Miten tinataan startin hiilet? (Pajero TD-IC -89)

Niko Päivinen

Colt, Lancer, Pajero
In Memoriam
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Lahti
On se kumma juttu kun ei käytetty (kunnostamaton) startti kestänyt kuin vajaan vuoden. ;D

Eli loppui taasen hiilet. Kysymys kuuluukin, miten ja millä ne hiilet vaihdetaan?

Kaksi eri pajaa antoi eri neuvot (eikä kumpikaan ollut kiinnostunut vaihtamaan niitä):

Toinen neuvoi raapimaan johtoineen irti ja tinaamaan suoraan päätyyn ja rungon pidikkeeseen. Toinen neuvoi jättämään vanhoista hiilistä piuhan pätkät ja tinaamaan niihin.

Ongelmana tässä on se, että alkuperäiset hiilet on hitsattu tai juotettu todella tiukkaan. Normaali kolvi ei tunnu edes lämmittävän alkuperäisiä liitoksia.
 
Vs: Miten tinataan startin hiilet? (Pajero TD-IC -89)

Niko Päivinen sanoi
Kaksi eri pajaa antoi eri neuvot (eikä kumpikaan ollut kiinnostunut vaihtamaan niitä):
Vaihda paja korjaamoon..

Silloin on vehkeissä vika,jos ei korjattua saada.

Mutta,startin&laturin tina on normaalia jämäkämpää,ts ei sula niin alhaisessa lämpötilassa kuin "perus"tina,jolloinka tarvit tehokkaamman kolvinkin.

Itsellä on yleensä aina 80W (vai olikohan 100W) riittänyt.
 
Vs: Miten tinataan startin hiilet? (Pajero TD-IC -89)

Tai käyt ostaa sellasen poltinkynän, sillä kyllä sulaa tina kuin tina :) Maksaa muutaman euron.
 
Vs: Miten tinataan startin hiilet? (Pajero TD-IC -89)

Startin päätyyn saatiin tinattua (jotenkin) hiilet isolla kaasuliekillä, mutta rungon puoleen voi kyllä liekityksen unohtaa, sieltä palaa kaikki eristeet pois. Iso kolvi on tällä hetkellä paras veikkaus..
 
Takaisin
Ylös Bottom