Mistä Sigmaan korkeudensäädön kompressori ?

L

Lead

Guest
Minulla on Sigma V6 3.0, ja siinä on tämä ecs-järjestelmä, elektroninen jousitus. Nyt se ei toimi, ja vika on kompressorissa, joka säätelee ilmanpainetta. Merkkiliike antaa osan hinnaksi reilu 2000 euroa. Osaako joku sanoa mistä vois saada kyseisen osan edes vähän halvemmalla ?
Vastaa tähän tai meilaa
jani.karvinen@welho.com
 
jos uutta/ vähän käytettyä etsii niin varmaan kannattaa ottaa yhteyttä keski-euroopasta osia tuoviin yrityksiin. Oletko yrittänyt selvittää että pystyykö tuota korjaamaan? Itsellä on vastaava aikasempi malli(sappporo) jossa on vastaava systeemi ja muistaakseni isäni joskus tuon kompressorin korjasi mut en kyllä muista mikä siinä oli silloin rikki. Voin kyllä myös muistaa väärin.
 
Noista menee monesti kiertokanki pasaksi. Ota palaset irti malliksi ja teetä uusi kiertokanki. Tulee paljon halvemmaksi ja taas pelittää kuin uusi!

... jos vika on siinä
 
Joo, eli ecs-systeemi ei nosta autoa, joten jousia ei ole,se kulkee käytännössä iskareilla. Vein sen merkkiliikkeeseen, ne sanoi, että kun vekotin toimii ilmalla, niin tämä kompressori joka säätelee auton korkeutta on hajalla. Olen itse niin huono näitten asioitten kanssa, jos joku osaa sanoa tai tehdä jotain asialle, otan neuvoja vastaan. Tai jos joku osaa korjata, saa minulta rahaa.
 
Niin ja merkkiliikkeessa sanoivat, että eivät korjaa vikaa, vaihtavat ainoastaan uuden osan tilalle.
 
Joka tapauksessa auto tulee seisomaan hetken. Kompressori on automaattivaihteiston päässä ja ottaa vaihteistosta voimansa. Irrota kompressori ja pura osiin. Luulen että sieltä tosiaan löytyy se rikkoutunut kiertokanki. Pitääkö se kompressori outoa ääntä tai tuottaako se ilmaa ollenkaan?
 
kyllä,
Kompressori pitää outoa ääntä, se pitää matalaa pörinää. Sen lisäksi se siitä kuuluu ääni, kun ilma laskee pois, sellaisia suhahduksia.
 
itse kyllä vaihdattaisin perinteisen hyvän alustasarjan kyseisen ilmajousisysteemin tilalle. Murheet vähissä sen jälkeen!
 
Johannes: muuten hyvä idea mutta ainakin sapporon kohdalla, jossa on ymmärtääkseni lähes sama systeemi, ei voi vaihtaa normaalia jousitusta ilman hitsipilliä.
 
Kyllä, näin on, jousisto on sellainen, että sen vaihtaminen normaaliin olisi varmasti remontti, joka vaatisi koko auton purkamista kappaleiksi. Sääli, samaa mietin itsekin aluksi.
 
Takaisin
Ylös Bottom