mistä kutoskoneeseen galanttiin kireemmät nokat?

mikav

New Member
Liittynyt
19 Toukokuu 2009
onko kellää mitää tietoo mistä päin löytyy kireemmät nokat ? Ja auto olis kutoskoneinen galant vr-4. Jos jostain sais niin olis hyvä homma :p
 
Vs: mistä kutoskoneeseen galanttiin kireemmät nokat?

Mitäs modeja oot tehny ennen nokkien vaihtoa jo?
 
Vs: mistä kutoskoneeseen galanttiin kireemmät nokat?

en ole vielä mitään :) mutt ihan mielen kiinnon vuoks haluisintietää jos tossa talven aikana laittais koneen osiks ja rakentelis pikkasen pirteempää :)
 
Vs: mistä kutoskoneeseen galanttiin kireemmät nokat?

Tee ensin ne muut modit ja kattele sitten nokkia jos ei vielä riitä. Kireemmiksi en kyllä itse herkällä lähtisi vaihtamaan, koska se meinaa tehoalueen siirtymistä ylöspäin eli alaväännön selvää heikkenemistä.

Modeista puhuttaessa oletan toki, että puhutaan ahdetusta koneesta. Vaparissa noita nokkia on melkeinpä pakko käpistellä heti alkuunsa.
 
Vs: mistä kutoskoneeseen galanttiin kireemmät nokat?

Turbokoneen virityksessä ensisijal eikä toisel..eikä kolmantenakaa ole tietääkseni nokkien vaihto ::)
 
Vs: mistä kutoskoneeseen galanttiin kireemmät nokat?

Mitä olen seurannut noita ulkomaisia virittelyprojekteja niin ei siellä heti nokat vaihdu. Se ettei tuo vedä ylös asti taitaa ennemmin johtua siitä että ahtimet ovat aika pieniä. Aikalailla oikea järjestys on aloittaa koko putkistosta virittäminen ja seuraavaksi cooleri. Ja sitten softa uusiksi. Muutenkaan näitä ei hirveesti ole purettu osiksi kun vaikuttavat aika kestäviltä ???
 
Vs: mistä kutoskoneeseen galanttiin kireemmät nokat?

ok eli nokkien vaihto on turhaa. Olen ollu ennen vaparikoneiden kimpussa ehkä se on jääky siitä päälle :) mutta tietääkö kukaa mistä löytää yhdelle tubolle pokosarjat? Ja joutuuko teettää? :) :driver
 
Vs: mistä kutoskoneeseen galanttiin kireemmät nokat?

mikav sanoi
ok eli nokkien vaihto on turhaa. Olen ollu ennen vaparikoneiden kimpussa ehkä se on jääky siitä päälle :) mutta tietääkö kukaa mistä löytää yhdelle tubolle pokosarjat? Ja joutuuko teettää? :) :driver
Melko suoraan voi heittää että cistom-hommiksi menee. Voipi V-koneisessa putkien pituudet venähtää aika mahtavaksi jos yhdelle ahtimelle muuttaa kun pitää konetta kiertää... Tulee ahdasta konehuoneeseen. ;D
 
Vs: mistä kutoskoneeseen galanttiin kireemmät nokat?


Tosimieshän vetää putket koneen päälle, konepeltiin reikä ja se ämpärin kokoinen ahdin siihen näkösälle puhisemaan. ;D
 
Vs: mistä kutoskoneeseen galanttiin kireemmät nokat?

_AH_ sanoi
Melko suoraan voi heittää että cistom-hommiksi menee. Voipi V-koneisessa putkien pituudet venähtää aika mahtavaksi jos yhdelle ahtimelle muuttaa kun pitää konetta kiertää... Tulee ahdasta konehuoneeseen. ;D

On niitä silti tehty ja naapuriklubista löytyy autoja joissa näin on jopa tehtaalta.
 
Vs: mistä kutoskoneeseen galanttiin kireemmät nokat?

Ale sanoi
On niitä silti tehty ja naapuriklubista löytyy autoja joissa näin on jopa tehtaalta.

Kerro lisää!

Legun konehuone on kyllä just sen verran ahdas, että kyllä siellä sinkkuturbon kanssa tiukkaa tulee olemaan. Alkuperäisellä kysyjällä taitaa nyt olla haaveet vähän korkealla...
 
Vs: mistä kutoskoneeseen galanttiin kireemmät nokat?

Itseäni myös kiinnoataisi missä V6-koneessa on tuplaturbo vaihdettu yhteen, saatika että olisi tehtaalta sinkkuturbo. Äkkiseltään en saa mieleen yhtäkään.
 
Vs: mistä kutoskoneeseen galanttiin kireemmät nokat?

_AH_ sanoi
Itseäni myös kiinnoataisi missä V6-koneessa on tuplaturbo vaihdettu yhteen, saatika että olisi tehtaalta sinkkuturbo. Äkkiseltään en saa mieleen yhtäkään.

Vanhin 300ZX on yhdellä turbolla. Muita ei nyt itellekään tuu mieleen...
 
Vs: mistä kutoskoneeseen galanttiin kireemmät nokat?

Juhani sanoi
Vanhin 300ZX on yhdellä turbolla. Muita ei nyt itellekään tuu mieleen...

eikös se ole suoralla kutosellä ??? uudemissa vasta v6 (z350...)

lagia tulee kyl pitkillä putkilla, mutta toinen tykkää äitistä ;) toinen...
ite tekisin kahdella.

itse aiheeseen... vaparissa vois olla ihan hyvät nokat mikäli on eri nokilla ???
vertailu tietoja pitäs löytää ;)
 
Vs: mistä kutoskoneeseen galanttiin kireemmät nokat?

_AH_ sanoi
Itseäni myös kiinnoataisi missä V6-koneessa on tuplaturbo vaihdettu yhteen, saatika että olisi tehtaalta sinkkuturbo. Äkkiseltään en saa mieleen yhtäkään.

Lasketaanko kiisselit?
 
Vs: mistä kutoskoneeseen galanttiin kireemmät nokat?

Mr mmc sanoi
eikös se ole suoralla kutosellä ??? uudemissa vasta v6 (z350...)

lagia tulee kyl pitkillä putkilla, mutta toinen tykkää äitistä ;) toinen...
ite tekisin kahdella.

itse aiheeseen... vaparissa vois olla ihan hyvät nokat mikäli on eri nokilla ???
vertailu tietoja pitäs löytää ;)

Kyllä ne on kaikki (suomeen tuodut) 300ZX:t v6:lla, 280ZX:ssä oli vielä rivi6:nen...
 
Vs: mistä kutoskoneeseen galanttiin kireemmät nokat?

Ei V6, mutta H4 ja yksi ahdin. Imprezat.
 
Vs: mistä kutoskoneeseen galanttiin kireemmät nokat?

RPW:stä saa HKS 272/0.300" cams 6a13TT koneseen. Mitä nyt olen lukenut clubvr4 foorumilta niin nokat kannattaa vaihtaa jos mennään yli 500hv. Mutta silloin pitää ensin vaihtaa turbot, moottorin sisuskalut plus paljon muuta.
Löytyy briteistä yks paljon viritetty vr4 kone, oli 515hv@1.8bar HKS nokilla oli 515 hv @1.5 bar :)
Virtaa huomattavasti paremmin mutta en tiedä paljonko saa lisätehoa orkkisturboilla, alavääntö varmaan pienenee
 
Takaisin
Ylös Bottom