Mitä olet tänään rassaillut?

Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Vakiotankki irti, bpmittarin letku ja ahtomittarin letku kapiiniin, aem bensakisko kiinni, siitä letku säätimelle.. huomenna alkaa linjojen veto
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

mystinengalant sanoi
Tuli testattuu tuulilasin myllytystä...
Samoin myös, ja samassa paikassa ;D

Tai jos tarkennetaan niin myllytin Bastarduun tuulilasin :)

P.S. laittelehan viestiä miltä näyttää näin päiväsaikaan.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

No päivällä näyttää vaan puhtaalle lasille mut eilen ku ajelin puoliltaöin kotia kohti huomas eron ku katto katuvaloja. Pikku naarmut läks ja on kyllä mukavampi ajella. Pitää vielä pesasta tuo ja puhistaa/viimeistellä sillä valkosen purkin aineella ni sit luulis olevan jo hyvä. Mitenkähän paljon ois vielä pitäny myllyttää että ois saanu nuita isompia siloteltua?
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Basbarduu sanoi
No päivällä näyttää vaan puhtaalle lasille mut eilen ku ajelin puoliltaöin kotia kohti huomas eron ku katto katuvaloja. Pikku naarmut läks ja on kyllä mukavampi ajella. Pitää vielä pesasta tuo ja puhistaa/viimeistellä sillä valkosen purkin aineella ni sit luulis olevan jo hyvä. Mitenkähän paljon ois vielä pitäny myllyttää että ois saanu nuita isompia siloteltua?

Mitäs me sanottiin tästä "asiakas" -syndroomasta. Mulla kävi niin että ei näy isoa naarmua mutta käytänössä katuvaloissa näky kuinka ne kaikki loiveni. Lasi tosiaan on mennyt ihmeen oudosti huonoksi.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Miksei vaan sano suoraan ahneudeks? Mut kyllä sinä tiiät että kun sitä haluaa aina tavoitella täydellisempää. No minä oon tyytyväinen ja se on pääasia.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Bastarduu en osaa sanoa, se ei selviä kun kokeilemalla. Mun Mitsun tuulilasista osa syvemmistä ei osoittanu mitään merkkiä siitä että ne olis lähössä mihinkään. Lasi on siit huono et siit ei mun mielestä oikee käy ilmi et miten syvä se naarmu on, toisinkun esim. maalista. Ei auta kun kokeilla seuraavalla kerralla :)

Eikä mun mielestä oo mitään pahaa yrittää saada täydelliseks, päinvastoin. Nyt vaan oli suht. rajallisesti aikaa ja kun ei menty talliin niin myös valoa, siksi lopetettiin kompromissiin.

Siis meniks laten lasi tuosta eilisestä huonoksi vai meinasitko että oli mennyt oudosti huonoksi?
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Urran sanoi
Bastarduu en osaa sanoa, se ei selviä kun kokeilemalla. Mun Mitsun tuulilasista osa syvemmistä ei osoittanu mitään merkkiä siitä että ne olis lähössä mihinkään. Lasi on siit huono et siit ei mun mielestä oikee käy ilmi et miten syvä se naarmu on, toisinkun esim. maalista. Ei auta kun kokeilla seuraavalla kerralla :)

Eikä mun mielestä oo mitään pahaa yrittää saada täydelliseks, päinvastoin. Nyt vaan oli suht. rajallisesti aikaa ja kun ei menty talliin niin myös valoa, siksi lopetettiin kompromissiin.

Siis meniks laten lasi tuosta eilisestä huonoksi vai meinasitko että oli mennyt oudosti huonoksi?

Siis eihän se nyt eilisestä mennyt huonoksi mut kaikkihan sen totees että kilsoihin nähden paskassa kunnossa ja on se kyllä varmaan mulla menny, oon saattanu välillä käyttää metallista skrapaa, viimetalvena muovista. Tänään meinasin muuten hakea motonetistä sen zink 182 maalin tai vastaavan ja maalata sillä deox geelin jälkeen molemmista autoista nuo ongelmakohdat! Sitte varmaan huomenna maalit ja lakat :)
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Metallinen skraba? wut? o_O Kuulostaa vaaralliselle. Käytän kyllä skrabaa ja harjaa mut koitan mielummin lämmittää auton ku skrabata jos mahdollista(evo on nopeesti lämpeävää lajia) ja skrabatessa oon tarkka että skraba on tasasesti eikä vedä reunojen kulmilla.

Btw mulla ei ollu ollenkaa itikoita matkalla parkkipaikalta kotiin. Mistä oot saanu nuin paljon niitä?
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Late viitannee messinki skrabaan. Varmasti tekee ilkeetä jälkeä.

Zink 182 on kyl hiton paksu maali (jos muistan oikein). Mut kerro miten meni.

Joo en mä joutunu monee kertaa näyttää skrabaa viime talvena, eikä varmasti latekaan (se on käsittääkseni samanlainen Defa hullu kun minä).

Bastarduu se on, kun asuu mettän vieressä ;D
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Juu tiiän tuon varovaisuuden. Late tuli joskus miittiinki lumikasan sisällä.

Mullaki on Defa Termini 2100 hönkimässä ni tulee nopeesti kuumaa.

Siellä metässäkään ei oo varmasti niin paljoo nuita ku sillon yöllä.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Painepesurin purin ja meinasin vaihtaa tiivisteet,mutta totesin että on kaksi kolmesta keraamisista männistä halki,joten pitää vaihtaa nekin,tai tehdä rst.stä uudet.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Johtosarjaa tullu purettua galantista, jos ottas pajeron pihalle ja hiois pikapikaa sen.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Mulla on pyyhkijöiden reitti täynnä pientä naarmua, syystä tai toisesta. Olis ehkä hyvä kokeilukohde? ;D
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Evon etupuskuria laitellessa. Jos vaikka sais vihdoin sen valkoisen näyttämään korinväriseltä ;D
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

sparco pro2000 asennettu vitoseen, vakiokiskoille. eikä tarvinnu edes hitsailla tai tehdä lisäpaloja...
pähkäilyy ja mittailuu meni kyl muutama tunti, reikiä porailin ja vähän vakiokiskoja taivuttelin.. mut hyvä tuli.
penkki on keskell ja hyvässä kulmassa, liuku toimii. snadisti ehkä korkeahkolla. joskus vois droppaa, tosin sit
joutuu uusii kiskot kokonaan..
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Jees. Itsellä epäilen etten mahdu ajamaan jos laittaa vakiokiskoihin, tosin se ei nykytilannetta juurikaan muuttaisi..
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

MakeM sanoi
Mulla on pyyhkijöiden reitti täynnä pientä naarmua, syystä tai toisesta. Olis ehkä hyvä kokeilukohde? ;D
Niin oli näissä meidän viimeisimmissäkin kokeilukohteissa :) Valitettava tosiasia on vaan että jos lasissa on oikeesti naarmuja (muitakin kuin pyyhkijän aiheuttamia) niin niiden poisto on äärimmäisen työlästä ja epätoivoista. Pyyhkijän jäljet (tai 90% niistä) lähtee suht pienellä efortilla. Kuten Bastarduun lasille tehtiin.

Eilen nopeesti pesasin auton foamilla. Samalla brushailin vanteet puhtaaksi Stjärnagloss Hjulin kera ja innostuin vielä pikasesti pesujen jälkeen fiksaamaan etuvalot. Clayasin ne nopeasti ennen myllyn esille kaivamista tietenkin. Tarkoituksena oli nähdä kuinka paljon uusi tahna tekee holoa eli tehtiin 1-steppinä Scholl Concepts S3 Gold + Scholl Concepts Soft-Cut -karvalaikka (80mm). Aamulla holojen tarkastelua auringossa, hämmästystä ja päälle Clearkote Pink Moose Glaze + Victorian Wax Concours. Toi S3 Gold tulee kyllä pysymään hyllyssä, ihan loistokamaa ;)

Lisäksi putsasin eilen "pikaisesti" erään E46 bemarin joka oli suorastaan järkyttäväss kunnossa :-X Se sai foamit, BTBM 2BM pesun ja vanteiden pesun.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Jeps. Noi tiheästi olevat pikkunaarmut on kyllä itselle ainakin pahimpia, pimeällä tekee kaikkia valoefektejä katuvaloista yms, ja heikentää näkyvyyttä päivisin.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

^Joo siis sen perus "aurinkoa vasten ajaessa ei nää mitään" hunnun saa nimenomaan pois ilman mitään 4-tunnin sessiota :)
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Urran sanoi
innostuin vielä pikasesti pesujen jälkeen fiksaamaan etuvalot.
Tuo yks mestari suositteli muistaakseni Faréclan G4:sta polykarbonaattiin. Pitää kysästä vielä varmistus kunhan nään sitä.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

^En tiiä ketä mestaria tarkoitat mutta mä suosittelen pysymään kaukana Fareclan antiikin kreikan aikaisista myllytyskamoista. Niin maalipinnan kuin muoviosienkin osalta. Polykarbonaatti käyttäytyy ihan samalla tapaa kun maalipinta joten samat aineet toimii myös "pleksille" ja muille muoveille. Joskus pehmeitä, millon pitää olla hyvä DAT viimeistelyaine ja tekniikka kunnossa.

Mut eilen siis tarkoituksella testasin että miten paljon tuo Scholl tekee holoa, eli jätin tarkoituksella holot. Nää viimeistellään kyllä pois lähiviikkoina, kun samalla hierasen myös maalipinnat kuntoon.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Ahtopainemittari asenneltiin. Näyttääkin mitä pitää (0.8 bar)
ahtimittari.jpg
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

yhteisestä prokkis pösöstä 405, tuli ilmattua takajarrut, säädettyä käppäri, sun muuta paskaa. On nuo ranskikset hianoja vehkei.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Alustan ja koteloiden massaus alkoi tänään. Tarkenee tehdä, auringossa mittari näytti 50 astetta :peukku
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Jos Urranilla tai Lateshowlla on pienintäkään kiinnostusta, niin mielelläni pääsisin noista tuulilasin naarmuista eroon.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Menee kyllä toissapäiväiseen piikkiin, mutta olkoon. Tonnariin tuli asennettua Turbosmart ja ahtomittari (jälkimmäisen sähköasennukset tosin hoiti samitsu - itse en uskaltanut auton sähköihin koskea kun piti päästä vielä samalla autolla illalla kotiin ;D). Projekti tavallaan onnistui ja ei onnistunut: nyt ahtaa melko tasaisesti 15psi ja piikit joskus 16-17psi, eli hieman yli 1bar ahdoissa liikutaan. Siitä huolimatta että säädin on ruuvattu minimiin. ??? Kelpaahan minulle tuokin määrä, mutta pikkuisen vähemmälläkin selvittäisiin ainakin toistaiseksi ettei tule kalustorikkoja... Noh, päätin ensiavuksi laittaa tankkauksen yhteydessä pullollisen octane boosteria nakuja hillitsemään. Voisi vaikka ottaa tavaksi, onpahan edes vähän safety factoria kehissä.

Epäilen syyksi noita kerpeleen saastelaitteita ja niihin liittyvää solenoidi/letkuhelvettiä. Pitää yksinkertaistaa sitä systeemiä poistamalla turhia osia kunhan kerkiää. Nyt on vain vähän tärkeämpää saada tuo käyttis takaisin liikenteeseen.

Niin, ja tärkein eli lopputulos meinasi unohtua: VETOJA ON! ;D :driver
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

taas ajokunnos, uudet bensalinjat, 45l jaz, walbro 255, ekalla testillä bensanpainemittarin letku poikki, sit taas rötää ahdoilla, bensanpaine tyhjäkäynnil 3bar.. ku ahto nousee yli 0.7 rötää ja vikavalo vilkkuu? sit käy hetken kolmel..
ajattelin ettei saa sähköä mut jaa, akulta tyhjäkäynnil 16,68v ja pumpul 15.4v wtf?
auto sammuksis noin vartti ajosta akussa 13.48v pumppu käynnis 12.8v
Olisko jännitteensäädin pimeenä ja voisko rötääminen johtua ylisuuresta jännitteestä?
alkaa into hiipua pian ku aina pitää värkätä eikä pääse ajaa
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

tuli putsailtuu HKS Hipermax takatolppia jotka tuli femman mukana.. vaikuttas ihan ok kuntosilta.
Aattelin et jos löytäis noille etutolpat... Mut mites HKS:n huolto sitten, iskarin varsi on tuumamitoilla,
huoltaako suomessa kukaan noita? Itekkin vois huoltaa jos jostain löytyis tiivistesarjat ja ohjeet..
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Ootko koodannut apexista ahtopaineensäätimen pois käytöstä? Sulla sytyttää vikavaloa ainoastaan nakutuksesta tai tuosta ahtopaineensäätimestä.


Clutchkick sanoi
taas ajokunnos, uudet bensalinjat, 45l jaz, walbro 255, ekalla testillä bensanpainemittarin letku poikki, sit taas rötää ahdoilla, bensanpaine tyhjäkäynnil 3bar.. ku ahto nousee yli 0.7 rötää ja vikavalo vilkkuu? sit käy hetken kolmel..
ajattelin ettei saa sähköä mut jaa, akulta tyhjäkäynnil 16,68v ja pumpul 15.4v wtf?
auto sammuksis noin vartti ajosta akussa 13.48v pumppu käynnis 12.8v
Olisko jännitteensäädin pimeenä ja voisko rötääminen johtua ylisuuresta jännitteestä?
alkaa into hiipua pian ku aina pitää värkätä eikä pääse ajaa
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

eipä oo millä koodailla, ilman sitä apexin säädintä ei ahda yli 0.7, mikä nakun sit aiheuttaa, vilkkuu vaan ku rötää ja seos 11.2 noin
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Katin kävin hitsauttamassa paikoilleen.Samalla taivuttivat yhtä putkenkannaketta aavistuksen jottei kolkottaisi ihan niin herkästi alustaan vasten.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

pessy gallun pohjan, sivelly noveroxia pintaruosteisiin ja huomenna öljyt päälle. samalla tänään pesu päältä ja painehuuhtelulaitteella penkkien ja takaluukun maton pesu.

Joo ei kannata vissiin pestä penkkejä painepesurilla kuten entinen omistaja tehny, kun se paska vaan painuu sinne penkin sisään. tolla imurityyppisellä pesurilla lähti nyt nekin paskat pois. oli sen verran likanen poistovesi laitteessa.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Herättäny 10v seissyn kuplan eloon ja rällänny sillä pellolla, sit korjasin webtrapin moottorisahan, mutta se levisi uudestaan 15min päästä ;D
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Tuli vaihettua leguun takanapa, ai perkele nytton hiljasta :driver

Reilu tunnin homma ekakertalaiselle, vittumaisin homma koko operaatiossa oli käsijarrurumpun palikoitten uudelleen kasaaminen ;D

002-2.jpg


003-2.jpg


004-5.jpg



Niin ja J.niemelle, kun sulla oli sen takalaakerin vaihto kans ajankohtasta, niin kyllä tän rikkinäisen löysi ihan kuuntelemalla sisällä kaapiinista, ja kun laakeri oli kädessä ja pyöritteli niin selkeesti kuulu rohinaa, vaikka klappia ei mihinkään suuntaan ollu. Ota vetari irti, niin saat varmuuden siihen, et kumpi puoli on menosa.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Vaihdoin Seattiin lämmönsäätö paneelin, nyt tulee lämmintäkin ilmaa viileiden iltojen iloksi. Supraan tuli tehtyä myös kattava puunaus ja kiillotus.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

MäTSi sanoi
Tuli vaihettua leguun takanapa, ai p**k**e nytton hiljasta :driver

Reilu tunnin homma ekakertalaiselle, vittumaisin homma koko operaatiossa oli käsijarrurumpun palikoitten uudelleen kasaaminen ;D
täällä tuo oli melkeinpä helpoin vaihe. hitain oli ku ei meinannut napa irrota millään
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

popit kiinni ja vähän valoja säädelty. torstaina insinöörille näyttämään ruoskaa jospa siihe sais kilvet
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

akio sanoi
täällä tuo oli melkeinpä helpoin vaihe. hitain oli ku ei meinannut napa irrota millään

Täälä ei tarvinnut kuin vasaraa näyttää, vai miten se meni tuolla vr-4 topikin alla ;D
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Mitsun puskuria käytin irti. Kaks kertaa.

Ekalla kerralla otin irti, sumarit irti, kevyt sumarin lasin myllytys ja rasvojen poisto, Lamin-X:t laseihin ja takas sovittelemaan.

Sit kun sumarit oli takasin ja puskuri takasin niin piti korjata katsastuksessa todettu vasemman sumarin suuntaus (osotti liian ylös). No ensinnäkin se ei ollu reijän keskellä vaan Vantaan "Aallon auto" (joka teki ihmeen paljon huoltoja mun autoon sen jälkeen kun olin ostanut sen, myyjän piikkiin tietenkin) oli asentanut uuden sumarin (lasi oli rikki kun ostin) niin kiireessä että ei olleet keskittäneet sitä. Keskitin - nou prob. Yritin säätää alemmas. Vähän meni mut ei tuu tarpeeks alemmas, säätö tapissa.. "no voi sun s**..".

No päätin että ei ne sedät tuolla tien päällä osaa sitä sumarin suuntausta kuitenkaan kattoa niin riittänee että on samalla korkeudella. Apparin puolta siis karvan ylemmäs. Apparin säätöruuvi oli WD40 uittamisesta huolimatta hieman jumissa ja ristipää kun oli niin joutu hieman painaa sitä kun avas sen. No aukes se mut samalla kuulu "naks". Sumarin kehysmuovi irtos yhdestä kiinnikkeestä :seina No ei tietenkää voi korjaa ilman puskurin irrotusta. No mut sehän oli vanhassa muistissa jo :nykii Irti ja totesin että yks kiinnike irti itse puskurista - great - no ei muutakun muovihitsausvehkeet esille ja leikkii. Kyllähän se sinne meni ja lopulta valotkin saatiin oikeaan korkoon (tai no, ainakin samaan korkoon ;D )

Nyt on sit kusisumarit ja tuli todettua että Bilt-Hamber Deox C on melko kovaa kamaa :D Nimimerkillä ton operaation väleissä uitin ruosteisia pultteja siellä ja laitoin takasin aina ihan ruosteettomina 8)
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Eipähän ole vielä ollut yhtään mitsua aikaisemmin jossa ajovalopolttimon vaihto olisi ollut noin helppoa,vaikeinta oli saada lamppupaketti auki..
 
Takaisin
Ylös Bottom