Mistä Candy aplle red-maalia???

UITTO-

Active Member
Liittynyt
22 Heinäkuu 2006
Sijainti
Tarvasjoki
Tosta kyselin luottomyyjältä candymaaleja niin sanoi ettei tiäedä mistä saisi, häneltä ei ainakaan sais. tossa tuli kamalan villi idea eclipseen vetästä candy apple red-maalia (muunmuassa), mutta siihen tyssäs että mistäköhän moista maalia mahtaa saada???
 
Vs: Mistä Candy aplle red-maalia???

candyhan ei ole maalia, vaan periaatteessa lakkaa johon on sekoitettu pigmenttiä. Itseä kiinnostaisi kanssa tietää, missä hinnoissa tämä setti pyörii... ?

Candyhan tarvii pohjalle metallivärin, esim. hopeakidettä tai muuta vastaavaa. Jos metallinhohtomaalin päälle ruiskii, tulee lopputuloksesta aika turso, ei säväytä oikein mitenkään... Jotain metalliainesta sekoittaa vaikkapa lakkaan ja sen ruiskii pohjalle, niin pitäisi tulla hyvä alku näyttävälle ja syvälle candy -efektille :)

Joskus mopoa maalasin niin siinä tuli selvitettyä tuo candymaalin rakenne. Oli meinaan hommaa, kun siinä pelissä (vm 1979) oli vakiona viininpunainen candyväri...! Siinäkin oli värilakka ruiskuteltu suurikiteisen metallivärin päälle. Maalikaupassa sekoittivat aika hyvän cocktailin candya (lakka jossa tummanpunaista pigmenttiä), ja vieläpä ihan yksikomponenttisena, että sai "spray-ruiskulla" suihkittua pintaan.
 
Vs: Mistä Candy aplle red-maalia???

Punaisessa toimii omasta mielestä kyllä myös punainen metalliväri pohjalla. Aikoinaan tein yhden projektin, jossa vedettiin rubiinipunainen pohja hopean päälle, siihen pari kerrosta candypunaista lakkaan sotkettuna ja sen päälle kolme kerrosta lakkaa. Näitä värejä pitäisi löytyä tai ainakin olla tilattavissa automaalikaupoista. Itse ostin sen maalarin kautta ja purkin koko oli desin luokkaa. Hienosti riitti kahteen vetoon. Nykyisistä hinnoista ei ole tietoa ja yli kymmenen vuoden takaisista tiedoista ei taida olla hyötyä... ;D
 
Vs: Mistä Candy aplle red-maalia???

hopea alle ja siihen kynämaalauksetja candyväri päälle. Taisiis lakka :)

Toi hinta kuulemma ois jotain 35eekkiä desi. Pari desiä sitä ja muutama litra lakkaa kolme neljä litraa niin riittää abaut viiteen vetoon. Eiköhän se riitä jos välissä viel hioo.
 
Vs: Mistä Candy aplle red-maalia???

Mä taasen katselisin ( ja oon kyllä katsellutkin ;) ) noita candy värejä täältä---> http://www.houseofkolor.com/hok/index.jsp

Googlella löytyy jokunen jälleenmyyjä Suomestakin :peukku
 
Vs: Mistä Candy aplle red-maalia???

http://www.automaalit.net/epages/Gagar.gpl/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/1682/Categories/SEM

Tuolla on jotain
 
Vs: Mistä Candy aplle red-maalia???

jeps. löytyi jo kiitos.

Tuli toissapäivänä matkahuoltoon ja huomenna hakemaan äkkiä pois se :)
 
Vs: Mistä Candy aplle red-maalia???

hmm.. kyllä mulle on kaupattu joka maalaamossa candy värejäkin (kaikki joilla on oma maali linja ollut)
 
Vs: Mistä Candy aplle red-maalia???

Pro värillä oli jotain candy mukaelmaa mikä ei kelpaa :D

ja sitte salossa joku muu liike ei kaupannut sitä

Turussa ei ole eikä luottomyyjällä o kotiniemellä
 
Takaisin
Ylös Bottom