Mitä olet tänään rassaillut?

Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Galanttiin öljynvaihtoa ja etupenkitki sain viimein vaihdettua ! :) nyt on taas kivempi ruisailla.

Vivaroonki sain karjapuskurin laitettua ja lisävalot paikalleen. Näkee pimeessä ajaakki :peukku
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Yks atf öljynvaihto ja siivousta ja yhden ostamani migin korjaus. Ny pelaa sekin.
Ja cuscon tolpasta lähti ihan kivutta sittenki alaholkin pyyhkijätiiviste+holkki irti ja nyt on mitat tiedossa. Maanantaina pyyhkijöiden tilaus :peukku
ja joku vielä sanoo ettei cuscot ole huollettavissa, pala kakkua :peukku
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

uusinta canteriani tutkinu,melkoisen hyvä ostos näin jälkikäteen ajateltuna.

hiabi pelaa,ja muutenkin ok. 2 reikää kopissa ja leimalle.tuskin mistään edes ennen hitsattu vaikka onkin 88 vm on meinaa sen verta siisti kuitenki. 166tkm on mittaris ja joskus saksan tuonti,kun vaa ei tuo saksa taivu niin melko hankalaa tavata käyttöohjekirjaa. siis suomenkielistä opusta saapi canteriin tarjota vaik ei edes ihan vm täsmää 87-90 menee varmaan läheltä kuitenkin
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Auton pesu, renkaat pois vanteilta, vanteiden puhallus ja maalaus.. Jos huomen sit renkaat vanteille ja alle!
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Ekin kanssa jarruhuoltoa ja nyt vielä pesin kesävanteet kun pääsin kotiin. Hitto et lähtee liat helposti kun pinnotin nuo 2012 keväällä optilla. :peukku
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Harri K sanoi
Yks atf öljynvaihto ja siivousta ja yhden ostamani migin korjaus. Ny pelaa sekin.
Ja cuscon tolpasta lähti ihan kivutta sittenki alaholkin pyyhkijätiiviste+holkki irti ja nyt on mitat tiedossa. Maanantaina pyyhkijöiden tilaus :peukku
ja joku vielä sanoo ettei cuscot ole huollettavissa, pala kakkua :peukku
Miten niihin kaasut laitetaan? Pitää hitsata venttiili kylkeen?

Mulla on myös yhdet cuscot mitkä olisi hyvä huoltaa, mutta maahantuojan kautta ei ainakaan saa muuta kuin korvausiskareita.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Ja minä viikonloppuna vaihdoin uuden liukuoven vanhan eristämättömän nosto-oven tilalle =) Samat mietteen molemmilla =)

ast sanoi
Modannut autotallin ovea, tasoittanut seinää jne.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

timppa811 sanoi
Ja minä viikonloppuna vaihdoin uuden liukuoven vanhan eristämättömän nosto-oven tilalle =) Samat mietteen molemmilla =)

:)

Mulla on 2010 asennettu 45 mm Novofermin ovi, mutta kun tuo talli on niin matala että kiskot olivat sen verran alhaalla että löin pitkänä miehenä pääni niihin. Modattiin kiskoja ja nyt mahtuu kävelemään. Ja nyt keskellä on tilaa kattoon saakka.

Joutuu kyllä laittamaan valokennon turvaksi jos aikoo joskus matalanostinta käyttää ettei jyrää vahingossa auton kattoa päin ovella...
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Tuolla istun tallissa happopäissäni. Taikka siis pesen vanteita. Normaalisti en tarvitse käytännössä IKINÄ happotuotteita vanteiden pesussa mutta Galantin vanteissa on sen 24 vuoden jarrupölyt TIUKASSA :D. Pesin ensin ihan normi 1:20 APC:llä, joo lähti aika paljon mujua, uus rundi -> "Mitä nää ihme kerrostumat on noitten puolien juuressa" -> ihan normi "skeidaa" :eek: -> No pestiin pois APC:llä muutamalla rundilla. Sit testasin Bilt-Hamber Auto-Wheeliä (älyttömän tehokas All-In-One vannepesuaine, perus 5v autoon mihin ei ole ikinä pesty vanteita riittää 98% tulokseen) -> Ei juuri mitään efektiä, paitsi toki vanteet oli hetken täysin liilat -> No heitetääs Deironizerit pintaan parikskymmeneks minuutiks ja kahville -> Minor Changes, mut ei juuri muutosta :nykii -> Happoa ja harjailua, happoa ja harjailua, happoa ja harjailua ja nyt n. 5 tuntia myöhemmin ois enää yks vanne tehtävänä ;D

On se pirun hyvä että ostin 5L Fallout Removeria juuri tätä autoa varten ;D

Patinaa ei saa rahalla perkele!
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Urran sanoi
Tuolla istun tallissa happopäissäni. Taikka siis pesen vanteita. Normaalisti en tarvitse käytännössä IKINÄ happotuotteita vanteiden pesussa mutta Galantin vanteissa on sen 24 vuoden jarrupölyt TIUKASSA :D. Pesin ensin ihan normi 1:20 APC:llä, joo lähti aika paljon mujua, uus rundi -> "Mitä nää ihme kerrostumat on noitten puolien juuressa" -> ihan normi "skeidaa" :eek: -> No pestiin pois APC:llä muutamalla rundilla. Sit testasin Bilt-Hamber Auto-Wheeliä (älyttömän tehokas All-In-One vannepesuaine, perus 5v autoon mihin ei ole ikinä pesty vanteita riittää 98% tulokseen) -> Ei juuri mitään efektiä, paitsi toki vanteet oli hetken täysin liilat -> No heitetääs Deironizerit pintaan parikskymmeneks minuutiks ja kahville -> Minor Changes, mut ei juuri muutosta :nykii -> Happoa ja harjailua, happoa ja harjailua, happoa ja harjailua ja nyt n. 5 tuntia myöhemmin ois enää yks vanne tehtävänä ;D

On se pirun hyvä että ostin 5L Fallout Removeria juuri tätä autoa varten ;D

Patinaa ei saa rahalla p**k**e!

Parasta ainetta kaiken lian irroittamiseen; Xylen.

Alustamassat lähtee auton pohjasta "pyyhkimällä" kun tuota käyttää, nyt puolipohjaa pyyhitty Stealth:sta. Siis tokikin lastalla ensin kuorittu päältä ja se pohjaan jäänyt osa pyyhitään tuolla pois..





Hieman joskus ollut kait myrkyllisen aineen leimassa, joten auton sisällä tai huonosti tuuletetussa paikassa kannattaa hieman miettiä hengityssuojaa tai tuuletuksen järjestämistä.

Tuohon asti pohjan putsaamisessa ei hirveitä mennyt aikaa.

Ei sillä, joskus kun saisi vietyä auton soodapuhallukseen, niin säästyisi näiltäkin hommilta..

Tokikin hieman saattaa välillä lakat lähteä kävelemään tai maalit, jos huonosti tarrannutta, eikä ole tullut kokeiltua vielä vanteiden putsaamiseen, mutta hyvin varmasti lähtee jarrupölyt ja muut liat pois.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Totta helvetissä mä tein vanteille pienpoiston siihen tarkoitetulla aineella (mikä sinällään on tehokkaampi kun Xylen sellaisenaan) mutta ne ja Xylen on liiman, pien ja rasvaperäisten aineiden poistoon. Nyt puhuttiin rehellisesti 24 vuoden kiinni palaneesta jarrupölystä.

Xylen ei missään nimessä ole KAIKEN lian poistamiseen paras. Eikä edes valtaosan. Toiki toimii öljyperäiseen alustamassaan, vaseliiniin, moniin tarrojen liimoihin ja pikeen mutta muuhun siitä ei juuri ole, eikä ole tarkoituskaan.

Mutta kuten sanottu: Jarrupöly, siis kiinni palanut on lähtökohtaisesti rautahippuja, mikä on ruostunut. "Pinttyminen" johtuu siitä että maalipinnat on lähtökohtaisesti huokosia ja kun raudanpala menee maalin huokoseen -> ruostuu -> laajenee -> jää jumiin. Ruosteen, Lentoruosteen ja rautaperäisten kontaminaatioiden poistoon on täysin ph turvallisia ja kaikille pinnoille neutraaleja aineitakin kuten Bilt-Hamber Deironizer, CarPro IronX, AutoBrite Purple Rain jne, mutta usein tosi hankaliin kohteisiin ne on kuitenkin hieman tehottomia/vaatii useamman käsittelyn. Sitten tuleekin se vanha pellin ruosteiden poistosta tuttu kaveri: Happo. Mikä siis poistaa ruosteen -> vapauttaa metallinmurun ja saat sen harjattua/huuhdottua pois.

Kertaukseksi vanteiden pesu meni siis näin:
-Huuhtelu painepesurilla (perus irtolika)
-Pikainen pesu Chemical Guys Diablo Wheel Cleaner
-Rasvojen poisto (helpottaa raudan poistoa) Bilt-Hamber Surfex HD 1:5
-Loppu rasvojen ja pien poisto AutoSmart Tardis
-Bilt-Hamber Auto-Wheel
-Ja sitten loppu ruosteen/raudan poistoon vaihtelevasti; 85% 1:1 fosforihappo kuumana, AutoSmart Fallout Remover (Oksaalihappo) ja Bilt-Hamber Deox Gel. Kymmeniä kertoja/vanne.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Oikeastaan eiliset rassailut kun oli illalla liian tööt naputellakseen.

Maalasin ja lakkasin Galantista keularakenteet korin väriin (tähän asti olivat vain mustassa pohjamaalissa). Yllättävän hyvää jälkeä tuli näin lähtökohdat huomioiden (pihalla, n. 5 astetta lämmintä, pimeäkin tuli ennen kuin ehti maalaamaan joten toisen auton valot ja otsalamppu näköavustimena, kuivattelun suoritin hiustenkuivaajalla :D). Tai hyvältä se vielä ainakin klo 22 näytti, tiedä uskaltaako tuota mennä tänään räntäsateen jälkeen päivänvalossa edes katsomaan. Ainakaan selvin päin. ;D

Pultteja, ruuveja ja pari muuta pientä osaa nappasin samalla kyytiin että voi kotona läträtä Annitrolilla.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Hakala sanoi
Miten niihin kaasut laitetaan? Pitää hitsata venttiili kylkeen?

Mulla on myös yhdet cuscot mitkä olisi hyvä huoltaa, mutta maahantuojan kautta ei ainakaan saa muuta kuin korvausiskareita.

nii mulla ei kaasujen tarvetta vielä ole ilmaantunut mut tiivisteet löytyy kunha viittii katsoo koodit niistä/mitata. Katselin et kyl sinne ehkä kaasutkin saa. Pitäs avata se pääty vielä patruunasta ja katsoa. Tai sitte hitsata venttiili...

DaJackal sanoi
Tai hyvältä se vielä ainakin klo 22 näytti, tiedä uskaltaako tuota mennä tänään räntäsateen jälkeen päivänvalossa edes katsomaan. Ainakaan selvin päin. ;D

en suosittele meneen katsomaan... +5 maalaus... noh kukin tavallaan ;D
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Kun on erikseen 2K maaleja kuumiin olosuhteisiin niin ehkä DaJackal maalas sen jollain DeBeerin speciale Finland fall värillä mikä kestää vettä ja räntää ;D

"Hyvä siitä tulee kun sitä vähän vesihioo ja myllyttää"
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Vaihdoin colttiin ajotietokoneen ja laturin hihnan.
Vielä kun keksin mikä ilmastointia vaivaa...
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

En uskaltanut mennä katsomaan vielä tänään. Ehkä viikonloppuna sitten. ;D
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Toissapäinä tuli rassailtua PLX laajakaista signaali ECU:lle että voin loggailla sitä ja eilen lisäsin kytkinpolkimen johdon myös ECU:lle mut jotain häikkää tossa mun Launchissa silti on. Kytkee systeemin kyllä päälle mut ei rajota kierroksia ja on muutenkin outo. Täytyy tutkiskella lisää.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

DaJackal sanoi
Tai hyvältä se vielä ainakin klo 22 näytti, tiedä uskaltaako tuota mennä tänään räntäsateen jälkeen päivänvalossa edes katsomaan. Ainakaan selvin päin. ;D

Perseelleenhän se kuulemma sittenkin meni. Ja "minähän sanoin"-viisastelijat voivat vetää majavan ulkosynnyttimet päähänsä ja kaikota pikapikaa jonnekin takavasemmalle, vaihtoehdot oli joko yrittää tai sitten seisottaa autoa ensi kesään asti. Riski oli täysin tiedostettu (ja maalatut osatkin jäävät pääasiallisesti piiloon, joten priimalaatu ei ollut edes tavoite), yllätyin itsekin ensin kun homma näytti onnistuvan niin hyvin. Siksi asia nyt aika rankasti vituttaakin kun aikaisemman perusteella olisin odottanut että siitä edes jotain tulee. :seina

Noh, lahotkoon siellä jossain pellolla sitten ja yritetään ensi kesänä uudestaan.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Vaihdoin vakio bypass takas evo ysiin. Alko jo vituttaa toi forgen bypassin nykiminen :seina.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Tontsa78 sanoi
Vaihdoin vakio bypass takas evo ysiin. Alko jo vituttaa toi forgen bypassin nykiminen :seina.

osta evo9 RS:n metalli pässi..jos siis vakio on vielä muovinen?
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

mystinengalant sanoi
mistä niitä metallisia saa harri, kerro toki :)

mistä ny mitsun osia saa? Deltan tiskiltä, camskill tais kans myydä, Printsport :) Ebayssakin on...
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

No en ny ihan tänään mutta tuli vaihdettua taakse yks jarrusylinteri ja tiivisteet, tiivisteet myös toiselle puolelle ja puhdistus+säätö
käsijarrulle kumpaankin puoleen.
Leimalle ja läpi.
Jarrut näytti tältä;
1. akseli 2,5/2,5
2. akseli 1,6/1,6 ja
käsijarru 1,7/1,4. Eli jäi tuo käsijarrun säätö vähän toiseen käteen ;D

Vielä öljyt, suodattimen ja laatikon öljyt kun vaihtais niin sais ajella kesään asti.
Sitte vois ruveta harjottelemaan jakopään remmin vaihtoa.
Mistäs nuo jakopään releet kannattais hommata? Rockauto.comista? Suositelkaa, ei tarvi ihan just halvin olla kunhan toimitus pelaa ja on luotettava paikka. Timanttitiskiltä tietenkin mutta taitaa olla hinnoissaan?
Tulpatkin tuli vaihdettua, kylläkin jo viikkoja sitte...
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

vaihdoin polttimon evo ysiin. Kyllä on hankala vaihtaa, ku ei nää mitään, eikä sormet meinaa mahtua väliin. Ens kerralla otan suosiolla puskurin irti. ;D
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Urranin kanssa rassailtu.

Tästä

small


Tähän.

small
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

asentelin eilen audi tthen vakio soittimen sijasta pioneerin, ja samalla apexin turbotimerin. ;D Lanceriakin tuli valmisteltua maalausta varten. 8)
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Knöffi sai turbotimerin ja nahkaa kepin ympärille.. :D
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

No en tänään, mutta eilen. Laitoin lumilingosta irroitettuun vanhaan B&S 5hp lättäpääkoneeseen pajeron vauhtipyörän. Käy muuten aika hötkyilemättä tyhjäkäyntiä.

small


Tuo on vasta esimakua siihen, mitä tuleman pitää... Kesällä löytyi työkaverin kautta vanha suomalainen maamoottori, jota pitäisi ruveta jossain vaiheessa entisöimään. Siinä laitteessa on meisseliä.

small


Kaikki osat alkuperäistä puhalluslamppua myöten on tallessa. Polttoaineesta riippuen tehoa tuo tuottaa 8-10 hevosvoimaa 30-luvun mittapuun mukaan, iskun pituus on 170mm ja sylinterin halkaisija 140mm tehden iskutilavuudeksi vähän yli 2.6 litraa ja huippukierrokset koneessa on 500 kierrosta minuutissa :)
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

^Porilainen maamoottori. Vaari kunnostellu noita useemman ja erimerkkisiä :)
Pätkätys käy vaan pärekoneen edessä..tai puimakoneen..tms
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

nostokurki sanoi
Polttoaineesta riippuen tehoa tuo tuottaa 8-10 hevosvoimaa 30-luvun mittapuun mukaan, iskun pituus on 170mm ja sylinterin halkaisija 140mm tehden iskutilavuudeksi vähän yli 2.6 litraa ja huippukierrokset koneessa on 500 kierrosta minuutissa :)

~150Nm torque monster ;D
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Harri K sanoi
^Porilainen maamoottori. Vaari kunnostellu noita useemman ja erimerkkisiä :)
Pätkätys käy vaan pärekoneen edessä..tai puimakoneen..tms

Jep, B.M.V. eli porilainenhan se :) en tiedä vielä, mihin käyttöön tuon laittaisi, mutta klapisirkkelin pyörityksessä voisi olla tarpeeksi vaarallinen.

Mizushima sanoi
~150Nm torque monster ;D

Hyvin paljon mahdollista, aivan sairas vääntöhän noissa on tehoon nähden :)
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Ja eilen tuli Tom's Advox coilarit purettua puolestaan. Nyt niihin tiivistesatsi haussa... nyt näytti jo huonolta ettei löydy mut pari soittoa taisi ratkaista tämänkin tiivistepulman (ja näissäkin luki googlessa että ovat vaihtaneet männänvarret eri kokoon kun ei tiivisteitä löydy...saas katsoo .. ) ::)

ja nää onkin aika hipot iskarit kun voi shimmitelläkin sisustat miten haluaa + typpitäyttö venttiileillä valmiina. :peukku

kuva.jpg
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Legnumiin tuli vaihettu apulaitethihnat, kiristimet niille, etujarrulevyt ja ahtoputkien O-rengas tiivisteet.

Ja omaksi ilokseni huomasin ahtoputkia irrottaessa, että toinen turpon päässä olevaa putkea joku? ei ole ollenkaan kiristänyt, kivasti puhaltanu varmasti välistä.. Harmi kunnei ennen penkkiä tajunnut noita kahtoa.. ??? Kivasti meinaan tuli vetoja lisää, kun molemmat pillerit koittaa parhaansa :peukku
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Semmosen 87vm galantin sisustaa joutui purkaa ja rakentaa uuden lämmityksensäädön vivun. Kerrassaan hienokuntoinen ja suloinen auto :-*
Ja mitä nyt evon kimpussa touhusin hermoromahukseen saakka saamatta aikaan juurikaan mitään hyödyllistä.. no uuet vilkku-umpiot löyti paikkansa.. sumareihin piti vaihtaa polttimot mut on tehty niin inhottavaksi etten viitsinyt taaskaan yrittää... dp sai molempiin päihin uudet tiivisteet jotka ei pidä (tästä kylästä kun ei löydy etes kunnon tiivisteitä vaan jostain hifilevystä piti leikata)..
No huomenna mamasanille piipahtamaan :)
Ainiin.. turpon ö-paluu vuotaa :seina
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Ölpät ja suodatin tuli vaihdettua. Öljynpaineetkin parani heti :peukku
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Hallilla viimeistelty toisen "romuparven" hyllyt sekä kanaverkko laitettu ettei romut putoile alas. :peukku
 

Liitetiedostot

  • WP_003474.jpg
    WP_003474.jpg
    80.6 KB · Lukukerrat 296
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Eevan etujarruja. Selittäkää tyhmälle, onko mulla jarrusatula johonkin suuntaan väärä vai mikä hel*etti tässä nyt mättää? Jarrulevy kuluu vasemmalla puolella ulkopuolen pinnalta tavallaan väärin, eli jää n. 5mm käyttämättä levyn pinta-alasta napaa lähinnä olevalta kehältä.

Tehtyä:
-Jarrupalat+levyt uusittu (sama ongelma oli vanhoillakin)
-Navan ja satulan ns.vastinpinnat puhdistettu
-Satulan mäntien pinnat puhtaat, kaikki männät liikkuu, liukupinnat putsattu ja rasvattu jne.
-Nyt uutena juttuna koitin että otanpa jarrukilven pois, kun oli vähän mädäntynyt ja vain osittain satulan kiinnityspulttien alla, ei vaikutusta.

Olo alkaa olemaan -> :seina
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

[elle] sanoi
On kyllä nopeampi ottaa puskurin irti... Nimim. kokemusta on :p
En kyllä lähtisi itse edes yrittämään vaihtoa ilman puskurin irrottamista :D tai sais varata ainakin niitä polttimoita ison repullisen.. niitä vois meinaan sinkoilla hallilla tiheeseen tahtiin :peukku
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Purkasin Cadillacista ovipahvin irti ja purkasin pienen kolmio/tuuletusikkunan aukaisu moottorin,kun se ei tiukannut ikkunaa kunnolla vaan hyppi yli.
Sielähän oli monenlaista matopyörää ja hammasratasta,yhdestä ilmeisesti sinkkipainevaletusta rattaasta oli hampaita sileänä,vähän näytin sille hitsiä ja dremeliä,niin sai hampaat jotenkin korjattua.
Ei vaan ollut oikein hitsattavaa tuo aine,mutta varovasti tuikkimalla sai sen verran hitsiä pintaan.
Toimi ainakin sen kymmenisen kertaa mitä ikkunaa testasin sulkea/avata.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Rapsuttelin lohkon tiivistepinnoilta 10 kk:n ruosteet pois
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Dremelöiny ku tuli taas ostettua bolt-on osia.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

furtzi sanoi
Eevan etujarruja. Selittäkää tyhmälle, onko mulla jarrusatula johonkin suuntaan väärä vai mikä hel*etti tässä nyt mättää? Jarrulevy kuluu vasemmalla puolella ulkopuolen pinnalta tavallaan väärin, eli jää n. 5mm käyttämättä levyn pinta-alasta napaa lähinnä olevalta kehältä.

Tehtyä:
-Jarrupalat+levyt uusittu (sama ongelma oli vanhoillakin)
-Navan ja satulan ns.vastinpinnat puhdistettu
-Satulan mäntien pinnat puhtaat, kaikki männät liikkuu, liukupinnat putsattu ja rasvattu jne.
-Nyt uutena juttuna koitin että otanpa jarrukilven pois, kun oli vähän mädäntynyt ja vain osittain satulan kiinnityspulttien alla, ei vaikutusta.

Olo alkaa olemaan -> :seina

Onko sulla ne "kitinän" poisto levyt pakoillaan ?
Kaikki ilmat pois satuloista ?
Liukutapit kuluneet ?
 
Takaisin
Ylös Bottom