Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

Vs: Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

Urran sanoi
Late muista, ei se paine, vaan se vesi. Autonpesu ammattivehkeissä ei oo kun 80bar paineet :) Ja en nyt tarkota vaihtoauto fiksareita...

MäTSi esim. Projectechiltä: www.projectech.fi

Tuo sylkäs sen 520l/tunnisa, mikä on äbäyt 500l enempi mitä vanhalla.. ;D

Ja danke linkistä :)
 
Vs: Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

MäTSi sanoi
Tuo sylkäs sen 520l/tunnisa, mikä on äbäyt 500l enempi mitä vanhalla.. ;D

Ja danke linkistä :)
Juu se on ihan passeli. Yleisesti suositellaan et pitäs mennä +10L/min jotta pesuri ois "hyvä" mut itellä sylkee kans suht samaa luokkaa, 9L/min, ja sillä pärjää oikein mainiosti :) Tosin mä maksoin mun täysmessinkipumppusesta painepesurista 50e joten en odottanutkaan ihmeitä ;D
 
Vs: Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

Olin ostamassa itselle tuollaista 600L/h pesuria mutta eräs fiksari hakkui että ei tee mitään ja katui kun oli itselleen koti pesuriksi sellaisen kärscherin hankkinut(hallilla 1000L/h kränzle),kauppasi sitä samalla minulle.
Pitää sitten vielä säästää ja peseskellä tuolla 20v vanhalla isi leasing 900L/h clenillä,jahka saan sen taas nippuun,uusilla tiivisteillä ja männillä.
Tahtovat vaan olla kovissa hinnoissa nuo vähän isommat pesurit :seina
 
Vs: Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

2.5t bilteman "low profile" tunkki. Tuntuu aika jämäkän oloselta :peukku

99€ makso.
 
Vs: Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

Tunari-82 sanoi
Olin ostamassa itselle tuollaista 600L/h pesuria mutta eräs fiksari hakkui että ei tee mitään ja katui kun oli itselleen koti pesuriksi sellaisen kärscherin hankkinut(hallilla 1000L/h kränzle),kauppasi sitä samalla minulle.
Pitää sitten vielä säästää ja peseskellä tuolla 20v vanhalla isi leasing 900L/h clenillä,jahka saan sen taas nippuun,uusilla tiivisteillä ja männillä.
Tahtovat vaan olla kovissa hinnoissa nuo vähän isommat pesurit :seina

mä oon yrittäny kyttäillä myös painepesuria täältä töistä, meillä loppuu soppari vuodenvaihteessa niin varmaan tulis myyntiin... mut voi kärscherillä olla hintaa... mallista en ole varma, iso ja tehoa tuntuu olevan aika hyvin, ja höyrykin toimii, lähtee huonosti maalatut pinnat hyvin
 
Vs: Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

CatodiuM sanoi
Audisonia. 3x RCA, virtakaapelia yms. yms. asennustarpeita. Sais vihdoin ne popit kiinni..
Waimennuslevyjä, subikotelo ja JBL GTO1004 vahvistimen. Vielä tarvis GTO14001 lankun ja diskanteille keksiä suuntaimet ja muutenkin kunnon paikat GTi C608 erkalle.
 
Vs: Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

20 litraa tuli deltasta haettua aateeäffää mitsuun ja sit tietty mittakannu ja pikku tratti motonetista :peukku
 
Vs: Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

CatodiuM sanoi
Waimennuslevyjä, subikotelo ja JBL GTO1004 vahvistimen. Vielä tarvis GTO14001 lankun ja diskanteille keksiä suuntaimet ja muutenkin kunnon paikat GTi C608 erkalle.
Diskanttien suuntaukset tulee kätevästi spottilampuista,sellaisista tein itse ja muistaakseni JaniT:kin teki samanlaiset.
 
Vs: Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

6G:hen GTI lipan, oikean kokoiset pyyhkijänvarret ja suuttimet, roiskeläpät taakse, tuulilasin listat ja tulossa myös lukkosatsi ja mahdollisesti vänkärin ovi.
 
Vs: Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

Nuhapumppu sanoi
Diskanttien suuntaukset tulee kätevästi spottilampuista,sellaisista tein itse ja muistaakseni JaniT:kin teki samanlaiset.

Jotain tällaista oli mielessä. Silti pitäisi saada sellainen melko minimalistinen asennus.. No saap nähä..

Nii ja tulihan ne melko tuliterät orkkis kangasmatot hommattua! HuBulle kiitos! :peukku
 
Vs: Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

taaemmat alatukivarret eteen ja ylätukivarsi vasemmalle veeärrään
 
Vs: Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

Walbro 400 bensapumppu mamasanilta, lisäksi palvelu +10 :peukku
 
Vs: Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

Ostin jutun jota ei ihan joka paikassa ole,eli hihnamitan millä voi mitata kaikkien kiilahihnojen ja moniurahihnojen pituuksia... Toivottavasti siitä edes joskus olis vielä jotain hyötyä... :)
 
Vs: Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

samitsu sanoi
Ostin jutun jota ei ihan joka paikassa ole,eli hihnamitan millä voi mitata kaikkien kiilahihnojen ja moniurahihnojen pituuksia... Toivottavasti siitä edes joskus olis vielä jotain hyötyä... :)

mun pitäs päästä myös käsiksi isän varastoon, löytyis paljon vastaavaa hyödyllistä tavaraa... mut ei vieläkään anna mulle niitä...
2kpl olis noita hihnamittoja, moniuralle ja kiilalle nätin siniset :peukku
 
Vs: Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

Kampiakselin, kiitos Sampalle. Laakerit ja veivit tilasin livefastilta, niitä ootellessa.
 
Vs: Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

Ra-kytkinasetelman ja vakiolevyn ja painelakrun.
Toisaalta tuli tilattua myös raidetangon sisäpää.
ja fööni on KH-Motorsilla huollossa :peukku
 
Vs: Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

Vaihteistotunkin, tuli 500 kiloinen, 300 kiloisen hinnalla.. ;D Ja vielä kaveriksi kone pukin, nyt ei kone tipahda päälle ku ruuvaa vaihteistoa irti.. ;)

Ai niin sitten kävinhän mä kaikkee pietäkin ostelemassa, mm. kukkoja erikokoisia, rukareita,veitsiä jne... kaikkee sellaista pientä mitä nyt sattuu tarvitsemaan...

Ja emännän autoon parit tukivarret + raidepää.. siinä se muutama satanen nyt sitte menikin.... :'(
 
Vs: Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

Ostin sitten juuri 2004vm 1.6 lancerin... kivoja heräte ostoksia... :nykii
 
Vs: Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

Mä en ikinä oo ymmärtäny tota perustelua.. Mitä mopompi kone niin ainakin mun ajossa vie aina vaan enemmän gasoo. Ku joutuu kenkii kokoajan ja joka tilanteessa... ::)
 
Vs: Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

Webtrap_86 sanoi
Ei se sillä 4g63llakaan mikään tykki ooo... ;D
No nimenomaan,mitä tuskaa tuo onkaan tuolla 1,6:lla.

Eilen taisi olla +200kg kontissa taas tavaraa,ja huomaa heti jo tuollaisellakin kuormalla tehottomuuden.
 
Vs: Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

Urran sanoi
Mä en ikinä oo ymmärtäny tota perustelua.. Mitä mopompi kone niin ainakin mun ajossa vie aina vaan enemmän gasoo. Ku joutuu kenkii kokoajan ja joka tilanteessa... ::)

No mä taas vähän kaipaan tuota ns. tasapainoa tuon vr4 kohdalle. Itellä yleensä ajo muuttuu rauhallisemmaksi noilla ns. Mopoilla. Ja kyllä noi 1.6 mun mielestä on tosi hyviä ajaa.... ja pommin varmoja/halvempi ylläpito jne.
Kyllä niitä selityksiä löytyisi vaik kui paljon. Mut näillä mennään. ;D

Ja on se sillä 4g63lla pirteempi, mut ei mahdottomasti, perheessä kun nyt on ollu kumpaakin. :peukku
 
Vs: Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

Urran sanoi
Mä en ikinä oo ymmärtäny tota perustelua.. Mitä mopompi kone niin ainakin mun ajossa vie aina vaan enemmän gasoo. Ku joutuu kenkii kokoajan ja joka tilanteessa... ::)

Se on kyllä ihan totta, että ajotapa vaikuttaa eniten. Jos on tapana antaa vähän sikaa, niin tehokkaampi auto vie sen enempää bensiiniä kun joku pikkukoneinen. Paitsi että se mopo ei mene mihinkään :)
 
Vs: Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

Joo no. Kai mä oon sit joku ympäristörikollinen kun mä oon todistettavasti ainut joka mun "drive it like you stole it" ajotavalla on päässy 4G63 vaparilanculla edes lähelle 7L/100km kulutuksiin susikasilla :D

Auto tykkää että sillä ajetaan! Mut jos ite muuttaa ajotyyliään "reservien mukaan" niin toki tommonen pikkukoneinen menee pienemmällä. Ja tottakai maantiellä, pitkää siivua piirtäessä menee muutenkin (ellei tossa nyt sit oo välit niin et 100km/h vauhdissa rundit on 4500rpm :D )
 
Vs: Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

Korjautin keulasta ja kyljistä kiveniskemät, jotka rupesivat häiritsemään kesäisen vahaus- ja kevyen kiillotusoperaation jälkeen. Niitä oli siunaantunut jo sen verran paljon, että jätin homman suosiolla ammattilaisen tehtäväksi (Autodent) ja nyt on keula taas melkein uuden veroinen. Konepelti pitää vaan jossain vaiheessa vielä ite viimeistellä kun maalarin käsittelyn jäljiltä siihen oli tullut holoja, jotka tosin ei näillä suomalaisilla kesäkeleillä paljon pääse häiritsemään :(
 
Vs: Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

MakeM sanoi
Se on kyllä ihan totta, että ajotapa vaikuttaa eniten. Jos on tapana antaa vähän sikaa, niin tehokkaampi auto vie sen enempää bensiiniä kun joku pikkukoneinen. Paitsi että se mopo ei mene mihinkään :)
ite ainakin mitä mopompi auto sen taloudellisemmin tulee ajettua, et vr4 saa sitä kenkää sitten muittenkin autojen edestä=P
ET JOKAINEN Tyylillään. :peukku
 
Vs: Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

Urran sanoi
Mä en ikinä oo ymmärtäny tota perustelua.. Mitä mopompi kone niin ainakin mun ajossa vie aina vaan enemmän gasoo. Ku joutuu kenkii kokoajan ja joka tilanteessa... ::)

+1, sama täällä. 1.3 Corolla vei minun ajossa aika tarkalleen saman verran bensaa kuin nykyinen 2.5 V6 Galant. Tosin Corollassa oli vain 4 vaihdetta, millä oli huomattavan suuri vaikutus kulutukseen motarinopeuksissa. 5-lovinen olisi varmaan mennyt vähän vähemmällä.
 
Vs: Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

Joo mullaki pysy aikanaan kulutus samana kun vertas sigun Civicciä ja Preludea :D
 
Vs: Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

Mulla kyllä kulutus pomppasi 1.3 kaasari 4spd Coltin vaihtuessa Dynamic GTi Galanttiin, yllättävän vähän kuitenkin, vain pari litraa satasella. Dynamicilla pääsee jopa "vain" 8,5l/100km kulutuksiin.

Mutta asiaan, verstaalle ostin clasohlson -työkaluvaunun
 
Vs: Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

Ostin muutoskatsastuksen. Nyt on 2 vuotta eteenpäin opetusauto ;D

Ne kenellä on CS Lancereita voi alkaa jo miettimään haluisko esim. muutaman kuukauden päästä opettaa omia perheenjäseniä ajamaan :) Multa saa bolt-on opetussarjan meinaan edullisesti kuhan meillä läpästään koe.
 
Vs: Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

Urran sanoi
Ostin muutoskatsastuksen. Nyt on 2 vuotta eteenpäin opetusauto ;D

Ne kenellä on CS Lancereita voi alkaa jo miettimään haluisko esim. muutaman kuukauden päästä opettaa omia perheenjäseniä ajamaan :) Multa saa bolt-on opetussarjan meinaan edullisesti kuhan meillä läpästään koe.
muijalla löytyy cs lankku mutta en kehtaa ehdottaa että kunnolla opettaisin sen ajamaan ;D
 
Vs: Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

Parin vuoden tauon jälkeen evoon leiman!
Ja tässä välissä vaikka ja mittä tuohon pikku kikottimeen. :driverjdm
 
Vs: Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

fujitsubo catback ja ferodo ds3000. elbow+dp (amw) tulee reilun viikon päästä
 
Vs: Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

Tuli ostettua e33 Galant HB GTi, vuosikertaa -89.. Jälleen vähän paremmin mitsuihin kiinni noiden nissaneiden lisäksi.. :peukku
 
Vs: Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

akio sanoi
muijalla löytyy cs lankku mutta en kehtaa ehdottaa että kunnolla opettaisin sen ajamaan ;D
Toisaalta voisit ostaa tästä jarrupolkimen sinne apparin jalkotilaan ihan siltä varalta et jos tilanne alkaa näyttää vaaralliselta niin voit pelastaa henkiä :D
 
Vs: Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

Pari laatikkoa föönejä. Jostain kun vielä aikaa puuhastella noiden kanssa...
 

Liitetiedostot

  • IMG_1628_small.jpg
    IMG_1628_small.jpg
    131.8 KB · Lukukerrat 293
Vs: Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

Kalle-koo sanoi
Vaihdoin Legun GTO:hon. Olispa muijakin yhtä innoissaan :seina

Kuullostaa tutulta. :peukku Ei emäntä valita yhdestä, mutta sit kun hävitin käyttöautonkin että sain toisen(projektikuntoisen) ostettua pihaan niin sit tuli sanomista. ;D Mut onnea uudesta hankinnasta!
 
Vs: Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

plodi sanoi
Kuullostaa tutulta. :peukku Ei emäntä valita yhdestä, mutta sit kun hävitin käyttöautonkin että sain toisen(projektikuntoisen) ostettua pihaan niin sit tuli sanomista. ;D Mut onnea uudesta hankinnasta!

Kiitos vain. Nyt tuo ei enää pidä mykkäkoulua, kun puhevälit säilyy niin ei hätää :)
 
Vs: Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

Viime viikolla haettu ensimmäinen Mitsu omaan pihaan kun ostin -01 mallisen farkku Galantin 2,4GDi koneella. Ei hirveän haluttu tainnut olla kun oli liikkeissä ollut jo yli vuoden, liekö muut huomannet jotain mitä minä en? Toivottavasti vain hinnan kuitenkin ;)
 
Vs: Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

-TMP- sanoi
Viime viikolla haettu ensimmäinen Mitsu omaan pihaan kun ostin -01 mallisen farkku Galantin 2,4GDi koneella. Ei hirveän haluttu tainnut olla kun oli liikkeissä ollut jo yli vuoden, liekö muut huomannet jotain mitä minä en? Toivottavasti vain hinnan kuitenkin ;)

Noh onhan noissa omat ongelmansa, mutta jos tuntuu toimivan niin hyvä. Ei sitä aina kaikki tajua hyvän päällekkään.
 
Takaisin
Ylös Bottom