin nastat olivat lähes kaksi kertaa paksummat kuin alkuperäisessä..

Kys. ero aiheutti tärinää kipinän karkaamisen takia tyhjäkäynnillä,ja osakaasullakin oli pätkimistä yms havaittavissa.

Ainoa miinus,~viisinkertainen hinta.


näissä kuvissa mitä oli näytillä on kaksi eri vuosimallin jakajan osaa...
tarvikkeena saa motonetistäkin erilaisena tuna matalan ja korkeena mallina
jakajan kannen saa myös kahtena versiona... sellaisen joka toimii korkean kanssa ja sellaisen joka toimii matalan kanssa.

itse törmäsin tähän ongelmaan muuta vuos sitten ku hain galanttiin pyörijän ja kannen... ihmettelin eroja ja kävin kyselemässä
niin vastaus oli että on kahta mallia mikä käy mutta ei ole eroteltu listoissa kunnolla.

joka tapauksessa sen verran tiesi myyjä että korkea malli on vahempaan kaasarimalleihin ja matala on ruiskullisiin


henk.koht en suosi tarvike osia nimim. 27tkm ja hampaaton nokkahihna
ja 500-1000km ja vetonivel särky... 2kpl peräkkäin syyksi paljastu peruskorjatut vanhat vetarit joita eräs liike myi tarvikkeena
 
Vs: Minkä takia käyttää alkuperäisosia.?

Mr mmc sanoi
näissä kuvissa mitä oli näytillä on kaksi eri vuosimallin jakajan osaa
..mikä kuitenkin on listojen mukaan kys automalliin kuuluva,ja tehdaskirjoja myöden tarkastettu.

Ja vertasin myös "epätodennaiseen" vaihtoehtoon,sekin oli väärän kokoinen orkkikseen nähden.


P.S. Galantin kanssa samat ongelmat,poistui pätkiminen orkkisosilla.
 
Vs: Minkä takia käyttää alkuperäisosia.?

Janttura sanoi
Täällä paikallisen VW-merkkiliikkeen asentaja kävi taannoin ostamassa Vw:n tukivarren helaa. Löytyi meiltä hyllystä, vertasimme vanhaan alkuperäiseen, aivan täsmälleen samat numerot, ainoastaan VAG -logo oli sulatettu pois.
Tassa oli se oleellinen mika pitaisi tehda aina kun tarvikeosan ostaa. Verrata sita vanhaa ja uutta osaa, jos ne on erillaiset niin pitais alkaa raksuttaa.
Ikava kylla tasta ei ole aina hyotya kaytettyna auton ostaneelle, se edellinen omistaja on voinut "runnoa" tai patentoida sopimattoman osan paikalleen..
(ja sitten tuon runnomisen ja patentoinnin jalkeen ei enaan valttamatta saa alkuperai(sta/sen kaltaista) paikalleen..)
 
Vs: Minkä takia käyttää alkuperäisosia.?

Janttura sanoi
Kuitenkin esim. Brembon jarrulevyt kuuluu meillä valikoimiin, jollei ole varastossa saamme ne parissa päivässä. Ei liene huonoimmasta päästä, vai? (Näkyy mainos tuossa ylälaidassa... ;D )

Brembon levyt ovat laatua (itselläkin moiset ovat), mutta tarvikkeenakin saa monen näköistä osaa, mutta kaikissa valintaa ei ole. (ja eikä kaikki varaosamyyjät anna edes vaihtoehtoja vaikka semmosia olisikin, saa vaan just nuita KW:n paskaosia jne italo-shittiä.. joista ei vielä tähän asti hyvää sanottavaa ole ollut.

Itsellä onkin se periaate että tarvikkeena voi harkita bout kaikea muuta paitsi niitä osia joiden läpi on tarkoitus sähkö kulkea tai joiden on tarkoitus pitää jotain nesteitä sisällä. :peukku

Lisäksi olen saanut varmaan 16 kertaa väärän osan jota onkin kiva ajella ~100km vaihtamaan.. varsin mukavaa siinä vaiheessa kun napsaset ohjaustehostimenhihnan poikki ja huomaat että jaa uusi ei käy / liian pitkä.. Melkein joka kerta on käynyt tosin niin että on myyty oikea osa, mutta otettu väärä osa hyllystä..
 
Vs: Minkä takia käyttää alkuperäisosia.?

itsekin ennen luottanut tarvikeosiin, mutta kävi seuraavaa: Tilasin pari vuotta sitten motonetistä kuskinpuoen alatukivaren galanttiin ja toiminut ihan ok pari vuotta ja meni tänä vuonna helmikuussa vielä katsastuksessakin läpi mutta tässä kuullostellut että jotain narinaa kuuluu etupäästä, enkä pitänyt asiaa vakavana ja kaveri lainasi eilen aamulla autoa niin kuskinpuolen etupyörä tipahti onneksi pienessä vauhdissa auton alle ripustuksineen, vetari mukana. Alatukivarresta pääsi paalonivel irti.
Valmistusvirhe, miettii vaan mitä olisi tapahtunut maantievauhdissa ja varsinkin kun olisi vetänyt vastaantulevien kaistalle, kenen vastuu ja paljonko tällaisia kohtaamisonnettomuuksia on sattunut joita ei ole todettu kun auto menee täysin rusinaksi. En varmaan enää itse osta tuollaisia osia tarvikkeena.
 
Vs: Minkä takia käyttää alkuperäisosia.?

Toi on tuttu ongelma ollut Galantin alatukivarsissa:

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=22147.0
 
Vs: Minkä takia käyttää alkuperäisosia.?

Tuollainen sama tapaus kävi aikanaan toisen merkin autolla omalle kohdalle parkkihallissa eli hyvin hitaassa vauhdissa ja juuri samoja asioita pohdiskelin itsekin. Tärkeää on, että nuo narinat ottaa vakavasti, sillä mikä tahansa pallonivel oltuaan aikansa kuivana, tekee tuon saman jossain vaiheessa. Rasvaa peliin vain... ;)
 
Vs: Minkä takia käyttää alkuperäisosia.?

Kirjoittelin pari päivää sitten auton puoltamisesta ja nyt tuommoisen pitemmän reissun jälkeen huomasin, että nurkka-ajossa kun ohjausta joutuu enempi kääntelemään, on alkanut kuulumaan ihan selvästi kuultavaa narinaa etuvasemmalta..vähän alkoi pelottamaan nämä edelliset kommentit luettuani, että lieköhän sama asia kyseessä..
 
Takaisin
Ylös Bottom