Mitä olet tänään rassaillut?

Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Sigman hyd.ven.väl.tas eli "nostajia", tosin (onneksi) vain toiseen kanteen.

Ennen naputti 2-3 kylmänä hetken ja 1 välillä lämpimänäkin, nyt oikein vitunmoinen räksytys vaikka olen n. 5 kertaa irrottanut tasurit, puhdistanut pö:ssä ja ilmannut.

Ensin laitoin löysinä, en jaksanut odotella että hiljenisivät joten uusiksi irti, ilmasin öljyssä ja nyt viimeisellä kerralla polttoöljyssä.

Tällä hetkellä ei ideoita, että mikä mättää.

Aikaisemmin olen suorittanut saman homman dynamicciin onnistuneesti.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Kaverin Accordiin asentelin BC:n coilit. Mukavat kyydit tuli. :peukku
Seuraavana mankeloidaan kaaria takaa, että tohtii laskea mieluisalle korkeudelle.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Tuota tuli itekki jälkeenpäin mietittyä, niin pistin takas toimintaan, pitää puhaltaa ilmalla absisensorin puhtaaksi viel ennenku vaihtaa omistajaa, ei sitä naputusta tuntunut kuin 30-50km/h kevysesti jarruttaessa, että ei anna luonto periks, että pitää korjata ennenku vaihtaa omistajaa. :driver

Jani T sanoi
Kyllä mua ainakin saattas vtuttaa ostaa auto ja tulla jollekin foorumille lukemaan tällasista tempuista, pistää vähän miettimään vaikkei yksityishenkilöitten välisissä kaupoissa kuluttajansuojaa juuri olekaan niin mites tällaseen suhtaudutaan ???
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Joo, kylläpä ne tulee laitettua kuntoon, ajatuksena vain mietin, että ihteä ärsyttää kun just tuossa pienessä kävelyvauhdissa rusahtaa itestään sen yks kaks kertaa (normaali tallaaja varmaan edes kiinnitäisi huomiota), mutta ite ei tykkää ylimääräisistä äänistä autossa, niin se piti omaan käyttöön kytkeä poies. Ja tulee kyllä laulettua kyllä vioista etukäteen jos auto joskus vaihtaa omistajaa. Sillä takaa sen selustan jos sitten myöhemmin jotain tulee, niin reilu peli se on mikä kannattaa. :peukku Että ei se moraali vielä niin heikoilla jäillä ole, että tuolleen pystys jättämään. ;D

akio sanoi
Eikös tämä ole jo petoksen puolella? Siitähän voi jopa rapsahtaa sakot. Muutenhan voisi vedota omaan tietämättömyyteen mut jos uusi omistaja täältä sattuu tuon lukemaan..
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

J.S sanoi
eeva sai pesun tänään.
Sama tääl, mut sai kaksikin pesua ja välissä vähä clayta. Jäi homma kesken...no jatketaa täs joku kerta.
Talvivanteet tuli kans 2 kertaa pestyä, saa vahan viskata vielä pintaan ja viedä sitte firman hallista varastoon...
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Nastat nypitty poikkee ja vanteet maalattu. Helmat sekä taka-akseli hitsattu.. Huomena saa jännittää josko jo inssille kelpais.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Vihdoin viimein sain inspiraatiota vaihtaa Legnumin vt taemman alatukivarren, ihme kyllä mutterit aukes ihan helpolla ja pienellä työllä lähti vanha irti ja uusi tilalle, tähän asti kaikki muut pultit ja mutterit ollu aivan ku hitsattuja. Katalysaattorin törkkäsin paikoilleen ja vakio umpiot+valot keulalle, vielä hakemaan öljyä niin sais nekin samalla vaihdettua kun auto ilmassa on. Huomenna hakemaan vikalista, parempi olis kyllä mennä ekalla läpi mutta tuskin menee.
Vasen taka Tein heittänyt öljyt pihalle ja löytyi vähän hitsattavaa kaaresta, noista saattaa katsastuksessa tökkästä.

E: Ja niin vaihtui öljytkin. Todella ihme ettei naputellut, sellasta siirappia tuli pihalle että huhhuh. Ja tietysti, öljyproppu ja suodatin oli vedetty niin kovin kiinni kuin vaan saa. Kyllä nyt kehrää kone hyvin, olematonkin naputus muuttui vielä olemattomammaksi :peukku
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Galanttia tuli hinailtua samitsun kanssa hiekkapuhalluksesta veks ja maalailtua puhalletut kohdat sinkillä. Harmi kun ei ollut puhalluspaikassa nosturia tai ajosiltaa niin eivät keskemmältä pohjaa saaneet oikein puhallettua, jää omiksi hommiksi. Noh, huomenna ostamaan tarvikkeita ja katsotaan mitä saa aikaiseksi.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

VI**U STN PRKL !"#"#?!"# toi pumppu on yks perkeleen keksintö kyl!!!!! Ihan on kunnos kyllä juu näin o!
Toi yks pultti tarvis saada viel mäkeen ni EHKÄ sais auki. Kanta siitä jo pöyree, et tarvii jotain kehittävää keksii...











 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Eiks toi oo hydrostaattinen laite? Pelottaa nähä se "auki" noin likasena. Muinoin kesähommina tien trukkiasennuksia ja puhtaus on hydrauliikassa puoliruokaa.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Urran sanoi
Eiks toi oo hydrostaattinen laite? Pelottaa nähä se "auki" noin likasena. Muinoin kesähommina tien trukkiasennuksia ja puhtaus on hydrauliikassa puoliruokaa.
Valkonen on oksidoitunutta alumiinia ja koko kuori turvonnu ja moottorin akselin laakeri leiponu kii...löytyy jäsenpuolelta mun tekemä kattavampi juttu.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

En tiedä, mut vois laittaa ihan kostoks Deltalle viestii, et tämäkö on normaalia? Kyseessä kuitenki suomi-auto. Vaikka varsinaista takuuta ei enää ookkaan, ni silti nii valmistusvirhe ku joku vaan voi olla!! Meinaa on se ihme ja kumma ku tommosen osan takia noita ei oo kutsuttu takas ja vaihdettu parempaa tilalle....EIIII OSTAKAA UUS, ku eihän korjaussarjaa Mitsulta oo saatavana. Onneks joku semmosen väsänny. Ottaa hiukan kupoliin voi morjes!

Ja ihan sama vaik on paskane ja auki, ei se ainakaan huonommaks mene se on varma. Tota ei saa kotikonstein mitenkää puhtaaksi, tarttis jonku soodapuhalluksen tms.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Harri K sanoi
Tutun näköne p*ska... ruostesuoja auttaa pumpun päällä

Ei kuumene liikaa jos laittaa ruostesuojaa? Jos tota nyt enää koskaan saa kasaan (tarvis toki eka saada aukiki)
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Lamaro sanoi
Ei kuumene liikaa jos laittaa ruostesuojaa? Jos tota nyt enää koskaan saa kasaan (tarvis toki eka saada aukiki)

Näyttää vielä kohtuullisen siistiltä muuten tuo, oliko tarkoituksena kenties tehdä suojaus? Kyllä se on talvi ihanaa aikaa noille autoille. Eiköhän se suolapaska ton pumpunkin "hapeta".
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Lamaro sanoi
Ei kuumene liikaa jos laittaa ruostesuojaa? Jos tota nyt enää koskaan saa kasaan (tarvis toki eka saada aukiki)
pskat se siellä mihikää kuumene. Eihä se normiajossa edes käy kun painehan tehdään paineakulle ja pumppu käy joskus ja jouluna. Ehdottomasti kunnon ruostesuoja päälle ni ei oksidoidu suomen suolapskaloskassa. Tuo kuoren tiivistys pettää ja sitte meneekin välitilaan vettä yms ja lopuksi kestovoideltu laakeri leipoo kiinni.
Ihme että sait noi ohjausventtiilit ehjänä auki...
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Oma pumppuni oli alkuviikosta lillumassa jossain altaassa ilmeisesti että lähtee pasat pois.Tälleen ainakin ymmärsin englannin äijän viestistä.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Lamaro sanoi
VI**U STN PRKL !"#"#?!"# toi pumppu on yks perkeleen keksintö kyl!!!!! Ihan on kunnos kyllä juu näin o!
Toi yks pultti tarvis saada viel mäkeen ni EHKÄ sais auki. Kanta siitä jo pöyree, et tarvii jotain kehittävää keksii...

Eihän noi ny enää ihan niin hirveästi maksa , eiks jollain 700 saa jonkinlaisen tilalle ?

Mun mielestä AYC pumppu on nimenomaan ihan perkeleen hyvä keksintö ! :peukku
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Maxxximus sanoi
"Kyseessä kuitenkin Suomi auto" on nimenomaan se syy miks noi pumput on tuossa kunnossa. :(

Tällä meinasin sitä, että voi hiukan purkaa kiukkua Deltalle, en sitä että se pumppu olis jotenki eri kunnossa ku tuontiautoissa.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

mystinengalant sanoi
Näyttää vielä kohtuullisen siistiltä muuten tuo, oliko tarkoituksena kenties tehdä suojaus? Kyllä se on talvi ihanaa aikaa noille autoille. Eiköhän se suolapaska ton pumpunkin "hapeta".

Juu tarkotis olis suojata tuo. Näillä näkymin evo ei tuu enää talvee näkemään, joten jos seki hiukan auttais pumppua pysymään kunnos.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Lamaro sanoi
Tällä meinasin sitä, että voi hiukan purkaa kiukkua Deltalle, en sitä että se pumppu olis jotenki eri kunnossa ku tuontiautoissa.
Veho se on ollu syyllisenä siihen aikaan. Enemmänki kiukuttelisin niille, jotka päättää katujen suolauksesta.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Tuossa viimeisessä kuvassa näkee, että haljennut tuo yksi kohta tuosta...käsittääkseni se ei haittaa mitenkää pumpun toimintaan? etenkään jos sen suojaa hyvin?
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Basbarduu sanoi
Veho se on ollu syyllisenä siihen aikaan. Enemmänki kiukuttelisin niille, jotka päättää katujen suolauksesta.

+1. Mä kiukuttelen myös sille joka päättää että talvella pitää tulla noita vitun välikelejä ja myöskään kesällä ei saisi sataa. Perseestä.


Vaikka evo ei tule talvea enää näkemäänkään niin kunnollinen suojaus vaan niin säilyy kunnossa.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

mystinengalant sanoi
+1. Mä kiukuttelen myös sille joka päättää että talvella pitää tulla noita v*tun välikelejä ja myöskään kesällä ei saisi sataa. p*rseestä.


Vaikka evo ei tule talvea enää näkemäänkään niin kunnollinen suojaus vaan niin säilyy kunnossa.

Noille päättäjille tullu kiukuteltuu jo tarpeeks, itsekseen tietenki ;D Juu katotaan mihin vaiheeseen tänään tuon kanssa pääsee, vaikka pääsis ajeleen vkl...
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Startin vaihdoin uuteen tulokkaaseen.
Aika mielenkiintoista että automaatissa ja manuaalissa on täysin erilaiset startit, pöydällä vertasin niin bendixin päällä oleva paavinlakki on sentin verran matalampi automaatissa, eli ei myöskään bendixi lyö tarpeeksi pitkälle :)
Siinä samassa sitte tuli konehuone pestyä ja soitin laitettua ja pientä ehostamista tapahtui ja jatkuu huomenna :peukku
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Parkkipaikkafiksailuna käyttishonukasta pahimpia kosmeettisiaruosteita pois ja ruostesuojamaalia tilalle. Huomenna vielä uudet maalikerrokset, kaverin pändin vihreitä tarroja ja kirkasta lakkaa sekä hienoa hiekkapaprua.

Arskan filosofialla mennään eli (korjattuja) epäkohtia korostetaan ;D
Kaippa nuo paremmin kelpaa ostajille kö ruosteläikät..
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Galantin pohjaa tuli fiksailtua. Ensin hioin ruosteet muutamasta kohdasta pois (niin hyvin kuin sain):

galantpohjaahiottu.jpg


(Nuo laajat ruskeat alueet ei sitten ole ruostetta vaan ihan massaa, valaistuksen takia näyttää ruskehtavalta. Jätin ne paikalleen kun vaikuttivat hyviltä, noilla kohdin mitä hioin oli vain jonkin verran tullut ruostetta läpi.)

Sitten Hammeritea pintaan:

galantpohjaamaalattu.jpg


Ensi viikolla putkisto veks ja sen kulku-uran hionta ja maalaus + helmojen sisemmille osille sama operaatio. Sitten voikin laittaa kotelosuojaa ja massaa perään. :)
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Omegaan vaihdoin öljyt ja suodattimen.
Samalla tuli toisesta etulokarista otettua ruostepaikka kiinni ja maalattua.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Mersun automaattilaatikkoon tutustumista. Vaihdoin öljyt, suodattimen ja KYB-solenoidin. Sotkusta puuhaa.

255725_589862444364956_1589529269_n.jpg
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

No nyt olis tallin ja varaston seinät sekä katto kitattu ja nauhoitettu.Seuraavaksi välihionta ja lisää kittiä.On kyllä perkeleellistä hommaa ainakin mun mielestä.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Coltin tulevasta koneesta meinasin kiertokanget+männät tasapainoittaa samanpainoisiksi. Kun olin kaikki punninnut niin huomasin että heittoa painavimman sekä kevvyimmän
setin välillä oli 2g ja vaa'an toleranssi on 1g niin hommahan oli tarpeetonta.. ja hyvä niin :) Sylintereissäkin vielä hoonausjäljet joten ei paljoa yli 100tkm ajettu voi olla tuo motti.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Legusta xenonit pois keulilta ja takasumari kiinni, samalla pesu. Maanantaiksi varattu konttoriaika jos kävisi kokeilee onneaan ;)
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Tää varmaan kuuluis v*tutus -topicciin mutta itketään nyt tänne. ;) Purin pösön (106 1.5d) kannesta venttiilit pois kun oli tarkotus vaihtaa ohjurinkumit ja läpätä venttiilit. No sehän tyssäs heti alkuunsa siihen että seetit ja venttiilien seetipinnat on ihan moro. Ei olis uskonut 250tkm veivatusta koneesta. No sen multihuipennuksen taas aiheuttaa se, että onpa sitten kiven alla/takana/piilossa venttiilit tommoseen mosaan. Ebaysta nyt jotain sattu onneksi löytymään. Saa taas toikin huilia hetken, oli työn ja tuskan takana pelkästään löytää yläpään tiivistesarja siihen.

Vaihdoin sitten käyttis-hiaceen öljyt, se nyt sentäs meni putkeen. (kop kop)
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Purkailin dynamic:ä ja kattelin paikkoja mitä tarvis hitsata yms. Yhen paikan per puoli vaatis mutta taidan silpasta kokonaan irti ja tehä uudet.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?



AEM tru boost

Aika kiva härveli, voin suositella

Ja muuta pientä, jarruletkut, palat, pyöräkulmat, öljyt, mishimoton syyläri+letkut yms.

yms. mamasanin toimittamia osia asenneltu tässä viikonlopun mittaan :)
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Galantin pohjaa tuli taasen väsäiltyä - siitä huolimatta että universumi tuntui olevan vastaan koko päivän.

Ensin lähtö viivästyi milloin mistäkin syystä ties kuinka paljon, joten tehokasta peliaikaa ei ollut käytettävissä läheskään koko päivää. Noo, kukapa sitä nyt koko päivää jaksaisikaan riehua rälläkän kanssa.

Putkiston poisto sujui aluksi varsin hyvin ja lambdatkin lähtivät vartissa irti, mutta siinä vaiheessa kun menin ottamaan rälläkkää putken pilkkomista varten niin nousin ylös väärässä kohtaa ja kolautin pääni p**keleen kovaa samitsun ajosillan poikkipalkkiin. Isku oli sitä luokkaa (kun noustessa into oli kova) että polvilleen mentiin samantien ja siinä kului kiroillessa seuraavat 3min. :seina

Noh, tästä selvittyä sitten putkea palasiksi. Keskiosa ei meinannut millään lähteä ja kun viimein sain sen irtoamaan, niin eikös se mokoma tipahti suoraan jatkoroikan pistokkeen päälle ja se pistokehan tietysti hajosi. :mad:

Onneksi oli varaosavehkeessä yksi jatkoroikka - lyhyt sellainen, mutta tyhjää parempi ja homma jatkui. Aina siihen asti kunnes Motonetistä perjantaina hankittu kiinanrälläkkä aloitti (varmaankin koti-ikävissään) metamorfoosin lohikäärmeeksi syöksemällä tulta, savua ja tappuraa. :seina Tässä vaiheessa totesin pelin menetetyksi ja päätin irrottaa etupäästä muutamat kalikat jotta voin roudata ne huomenna hiekkapuhallukseen. Tiistaina jatkuu uuden (ja toivottavasti paremman) rälläkän voimin. Alla vielä kuva mihin vaiheeseen jäätiin:

galantpohjavaihe2.jpg
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Jani T sanoi
Siinä samassa sitte tuli konehuone pestyä
Kerran se pitää tästäkin aiheutunu "ongelma" kokea ;D
Ei lähteny Lanceri käyntiin eilen :p No eiku virranjakajan kansi auki, kuivaus, kansi kiinni, tulppakaivot puhalsin, ja tulpat katoin. Sit vaan kaikki kasaan ja kone käymään :peukku

Tuli tekaistua siin samassa kiinteästi vikakoodin lukua varten systeemi :) Täytyy tehdä sama noihin muihinkin, ei tarvi johtojen kanssa pelleillä sit enää :peukku
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Tuli oikaistua kuivauskaapin ovi :p selkeästi myyjän hommia
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Evoon vaihtelin voimansiirron öljyt ja de-cat löysi kanssa paikkansa.
Tänään kun pääsi pohjaa kunnolla tutkimaan niin täytyy sanoa että tuli ikävä vanhoja japanintuonteja...
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Maestro sanoi
AEM tru boost

Aika kiva härveli, voin suositella

Ja muuta pientä, jarruletkut, palat, pyöräkulmat, öljyt, mishimoton syyläri+letkut yms.

yms. mamasanin toimittamia osia asenneltu tässä viikonlopun mittaan :)

Ja nyt pitäis ol puhtiaki... :)
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Ajoin Lancerilal elämäni pelottavimman ajon. Eli siis keula pukeilla (onneks tukevilla pukeilla), nelosella samalla itse auton ympärillä kuuntelemassa ääniä :nykii Onneks ei surina tullut laatikosta, vaan pyöränaakerista mikä vaihdettiin viime vuonna. Vaikka oli kaikkien indikoitavien merkkien perusteella samat, ja tod. näk. saman valmistajan laakerit niin ei kestänyt sitä samaa 205-210tkm kuin edelliset ::)
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Urran sanoi
Vaikka oli kaikkien indikoitavien merkkien perusteella samat, ja tod. näk. saman valmistajan laakerit niin ei kestänyt sitä samaa 205-210tkm kuin edelliset ::)


Oliskohan jotain tekemistä asentajien kanssa...
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Niin tai todennäköisesti "samalta linjalta tuleva osa" (tms. tarvikeosienmyyjien lempiteesi) ei ollutkaan sama. :p
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Kyllä epäily myös asentajan (oma veli) taidottomuudesta nostetaan hyvin korkealle epäilylistalla :D Mutta kun tää varmistuu niin siitä lisää. ;)

J. Puhakka syy miks epäilin samoiks on se että laakerit oli 100% identtiset. Siis merkinnät kyljessä (onko ne sitten valmistajan nimet jne) ja kaikki samaa.
 
Takaisin
Ylös Bottom