Mistä kannattaa aloittaa stereoiden rakentelu?

farkun hifistäjä... otan osaa :)

Mulla ainakin tuottanut tuskaa.

Ei varmaankaan ongelmaa jos et tarvitse tavara tilaa paljoa.
 
1. cd soitin, jossa linjatasoinen ulostulo
2. 6 1/2" etuoveen (koteloitu) + diskantit a pilareihi
3. maybe 4 kanavainen vahvistin
4. bassokaiutin
 
Niinkuin Tepi ilmoitti niin laitehankinnasta..
Mutta kannattaa miettiä ensin mitä haluaa??
Sitten budjetti??
Ja tämän jälkeen, mitä osaa itse tehdä ja mitä tietää hyvän "setin" kasaamisesta...
Lähentele vaikka allekirjoittanutta viesteillä, niin pääset vauhtiin... annan vinkkejä mielelläni.

ps. Farkku autoon on tosi miellyttävää ja helppoa kasata kunnon laitteisto.
 
Niin on jos ei tarvitse ajatella tavaran kuljetusta.

Otan ilolla vastaan ideoita miten mun auton poppitavarat saa nätisti niin että tavara tilaa jää koirille ja mahdollisille matkatavaroille.
 
Ilkka Nieminen sanoi
Niin on jos ei tarvitse ajatella tavaran kuljetusta.

Otan ilolla vastaan ideoita miten mun auton poppitavarat saa nätisti niin että tavara tilaa jää koirille ja mahdollisille matkatavaroille.
En tarkkaan tiedä farmari lankun kontin rakennetta, mutta yleensä varapyöräkotelossa on ylimääräistä tilaa, samoin kontin sivuissa... (eikä varapyörää tarvi poistaa kokonaan)
Jos pitää 2*15" subi arsenaali asentaa, niin tilaa on hintsusti joka autossa, mutta esin 10" subilla saa farkussa varsin mehukkaan toiston...
 
Varapyörä "roikkuu" auton alla. Joten koteloa ei ole. yhden 10" subin kotelon saa sivuun kyllä. Mutta kolmea vahvistinta kun alkaa sijoittamaan, niin saa hieman keksiä.

Itselläni on kaksi 10" subia ja ihan raa'asti penkkien takana. Koirille jää tilaa, mutta ei tavaroita saa kuskattua paljoa.

Farkkua on hieno laittaa jos saa hyvän idean ja laitteiden koko on sijoituksien kannalta hyvä.

Eteen farkkuun saa 3-tie erillissarjankin... 6,5" basso, 4"mid ja diskantti. Ja taakse 10-12" subi kuskin puolelle sivuun, jos tekee lasikuidusta niin voi hyödyntää sen "tunkki"-piilon. Pieni ja tehokas vahvistin vaikka kuskin penkin alle. (täytyy huomioida että vahvistin voi lämmetä)
 
aattelin semmosta jos vahvistimet (crossfire 1000D 2kpl) upottais takapenkkien selkämyksiin. Vahvistimet on mulla jo hankittuna. Sit mietin semmosta ideaa että voishan sen subbari kotelon rakentaa siihen peräluukun kanteen olevaan tilaan... Vai olisko huono idea.
 
Tweetye sanoi
aattelin semmosta jos vahvistimet (crossfire 1000D 2kpl) upottais takapenkkien selkämyksiin. Vahvistimet on mulla jo hankittuna. Sit mietin semmosta ideaa että voishan sen subbari kotelon rakentaa siihen peräluukun kanteen olevaan tilaan... Vai olisko huono idea.

On huono idea, siis subin kannalta... Kontin avaamiseen ja ylhäälläpitämiseen tarvitaan aikamoiset apuvälineet..
Ja saattaa olla että alkaa resonoimaan herkästi..
Kontin sivuun vaikka 10" tai 12" kuskinpuolelle. ja vaikka päätteet oikealle puolelle?? tilaa häviää n. 20cm leveydestä..

Millaset subit meinasit?
 
Hantin puolella kannattaa huomioida se ilman poisto systeemi. Eli se kannattaa tehdä uudelleen, jos vanhan peittää. Se parantaa huomattavasti ikkunoiden auki pysymistä pakkasilla.

Saat kuskin puolelle helposti 25-30 litraisen kopan. Kuidusta...
 
12" subbari merkki oli mikä tahansa... olis tarkoitus saada sopimaan jotenki... aattelin tehä ihan mdf:stä tai vanikasta kotelon subbarille... kuskin penkin alle ei voi laittaa ainakaan vahvistinta kun lasten pienet jalat potkii sen kuitenkin hiekan murusia täyteen.
 
Aivan... eli lapset... yks huomioon otettava seikka.

Entäs lasten rattaat?? ja reissuilla mukana aina paljon vaatteita ja leluja :D

No ei tavallinen 12" elementti kovin isoa koppaa vaadi. Ja vahvistimen voi laittaa koppaan kiinni. Mutta viekö se kuitenkin liikaa tilaa... sitä en tiedä.
 
Takaisin
Ylös Bottom